Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BIGYO2 Creative Commons License 2007.03.12 0 0 1644

A moped valóban nem az antiszociális deviancia leküzdésére szolgál.

Arra szakember való.

Csúcsforgalomban a megengedett 50 km/h-t sem tudjuk elérni. Sem kisautóvan, de még benzinpusztítóval sem.

 

Előzmény: ezmiez (1642)
BIGYO2 Creative Commons License 2007.03.12 0 0 1643
Elnézést a többiektől az értelmetlen kitérőért.
ezmiez Creative Commons License 2007.03.12 0 0 1642

    Kedves moped-szimpatzánsok!

    Igazán kár egymást bántani, a mopedbe ülve mindenki csak totyoghat, akinek 260

a végsebessége, az is.  A születési évszám kicsinysége pedig nem érdem, hanem állapot, ha semmi sem üt el, mindenki szép kort érhet meg. Az enyém: 47, nem az é-

letkor, hanem a születési év.

 

 

   

BIGYO2 Creative Commons License 2007.03.12 0 0 1641

Még valami:

Más meelőzése a közlekedésben nem egyenlő megalázás.

Más legyőzése a sportban szintén nem megalázás.

1978-2004-ig végeztem küzdősportot, ahol azonos körülmények között, azonos feltételekkel lehet variálni. Engem az maximálisan kielégített, nem szorulok

közlekedési pótcselekvésre "nemsok " balesettel. Mióta a sportból kiöregedtem

pusztán a szex maradt a hormonjaim kezelésére, de én más neművel végzem.

Hosszabb útra repülőn utazom.

 

BIGYO2 Creative Commons License 2007.03.12 0 0 1640

Gondolom a nemsok balesetet a két kezed, meg a lábaid ujjain össze tudod adni.

A deffenzív vezetés nem azt jelenti, hogy 50-el totyogok, nézz utána, ha nem vagy tisztában a fogalommal.

Lehet, hogy az autóm nem tilt le 250-nél, mert nem megy annyit, de lehet, hogy amik a nevemen vannak jelenleg(nem moped), egyenként többe kerülnek, mint a mopeded+a 260 nál lassítani kényszerülő oktató gépkocsi.

Korodat meghazudtolóan fiatalos az agyműködésed, én 14-re saccoltalak. Lehet, hogy az általad említett hormonok...

Születési évem 68. , légyszíves küldjél gyufát.

 

Előzmény: levisoft70 (1639)
levisoft70 Creative Commons License 2007.03.12 0 0 1639

Kedves Bigyo vagy Bogyo vagy hogy hivnak.Az a te nagy problemad, hogy sosem volt igazan jo autod.Nem is kell felsorolnod az eddigi automarkaidat, ugyis kitalalom.Kispolszki, trabant, esetleg skoda 120 GL :)

Nekem kedvenc szorakozasom, az hogy belsosávban megyek 110 el és kettesbe visszaváltva nekiindulok es utana 260 nal mar lassitok, mert a sport BMW is eltunt a visszapillantoban amelyik le akart nyomni.

A deffenziv vezetesi stilusoddal hanyan dudaltak mar le amikor totyogsz 50 el ?

Egy Munchen-Budapest távot 4 ora alatt lenyomod ? Neked meg egy satrat is vinned kene magaddal, h azt a par napot kihuzd valahogy.

A fiatalsagra visszaterve a 70 a szuletesi evemet jelenti es szerintem neked kene csokolommal koszonni a bacsinak.

Az ilyen nyugodt csavok szoktak eloszor leszolni a lassabbakat, ha egyszer kapnak egy normalis autot a kezuk koze.

Te engem ne akarjal kioktatni, mert 88 ota vezetek es nemsok balasetem volt, de kerlek ne nyomd ezt a mayer dumat, hogy te milyen nyugodt kiegyensulyozott jo vezeto vagy.

Remelem sosem futunk ossze, mert veletlenul bevagnek eled .:)

Ne is reagalj erre a levelre mr. nyugodsag csak siman vedd tudomasul a levelemet es alazd meg a fonokodet azzal, hogy 35 km/orara felnyomod az atlagodat a es a hofis vicceidet meseld a kolleganodnek mikozben allo teherautokat elozol.

 

 

 

Előzmény: BIGYO2 (1638)
BIGYO2 Creative Commons License 2007.03.12 0 0 1638

Ha csupán a mopeddel közlekedsz, lehetnek hormonális problémáid, mert hiába nyomod a gázt, az ingerküszöbödet nem éri el. Hofi mondta, miért van "H" betű a hideg vizcsapon és "M" a melegviz csapon?

"H" azt jelenti hiába csavarod, akkor sem folyik.

"M" azt jelenti, mért pont én follyak, ha a másik nem folyik.

Engem az nyugtat meg, ha ebbe űlök, nézem a várost, és sajnálom azokat akik 1,5 tonnás, 150 lovas gépekkel nagy nehezen megelőznek és utolérem a lámpánál.

Főnököm is cikizett a kis sebességemért, aztán megnéztük az új csoda VECTRÁJÁNAK

computer által rögzített átlagsebességét és 32 KM/H-t mutatott. Ezután már nem volt hihetetlen neki, hogy ugyanannyi idő alatt érek a reggeli forgalomban Pestről Budára, mint Ő a Vectrával.

Az említett dolgokat nem a közlekedésben kell "levezetni".

Bár nem adhatok Neked tanácsot, gondolom vannak, akik jogosultak erre.

1985 óta naponta vezetek, egyszer jöttek belém hátulról. Tehát egy idegenhibás

baleset résztvevője voltam. Mondhatom magam deffenzív vezetőnek.

A moped motorfékezésénél arra ügyelek, hogy ballal felvillantom a féklámpát.

Én ezeken gondolkodom, nem az előzésen. Néha egy egy tgk-t megelőzök és

sikerélményként nevetünk a kolléganőmmel.

Nem tartalak hibásnak, tényleg nem ismerjük egymást, hevességed az életkorodból adódik, ami majd elmúlik.Igen fiatalnak tartalak. Lehet, hogy nem igaz, nem ismerem a paramétereidet.

Remélem, lesz időd beilleszkedni a forgalom ritmusába, megtanulni deffenzíven vezetni (minden előzés, és mindíg, ha előznek egy veszélyforrás), és nem ér olyan baleset, hogy már képtelen leszel rá.

Tanulj mások eseményeiből és ne az elmulaszttt előzés lehetősége bosszantson, ne

feledd azt sem ,hogy a balesetek túlnyomó része közvetlenül az uticél környékén történik. Itt mégkevésbé figyelünk, már magától is odatalál a verda.

Előzmény: levisoft70 (1637)
levisoft70 Creative Commons License 2007.03.12 0 0 1637
a tobbseg engem is megnez, integetnek, hatalmas terepjaroval jonnek mellettem 50 nel es mosolyognak.mindenki megnezi,mert jopofa kis jarganyok.sajnos van par autos akit nem erdekel es letol az utrol.en foleg csucsforgalomban megyek vele es nem mindenki udvarias.bigyo egyszer osszefuthatnank mar,mert rossz velemenyed van a vezetesi stilusomrol.nagyon ritkan vagok be masik auto ele, de akkor sem veszelyeztetek senkit csak kitaposom a gazpedalt.azert nemhiszem,h te is mindig higadtan normalisan vezetsz,neha kell egy kis adrenalin is,persze csak ott ahol lehet.sosem elozok ugy hogy veszelybe sodornek barkit.
Előzmény: BIGYO2 (1636)
BIGYO2 Creative Commons License 2007.03.12 0 0 1636

Nekem más élményeim vannak. Van aki mellettem halad egy darabig (párhuzamos közlekedésre alkalmas úton) és nézelődik, volt olyan, aki 3x előzött meg, majd jelezte és hagyta, hogy megelőzzem, nézelődött, mi ez a furcsaság.

Szívni magad meg felesleges, legfeljebb megromlik benned a levegő. Olyan dolgokat sérelmezel, amiket néhány oldallal ezelőtti írásod alapján a nagyobb autóddal követtél el. Nem rossz az, ha valaki a saját bőrén is érzi a dolgokat, amennyiben a

közlekedéi kultúráját pozitívan befolyásolja. És gondoljunk bele őszintén, melyikünk

nem csiszolódhat tovább?

levisoft70 Creative Commons License 2007.03.12 0 0 1635

Nekem van minden papirom.

Kudddj egy mailt es elkuldom neked a scannelt papirokat ami kell neked.

Most mar igazan kivancsi vagyok mi a tokom lesz a fejlelentesekbol.

Eddig megusztam pedig vooltam mar m1 esen is m7 esen is, meg a varosban mindenhol es a rendorok elkerultek eddig :)

Viszont volt egy kis balhem.

Egy zold fiat punto kikanyarodott egy utcabol ahove en be akartma kanyarodni es kicsit az en savomban jott kozeppen.

Integetett hogy tolassak, hogy o elferhessen de en nem tolattam.

Erre kivagodott az ember a kocsibol,tipikus edzoruhas kover es kopasz es kiabalni kezdett, erre en is kipattantam es szoltam, hogy fejezze be a kiabalast amikor o jott az en savomba.

Az volt a valsza, hogy hulyegyerek takarodj vissza a jatekautodba.

Ezutan en termeszetesen egy tapottat sem mozdultam, mire o visszarohant a kocsijahoz es visszajott egy rendorigazaolvannyal :)

Elkerte a forgalmit es fel akarta irni a rendszamomat.

Mivel egyik sem volt, telefonon hivni kezdte a haverjait, hogy jojjenek ki, erre en visszapattantam a verdaba es padlogazzal eltuztem.Utanam szaladt de halistennek nem ert utol.Mondjuk most mar visszafogotabban fogok viselkedni, mert sajnos kis autot mindenki semmibe veszi es azt hiszik, hogy siman le lehet tolni az utrol vagy ugy eloznek, hogy centikre vagnak be elem.

 

Levi

Előzmény: dzsorden (1634)
dzsorden Creative Commons License 2007.03.12 0 0 1634
Segítség! Segítség! Másfél hét alatt 2x jelentettek fel minket a dunakeszis rendőrök! Állítólag két hete kaptak valami eligazítást, hogy mivel már túl sok ilyen autó "akadályozza a forgalmat", mindenkit azonnal jelentsenek fel, aki ezzel közlekedik. Ráadásul a mienkhez gépkönyv sincs(Axam 400 standard). Legalább egy másolatot nem tudna valaki, vagy a közelben lakó kölcsön adná-e, legalább lefénymásolni!? Egy bírósági végzés másolata sem lenne rossz, bár a rendőr szerintem rá se nézett volna, nagyon vérmes volt. Érdekes módon a fóti rendőrök sokkal rendesebbek, náluk megúsztuk egy ejnyebejnyével.
BIGYO2 Creative Commons License 2007.03.12 0 0 1633

Pedig a 70-es években hogy örültünk édesapámmal, amikor a ZSIGULI-ban egyes alkatrészek olaszok voltak. Pl nem keményedett meg a szelepszár szimering,stb.

Igen tartósnak bizonyultak, ezt főleg a 80-as években vásárolt újabb LADA,

mint viszonyítási alap kárára mondom, ahol már nem is volt olasz alkatrész.

Egyébként még szaladgál FIAT 500, RENAULT4, RENAULT5, CITROEN BX, stb

szép számmal. Motorikusan (benzinmotor) kifejezetten jónak tartom az olasz motorokat, dieselben pedig a franciákat. Lásd világ első széria diesel.

A karosszéria trükkjei tartogatnak meglepetéseket, de a szakember szerint akihez járok javítgatni (autómérnök), de karosszériát huzat, motort javít stb, tehát gyakorlati szakember, a japánokat még nehezebb helyrehozni. Szerinte minden autó szar, nem az számít, hogy össze volt -e törve, hanem az, hogyan van megjavítva.

Előzmény: WooDoo (1627)
Bakancs4 Creative Commons License 2007.03.12 0 0 1632
A variátorszíjat kíséri egy tüske , aminek az a szerepe , hogy ha esetleg kilengne a szíj , akkor se érjen hozzá akármihez . Hogy ide csapágyat tegyek , arra én is gondoltam ,de végülis letettem róla , mert elvileg a szíj soha nem érheti el . Ennek ellenére a Ligieren egy elég jelentős árkot faragott bele kívülről . A helyzete alapján csak az tehette , de hogy miképp ért hozzá ilyen tartósan az rejtély . Emiatt a meglévő tüskét ugyan nem bolygatnám (Ligier) , de a hiányzót (Erad) , lehet úgy pótolom .
Előzmény: WooDoo (1621)
Bakancs4 Creative Commons License 2007.03.12 0 0 1631
Én is 28,5-es külső és 25-ös belső átmérőt mértem -- mivel sosem láttam ilyen alátétet , ahhoz szalonból kellene kocsit vennem..hehehe . Kevesellem a 3,5:2=1,75 falvastagságot , ezért arra gondoltam , hogy nagyobb külső átmérőjű gyűrűket gyártatok , és azokat a primervariátor-tárcsa megbontásával a belsejében helyezem el , és úgy tolom fel egyben a 25-ös tengelyre . Ez ugyan körülményes , de viszont a műanyag tárcsákba kevésbé rág be . Mellesleg nálam nem a két szembenálló primer kúp csúcsának összeérése és berágódása okozott gondot (bár azóta ez is megjelent ) , hanem a szíjat akarom kímélni . Szerintem növeli az élettartamát , ha nem neki kell gondoskodnia a primer variátor végállásáról .
Előzmény: WooDoo (1614)
Bakancs4 Creative Commons License 2007.03.12 0 0 1630
A primer variátor közepén az a gyűrű egy 30-as belső . 42-es külső (ez végülis mindegy ) átmérőjű és 7 mm széles zárt golyóscsapágy . Nem egy nagy költség (1700 Ft) , de mindenkit arra intek , hogy ha okvetlenül nem szükséges a cserébe nehogy belevágjon . Én három hétig (!) ezzel foglalkoztam . iszonyat nehéz volt lehúzni a mellette levő távtartó hüvelyt . Ha nincs teljesen beállva a csapágy , akkor fel kell támasztani , életre lehelni, a szíj eltávolításától eltekintve pár perces munka . Meg kell fogni egy nagyobb fogóval , ami átéri , és meg kell forgatni a variátort . Ha megindul , kicsit járatni , majd beolajozni , és tovább járatni . Ez nekem a Ligiernél bejött , több ezer km-t mentem vele azóta . Ha a csapágy teljesen beáll , akkor belerág egy 7 mm széles árkot a szíjba belülről , majd eléri a szíj belső oldala a primer variátor tengelyét , ez főleg rövdebb , és emiatt állandóan feszes szíjnál gond , mindig van áttétel , és motorfék végén a szétkapcsoláskor igencsak igénybe veszi a szíjat ....... Nekem az Eradról hiányzott egy a BH kerékről egy csavar , a másikat én törtem le, amikor le akartam venni a kereket és megtekertem az anyát rajta. Szerencsére a "barkács típusban" egyszerű hatlapfejű csavart köré öntötték az alu kerékdobot , így a csonkok kipréselése-verése-fúrása után bele tudtam sajtolni másikat . A Ligieren recézett végű tőcsavar van a kerékdobon , azzal fogalmam sincs mit csináltam volna ilyen helyzetben . ......Az ilyen hibák ellen úgy próbálok védekezni , hogy nem cserélgetem a járgányaimat , amelyik megmarad , azt megcsinálom rendesen magamnak . Mindent csavart alátéttel , zsírral vagy rezes pasztával rakok be , a villanydrótok csatlakozósaruit mindig forrasztom stb ...........Szombaton összeraktam a Ligier körmányművét és elülső futóművét , de a kéthetes állásban megszorult a kézifék-huzal (be volt húzva a bakolás miatt) . Amikor kiszedtem kiderült , hogy a JH fék teljesen be van rohadva , hónapok óta biztos nem működik egyik pofa sem , de lehet , hogy amikor vettem (másfél éve ! ) sem fogott már . Legalább nem kopott a ferrodol addig se , én nem vattam észre , nem húzott félre , a fék meg volt amilyen volt , ritkán fékezek erősebben . Sikerült megcsinálni , mindent szétszedtem , összeraktam , bezsíroztam , megjárattam , felcsiszoltam . Berohadt csavarral nem találkoztam , és szerintem a teljes hátsó futóműben minden a gyárban került a gépbe , 1998-ban , 35 e km-rel ezelőtt . Ha nem fog szvárogni a fékolaj a megbolygatott munkahengerekben , akkor sokáig nem lesz vele gondom .
Előzmény: BIGYO2 (1629)
BIGYO2 Creative Commons License 2007.03.12 0 0 1629
Ezekszerint, ha szinte állóta fékezem, megállás előtt egy visítás szerű kb 2-3 másodperces hang a csapágyé. A hangot kiküszöböltem óvatos gázadással
a megállás előtti pillanatokban. Lehet, hogy nincs teljesen berágódva a csapágy,
ezzel a vezetési módszerrel inkább nem hirtelen pörgetimeg a szíj, és nem ad hangot,
nem marja tovább a szíjat?
Vagy inkább teljes mororfék üzemben, közvetlen a megállás előtt esik a legnagyobb
terhelés a csapágyra, megpörök egy picit, visít, majd megint elhallgat, mert megszorul?
BIGYO2 Creative Commons License 2007.03.11 0 0 1628
Kösz, kívülről ránézve rá nem jöttem volna, hogy az ott középen csapány.
Úgytűnik, lesz egy napos melónk vele, de akkor kicseréljük rozsdamentesre a csapokat
is az első féknyeregnél.
Előzmény: WooDoo (1627)
WooDoo Creative Commons License 2007.03.11 0 0 1627
A mopedautókban felhasznált alkatrészek nagy része régi Fiatokból (pl. Uno) és Renaultokból (R5) származik, az anyagminőség olyan, mint ami abban a korszakban jellemző volt. Mondjuk a franciák és az olaszok ma sem híresek a megbízhatóságukról.
Előzmény: BIGYO2 (1623)
WooDoo Creative Commons License 2007.03.11 0 0 1626

Egy újabb brumi alkatrészlelőhely:

 

http://www.moser-parts.com/

 

Árak sajnos nincsenek a honlapon, ha valaki tud németül, kérhetne egy árlistát.

Lehet nem a legjobb minőségűek a "saját márkás" alkatrészeik, mert elég hamar levált az új variátorszíjuk felső rétege. Úgy kalamolt, hogy azt hittem elszakadt, de csak egy arasznyi darab 1 mm vastag réteg "hámlott" le. Kértem egy kést az egyik háztól, levágtam a kilógó részt, azóta úgy járok vele, kíváncsi vagyok meddig bírja.

WooDoo Creative Commons License 2007.03.11 0 0 1625

Az a széles "gyűrű" a tengelyen egy csapágy, amin a szíj fut alapjáraton. Ha a szíj közepén van egy horony, akkor a csapágy berágódott, és az csiszolta bele a nútot. Bakancs4 korábban már leírta hogyan kell szétszedni a tengelyt, kell hozzá egy spéci lehúzó.

 

A távtartó gyűrűk a variátor tárcsa alatt vannak, csak akkor láthatod, ha leszeded a tárcsát.

 

A csúszkákat jó ha bekened, de a legjobb ha kicseréled rozsdamentes acélra, kb. 500 Ft a 4 db.

 

Ha megfordul az imbuszkulcs a csavarban, bele kell ütni egy torx-ot, az általában kihozza.

Előzmény: BIGYO2 (1622)
xeniah Creative Commons License 2007.03.11 0 0 1624
Nem annyira idekapcsolódik, de ha van köztünk vki aki keni az angolt és vállalna műszaki fordítást (gázturbina működése, angolról magyarra), az dobjon már meg egy mail-lel. Nem annyira összefüggő szövegről van szó, mint inkább szavak, kifejezések fordításáról, szóval a műszaki jártasság a lényegesebb. Már egy páran dolgozunk rajta, de rengeteg anyag van. Határidős munka, csak a héten aktuális.
BIGYO2 Creative Commons License 2007.03.11 0 0 1623
Ilyenkor indulatos vagyok a járgánnyal szemben és akár autóhoz, akár motorhoz hasonlítom, az anyagminőséggel igen elégedetlen vagyok. Mindíg a DACIA
jut eszembe, amikor azt mondták, csak jól kell összerakni. Persze, ha nem megfelelő az anyagminőség, hiába rakod össze mégegyszer.
BIGYO2 Creative Commons License 2007.03.11 0 0 1622
Mára végeztünk a szereléssel:
Bal első keréktőcsavar egy finom mozdolatra eltört. Valaki már eltekerte a lelkét, aztán ígyhagyta. A fékcsúszkákat bekentül bal elöl rézbázisu spray-val.
A bal első fékket nem tudtuk szétszedni, mert az alsó imbuszcsavarban megforgott a
kulcs. Le kell majd flexelni.
Csavarlazítót is használtunk, de semmi sem segített.
Közben észrevettem, hogy MICROCAR feliratu könnyűfém felnik vannak rajta és a kerékanyák berágtak a felnibe. Nagyobb és kúposabb 16 db anyát fogok venni.
Ez barbár volt, aki így összerakta.
A héten elkocogok még vele (bal elöl 3 kerékcsavarral), a 15. utáni héten
megjavítjuk egy korrekt műhelyben, ahol le tudjuk venni a bal első tárcsafék előtti profilt is (nem lesz egyszerű) és új tőcsavart sajtolunk be. A bal imbuszt is
kiszedjük majd.
Megnéztem ismét a variót:
Egy gyűrű kb 4 mm-es, egy darabból! van a tárcsák közötti tengely közepén.
A variószíj belső felén lévő kúp alak is középen kihornyolt (ilyet még nem láttam)
és abba fekszik bele a gyűrű.
A tárcsák külső pereme majd 1 cm szélességben a szíj által járatlan.
Előzmény: WooDoo (1621)
WooDoo Creative Commons License 2007.03.11 0 0 1621
Nem érdemes a csapágyazással kínlódni, elég ritkán ér hozzá a szíj, éppen csak ledörzsöli a feliratot a szíjról, de nem koptatja el.
Előzmény: BIGYO2 (1616)
WooDoo Creative Commons License 2007.03.11 0 0 1620

Lehet az MC1-be már Yanmar motort építenek, de a Virgoban még Lombardini van.

Most nincs eladó járgány, és a következő kettőre nekem van szükségem, de ha lesz felesleges, átpasszolhatom.

Előzmény: ezmiez (1618)
ezmiez Creative Commons License 2007.03.11 0 0 1619
Megpróbáltam a francia specifikációt csatolni, de nem sikerült. (?)
ezmiez Creative Commons License 2007.03.11 0 0 1618

   T WooDoo !

   Visszalapozgatva vseg elkerülte a figyelmemet az 1828-as soraid. Azért gon-

doltam a Mixrocar-ban Yanmar motorra, mert a francia MC-siteon ezt látom hir-

detni. Persze lehet, hogy néhány éve még nem építettek MC-be ilyen motort.

    Köszönettel venném, ha összehoznál azzal, aki  MC1-est hozott Neked tűr-

hető áron, batron@borsodweb.hu a címem.

BIGYO2 Creative Commons License 2007.03.11 0 0 1617
Meglepő alulról a járgány, olyan, mint az új. A hátsó fékdobok fényesek, az alu lemez
alul szép fényes. A hátsó lökhárító más színű, illetve a jobb első űlés mintázata más színű, és csavarokkal fixen rögzített. Lehet, hogy rommá volt törve a jármű, nem tudom,
de jól néz ki, szuper az állapota, a km 12000-t mutat.
Az évjárata 2000.
BIGYO2 Creative Commons License 2007.03.11 0 0 1616
Köszönöm WooDoo és Bakancs4 segedelmeit. Arra gondoltam, ma délelőtt meglátogatjuk szüleimet és délután jöhet az irányváltó, varió és az első
fékek (korábban írtak szerinti) áttanulmányozása.
Ha jó az általános gumiharang méretezés és aszerint adnak, akkor veszek
a jövőhéten, ma pedig lemérem.
A variószíj távtartó rúd behelyezésével kapcsolatban, mi a véleményetek, ha egy
kis golyóscsapágyat tennék a végére, és az érintkezne a szíjjal, ha lazul?
WooDoo Creative Commons License 2007.03.11 0 0 1615

kicsit zavaros már ez a sok alátét:)

 

a tengelyen lévő kis alátétekkel a tárcsák közötti távolságot lehet beállítani, a nagy alátétekkel meg a rugóerőt lehet változtatni.

Előzmény: WooDoo (1614)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!