Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Komolyra fordítva a szót, ma találkoztunk a Klubot szervezô srácokkal, és elbeszélgettünk a dologról. A következôket "fektettük le":
1.
Elôször is LOGÓT tervezünk a Klubnak, mivel addig míg nincs emblémánk, nem tudunk továbblépni. Már született egy-két terv, de még várunk pályamunkákat (DOKI! Mindenki!), hogy a legjobbat választhassuk. Leadási határidô: április 13. csütörtök. A beérkezett terveket felnyomjuk a netre, illetve postán is szétküldjük az alapító tagoknak. A legjobb logóra április 19-e, szerda éjfélig lehet szavazni, levélben avagy emailben.
(A határidôket azért szabtuk, hogy ne ússzunk el, ugyanis beterveztünk még pár "eseményt", amikre készülni kell. Ld. késôbb.)
2.
Ha kiválasztottuk a logót, akkor el lehet kezdeni a Magazint. Kisütöttük, hogy a legcélszerűbb lenne egy olyan kiadványt készíteni, aminek van egy leválasztható, perforált része, ezt lehet visszaküldeni annak, aki a Klubba jelentkezik.
A hírlevél maga 4 oldalas lenne: az elsô (borító) oldalon lenne a leválasztható kártya, meg egy rövid híradás arról, hogy megalakult a Klub. Itt lehetne írni a kezdeményezésekrôl, az elsô találkozókról meg az alapító közgyűlésrôl.
A 2-3. (belsô) oldalakon maga az alapító okirat szerepelne, mivel ha be akarunk léptetni kollegákat, akkor azoknak illik megismerkedni ezzel, mielôtt aláírják a belépési nyilatkozatot. Az alapító okirat meg is fogja tölteni ezt a 2 oldalt, jelenlegi formájában kb. 5 gépelt oldalnyi terjedelmű. Egyébként a Szôke Gergô leadta a bírónak, vélhetôleg az utolsó körnél tart már.
A 4. (hátsó) oldalon a jövôbeli terveinket lehetne kifejteni, néhány fotóval a talikról.
A periodikához a fent említett témakörökben esetleges lelkes önkéntesek írásait várnánk -- ha nem érkezik be "pályamű", persze meg fogjuk ôket szülni saját kútfôbôl. (Vazzeg, talán majd ilyen szép körmondatok nélkül...)
3.
A kettesvolvós srácok javasolták, hogy szervezzünk egy "kistalit", ennek az idôpontja április 29. szombat, reggel 10 óra. A helyszín még nem biztos, felmerült a múltkori Cora parkoló, de egyéb javaslatokat is várunk. A program egyelôre semmi különös, de lehetne kirándulni, az addigra elkészülô hírlevelet fikázni, meg este beiktatni a Bolas-féle vacsorát. Szerintetek?
4.
Április végén ki lehetne osztani az elsô Magazint a márkakereskedésekben meg a szervízekben és egyéb Volvos helyeken. Remélhetôleg hamarosan jönnének az érdeklôdô tagok is. Arra gondoltunk, hogy ennek fényében szervezhetnénk egy "Nagytalit" is, az elsôt a Klub negyedévenkénti hivatalos összejövetelei közül.
Ennek a bulinak már rendes, szervezett programja kellene hogy legyen. Elsô körben arra gondoltunk, hogy csinálhatnánk:
a,
Gyorsulási versenyt Volvoknak, de motorerô nélkül, "betolásos" alapon.
b,
Ügyességi szlalomversenyt, egy pohár vízzel vagy tállal s benne labdával a motortetôn.
c,
Alkatrész-felismerési versenyt, háziasszony, kétbalkéz, sufnimester és profi kategóriákban.
d,
Gyerekeknek rajzversenyt.
e,
Meg még amit kitalálunk -- jöhetnek a KOMOLY ötletek.
5.
Felmerült a gondolat, hogy lehetne választani egy törzshelyet a Klubnak, ahol lenne egy kis sarkunk faliújsággal, és ahol minden vasárnap a találkozóktól függetlenül spontán is össze lehetne röffenni, mondjuk minden páratlan szombaton, aki-bújt-aki-nem alapon. Szerintem elôfordulhat, hogy a klugtagságira még kedvezményt is adnának...
Komolyra fordítva a szót, ma találkoztunk a Klubot szervezô srácokkal, és elbeszélgettünk a dologról. A következôket "fektettük le":
1.
Elôször is LOGÓT tervezünk a Klubnak, mivel addig míg nincs emblémánk, nem tudunk továbblépni. Már született egy-két terv, de még várunk pályamunkákat (DOKI! Mindenki!), hogy a legjobbat választhassuk. Leadási határidô: április 13. csütörtök. A beérkezett terveket felnyomjuk a netre, illetve postán is szétküldjük az alapító tagoknak. A legjobb logóra április 19-e, szerda éjfélig lehet szavazni, levélben avagy emailben.
(A határidôket azért szabtuk, hogy ne ússzunk el, ugyanis beterveztünk még pár "eseményt", amikre készülni kell. Ld. késôbb.)
2.
Ha kiválasztottuk a logót, akkor el lehet kezdeni a Magazint. Kisütöttük, hogy a legcélszerűbb lenne egy olyan kiadványt készíteni, aminek van egy leválasztható, perforált része, ezt lehet visszaküldeni annak, aki a Klubba jelentkezik.
A hírlevél maga 4 oldalas lenne: az elsô (borító) oldalon lenne a leválasztható kártya, meg egy rövid híradás arról, hogy megalakult a Klub. Itt lehetne írni a kezdeményezésekrôl, az elsô találkozókról meg az alapító közgyűlésrôl.
A 2-3. (belsô) oldalakon maga az alapító okirat szerepelne, mivel ha be akarunk léptetni kollegákat, akkor azoknak illik megismerkedni ezzel, mielôtt aláírják a belépési nyilatkozatot. Az alapító okirat meg is fogja tölteni ezt a 2 oldalt, jelenlegi formájában kb. 5 gépelt oldalnyi terjedelmű. Egyébként a Szôke Gergô leadta a bírónak, vélhetôleg az utolsó körnél tart már.
A 4. (hátsó) oldalon a jövôbeli terveinket lehetne kifejteni, néhány fotóval a talikról.
A periodikához a fent említett témakörökben esetleges lelkes önkéntesek írásait várnánk -- ha nem érkezik be "pályamű", persze meg fogjuk ôket szülni saját kútfôbôl. (Vazzeg, talán majd ilyen szép körmondatok nélkül...)
3.
A kettesvolvós srácok javasolták, hogy szervezzünk egy "kistalit", ennek az idôpontja április 29. szombat, reggel 10 óra. A helyszín még nem biztos, felmerült a múltkori Cora parkoló, de egyéb javaslatokat is várunk. A program egyelôre semmi különös, de lehetne kirándulni, az addigra elkészülô hírlevelet fikázni, meg este beiktatni a Bolas-féle vacsorát. Szerintetek?
4.
Április végén ki lehetne osztani az elsô Magazint a márkakereskedésekben meg a szervízekben és egyéb Volvos helyeken. Remélhetôleg hamarosan jönnének az érdeklôdô tagok is. Arra gondoltunk, hogy ennek fényében szervezhetnénk egy "Nagytalit" is, az elsôt a Klub negyedévenkénti hivatalos összejövetelei közül.
Ennek a bulinak már rendes, szervezett programja kellene hogy legyen. Elsô körben arra gondoltunk, hogy csinálhatnánk:
a,
Gyorsulási versenyt Volvoknak, de motorerô nélkül, "betolásos" alapon.
b,
Ügyességi szlalomversenyt, egy pohár vízzel vagy tállal s benne labdával a motortetôn.
c,
Alkatrész-felismerési versenyt, háziasszony, kétbalkéz, sufnimester és profi kategóriákban.
d,
Gyerekeknek rajzversenyt.
e,
Meg még amit kitalálunk -- jöhetnek a KOMOLY ötletek.
5.
Felmerült a gondolat, hogy lehetne választani egy törzshelyet a Klubnak, ahol lenne egy kis sarkunk faliújsággal, és ahol minden vasárnap a találkozóktól függetlenül spontán is össze lehetne röffenni, mondjuk minden páratlan szombaton, aki-bújt-aki-nem alapon. Szerintem elôfordulhat, hogy a klugtagságira még kedvezményt is adnának...
Ma találtam egypár alkatrészt a 460-ashoz, jelesül egy bal elsô indexet, (még szűz!), meg egy sportléxűrôt, ez utóbbi 10.000 km-t futott. Van még egy marék műszerfal-patent meg egyéb apróságok. Ha valakinek kell, ócsóért odaadom. No?
Az ilyen ôrülteknek nincs lelkiismerete, úgyhogy marad a lincselés. Vagy valami életfogytig tartó, de változatosan kemény szívatás, mondjuk egyik héten a dögkutat pucolni a vágóhídon, majd egy kis kôfejtô, aztán félmeztelenül üveggyapotot bálázni, stb. Szóval csak semmi humanista humbug.
Nem tudom hol, egy buszmegalloban allo 2 gyereket gazolt halalra egy orult Volvos. Lakott teruleten belul sajat bevallasa szerint 70-el ment, mikor elvesztette uralmat a kocsi felett. Szoval ha szerinte 70, akkor az siman 100+ volt. A fickot majdnem meglincseltek a szemtanuk.
A gyerekek anyja meg az egeszet 2 meterrol latta.
(info TV-bol)
Igen télleg mi volt ez??? én is csak a T-ben annyiot hallottam hogy valaki mondta hogy az ilyenektől mint ez a Fordos és Volvos el kéne venni a jogsit..a Fordos tudom az Árpád hidos de m ez a Volvos?
A mostani Volvo (S40) balesetet elnézve nem volna rossz, ha a biztonsági rendszerek nem csak a bent ülőket védenék. Mikor lesz választható extra a lincselés elleni berendezés? :)
Meg fox lepődni: lassan egy éves a mérnöki diplomám :-))))
Tény, hogy nem gépész vagyok. Engem azok a színes magazin érdekelnek melyek a talin közkézen forogtak.
Amúgy így olvasatra mit hittél rólam, mi vagyok? ELTÉs, matyómintás tarisznyával? :-)
Ja, a cipesznek most megint nagy arca van/lesz...pedig szerintem is a kis Mika nyomta jobban, harcolt vegig ahogy tudot, sot jol tudott...nam baj, majd legkozelebb.
a leirasokat illetoen ajanlom a www.skandix.de oldalt, igaz nemetul van, de vannak alkatreszek - eleg olcson - saabhoz, volvohoz, leirasok, angolul, nemetul, esetleg svedul:)
Ha Mo.-ra nem szallitanak, de vkinek vmi nagyon kell, megdumalhatjuk:))
Örülök, hogy rágerjedtél a Volvós lapokra, de ki kell ábrándíccsalak. Nálam CYRUS jóvoltából két mű van, mindkettő 200-asok karbantartásáról értekezik skandináv nyelven amikből számos tippet nyertem az Országutak Kék Királyának munkálatai során. Sajnálattal közlöm, hogy a képek (:-))) eléggé működés és karbantartás központúak, Volvós extrákról pedig nincs szó.
Nekünk a tények, számok, adatok - a kívülállók számára kissé rideg - világában jól eligazodó és otthonosan mozgó mérnökembereknek nagy segítség, de a te szellemi szárnyalásodnak nemigen adna tápot.
Ezzel együtt tépj egy sorszámot CYRUSnál, ha kőcsön akarod kapni.
Tényleg volt de összeségében ha megfigyeled Haki volt a gyorsabb ( aki mellesleg Finn ami Svédország mellett van tehát nem off topic) , sorra futotta a legygorsabb köröket
Így van DC-Bari párosban Dc gyorsabb volt, de ezeknél az élversenyzőknél nem elég ha akár csak 0,5sec-el is gyorsabb valaki, nem tudja megelőzni.
fargo,
a végén gyorsabb volt a finn (ahol /Finnország/ eddig a saab cabriókat gyártották, saabrulez! :-)) de volt olyan szakasz ahol meg MiSu volt (eredmény szerint sokkal) gyorsabb.
Ja, MiháelSumáher aliasz CipészMihály nyert és 30 pontja van bí-bíbí! :-)))
Lenyomni nem hiszem letudta volna nem volt elég különbség a két kocsi között...lásd Coulthard is hiába volt lényegesen gyorsabb Barinál megelözni nemtudta
Na persze, ha meg 12 körrel hamarabb van vége akkor MiSu 1 percet ver Hakkira mer az épp boxban van! Így nem lehet felfogni! A szimulációs progikat a tervezett távra futtatják, így lesz (több lehetőséggel) boxstratégia. 10 kör múlva az Hakki motorja lehet, hogy már egy rom...
Igazad van....Én ugyan inkább Villeneuvnek drukkolok de Haki a tegnapi edzésen futott utolsó körével nagyott nőt a szememben...Bebizonyitotta hogy ő is tud a limiten autozva menni...és azt is hogy nem csak Schumi tud ugy vezetni hogy csusztatja a kocsit a kanyarban...Azért ha igazak a hirek megnéznék jövőre egy Hakkinen-Villeneuve párost azt hiszem a konstruktori cim nem lenne kérdés hová kerülne :)
jajj de jó versenyt láttam! Ha még lett volna 10 kör, a finn lenyomja a cipészt. Amit ez a Hika Makinnen gyerek tegnap meg ma művelt, az egészen fantasztikus! (Nem is offtopic, mert ugye a Volvo is skandináv, meg a Hakkinen is skandi név, úgyhogy csak bátran...)
A birkacselló meg elsunnyoghat valami sötét, félreesô sarokba, és jól összeszégyellheti magát...
Valszeg később lesz, túl dolgos emberek vannak itt (tod egy volvot fenntartani! :-))) szal több idő kell az időpont letisztázására. Szerintem inkább május. Klubos tali meg nem az indexesektől függ.
Nem köll emil, ez tök nyilvános:
pár száz hozzászólással lejebb fargo felvetette nem kéne-e egy klubot alapítani. Kiderült, hogy már indult efféle szervezkedés. Eccer csak egy borongós szombati napon összejött egy pár indexes és egy pár klubszervező a felv.téren ahol egy-két órát dumáltunk s valszeg láttunk fantáziát a dologban. Rá egy hétre volt a klubalapító gyűlés. Akkor egy parkolóban gyülekeztünk aztán irány Dunabogdányban egy étterembe ahol fargo mindenféle lacafaca nélkül bepakolt egy csülkösbablevest utána meg egy hagymásrostélyost. Ezalatt Templar csendben elemezett valamilyen szociológiai vonatkozású indivídum feloldódást.
Azóta nem volt tali, viszont rendesen feléledt a topik. Mindenki (főleg Templar) dolgozik, éli életét. De biztos lesz a közeljövőben vmi kajálás vagy kirándulás vagy bármi.
Ha átnéztek a saab topikba, láthattyátok, hogy invitáltam a népet az összeröffenésekre. Ahogy én tapasztaltam a saabbal mindenki különösen szimpatizál. Vagy nem így van? DE!