Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Köszönöm a kérdésedet, igen. Nagyon kellemesen csalódtam a gépben. Szombaton 400 km-t mentünk 3 fővel (országút 90-100, autópálya 115-130) és a fogyija 6,1 L/100 km-re jött ki. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy még egy 100 KHUF-ot rá kellene költeni, mert vannak dolgok, amit ki kellene cserélni rajta (Hát istenem, 6 éves...).
De bármikor beleülhetek és Budapest-Bréma-Budapest útvonalat bátran megteszem vele. Azért ha megjön a fizu, akkor kicserélem alufelnikre a vasfelniket (kerekenként 2 kerékőrrel, ami nem azonos nyitókulccsal bíró).
Röviden ennyit, mert ez Volvó topic. :o)
Mikor lesz a találkozó??
Az autóm már a fényezônél van, holnap reggel jönnek az alkatrészek, elvileg péntekre kész is lehet :-)
Ma próbáltam egy eladó 850 T5-R-t, fullos, fekete, 95-ös és 112e km-t futott. Állítólag 350 lóerô és 500+ Nm, de ezt nem nagyon éreztem. Megy rendesen, de nem jobban, mint az én T5-ösöm, amelyik kettesben is, hármasban is sokkal agilisabb. Végig figyeltem a turbonyomás kijelzôjét, hát nem akart rendesen kifeküdni. Szóval vagy nem 350 paci, vagy már halódik a turbo, nem tudni. Ráadásul állítólag 2.3-as a motorja.
Ami nagyon tetszett benne, az a bôr / alcantara belsô (wowwwww!), a 17-es titán felnik, a sportkipuff, (gyári, szép morcogós a hangja), meg a sportfutómű, ami a híresztelésekkel ellentétben NEM rázta ki a fogamból a tömést, viszont érezhetôen jobban fogta az utat a kocsi.
Ma arról fogok álmodni, hogy elcseréljem-e az enyémre. Kb másfél milkával többre tartják, mint amennyiért én vettem a gépet, pedig fél évvel öregebb és már most 20 ezerrel többet futott. Lehet, hogy jó vétel volt az autóm? (IGGGEN :-) Szóval ha ezt a másfél milkát rákölteném a sajátomra, akkor még jobb autó is lenne belôle, mint az a T5R. Ki is lehetne rá rakni az R betűt, csakhogy az akkor már nem "autentikus"...
Hali kedvenc kombájnom!
Szal olyan karcosan én még nem tudtam hajtani! Szerintem 12 fölé csak rosszindulatból tudnám kergetni!
Nekem az Ivanics csinálta, fargo szerint a gyertyák gagyi bontexesek de nem volt még semmi gond. Nem volt összesen 20e Ft ez a bika tuning! :-) Érezhetően jobban megy a gép, nincs annyira lefulladós hangulata egyesben szal bejött pár nyútonméter! Tán egy hangyaf@sznyit ércesebb a hangja, de ezt csak én hallom.
Ólomcipő nemrulez! Ismét megfogadtam a nyugistyle-t! Soxor nem éri meg! (Húúú de komoly vagyok!)
lore
ps: írtam egy-két tapasztalatot a fogyasztásos topikba..
lore már benne van, addig 12 fölött evett :)
De ha jól olvastam az A4 vs. S40 topicban, ha egy kicsit karcosabban hajtják, az 1,6-os S40 is megeszi a 12-15 litert télen városban... Ólomcipő rulez :-)
Ugyanabban a topicban írtál sportlégszűrő és gyertya tuningról. Ezt te csináltattad a saját kocsidban? Mennyi +LE-t hozott és mibe fájt?
Hali,
Pitecus,
A c az a coupé, a cabrio is c70 (csak ennél merül fel). Aleko szuperál?
Üdv. guruló!
Ez az a TD amit utsó szériásként akcióval 10Ft híjján 2 milláért el lehetett hozni? Az nagyon megérte! A felszereltsége milyen? Engem az érdekel! Harveseteré benyózabányós! :-))
Megtanultál norvégul teli tankot kérni? :) (remélem emléxetek a reklámra!)
Harvester!
Na persze a volvogyárban azon filóznak, hogy forintban kijöjjön a 4999999,999999 a 40esre! :-)))))
Mostakkor benne van a kipkop érzékelő? És?
Az enyém megy rendesen, de apró gondok azért van még vele. Az 1.8i mennyit evett? Az én 1.7i-m télen városi használat esetén 11 fölött eszik. (Nyáron még nem ment nálam, mert tavaly késő ősszel vettem.)
Nos, Nincs még sok személyes tapasztalatom, bár "családi" az autó, mert apámtól örököltem.
Ő 3 évig hajtotta, gyakorlatilag gond nélkül.
Ő most áttért 940-re... :-)
Nekem természetesen jobban tetszik, már csak a 4-5 l/100 km-es fogyasztása miatt is. :-)
És a tied hogy szuperál?
A memória megtelést két féleképpen lehet megakadályozni:
1. Vigyázni kell a gépre és nem csak akkor kell szervízelni, amikor már lóg a bele.
2. Nézz körül az interneten, a legtöbb kicsitípusról le van írva, hogyan kell resetelni a hibakód-memóriát.
Szóval, persze... az is egy marketink stratégia.
Meg az is, hogy a szervizben nem mutatják meg, (illetve nem hagyják , hogy nézzed) amikor a hibakódokat kiürítik a fedélzeti kompjuterből.
Ezzel elérik, hogy mindig vissza kell vinned a szervizbe, mert ha megtelik a Memória, akkor össze - vissza műxik a gép... Legalábbis az előző 460-asomnál igy ment....
Szerintem a Volvo kihozza az alapmodelleket olyan áron, ami lélektani határnak számít. Pl. S40 5 milka alatt egy picivel illetve S80 10 milka alatt egy picivel. Aztán jöhetnek erre az árra az extrák.
A kombi a V70, a sedan az S. A topikból ha jól tudom csak Daktarinak van egy kék V70-ese, ráadásul AWD!
A másik bordó meg (nem fogod elhinni!) egy másik volvós volt! :)
Sziasztok!
Csak most olvastam el az elmult napok terméseit.
Szegény Fargo részvétem.
Szombaton vótam 1 kis temetőjáraton a Balaton-felvidéken. Tapolcán a Gabriella étteremben ebédeltünk. Ebéd utén épp indultunk tova, mikor a parkolóban egy V70-S70? épp akkor állt ki. Én ALEKO-val Ő pedig a Járgánnyal. Úgy megbámultuk egymást, mintha ezer éves ismeretségünk lenne. Nem lehetett valaki a topikból?
Ugyanez e kérdésem a Vasárnapra is.
Szlalom 2000 rally volt a Bécsi uti ati pályán és egy gyönyörű V70 (bordo?) feszített a parkoló autók sorába. Kik lehettek Ők?
Mikor lesz a találka végül is?(Kaja RULEZ!!)
Igen, aludtam rá egyet. Szal fel lehet fogni vmiféle tuningként is, akinek van rá pénze: kőtse!
Ez a szoftvertiltás is érthető, csakhogy azért furcsa a laikusoknak, mert nem hárdvert veszel hanem tulképpen szellemi termék jogdíját. Ennyire megéri ez a volvonak? Nem jönne ki jobban ha mindent aktiválva óriási reklámot csinálna a gépeknek?
Ez a felárért kivett speed-limit nem az egyetlen ilyen extra. Az S80 és az azóta fejlesztett kocsikban benne van gyárilag egy csomó szoftver extra, csak épp le van tiltva, szóval ha nem rendeled meg, egyszerűen nem aktiválják. Ha jól emlékszem ilyen extra egy emelt szintű menetstabilizátor (valamilyen van bennük alaptartozékként is), aztán lehet aktiváltatni egy további immót is. Lehet, hogy van még több is, én ezekről hallottam. Ez hasonló ahhoz, mint amikor shareware programot használsz, amiben _majdnem_ minden funkció működik.
Az, hogy pénzt kérnek érte... hát... nem akarom védeni őket, de gondolom minden cég arra törekszik, hogy a maximális profitot érje el az egyes termékeken, nem? (Több bőrt lehúzni a patkányról elv, stb.)
Egy S70R-en láttam ôket a múlt héten, azt mondták az ATC hozatta ôket Olaszországból, az Ivanicsék rakták fel. A tulaj a nyomulós fajtából való és 5000 km-ként cserélte a tárcsáit, mert állandóan elvetemedtek az erôs igénybevételtôl (?). Amolyan perforált meg rovátkolt fajta volt, amellett hogy nagyon dögösen nézett ki, talán jobb is lesz mint a gyári. Nekem épp érik egy csere, ha kiderül hogy beráz, akkor a biztosító fizeti. Azt hiszem be fog rázni...
A motorháztetôt saját zsebbôl fizetem, a 'hasraesésnél' nem sérült.
Az R-es felniknek van néhány hátulütôje, nevezetesen, hogy a gumik méregdrágák és elég sérülékenyek rá, meg hogy valóban törékeny, meg hogy a 15 colos keréktárcsákhoz méretezett fékek elég bóbitán néznek ki benne -- most nem akarok 16 colos komplett fék-szettre költeni, ráadásul ha nagyobbra cserélem a nyergeket, akkor nem férnek fel a téli gumik, szóval abból is újat kell venni, ez így már kicsit húzós lenne. Új felni + nyári gumi + téli gumi + fék csere > 1M Ft. I don't think so...
480T:
Nem én imádkozok azért, hogy jó meg szép legyen -- azt hiszem ez esetben ez a Mr Big dolga :-)
Mr. Bigrôl én is tudnék mesélni, volt vele egypár afférom. Tulajdonképpen már egyszer leírtam itt is, régebben. De mutattak 2 kocsit, az egyik szinte totálkáros volt, nem nagyon lehetett látni rajta, pedig én az élô fába is bele tudok kötni. Nem akartam összeveszni az emberrel, fűt-fát megígért, hogy szép lesz, ha tovább fikázom Mr. Biget, az rosszul veszi ki magát. Végül is ha rosszul csinálja meg, akkor kezdi elôrôl és fizeti a bérelt autómat a plusz napokra...
Duna Interservice: majd megláttyuk. Azért reportálj!
Há erről van szó!
Miért nem mondják, hogy akinek nem inge... szal ha nyomulós vagy öcsém volvós létedre akkor adva a lehetőség, más chippel kapod, de ingyér.
Egyébként 480T akárkinek megpiszkálja 50k-ért is, nem? :-))))
Akkor jól értettem, hogy nincs itt párhuzam.
A német dolog egyértelmű. Szerintem is van értelme.
Itt viszont jópénzért megvehető a veszély?
Nem a biztonságért szoktak inkább fizetni?
Nem persze...
Szal a valami határt kell szabni, hamár a technika nem szab. Ezért nem megy egy széria merci vagy BMW 250-nél többet, bár némelyik röhögve tudná. Ilyenkor már hiába akármilyen fék, futómű, ha elédvág egy nyuszika vagy bocika (!) akkor félre a kormányt és kampó!
Ellenben nem engedném a megfelelő futómű és fékek nélkül száguldozni az ótókat. Pl. a régebbi gti-k, gsi-k pont ilyenek voltak. Mentek 220 körül, de százról majdnem 50 méter kellett megállni.
Szal ez a kényszerű kontrol nem baromság.
Nem teljesen idevág de: az új s-mercin be lehet állítani a gumi sebességindexét és csak addig enged (én a 40-esben 140-ig tudom kérni a boardcompit, hogy jelezzen ha túllépem, de ez nem ugyanaz!) szabadon, aztán leszabályoz.
El tudom képzelni, hogy ezt az alap V70-et lehet 15 colos felnikkel is rendelni, mert csak az alap fékek vannak alatta, ezért a volvo 210-ig tartja biztonságosnak.
A végén aszongya a Pataki:
Ez az autó a levegőt is tisztissa szal még megyek és tisztítom e kicsit (v. vmi ilyesmi).
Szal nem akarok a volvo ellen beszélni (ismét, mi Bolas? :-))) de ha a szmogot egzaktul lehetne mérőszámokkal jellemezni, akkor annyit se csökkenti a volvo hűtője mint amennyi kárt okoz a benzint szállító kamion ami többek közt neki is viszi a naftát a Molkúthó.
Asszem,
Valahol télleg sántít DE: Ebben a felárért kiiktatható leszabályzóban van ráció: A németek egyezségéhez hasonlít (250), plusz még ott van a futómű+fék stb. tényező amelyek ilyen sebességnél már limiten vannak... Csakhogy ne kérnének érte felárat! Akkor lenne igazán korrekt! Így presztizsből többen kifizetik... átlátszó!
Vélemény?
Szép, és jó a kocsi. Ami nem tetszik, az az volt, hogy 100 ezer magyar királyi forinttal veszik le az emberfiát, ha a 210-es végsebességet figyelő elektronikát ki akarja iktatni. És ezt gyári extrának nevezik. Szerintem ez erős.
Amúgy tuti a vas.