Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Templar!
A kipufogó dob előtti részen lyukadt ki?
Ha igen, azt hívják nemes egyszerűséggel "kidörrenőnek".
(bocs, nem emlékszem turbos a géped?)
Ha érdekel, lehet hogy tudok ocsóért hozni neked odavaló csövet.
De ha akarod hegesztesd meg.
(Ezzel csak az a baj, hogy ideiglenes megoldás. Nekem is előszőr hegesztve volt, majd kaptam ilyet 18E-ért! azóta semmi gondom vele!)
lore!
Nem hiszem, hogy lorené a Bálnámban kárt tudna tenni!
De jobb ha egy nagy sík térre megyünk ki vele vezetni, nehogy ártatlan embereket büntessen meg..
Na végre CYRUS!
Azt hittem lementél a térképről!
fargo!
Kiváncsi vagyok Jani barátod 740-esére.
Az enyém még nem profi, de már alakul.
Talán május közepére Bálna is rendben lesz.
(Persze ha lesz rá zsém.)
Kisimultak a ráncaim, kialudtam az elmúlt 2 hetet, elmúlt a klimaxom és feltöltôdtem. Úgyhogy teljes nyugalommal várom a kb. 2 óra múlva érkezô (Volvo buzi) barátainkat, 3 bűn rossz kölyökkel :-)))
Hatalmas élményeim voltak tegnap Zalában.
Elôször is volt szerencsém Jani barátom 740-es Volvojához, egy gyönyörű fehér 2.3-as benzines bálna, 86-os évjárat, jelenleg 74k (nem tévedés!) kilométerrel. Már regéltem róla párszor korábban, ez az a kocsi, amit egy öregúrtól vettünk át neki. Hát mit mondjak, 2 napig csorgattam rá a nyálam, úgy néz ki! (Bolas, kösd fel a gatyád, ha a legszebb bálna címre pályázol majd a májusi nagytalin!) A srác szombaton egész nap a Volvot kényeztette az öccsével, estére úgy nézett ki, mint a mesében a fehér herceg szôke lova. Aztán jött a barátnô, és az ülésre behullott-betévedt EGYETLEN DARAB 3 mm-es virágszirom láttán elkezdett nyavalyogni, hogy milyen szutykos a kocsi. Hát én azt hittem, életemben elôször némberhalált látok élôben, szegény csajszi alig úszta meg :-))))
A Jani, ha jövô hét végén nem is, de május végén mindenképpen el fog jönni a talira, (miután életveszélyesen megfenyegettem...).
Éppen repülônap volt Zalaegerszegen, úgyhogy e tekintetben is elvesztettem a szüzességem, mert röpködtem egy kört egy AN-2-vel, sôt a Janiék még betuszkoltak egy vitorlázórepülôbe is. Külön kérésre elsuhantunk apám hétvégi telke ("A Hegy" -- ahogy Zalában nevezik) felett, kiintegettem az öregnek, az meg majd eldobta a kapát. A Góbéba csak vazelinnel meg cipôkanállal fértem be, a kiszállás külön mutatvány volt, akkorát cuppantam, hogy na!
Az AN-2 sem volt semmi, egy rendesen lepukkant öreg gépet sikerült kiállítaniuk. A pilótafülke mögött ültünk az elsô sorban hárman, a Jani, ex-tornatanárom (nem ismert meg) és én. A falból a Jani orra elôtt kilógott 2 szál vaskos kábelköteg. Mikor a pilóta indította a motort, az kicsit akadozva, köhögve indult el, a Jani meg össze-összedugdosta a kábelkötegeket, valahogy pont a motor kihagyásainak ütemére. A tornatanár olyan hullasápadt lett, meg akkorára dülledtek a szemei, hogy majd' leestünk a székrôl nevettünkben :-)
**********************************************
V70:
EZEK HÜLYÉK! (nemes egyszerűséggel...)
New Edge Design: no way. Aki ezt írta, az vagy vak, vagy segg hülye a szakmájához, vagy kifejezetten rosszindulatú. Semmi köze a V70-nek a Ford ostobi formatervéhez.
Fék: a 850-nek sem rossz a féke, de az új V70-nek annyira harapott, amikor kipróbáltam, hogy teljesen ledöbbentem, és sárga irigység fogott el -- azóta akarok a saját gépembe versenyfékeket. Szóval brutálisan jó fékei vannak az új volvonak!
Dolby ProLogic: szerintem a Volvonak a duplamagas hifijei az ergonómia és a formaterv szempontjából irányadóak lehetnének. (Lásd 1957-es hozzászólásban a kép.) Ehhez képest egy feleakkora Pio, vagy Kenwood vagy Sony hihetetlenül zsúfoltnak, kezelhetetlennek és confuse-nak tűnik. Nem tudom, hogy mit érthettek azon, hogy "szétszórt", maximum azt, hogy a 3 négyzetcentis kezelôfelülethez szokott diszkópatkány eltévedt a "fullsize" panelen...
Biztonsági öv: való igaz, hogy ha nem kapcsolom ki az övemet, akkor nem érem el a szélvédô jobb alsó sarkát (850). De csak azért, mert ahhoz, hogy elérjem, szinte le kell hasalnom, olyan messze van. Egyébként nem szűk sem az öv, sem a kocsi.
Ami a slampos minôséget illeti, hát nem tudom, a felhasznált anyagok és minôségük szerintem elsô osztályú volt, a műszerfalat a tesztpéldányon épp javították, mert zörgött benne valami, de a szerelôk elmondása szerint elôszériás volt az autó. Mellesleg megfigyeltem, hogy milyen gondatlanul bántak vele a tesztelôk, össze-vissza volt rugdosva a kárpit, lebarmolták a szemetes dobozt az anyósülésnél, szóval nem kímélték a kocsit.
Ami meg a csomagtérajtó felnyithatóságát meg a kilincseket illeti, hát szerintem ez csak pitiáner kukacoskodás. A V70 kilincsei szvsz biztonságosabbak, mint az elôzô szériáé, mert teljesen belesimulnak az ajtó síkjába. Aki meg nem tud vigyázni a fejére az ajtó alatt, az kössön rá párnát -- nekem az utóbbi majd' egy évben még nem sikerült bevernem a fejem, pedig nem különösebben figyelek oda rá.
A hallottak alapján a tesztelôk:
- vagy sík hülyék ahhoz, amit csinálnak, (Autó Plusz...)
- vagy rosszindulatúan fikázó hangulatban találta ôket a tavasz,
- vagy elfogultan Audi/BMW/MB buzik, akik semmi mást nem tudnak értékelni.
*************************************************
ORIZA TRIZNYÁK:
Mirr Murr nmesébôl származó figura, a szerzô kiskölke hívta így az Oriza Rizsnyákot, ami a hetvenes években (meg ma is) kedvelt (?) csecsemôeledel volt.
*************************************************
Csak nem tudom az Ádámot rávenni, hogy köszönjön be ide. Kaptam tôle egy emilt, a május 6-i találkozót (kistali) illetôen. Azt tervezik, hogy Kismaros / Királyrét viszonylatban kirándulhatnánk, Kismaroson letéve a kocsikat kisvonattal feldöcögnénk Királyrétre, ahol színes szélesvásznú lébecolás következhetne, majd egész estét betöltô vacsi. Lesz ott valami Land Roveres tali / bemutató is. Nekem tetszik a dolog, nektek mi a véleményetek?
Talira hozzatok oldalbordákat is.
*************************************************
Bka-
A 740-es persze nagy vas, de hát ez benne a lényeg: biztonságban érezheted magad benne. A Jani 2.3-asa 9 litert eszik, az utóbbi egy évben még nem kellett javítani. A srác szerelmes az autójába (Skodából ült át :-) én is csak ajánlani tudom mindenkinek.
Ha szép az autó, akkor klíma nélkül is el lehet adni semmi perc alatt -- de ki akar eladni egy szép 700-ast?!
Templar,
Ilyen problémánk nekünk is volt még az előző géppel, az Ivanicsnál évekig heggesztgették, aztán sajna leszakadt (igazi tuning-autó hangja lett:-), és ki kellett cserélni. Szóval nem tom már mennyiért csinálták, de végülis jól megcsinálták.
Hey CYRUS! :-)))))))
Végre itt! Fél kilenctől negyed tízig próbáltalak többször hívni otthon de foglalt volt, a mobilod meg vaóban döglött... Már aggódtam. Épp azt beszéltük Bolassal, amióta ő Boszniából is képes volt bejelentkezni (0,0012 gép/hektár), azóta nem indok a távollét. De örülök, hogy újra itt vagy.
Gyorsulásin kollektíve nem vonultunk ki, nem is bánom annyira. Legközelebb jövő keddhez két hétred lesz! Akkor hacsak nem lesz megint zuhi akkor megyünk!
Templar!
Oké szivarral el van intézve. Sajna kipufogóban nem tudok segíteni, esetleg Bolassal mexerelhetjük! :-))))))))
Ja, és volt még egy eredménye a lore-service-point kihasználásának. Megígértettük lorenével, hogy legközelebb kiprószálja a Bálnát! Nem lesz semmi! Ha Bolas tudná amit én! :-)))
Bolas,
Szóval ott ahol a négy csőből egy lesz mintegy 30-40cm-re hátra diszkréten körberepedt. Úgy tűnik el nem hagyom, de eléggé mutálós hangja lett az autónak, meg zörög mintazálat.
lore,
Kárpótlásul kapsz egy szivart, bár én a helyedben két évvel fiatalabbnak tetettem volna magam és a dolog meg van oldva ;-)
Hey skacok :)))
Itt vagyok élek és virulok :)) Csak elvoltam utazva pár napra meg a gépem is szar.....Még az F1 et is kihagytam multhétvén :(( Pár éve nem volt erre példa ::))))
Akkor nem voltatok végül is gyorsuláson?
Átküldöm majd a mobil számom mert megváltozott, ha lesz szoljatok :) de azért most már leszek gyakrabban megint:)
Szívesen, én is élveztem. Leírom mi történt, bár félő, hogy az egész klub nálunk fogja szervizeltetni a gépeket. :-))))
Bálnába ködlámpák installálva (dekopírfűrésszel estem neki a műanyagnak :-))), volvo-logo felragasztva, napellenzők felrakva, elektromos tetőablak szilikonozva, új fekete hűtőmaszk teljeskörű ápolása, bal hátsó felni ápolása (többi nem, mert nem jött be :-((), hűtőfolyadék feltöltése. Szal kerrrályok vagyunk. Még van mit csinálni rajta, de megéri!!!
Asszem felhívom C-ügynököt, így nemszoktak lelépni...
szevaszok.......overdrive.....
volt egy 760 gle -s volvo-m kb 4 éve...
1997-ben adtuk el, 2,5 évet volt nálunk. eladáskor 596.000 nem tévedés 596.000km volt benne!!!! overdrive-os volt, és semmi baja nem volt az overdrive-nak.
mi kb 180.000-t tettünk bele, egy ismerőstől vettük. nagyon jól muzsikált, auztán végülis lecseréltük egy 940 -re.....
szóval jó dolog az az overdrive........
nekem főleg az teccett, ha falvakon mentünk kjeresztül, nem kellett beérkezéskor kuplung- vissza, csak gombnyomás, és 4-esben vidámon 40-50.... aztán a faluvégén ujra gombnyomás és vidáman 110-120..... :))))))
szijjóka... bka......
a nepper haverodnak kicsit igaza is van, kiscit nem is....
az ilyen évjáratú autók klímával és klíma nélkül is szinte egy árban futnak... következésképpen a vevő próbálja kivárni a klímásat....azonban, ha nem hiányzik nked a klíma és nem is akarod eladni aokáig... - és jó, vedd bátran...
....de a klímahiányt gondold át kétszer is (!!)
sok sikert: gbrL
Micsodaaaa??? Egy rohadt kipuff miatt csúsztam le a 76-ról??? Most szólt ide Bolas, hogy siessek ő volt a 75-ös, készültem is beírni, hogy:
....73, 74, 75, 1976 Zseni született!
Heggeszteni kell a kipufogómat (pontosabban a Volvóét he-he).
Nekem viszont sosem kellett még Nagy-Budapesten kipufogót heggesztetni, úgyhogy teljes a tanácstalanság.
Tud valaki aranykezű mesterembert aki szakmájának szerelmese?
Örülök, hogy feleségednek is tetszik a 740-es!
Ma délután lesz ideje megcsodálni a Bálnát ha otthon lesz.
A P/W miatt bocs, de mostanság nem sok időm volt gépre mászni!
Minden összecsúszott..
Bosznia után rögtön befogtak mindenhova.
Csütörtökön kéne mennem Szögedre, mert beszámolóznom kell 2 tárgyból!
Ráadásul hétfőn mennem kell Parisba.
(ez nem önsajnálat, hogy milyen szar nekem, örülök neki, mert imádom Parist, de most nem jött jókor..)
Állati jó idő van!
Levágtam a fűvet a kertben.
:-)
Tegnap belraktam a hátsó fejtámlákat!
(friss szerzemények. Színben királyul passzol.)
Délelőtt befigyelt az elektromosság a sibedába!
Rendben van dolog.
Ma délután pedig az első ködlámpákra gyúrunk rá lore gyerekkel.
Lassan tényleg fullos gépem lesz.
Habár már nincs sok pénzem.
:-(
erről a cikkről egy régebbi autósújság (???) 850-es leírása jut az eszembe, ahol ménkü nagy hibaként hozták fel, hogy nem nyílik tágasra a csomagtartó. A mienkbe bőven eleget nyílik, a 850-esekbe ennél csak nagyobbra. Szóval no comment...
Mi az, hogy nem jó a fék precizitása? Egy Volvoban? Nálunk vészfékezéskor szabadesésben jön a mutató (vagy ez gyenge?). Én a szerző helyében örülnék, ha ilyen gagyi fékjeim lennének.
Kb ugyanígy állok a Dolby Pro Logic hi-fi-vel. Ujjongok, hogy egyáltalán otthon van, nemhogy az autómban.
A biztonsági övbe pedig kétszer is simán beleférek (igaz nem vagyok túl vaskos:-)
Hogy megveszem-e... én nagyon hajlok rá. Hátravan azonban még a környezetemmel való vívás, akik szinte mind azt mondják hogy túl nagy, minek ekkora autó, no meg meg kell alkudni a tulajjal. Nem sietem el a dolgot... Az is zavar hogy a nepper haverom aszongya nem szabad megvenni mert eladhatatlan légkondi nélkül. No de én nem eladni akarom hanem használni SOKÁIG! :)
A Fordom... na ha látnád :) 1980-as évjáratú Fiesta 1.3L, 368xxxkm-rel. Motor, váltó viszonylag jó állapotban van, fürge és ugrik. A karosszéria az most érte el azt az állapotot hogy elkezdett mindenhol rohadni körben... Nagyon csúnya szegény. Múltkor mosásnál tűnt fel nagyon amikor odamentem a haveromhoz beszélgetni és visszanéztem rá... Cserébe viszont fillérekbe kerül a fenntartása és a szervize. Mondjuk sokmindent magam csinálok rajta, csak télen volt szerelőnél amikor nem volt kedvem aláfeküdni, meg amikor a váltóban a féltengely-szimmeringeket kellett cserélni. Sz'al vidám kis autó, de biztonság semmi.
A Volvo az ellentéte lenne. Szinte mindenben. Nem tudom jó-e ez, de hát a 940-es csak kicsit nagyobb mint amekkora kocsit venni akartam, ráadásul ha beül az ember akkor nem is érzi nagynak. Én legalábbis teljesen jól éreztem benne magam.
A diesel is fura, mert utoljára akkor vezettem diesel kocsit amikor vezetni tanultam egy 1.6D Golffal. Akkor még nem tűnt fel hogy tank :)))
A képesautóxpress mostanában tele van volvokkal, érdemes belebambáskodni.
Na és, megveszed? Milyen fordból ülnél át bele? Nemmindegy, hogy fiesta vagy scorpio!
No megnéztük ismét közelről a hajót, hááááát gyönyörű! Picit próbaköröztünk vele, hát nemtom.... :) A diesel az egy ojan mint a tank, tényleg úgy megy :) Indulásnál gyorsan engedtem fel a kuplungot - megszoktam a Fordomban hogy egészen fent fog - erre a hajó ugrott egyet, de a fordulat az csak picit bemozdult lefelé. A gyorsulás az tovább fogja fejleszteni néha előjövő öreguras vezetési stílusomat :) Overdrive játéknak nagyon tetszetős, tetszik de továbbra is picit idegenkedek tőle. Minden elektromos dolog tökéletesen működik benne, a tolótető nem akad. A csomagtér kicsit nehezen záródik.
Valahogy megint úgy éreztem hogy ezt az autót nem kell szokni, beül az ember és vezet, kényelemben, biztonságban... Egyszerűen minden a helyén van! Tetszik a műszerfalról nyitható tolótető is, jobban kézre esik mint a tetőre szerelt kapcsoló.
Nincs benne turbónyomásmérő! Diesel-ekbe nem tesznek?
Barátnőmnek tetszett, de a végén elkezdte mondani... túl nagy, alig bírt vele kiállni a srác a kocsik közül, a tolótető az nagyon gyengének néz ki... na mind1.
fargo,
nem emlékeztél rosszul, a V70-ről kapott sajtóanyagban is 16 collos féktárcsákat emlegetnek. Tény, hogy ez nem a valós méret, lehet, hogy így hívják azt a méretű féktárcsát ami még megfér a 16-os kerekekkel?
Az autopluszban van egy cikk a V70-ről. Borzalmas.
'Noha a V70 még teljes egészében Volvo-fejleszts, a műszerfal élei, háromszögei már eszünkbe juttatják a Ford New Edge filozófiáját.'
fargo, te is aszitted a próba során, hogy: jé ez olyan mint a fordfikusz! ? :-)) Mellékesen jegyzem meg, hogy a durva nyúedzsdizájn megbukni láccik, lsd. újabb fordok...
'A pedálrend jó, a fék precizitása és nyomáspontja nem. Az ABS és a DSTC ellenben dicséretesen dolgozik.'
Emlékeztek még az automotorundsport tesztre? Maximum pontot kapott a V70 a fékjeire, olyan lassulást produkáltak még melegen és terhelve is. Ezek után aszondani, hogy az ABS meg a DSTC remekül dógozik... Mér, hogy dolgozhat hibásan? Nem müxik, vagy mi?
'Az ergonómia példás, szokni kell viszont a kíváló hangképű Dolby ProLogic hifi kissé szétszórt funkcióit.'
Mármint a kezelőgombokra gondolhatott a szakLáma. Nos, van egy kép a beltérről, meg láttam is a katalógusban a rádiót. Nézzétek meg, semmi nincs szétszórva!
Írják még, hogy csorbát szenvedett a biztonsági imidzs mert a kilincsek nem a hagyományos markolósak kívül. Hát ha valaki ebből erre következtet... + még rövidek a biztonsági övek, így termetes embereknek nem adatik elegendő mozgástér. Ezt meg nem hiszem el. Nem vagy te sem kis termetű nyápicka, fargo, szal milyen volt? Majd megfulladtál benne?
Emellett ír a belső minőségi hiányosságokról (nehezen mozgó ajtók, slamposan varrt bőr, mozgolódó A-oszlop burkolat, labilis tetőkárpit. Hát máshol ilyet nem olvashattam, tfh így volt ennél a gyepált 0-szériás autónál, de úgy van fogalmazva, hogy az ember asziszi ez minden V70-ben így van...
Olvastam egy hírt az új volvoszervízről (Duna Interservice). Reklámszagú volt (minden tökéletes stb.), de volt egy érdekesség: 'a Duna Interservice első volvós ügyfele a népszerű tévés műsorvezető, Rózsa György volt.' Ezek kampányolni fognak a hírességekért! :-) Erős Antónia és a többiek meg mennek a Kártyauccába?
Eegen az overdrive egy kapcsolo amibol drot log ki, ez akar korrodalodhat is meg ilyenek. Itt jon az hogy ami bonyolultabb az konnyebben elromlik... Mindenesetre erdekes egy dolog. Valoszinuleg problemasabb mint a rendes otodik fokozat, de nem gond. Lenyeg hogy nem hallani tomeges overdrive hibakrol, csak az elhasznalodasbol eredo problemakrol.
Fene egye meg, Ti is marhara izgultatok az elso Volvo-tok vasarlasa elott? :))))
Bka-
az overdrive-ra visszatérve, a mienk manuális 740 '90-es normális 5 fokozatú váltóval. Én kb 1 hónappal ezelőttig azt hittem, csak csak a 700-as szériában használták az overdrive-ot, valahonnan (már nem emlékszem kristálytisztán) hallottam, hogy ezek az overdrive-os váltók néha bedöglenek emiatt speciális megoldás miatt. Viszont amiről lentebb írtam 740-es '84-es volt, tehát elég korai darab. Ez persze nem azt jelenti, hogy a tíz évvel későbbi 940-esekbe konstrukciós hibás váltókat raktak :-). + láttam már eladó 940-est, (valszeg nem a tiédet) amiben overdrive-os váltó volt. Emellett a 90-es 740-esek manuáljában szintén van overdrive-os, és hagyományos 5 fokozatú leírás (és természetesen autómata is). Na, ez most jó zavaros lett, próbáljátok kihámozni a lényeget
A kartonjához szerintetek hozzá lehet jutni egyszerűen? Gondolok én arra hogy bemegyek az Ivanicshoz és azt mondom érdekelne ez és ez az autó mert meg akarom venni, vajon odaadják-e hogy belenézzek?
Mélységes meghajlással elnézését kérem mindazon Uraknak, akik nickjét felsorolásomban nem említettem, rossz betűalakkal kezdtem vagy rossz helyen említettem! :)
Nickem magyarázata nem olyan hosszú, de eddig mindig csak sör mellett meséltem el, miért változtatnék rajta? :) Egyébként helyesen írva Bka az, csak valaki megelőzött itt. Meglepő, főleg magyar nyelvterületen. Van egy skandináv úriember aki jogosan de meglehetősen fantáziátlanul magát Bka-nak nevezi, remélem nem ő az :)
Részemről lefoglalnám az 1971-es hozzászólást :)
Valahogy szinte csak azt hallom hogy a klíma az nem olyan fontos... Nos én néha iiiiigen nagyra tudnám értékelni! Pl. amikor háromnapos ünnepen lezárják a fél M7-est és kilométereket kell araszolni a melegben. Mert bizony ez az áprilisi időjárás igencsak melegre sikeredett!
Klimatikus szempontból az én álomautómban van klíma, napfénytető, ülésfűtés. Szerintem ez a mérsékelt égövi kocsi felszerelése. A svédeknél nem kell klíma, a finneknél többet ér a hűtőkörbe épített cekász, de a svédek és a finnek számára Mo. majdnem trópus.
Az valóban igaz hogy ha lehet haladni akkor a tetővel és az ablakokkal kombinálva igen kellemes légáramlatot lehet létrehozni. Ha lehet haladni.
Más. Lehet hogy csak nekem új: SwedishBricks. Itt nagyon sokat olvastam a 7/900-asokról, karbantartás satöbbi. Az overdrive-ról is, de sajna csak azt hogy hogyan kell szétszedni és javítani :)))) A manuális 940-esek mindvégig overdrive-ot kaptak hagyományos 5. fokozat helyett?
Holnap megmutatom közelről a barátnőmnek is. Ma a kerítésen kívülről naaagyon tetszett neki hátulról! :) Megpróbáljuk elkötni is egy próbakörre. Tulajjal jövő héten megyek egy nagy próbakörre. Azt mindta ünneplő autó volt mindvégig. Nos akkor miért van letörve a vezetőülés tárolórekesze? Ünneplő autón nem törnek a dolgok, legalábbis nálam (már ha lenne ünneplő autóm :)))
Jé, télleg! Bka--nak penitenciaként mindenkitől elnézést kell kérnie! :-)))
Most akkor oké a géped?
Én már tisztában vagyok (egy-két mailváltás után) Triznyák nickjének eredetével, fel lehetne adni találós kérdésként a topikban, hogy honnan ered! A topiklakók koruknál fogva mind találkozhattak vele anno... (lorenének pl. beugrott :))
Bolas autója lassan fullextrás lesz, nemsokára télleg jöhet a conolly meg a rózsagyökér (azért hagyunk belőle pipakészítésre is!).