Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Harvester,
Megmertedet a lambda jelet? Honnan tudod hogy rossz? S ha merted, mit mertel ? Egyebkent ne vegyel utangy.-t mert tom hogy ocso de kb fel evet muxik aztan jon az alapjarat hintaztatas...
Nekem egyebkent van egy gyari bontott, jo O2 sensorkam, ha kell 10-15k-ert vagy hasonloert el is viheted. Ha kell, szolj elokaparom, elviszed, ha teccik & muxik , fizeted.
Fargo,
ex 460-od nyomasa: Itten hever az orrom elott a computer programja source-ban, es alatamasztja a tapasztalatomat: if pressure >= 1.0 bar then stop the ignition and injection, set error code to 6. (boost press. reg. valve)
A Lajosek mereserol csak annyit hogy neha nem tul pontosak a muszereik. eccer lapos volt az elso, epp ott voltam futomuvezgetni , s kertem a Tibit merje meg a kereknyomast. aszongya : 2.3 bar...
namost ugye gyari ertek 2.1-re kell fujni. hozott masik orat mingya 1.4 vot..
szal biztos elmertek neked anno a turbonyomast.
de ha en 800- ba unek akko bizto nem izgatozna a mult...
(Még mindig nem merem azt írni, hogy "Urak", hátha be-betéved ide egy nôstény is. Kedves hölgyek, ha erre kolbászoltok, tessék jelezni, hogy ne éljek kétségek közt. Amennyiben nem akad nônemű jelentkezô az elkövetkezendô 72 órán belül, akkor joggal fogok "urazni", senki se nevezzen hímsovinisztának, én elôre szóltam...)
lore:
Kössszönöm, kössszönöm a lökhárítóm megmentését. Ma majdnem elaludtam az M5-ösön 180-nál, azt hiszem ezt nem csak a lökhárítóm bánta volna. Errôl a mai kalandról még késôbb bôvebben, én teljesen kiakadtam...
Harvester:
Nekem a 460-ban nem is volt lambda szonda, amikor megvettem, a fogyasztáson egyeltalán nem segített egy új darab installációja.
Ma voltam az Ivanicsnál, holnap leadom egy napra az autót. A következôket mondták:
a:
Kuplung. A nyikorgásán tudnak segíteni, az hogy kemény, az a turbosokban széria, más a szerkezet. Az Attila elvitte próbaútra, negyed óra alatt egyszer sem sikerült a nyikorgást produkálni, (naná!, Murphy k. mamáját!) úgyhogy arra jutottunk, hogy nem kell kuplungot cserélni. Phew! Megspóroltam 100k jó magyar forintot.
b:
Kéziféket, napfénytetôt, belül zörgô (!!!) dolgokat persze orvosolják, no problem.
c:
Tempomat. Azt mondta a srác, hogy valószínűleg a tempomat-pumpa szállt el, avagy egy vákumcsô. Elôbbi esetben 60k, utóbbiban 1-2k költség.
d:
Ablakmosó. Valami nyomástartó szelep eltömôdhetett, 1,2k.
Megnyugodtam....
*****
Templar:
Volvodanit próbáltad? Amit lore a dertoille szűrôrôl ír, az áltudományos humbug! A porbléma egyszerűen orvosolható a vulkánfiberfából faragott kétszer hôkezelt hárommenetes szabványosított tokcsavar cseréjével...
*****
Mai sztori:
Apósom, arany bogár, vasárnap vett egy használt VW Polót. Ô magamagát überelhetetlen autós szakembernek tartja, ennek ellenére csak a papírok aláírása és a vetelár kifizetése után egy nappal vette észre, hogy elmondása szerint a kocsi háromból lett összeheggesztve. Tegnap este felhívott, és kérve kért, hogy ma menjek le vele Tiszakécskére és intézzem el a dolgot -- vissza akarja kapni a pénzét. Egyszerűen nem tudtam kitérni a kérés elôl, (családi okokból), át kellett szerveznem az egyébként agyonzsúfolt napomat, és délután levinni apóst az Alföldre. Útközben elmondta az eladót minden gazembernek, úgyhogy én arra voltam felkészülve, hogy minimum a fejét kell letépnem a siker érdekében. Ugyanis após aláírta, hogy megtekintett és átvizsgált állapotban vette át a kocsit.
A helyszínen kiderült, hogy a ganxsta eladó egy szerencsétlen munkanélküli srác, aki egyik napról a másikra tartja el a családját, és anyagi gondjai miatt adta el a kocsit. Após nyögésébôl kiderült, hogy nem volt "háromból összehegesztve", hanem csak összetörték, és rondán csinálták meg az alját. A srác sem tudott róla, viszont mikor beállítottunk a nagy sötét autóval (én, mivel egész nap tárgyaltam, talpig öltönyben, és "igazságosztós" nézéssel) és elôadtuk a kérésünket, majdnem elsírta magát. Apósom a drága rá is játszott, mintha én lennék a gorillája. Még meg is fenyegette szerencsétlent. A srác azt sem tudta, hogyan mentegetôzzön, látszott rajta, hogy tök kibukott. A pénze egy része már nem volt meg, de azért innen-onnan kölcsönkért és feljött velünk Budapestre visszavenni a kocsit.
Útközben az após össze-vissza hantázott neki, ("az igazságügyi szakértô már elkészítette a digitális felvételeket, amit számítógéppel elemeztek, és már a bíróságon van, csak az ô telefonjára várnak, hogy lesittelhessék emberünket, stb...), teljesen beidegelte a gyereket. Mikor eljöttünk tôlük, láttam a gyerek apján, hogy nagyon aggódik, ezért kiugrottam a kocsiból és visszaszaladtam hozzá, hogy megnyugtassam, kutya baja nem lesz a fiának.
Após nagyon vigyázott arra, hogy amikor az M5 fizetôkapukhoz érünk, akkor mindig elszunyókáljon, nehogy ki kelljen fizetnie az útdíjat. Azt sem igazán kérdezte meg, hogy azt a mintegy 40 liter benzint kifizetheti-e, amit elautókáztunk ma. Végül kiderült, hogy az volt a dolog hátterében, hogy sokallta a kocsiért kiadott 780k forintot, látott egy olcsóbb autót és azt akarta megvenni. (Megjegyzem, az amerikai bátyjától kapott 2M Ft-t kocsira, csak a háromnegyedét akarta megspórolni a smucig disznó!) Engem meg azzal nyaggat egy ideje, hogy szerezzek neki egy 460-ast, de lehetôleg 1.2-es vagy 1.4-es motorral, hogy ne egyen sokat.
Nekem meg ég a pofám szegény srác meg a szülei elôtt, gorillát csinál belôlem a saját segg apósom, elcseszi az egész napomat és lenyúl vagy 15k forintra. EZT IS NAGYON UTÁLOM! Legszívesebben kiraktam volna a f@szt az Alföld közepén...
lore!
Pre krászná sto tü gáváris pá ruszki..
Mnye tozse pácsimu já ucsilszjá pá 8 godov..
:-)
qs neked!
Amit én lezsírozok az le van zsírozva!
Nem hiába tanulok §-okat!
Nocsak Templar-Saint még megelőz engem..?
CYRUS!
Mi ez a sötétben való bujkálás, de közben közelről való nézelődés?
fargo!
Azért jólesik tudni, hogy ránk is gondoltatok közben..
..nehogy mi is megérkezzünk, ugye?
Sajnos nem fogom látni a jövő heti autó-mániát, mert nem leszek itthon.
De remélem fogtok tudosítani!
Nektek is lassú mostanában az Index?
Vagy csaknálam szórakozik?
lore,
Igen monogram, magyarázata egyszerű: nálam néha a nevek helyett aranyos kérdőjelek jelennek meg, így legalábba saját írásaimat megismerem (na és gondoltam a nálatok bekövetkező hasonló jelenségre). Szeretem az F1-et.
Holnap kémiadoga, úgyhogy mellékesen esetleg fellapozom a Volvo->o3->o2 fejezetet.
Oké nem halogatom, kérdés az, hogy megbízhatok-e egy utángyártott lambda szondában (1/3 ára van a gyárihoz képest). Az utángyártottat egy angol cég csinálja, a Jaguar és a Rover gyári beszállítója. Azt hiszem kihagyom a gyári 45 ezer forintos cuccot... Vagy vegyek inkább mégis eredetit??? Q sokba kerül...:-(
Megjegyzéseim:
a szofisztikált váltókezelés nem túl magyaros, ezt hívják az idegen szavak benyomorításának, a jelentésbeli differenciák (sic) ellenére.
Peched van oroszul is tudok! :-)))
Szal ha próbálsz fonetikusan írni akkor inkább vjáprosz! (gyk.: oroszul ez a kérdés)
A rozsdásodás oka: a vákkumszivattyú a kettesekben a szervó olaját is hajtja amik a dertoille szűrők kezdetleges mivolta miatt a túlnyomás-szelepnél eresztenek. Itt olyan gázok jutnak ki a motortérbe amik megkötik az oxigént és egyúttal oldott hidrogént bocsátanak ki. Ezek a hatások elősegítik a foncsor korrózióját. Bár érdemes előbb a haldex-tárcsákat kicserélni.
Hali,
doki! Nem teljesen marhaság! Ez kémia, úgyhogy ketont kéne megkérdezni, de legalábbis a polihisztor 'hajlamú' Templart. Templar viszont dolgozik mint egy rabszolga, keton meg állandóan tagadja, hogy milyen profi a kémia tudományában. Ezért én azaz sci-lore próbálok ideszösszenteni valamit:-))) :
Irodalom: Főleg automotorundsport és lorekopf:
Az ötlet Los Angelesből származik ahol a szmogot okozó (tudom, csak áttételesen) ózon föld közelben található. Az ózon (gyk.:o3) az autó (autó=volvo :-) hűtőjén keresztül áramolva egy titokzatos katalizátor-anyag (ezzel van bevonva a hűtő, mint tuggyuk már a 80-ason debütált) oxigénné (gyk.:o2) alakítja. Kontinensünkön szerencsére nem ilyen földközelben helyezkedik el az ózon, de sajna egyébként ha minden autó ilyen hűtővel lenne felszerelve akkor losziban 1-2%-os csökkenést, míg az EUban 0.1-1% ózonkonc.-csökkenést lehetne elérni.
Szvsz a hűtő koszolódása nagyon nem minden, hiszen az o3 molekuláknak érintkezniük kell a katalizátorral (amivel a hűtő van bevonva).
keton,
tudsz választ adni a titokzatos kat.-anyagra?
Magam se értem hogy szaladtak így össze a dolgaim. Próbáltam be be nézve lépést tartani az eseményekkel.
Szal lore nem jövök S80-al legfeljebb, ha sikerül kireszelnem egy megfelelő kulcsot, vagy időközben alkotmánybíró leszek (Bolas titkos terve szerintem az, hogy így jusson S80-hoz és ő velem ellentétben már beíratkozott a jogra).
Én is láttam az Autómániát és kíváncsian várom, hogy hogyan tisztíccsa a levegőt a V70.
Öromhír viszont (legalábbis nekem), hogy a 244-em fogyasztása beállt a városi 10-11 literre az előzetes elvárásoknak megfelelően, nyilván a szofisztikált váltókezelésem és általában a csiszolt vezetéstechnikám folyományaként.
Ha már itt vagyok feltennék egy vaprószt (lore!!). Tud valaki elfogadható áron 244 első lámpákat eladót? Sajnos az enyémek a fényszóró belső oldalán tiszta rozsdásak, úgyhogy a gép szemei pont olyanok mint az enyémek voltak az elmúlt napokban.
Újabb érdekes dolog került nyilvánosságra, házi pedagógusunk fargo a golfokat is rugdossa. Mindenki kerülje a vele való összetűzést!:-)
Jóreggelit. Tegnap néztem az Autómániát az RTL-en, és a jövô heti adás (hétfôn este) beharangozójában azt hallom ám, hogy a következô műsor tesztautója az új V70-es lesz. Úgyhogy akit érdekel, ebben az idôpontban üljön a TV elé. És egy kis nüansz: a műsorvezetô így konferálta fel mindezt: „ Következô adásunkban bemutatjuk az új V70-es VOLVO-t, amely - nem tudom tudják-e - még a levegôt is tisztítja.":-) Ja. Meg az orromat is.:-)))))))
a doktor úr
fargo,
W3 TDi (már mindhárom betű vörös) pumpe düse system a Bentleybe! :-)))))
Bár tod a merci és a BMW is beszállt az astra kategóriába, az audi meg már a miniknél tart. Az a volvo S30 terv se kitaláció! Na de télleg egy bentlííííí? Pár év és smart méretű rollsokat vesznek második autónak.
Ez a platform-stratégia nekem se kóser. A golf padlólemezén annyi autó fut, hcsakna (golf, bora, a3, toledo, octavia, tt, és a kicsik)! Hiába cáfolják mindet ugyanolyan vezetni, csak a prsztizs a difi. Sajna ez másokkal is így lesz. A FIAT és GM-Opel is azonos padlólemezen fogja azonos motorokkal gyártani az uniformis-autókat. A motorokról már ne is beszéljünk, bár szerintem az kevésbé zavaró.
Hogy jön ez ide? Én örülök a Ford anyucinak, a jaguárt is megmentették és meg is tartják presztizsmárkának, a volvoval is ezt tervezik. A V70 esetében ugyebár még nem volt idő belekontárkodni, de engem (mint már írtam) zavar a jaguárban a mondeoból átvett órák, kapcsolók. A volvo kategóriái meg még több esetben fedik a fordét, így egy tömeg negyvenesben a jövőben én elképzelhetőnek tartok ford-motorokat (oké eddig renault volt), de remélem az interiur-designban a volvo lesz a fő paraméter.
Ja! fargo nem említette de megmentettem a fargovolvo első lökhárítóját és egy ford KA hátsó 'pelenkáját' (idézet fargotól) azzal, hogy éber voltam! Lehet tapsolni! :-))
Harvester!
Új lanyo-szonyo=kevesebb benyó! Ne halogasd!
CYRUS!
Mi ez a túlzott erőfölény? És a Ford bácsi????
(off: DC disqualificated! :-)
Bolas,
tanulni, tanulni, tanulni! Ezt példaképem emlegette annak idején! :-) Szal a diplomád is majd így keményen zsírozd le!
Ja qs neked! Lesheted a kulcsot! Pedig azt terveztem, hogy volvo-klubtagoknak 100% kedvezménnyel adom!
ketonunk!
rajongás nemegyenlő elfogultság! A DCs az vmilyen monogram (pl. dávidcsongoré) vagy te is F1 fan vagy (David Coulthard sucks!)? (CYRUS szellemes vagyok? :-))
Templar!
Mit tucc ennyit dógozni? Új repcsin töröd a fejed? Legközelebb már egy 80-assal jössz?
lore kérdezted mit számít a fogyasztásban a kopogásérzékelő. Úgy tűnik, kb 1 literrel csökkent az átlag városi fogyasztás. Még mindíg van egy liter plusszom, de ahogy elnézem a lambda szonda is megadta magát, tehát az is jelenthet túlfogyasztást, hogy túl sok a benya a beszívott keverékben. Na fizetés után goto lambdaszonda-árus. (Látod fargo én csendben és keményen tűröm a csapásokat....ap'csába...)
Hát ez télleg durva vagy inkább nevetséges kis bentley :))
A Scania is a Volksié lett mert az Europai unio elutasitotta hogy a Volvo megvegye...Tulzott erőfölény miatt :((( KÁR
Azt olvastam ma valamelyik újságban, hogy a VW ki akarja hozni a "kis Bentley"-t, aminek a tervezését rá is bízták a Skoda Fabiát és Octaviát kreáló manusra.
Azért besz@rás, hogy ezek a germánok már hova züllesztik az autógyártást! *KIS* Bentley! Ez mindennek a csúcsa! Ráadásul jó kis bauhaus módra, Skoda szellemben! A következô húzásuk az lesz, hogy belerakják a Lamborghinibe az egy literes, 3 hengeres W-elrendezésű TDi-t! DE NAGYON UTÁLOM EZT!
Szép új napot!
Megjöttem Szögedről.
Mindent lezsíroztam. (köszi az együttérzést. Ez lorenek szólt. Egyébként qs!)
fargo!
Nem feledkeztem meg rólad.
Folyamatosan keresem a telefonszámot amit a tükrökkel kapcsolatban ígértem.
Ha megvan küldöm!
Tényleg leléptetek enni lore gyerekkel Érdre?
Ráadásul steaket..
mmmmmmm...
Kár, hogy nem voltam BP-n..
CYRUS!
Te mostanság csak messziről kukkolsz?
Doki, nem szóltál vissza, hogy sikerült-e már a kocsid javítása?
fargo,
köszi az ebédet, finom volt, jól éreztem magamat, hálám üldözni fog! :-))))
Uraim,
fargonak a kulináris élvezetek terén legalább olyan fejlett esztétikai érzéke van mint az autók, formák és színek területén! Egy kisebb volvo-tali esetén tud(unk)ok egy megefelő helyet, asszem nem sértek meg senkit ha leírom: Érden a Steak House.
kulilore
PS: Harvesert! lorefejet gombával?????? Meggyűlne a bajod a sűrű agyammal! :-)
Azért én próbálok néha ontopik dolgokat is belecsenni, lsd. mozi-értékelések. :-))) Egyébként engem nem zavar ha csak úgy beszélgetünk hiszen ez a volvo klub BARÁTI társaság!
Kedves Barátaim! :-)
A cikkről egy pár szó:
Omega caravan 3,0 V6 vs. V70 2,4T
opel: 65840DM, volvo: 62978DM. Az opel árelőnye azonos felszereltség mellett 5000DM! PL. van benne autklima, xenon, alufelni, +600ccm,+1 henger stb. Viszont nem lehet belé ESP-t és fejlégzsákot rendelni, ez utóbbi a V70-ben széria. Az opel 211LE/270nm, volvo 200LE/285nm. Ami fontos: a volvo 1800-on adja le a 285-öt míg az ople 3400-on a 270-et! Opel 1776kg, volvo 1657kg. Azaz sokkkkkkkal nehezebb a V70 mint a 850!!!! Érdekesek a méretek is (azért írom le mert az omegát mindenki ismeri, lehet viszonyítani!) hossz/szél/mag: opel: 4898/1776/1505, volvo:4710/1804/1488, szal szélességben olyan S80-asosan S-mercis! Gyors/végseb, opel: 8,2/235, volvo 8,3/225 de rugalmasságban 2-3 sec-eket ver a volvo a rüsselsheimi batárra! A fékek kurvajók 20 ill. 40 cm-el jobb (hidegen/melegen) az opel! Itt számomra az opel a meglepően jó, főleg, hogy ferdzsó (:-))is áradozott a V70 fékeiről. Fogyasztásban 1 literrel jobb a volvo, számomra itt is meglepően jó az opel (nagyobb moci, +1 henger, nehezebb kasztni stb.).
A tényeken kívül a duma: A nyomatékleadásbeli különbségeket a német tesztelők se hagyták szó nélkül, éljen a turbo-volvo! A trakció tekintetében persze az opel hátsókerekese jobb, és klasszab is a kormányzása a hajtási befolyások nélkül a földi halandóknak.
Az ESP-t egyébként svéd barátaink DSTC-nek keresztelték. Érdekes módon (igaz hangyaf@sznyi a különbség) a 18m bólya-távos szlalomban az omega jobb volt, a kikerülési tesztben is csak terhelten jobb a volvo. Persze az omega soprtfelszereltséggel versenyzett amibe 234/45 R 17-es (!) gumik is benne foglaltatnak, ehhez képest a volvo ballonos gumikon nyomul (215/55 R 16).
Az AMuS elég részletesen pontoz. Minden kategórában (még ahol a költségeket is figyelik) a volvo nyert, igaz sehol sem nagy különbséggel. Ami itt érdekes: Térkínálatban elöl is és hátul is egy-egy ponttal jobb mint az omega (amiben egyébként kényelmesen be tudok ülni magam mögé, és hát ugye emléxetek, hogy nézek ki :-)). Felszereltségben opelé az első díj, minőségben 25-ből 22 a volvo, 20 az opel. Futáskultúrában 15-ből 14 (!) a volvo, 11 az ople. Rugalmasságban a volvo max. pontos! Nagyon élvezhették német barátaink a Deutschewagenekben egyelőre még nem szokásos turbo-feelinget! Fékezésben mindkettő mindenhol max. pontos. Még melegen se éri el a 40 métert (100-ról) a fékút!
Ami furcsa:
A biztonsági felszereltségeknél 30-ból 22-t ér el a volvo és 20-at az opel. Ezeknek az S-merci a nívó!
kérdések?
lore
A helykínálat mindenhol pazar, a volvo érezhetően széles jószág.
Jöhet a cikk a V70-rôl, végre lasz valami on-topic is ;-). Nekem nem tűnt sokkal nagyobbnak, mint a 850, bár elvileg 10 centivel hosszabb a beltér, gondolom ezt szépen elosztották az elsô ülések - hátsó ülések - csomagtér között. Nem tűnt fel. Persze a 850 is bazi nagy belül, alapértemezésben is.
Harvestermester:
Kösz a tippeket meg az együttérzést. A tempomat nem hiszem, hogy a chiptuning miatt szórakozik velem, mert 2-3 hete még működött. Szerintem csak érzi a hangulatváltozásomat, és nyűgösen reagál. (Vagy kontakt.)
A tetô nyitás közben nyikorog, szerintem valami por ment bele, majd kipucoltatom. Délután megyek az Ivanicshoz, nem bírom tovább.
Spricni ügyben biztos igazad van, ez a kipucolósdi nem jutott az eszembe.
Tulajdonképpen a leírt nyűgök nem vészesek, szerintem mindegyik kb 10 másodperc alatt orvosolható, DE BASSZUS MIÉRT A LEGSZ@RABB IDÔPONTBAN B@SZAKODIK VELEM EZ A NYAVALYÁS?!?!?!? Bár lehet, hogy csak egy kicsit jobban kellett volna törôdnöm a lelkével.
Érdekes módon a Volvoimmal még nem jutottam el odáig, hogy megrugdossam ôket, bezzeg a Golfok kaptak rendesen...