Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Hé! Az én testem nem kell eladni! Megvagyok az állam pénzén, ha több kell besegítek a family Ltd.-nek. /cégautó rulez! :-)))/. A téma Bolas kisegítése. Jó lenne ha mi tudnánk rajta segíteni mert pár év múlva ő fogja a tocsikokat és olajosokat védeni aztán behajtjuk rajta!
Figyelj csak rendesen, okosodhatsz pl. 480T és Harvester lassan felvázolt assembler guide-jából, aztán nekiesel a 244-nek! 220LE-ig meg sem állsz :-))
Dolgozni is fontos, ha szereted a gépet akkor is nyeli a pénzt...
Templar momentán magán próbál segíteni, de ha ez megvan a következő Bolas lesz (na meg lore).
A tőlem szokatlan visszafogott csend annak szól, hogy erőteljesen dolgozom, de jegyezzétek meg, hogy figyelek!!
Bolas,
egész nap a jövőd megmentésén jár az agyam! Templar segíthetne!
Szal mint már élőben említettem Pécsett kevés a hajléktalan hulla amit a medikusok koncolhatnak, de közben utánajártam, hogy neked ez az ár miatt sem jó, alig fizetnek :-(
Még vannak lehetőségek:
Ésszerű elvenni egy kilencvenéves milliomost és vagy az általad erőltetett nászéjszakába nyugszik meg vagy másnap: 'hopp, hát nem jeges volt az erkély itt a tizediken!'.
Ott van még a csippendél csakhát izmoznod kéne (addig a velem forszírozott meneteket sem ajánlom).
Vagy várj egy pár évet: én kifejezetten élvezném ha a beosztottam lennél! :-)))))))))))
Vagy: köv. talin bulizd ki, hogy a tagdíj legyen havi 5000 és te legyél a pénztáros (igaz a heréid bánhatják). De még jobb: szervezz egy audi klubot és ott játszd el ugyanezt!
Jogsi nélkül vagy Bálna nélkül viszont lesz pénzed :-( és mindennap egy nagy kék automata 200 lóerős turbódízellel járhatsz!
A motorokhoz nem igazán értek, de fogok. Az átlagnál már így is jobban belemásztam a kocsim lelkivilágába.Nem vagyok gépészmérnök sem autószerelő. Amíg neked nem mutatta meg senki, vagy nem olvastad el, te sem tudtad mi mit csinál a kocsidban. Nem kellene megsértődni, ha valaki felhívja a figyelmedet a buherálás veszélyeire.
Szóval drive safely, ne nyírasd ki magad vagy a kocsid egy hibás szoftverrel...
Harvester
ex-Volvo fejlesztőmérnök, az S80 biztonsági szoftverének és gyári teszterműszerének egyik volt fejlesztője
lore!
Még hogy én forrófejű?
Kikérem magamnak.
Gyere ki a hóra és megbeszéljük...
:-)
Mi a baj Zsi-vel?
Azon kivül, hogy Carinája van és nem volvoja?
(Amit hamarosan venni persze. 480T-nek jegyzem meg: taktikát változtatott, és még nem hívta fel a srácot. Kivárásos dologra játszik... Mivel kb 2 hónapja nem tudta még eladni a 480-ast a figura, ezért Zsi inkább húzza még kicsit az időt..
Majd a héten megtekintjük keményebben és beszámolok róla.)
A képeket tedd fel kedvcsinálónak, hogy aki nem volt az jöjjön a legközelebbire (ugye CYRUS?)
Lehet hogy irtal mar autoba programokat, de ha jol emlekszem, eleg jol osszekeverted az alapjarati vezerlot a legtomegmerovel. ez azer nem semmi... ;)) meg ha jol emlekszem, fel se tunt neked a kopogaserzekelo hianya amig fel nem hivtam ra a figyelmedet...
na mind1.
En ugy tervezem hogy a tablak meretet fogom megnovelni es persze hozzaigazitom a programot.
ja es van persze debugger,assemler, simulator is,sza lesz min tesztelni...
es mitortenik ha 180 leall az auto? semmi, motorfek, probald ki...
a gameovert pedig nem irom ki mert nincs hova s miert...
Kopogásérzékelő nélkül 12+ télen városban, 9km-es utakkal, téli gumival. (reggel melóhelyre be, este haza). Országúton a sebességhatárokat betartva 7 liter. Kopogásérzékelőt beraktam a hétvégén, erőben nem látok különbséget, a fogyasztásról pedig majd csak a következő tankolás után tudok bővebbet mondani (nincs board computer a kocsiban).
Azt hiszem a fizikai hatást majd csak a jövő hónapban aktuális szervízkor tudom megméretni, ha megnézetem az előgyújtást, mit változik érzékelővel illetve anélkül.
480T
Minden elismerésem, ha vagy olyan bátor, hogy belehackelsz egy assembly programba és rá mered aztán bízni az életed. Én nem merném, de mondjuk én tényleg programoztam autó computereket és nagyjából van róla képem, hogy milyen követelményeket támasztanak egy ilyen programmal kapcsolatban. A helyedben én teljesen újraírnám, de ahhoz szintén ismerni kellene minden apró funkciót. Letesztelni hogy akarod? És mi történik, ha szétnyomod a motort? Vagy ha nem találsz hibát és aztán mégis előjön egy picike bug amikor 180-al mész az autópályán? Kiírod, hogy game over?
Bolas, na mia van? megvette a haverod a 400-ast?
nem hivott, gondolom rendben volt elegge az auto.
lore:
"Szal télleg érdekelne, hogy a chip-tuningnak mik a mellékhatásai, következményei és a legendáknak mi a valóságalapja."
Amiket leirtam elozoleg, azt nem akarom ismetelni.
a lenyeg : a turbos autoknal kb.20-40% +loerot lehet elerni, mig a "simaknal" csak +5-8%-ot.
ez latszik is az arakon: kb 50e ft a sima motoros, 90e ft a turbos autok tuningja. ezeken lehet meg picit segiteni: sport-legszuro,kipufogo,stb.
de ezek nem igazan szignifikansak. bar lattam egy palit 300e koltott nemturbos, sportkipufogo keszletere, es aszonta nagyon kiraly lett...
hm. en se szivesen vallanam be az ellenkezojet...
ezenfelul vannak fanatikusok akik az auto arat is rakoltik: fotengely-konnyites, nagyobb turbo,
szivosor polirozas, erosebb AC pumpa, nagyobb injectors, kompresszor, nitro...
Maradjunk a foldon. Ha szaguldozni akarsz, ugyis lesz valaki aki lenyom. max ezek szamat lehet csokkenteni. amig a penzed engedi. Tehat ket ul all elotted: veszem egy turbos autot es megcsipeled. masik: veszel egy bazi nagy motoru auto es fizeted a letalis kotelezot.
a legjobb a nagy motor nagy turboval..;))
Fontos meg ha itthon csinaltatsz chiptuningot akkor nagyon figyelj oda a kovetkezore:
Kulfoldon,
kb. 5-6 ceg keszit (fejleszt) chipet. elkeszul egy uj auto, vesznek par darabot,felteszik padra,es elkezdik modositani a parametereket. nehany motort tonkretesznek,aztan a legjobb parametereket elteszik, es aruljak.
Nalunk sok ceg arul viszonteladokent chipet. De ez nem jelenti azt hogy ERTENEK is hozza!!!
Szerzodest kotnek az anyaceggel,kapnak par cd-t tele eprom imagekkel,persze kodolva.
Bemesz, mondod a tipust,mondjak az arat, elkuldik a megrendelest a cegnek, az visszakuld egy egyedi azonositot. Ennek segitsegevel visszakodoljak a te kocsidba valo epromot. elkodoljak, hogy ne tudd lemasolni es alatesznek egy visszakodolo elektronikat, es kesz. mehetsz Isten hirevel... De ha azt kered adjanak hozza meg egy kis benzint akkor mar megall a tudomanyuk.
Na ezeket keruld el...
A masik fajta "arus" nem kesztermeket arul,hanem s.k. megmeri a kocsid teljesitmenyet, es a kocsi jelenlegi allapotahoz igazitja a tuning merteket.
Ez biztonsagosabb, es tobbet is megenged mint a kesztermek. Es lehet reklamalni, es egyeni modositasokat kerni...
nyam, elfaradtam a gepelesbe....
erdekel ez egyaltalan valakit???
Iore 2:
"Te az életben is cpu-kat és tranyokat buzizol? "
Nem, mint mar mondottam volt en pc-kel foglakozom, rendszergazda, meg ilyesmik.
csak erdekelt. mer kurva nagy homaly lengi korul az egeszet, beleertve az autocomputereket is.
Meg hat ra voltam kenyszeritve, mert sokat hallottam, "biztos rossz a computere" cimu dumakat. aminek az uj ara 180e ft-tol barmeddig terjedhet, es ha megsem az volt baja akkor is fizesd ki...
egyebkent megint lehalt a "tranyo" asszem zarlatos lehet a boost-szelepem...
Hey guys :))
Basszus felkeltem de kinéztem és inkább visszafeküdtem sorry majd legközelebb :)))
Lore engem érdekelnek aképek szal ha tudod rakd fel öket
Hali,
Nos, hogy tüzesfejű Bolas (látom a kuss-carinás haverod fékútjának vége a bálna segge, nem csoda a gyakori lámpacsere :-)))) kollega driftjét kicsit megmagyarázzam:
Ami teccet: egy tuning 'A' omega pörgetése ami egy helyben kipukkasztotta hátsóját eszméletlen füstfelhőben, egy Viper motoros Dodge pickup (igen fargo ez 'égett' a ringen is) 2,7 tonnájával pörgött bár ez inkább hangos volt, szépek voltak még az E30asok és a rally ladák is amint nem voltak képesek a bődületüket átvinni a dzsúzos aszfaltra. Ja, és (fargo tod!) a szöcske is kint volt: óriási! Ott volt még Tóth Janika és 'cigány' Varga Zoli ők egy új Yarist izzasztottak.
Egy kicsit hideg volt, meg szvsz veszélyes is, sokszor csak a szerencse mentett meg egy-két őrült nézőt (pl. gyerekkel az oldalán állt a betonon). Egy (azaz 1) volvo volt kint, egy 245-ös vas de csak a trélert húzta amin egy pár száz kilós könnyített starlet trónolt.
Bolas,
remélem a haverod (tod a kuss-carinás :-))) jól jár a 480T-vel! Akkor holnap este ugyanitt (a naftáról a biznisz meg ha jó idő lesz)!
CYRUS,
legközelebb kirángatunk. Egyébként gondoltuk, hogy tucc kocsival jönni csakhát Bolas épp a közelben volt, értelmetlenül foglalni 4 helyet két volvóval....:-)
Csináltam képeket is, érdekli valakit mert akkor holnap lehet, hogy lesz időm felbűvölni...
további jó víkendet:
lore
PS: a haverom aki a talin velem volt sajna kipróbálta az astrájuk légzsákját (nincs komolyabb baja, örül, hogy nem a 40-est törte), szal mindenkit önmérsékletre intek, jók legyetek! NEM ÉRI MEG!!!!
Lore , Bolas jönni nem kell értem köszike most itt lesz a kocsi, még nem tuti hogy tudok menni de ha megyek akkor ugy is ott rátok csörgök ...
Bolas: A lámpám régota bevan repedve és jó lenne kicserélni szal ha tudsz 10 alatt akkor érdekel !
Ja és még mindig érdekelne hütőrács ha tud valaki!
thanks :)
Nem semmi fickó lehecc te! :-)))) Várom, hogy elsajátísd az mc-assembler csínját-bínját és akkor a következő talin belebújhatsz az epromomba, elkéne a 40-esbe még úgy plusz 200-220 lóerő. :-))
Szal télleg érdekelne, hogy a chip-tuningnak mik a mellékhatásai, következményei és a legendáknak mi a valóságalapja. Te az életben is cpu-kat és tranyokat buzizol?
Amit leírtál azt már harmadszori olvasásra megértettem de nemár csak a turbósokkal példálózzunk kéremszépenuraim!
'fargoci' szvsz csak holnap este jelentkezik, mert aki dr. Mac szerelmese és híve az nem sokat tököl Gates papa termékeivel :-)
Bizti a max 160 LE a voltfargovolvon mert 1.0 bar nyomasnal leszabalyoz az eletronika. sza no way above 1 bar csip tu ning nelkul. es mit sem er(na ez azert nem igaz teljesen) a megnovekedett nyomas plusz benzin nelkul...
A gyari nyomasertek 0.5 bar.
De mert megint hujjje vagyok ugy dontottem meg fogom modoitani a computer programjat, ezert most micro-controller assemblert tanulok,jol.
Ez jelentosen kulonbozik a normal chip-tuningtol,mert az ATC es a SUPERCHIPS stb, csak az ertekeket modositjak meg. pl. van 10 hely a befecskendezesi idoknek. namost adsz neki meg nyomast es amikor kiszamolja a computer hogy mellik adatot kell felhasznalnia (hanyadik elemet) akkor az eredmeny 12.elem na illen nincs mert ott mas,mondjuk gyujtas tabla van. ilyenkor az utolso erteket hasznalja. csakhogy ugye az nem ekkora nyomashoz van kiszamolva. ergo felso tartomanyban szegeny a keverek. eredmeny : nem megy ugy ahogy mehetne, plusz nem tesz jot a hengerfejnek. ezeket persze nem kotik az orrodra.
na ezert meg megtanulni az adott szamitogep nyelvet, kiovasni az epromot es atirni,kiboveteni a tablazatot.
ezt nem lattam meg senkitol...
na majd en .;;)))
fargoci: esetleg erdekelne a 850-es labkiosztasa?
mi koll konkretan,mond meg azt kinyomatom a cd-rol...
Bolas,
230-al??? Ahhoz egy T-4 kéne! Beh szép is lenne!
Öregurasam? Akkor megosztom a másik történetemet is, bár absz. unalmas. Odafelé pénteken Dombóváron 70-es táblánál egy fehér astra (Már ennek gyanúsnak kellett volna lennie!!!!!!) 40-50-el tötyög. lore indexet kirakja és 70-el megelőzi, előzés közben záróvonal kezdődik plusz egy 50-es tábla és lore a szeme sarkából észreveszi a helyes kis kamerát az astrában. Fék le 50-ig, záróvonalon be az astra elé és 55-60-al dözögés (azért ne legyek gyanús). 500 méter múlva (nem azonnal!) astra mellém ér, prüntyög a szirénája (belül volt egy kis villogó, kívül semmi!), lazazsaru int, hogy húzódjak le és beterel a tűzoltóság előtti platzra. Kérdi mit követett el lore úr? Mondom fingom nincs. Kezdődik a korrpuciós duma (ez ugyben sok sztorim van, idevonatkozó topikokban) hova megyünk, miért, mi a foglalkozásom (ezen a vonalon szoktak eljutni az anyagi helyzetemig) és tudom-e mennyire lehetne már büntetni. Erre mondom akármennyi bettenne szegény ösztöndíjas lorének, szal ne má! És mi történt? Csoda! 'Legközelebb nem leszünk ilyen engedékenyek lore úr! 'szlát!'
Éljenek a dombóvári rendőrök!!!!!!
Bocs, hogy ezzel untatlak de rég voltam gépnél:-))
CYRUS,
Bolas felőletek jön, mint írta fel tud venni. Mi 10-kor találkozunk a K épület főbejáratánál (Műegyetm rkp. 3.). Aki jön ismerjen fel! Kell még info?
lore!
Most hogy fél perce beszéltünk, én is szóhoz jutok!
Miután félésbe kezdtem a jogsim miatt, ezért feltettem a kalapot és öreguras style-ban nyomom..
:-(
Vectraval izmoskodtál, vagy az unokaöcsivel (S40)?
CYRUS!
Ha jössz holnap, akkor akár én is elvihetlek, mert a közelben leszek..
A számom a listán, vagy lorenál.
Hívj ha menjek érted!
Mi lett a bal lámpáddal?
Látod! Nem az ujjamból szoptam a 180-at, sőt azt is tudtam, hogy nem volt pontosan lemérve. De mit törtél Te le? Te is buzeráltad az első fargo-volvot? Megpiszkáltad a tranyoit mi?
CYRUS,
KGB mi? Na jössz holnap? Felvegyünk vhol? Hívj vagy írj.
fargo,
jaj de odavagy az almáért az egygombos egerével együtt! :-) Milyen volt a zingetés (azóta kedvenc szavajárásom lett!)? Volt egy kis kalandom hazafelé. Dombóváron és Siófokon keresztül gyüttünk haza. Az M7 elején egy nyomulós V40-esnek akartam értésére hozni, hogy a gépe nem arra való, különösen nem kölkökkel a hátsó ülésen (és ha így folytatja akkor lesheti a klubtagságot! :-))))))). Szal a pályán utolértem amikor látom, hoggy egy Mitsu Evo épp leckézteti. 230-al mentünk el mellette, pár km után a Mitsu lassított, hogy megnézze mi követi :-) Külföldi srácok mentek vele, aztán visszavettünk de hol egymás előtt, hogy egymás után döcögtünk fel Pestre laza fél óra alatt. Rég mentem már így, izzottak az idegeim. :-) Most fél évre elég volt. Képzelem Bolas mit művelt volna: 230-al végig (most be kell érned 210-el mi, Bolas?).
doktor úr,
ma este is most este van! Egyébként ez nem lop, ugye Lopez?:-)
Harvester,
Mennyit zabál a kopogásérzékelő nélkül? Sikerült berakni? Mi a különbség (telj., fogy.) /én így is tudok rövidíteni:-)/?
Amíg 0,9-1,0 bar volt a turbonyomás, addig valóban kb 160 LE volt a 460-as, miután feltekertük 1,2-1,3-ra, akkor 180-ra tippeltük. Lehet, hogy a Lacika visszavette kicsit, mert féltette s turbot. Ha nem vette vissza, és 0,9-et nyom, akkor joggal féltette, mert valószínűleg lehalt :-(
A Szuromi mondta, hogy a turbonyomás növeléssel 0,1 baronként 12-15 lóerő nyerhető. A gyári 0,4 barról 1,2-re emelve az 8x10= alaphangon is +80 lóerő, de mivel a motor/elektronika nem volt utánaküldve, így 180-ra tippeltük. Mindenesetre ment rendesen...
lacka, ti mértétek padon a 460-ast? Nekem sohasenem jött össze, érdekes lenne konkrétan tudni, mennyi is volt. A 0,5-ös gyári érték az tuti? Nekem mondtak az Attiláék 0,3-at, 0,4-et és 0,7-et, de kideríteni nem tudták pontosan. Tudsz esetleg utánanézni 850-es diagnsztikai adatoknak?