Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Akkor jól értettem, hogy nincs itt párhuzam.
A német dolog egyértelmű. Szerintem is van értelme.
Itt viszont jópénzért megvehető a veszély?
Nem a biztonságért szoktak inkább fizetni?
Nem persze...
Szal a valami határt kell szabni, hamár a technika nem szab. Ezért nem megy egy széria merci vagy BMW 250-nél többet, bár némelyik röhögve tudná. Ilyenkor már hiába akármilyen fék, futómű, ha elédvág egy nyuszika vagy bocika (!) akkor félre a kormányt és kampó!
Ellenben nem engedném a megfelelő futómű és fékek nélkül száguldozni az ótókat. Pl. a régebbi gti-k, gsi-k pont ilyenek voltak. Mentek 220 körül, de százról majdnem 50 méter kellett megállni.
Szal ez a kényszerű kontrol nem baromság.
Nem teljesen idevág de: az új s-mercin be lehet állítani a gumi sebességindexét és csak addig enged (én a 40-esben 140-ig tudom kérni a boardcompit, hogy jelezzen ha túllépem, de ez nem ugyanaz!) szabadon, aztán leszabályoz.
El tudom képzelni, hogy ezt az alap V70-et lehet 15 colos felnikkel is rendelni, mert csak az alap fékek vannak alatta, ezért a volvo 210-ig tartja biztonságosnak.
A végén aszongya a Pataki:
Ez az autó a levegőt is tisztissa szal még megyek és tisztítom e kicsit (v. vmi ilyesmi).
Szal nem akarok a volvo ellen beszélni (ismét, mi Bolas? :-))) de ha a szmogot egzaktul lehetne mérőszámokkal jellemezni, akkor annyit se csökkenti a volvo hűtője mint amennyi kárt okoz a benzint szállító kamion ami többek közt neki is viszi a naftát a Molkúthó.
Asszem,
Valahol télleg sántít DE: Ebben a felárért kiiktatható leszabályzóban van ráció: A németek egyezségéhez hasonlít (250), plusz még ott van a futómű+fék stb. tényező amelyek ilyen sebességnél már limiten vannak... Csakhogy ne kérnének érte felárat! Akkor lenne igazán korrekt! Így presztizsből többen kifizetik... átlátszó!
Vélemény?
Szép, és jó a kocsi. Ami nem tetszik, az az volt, hogy 100 ezer magyar királyi forinttal veszik le az emberfiát, ha a 210-es végsebességet figyelő elektronikát ki akarja iktatni. És ezt gyári extrának nevezik. Szerintem ez erős.
Amúgy tuti a vas.
'A volvo kombijai fél évszázada etalonnak számítanak a kategóriában.' YEEAAHHH! Újságírók, GOOD MORNING!!
keton,
aszongya mexűri a levegő mérgező ózontartalmát. Vazze az ózon nagy koncentrációban mérgező de a levegő ózontartalma mint olyan nem szűrhető. Szal kémiában verjük a népet, nem? :-)))
Felárért kiiktatható a végseb.-leszabályozó! Lehet, hogy a tiedben, fargo ilyen van 240-re beállítva? :)
Láttátok a szlalompartyt? Mutatták az omegát, meg a fargo szerint gyorsulásin beégett viper-motoros Dodge Ramot is. Állatok voltak!
CYRUS,
oké akkor majd Bolassal a következőn. Én lehet, hogy kiráncigálom ecsémet és a párját. Aszongyák ha nem lesz hideg akkor oké. Majd beszámolok.
Logikus, hogy az Interservice kapta, mert a Volvo Truckok eddig is náluk voltak.
A másik három márkájuk a Mitsubishi Nissan Daewoo trió.
A minőségről annyit, hogy a szervíz kulturált, a szerelők jószándékúak, a karosszériarészleg elég gyengus, Denzelnél sokkal jobb, viszont a fényezők szépen dolgoznak.Mind1, ha már Ausztriában megkapta a Denzel, lehet hogy itt is megpályázzák a Volvot.
Itt is köszöntlek a Saab után chemic-keton!
A válasz: Jól sejted, a doki is erre a műsorra kérdezett rá és én is ez alkalomból adtam fel neked az UV-s megoldású kémia-leckét... Szal ma lesz a vóvó ami a levegőt is tiszticcsa! :)
"A kocsit mégis csak a "Nagy úr" fogja javítani:"
Igy jartal...
csak imadkozhatsz, hogy ne legyen gany, mert akkor osszeveszel az Lajossal is, es vege a klubnak is... (vagy megse? ;))
"...egyrészt túl macerás lenne máshova vinni, másrészt letették a nagyesküt az elsô osztályú kivitelre. Az gyôzött meg, hogy állítólag az utóbbi 1-2 évben az illetô által nyújtott minôség jelentôsen javult."
Tavaly decemberben (1999) meg nem volt valtozas a "Nagy ur"-nal, legalabbis en ugy lattam. (es akkor hallottam a: jo az ugy, ugyse latszik.. cimu dumat.
vegul is, 3 honap nagy ido...
" Ezt többen is egybehangzóan állították, egymástól függetlenül és olyan személyek, akikben megbízok."
Remelem, nem csak Lajoseknal erdeklodtel.. (attila,laci,tibi)
Duna Interservice:
Voltam egy cegnel galyazni, es a felso szintrol meglattam egy volvos emblemat.
Odaguriztam, s lam: Duna Interservice.
Bekusztam,piroskartya. Ugyfelszolgalat: Vona itten egy 480T ertenek hozza avagy kusszak el balra? Kis turelem, jon egy ficko: na muttassad kiscsavo. Kiderult, pont ma indult a volvo service reszleguk, 1 azaz egy emberrel, aki a Valent-tol jott at. Szerdan megyek reggel 8-ra rohogni vagy csodat latni.
Egyebkent roppant udvariasak voltak, kerdeztek mit kerek, kavet-e, kalacsot...
zold kartya megkap, csak ezzel engedik ki az embert...
na szerdan majd reportalok...
lacka
ps. fel a fejjel fargo, max. testuletileg meglatogatjuk a "nagyurat"
Hali fargo,
Tod nekünk is Mr.Big csinálta a 40-es seggit... És hát alapban a 40-es csomagtérfedele nagyon kis erővel csukható, és ezt a tulajdonságát a javítás után is megtartotta. :) Talán egy helyen nincs szépen eldolgozva az a lakatos-paszta, de 'hál istennek eldugott helyen... Szal az illesztések szépek, a fényezés nem üt el és télleg így a legegyszerűbb a biztosító miatt. Szvsz meg leszel elégedve.
Bár a híreknek nyilván van eredete, úgyhogy várom már az Ivanics lakatos műhelyét. Addig gyűjtöm a 40-esen a 'hibapontokat'! :-)))))
Az R-es felni az egyik legszebb a világon szvsz a sportosak közül. Csak nagyon köll vigyázni rá, ahogy Bolas mondta. Nekik az R-en eccer ripityára tört, és a gumi se két fillér ha 17 collban mérik....
Továbbra is max. két garnitúrát tartok ésszerűnek és ott is különböző elven operálókat. Az egyik lehetne pl. a hagyományos rózsa-kulcs (ilyen van a 40-esünkön) a másik meg pl. a recés fajta (ilyenem is van az opelekre való Borbet-garnitúrámhoz).
Hogy oldod meg a motorházfedél és a szimm. sárvédő fényezését? Két külön munkaként (egyik a biztosítós másik a privát)?
Fék-tuningban mik az elképzeléseid? Széria volvotárcsákat lehet nagyobb kivitelben aláaprikálni vagy tuning-műhelybe szándékszod vinni?
Ma szemlézték a kocsit, kb. jövô hét közepén lesz kész, addig erôteljes hiányérzettel küszködök.
Ez az elsô autóm, amelyiken nem volt kerékôr. Úgy gondoltam, hogy a Volvo felnijeit nem lopják. Meggyôzôdésem egyébként, hogy most sem ellopni akarták a kerekeimet, hanem kitolásból szedték ki a csavarokat. Azért 2-3 garnitúrát megfinanszírozok.
A kocsit mégis csak a "Nagy úr" fogja javítani: egyrészt túl macerás lenne máshova vinni, másrészt letették a nagyesküt az elsô osztályú kivitelre. Az gyôzött meg, hogy állítólag az utóbbi 1-2 évben az illetô által nyújtott minôség jelentôsen javult. Ezt többen is egybehangzóan állították, egymástól függetlenül és olyan személyek, akikben megbízok.
Lehet, hogy össze tudok boltolni egy garnitúra használt, 17 colos R-es (titán) felnit. 7 küllôs, grafit színű szépség :-)
*************
Pletyizzek?
Igen, a Valenttôl április elsejei hatállyal megvonták a márkakereskedôi (Volvo) jogokat. Hasonlóképpen Rovert sem árulhatnak már. Azt beszélik, hogy problémáik vannak Rolls / Bentley fronton is -- nemrég a VPOP csalás (vám? ÁFA?) miatt elkobzott tôlük egy 100 milkás Bentleyt. Azt hiszem ANNAK a márkának az imidzsébe ez egyeltalán nem fér bele. Állítólag a fônöküket a brit követségre már be sem engedik. No comment.
Úgy hírlik, a Duna Interservice kapta meg a jogot a Volvotól, negyedik (?) márkának veszik fel. Meglátjuk...
Az Ivanics részesedése a hazai eladásokból kb 70%. Szervízfronton még ennél is több.
fargo,
egyáltalán nem volt kerékőr a kocsin? Szerintem egy is kellő védelmet nyújt, kétségíkvül 2-3-4-5 garnitúra még jobb, csakhát egy defektnél hülyét kapsz, szervíznél meg óránként bruttó kb. 3500-ért szórakoznak vele a szerelők!:-))) Én minden felnis autón mely a kezeim közé került, egy garnitúra kerékőrt használtam. A Volvo nem az a típus melyről lopkodnák megrendelésre a kerekeket...
Templar,
a mi családunkban is az a sárga balta volt a nyerő. Édesanyám már nem használja, amit a fa-bőr kormány érzékenysége miatt nem is ellenzek. Feleségemnek túl nehéz felraknia, ezért ő a védő-szűkítő műanyag betét nélkül használja. A vectrán én használom de 104e km után meg is láccik a nyoma a bőrön, sajna :-( Az öcsém meg a puntora használ egy baltát, egy esernyőt (ezek ilyen mechanikus lopásgátlók, gy.k.), van a széria immo, van a riasztó meg a riasztónak egy plussz-immoja, ja és casco is van rajta! Szal újabb fiatok veszélyesek! (-eztetettek).
doki-papi,
csináld a magazint! Én úgy emléxem javaslatokat is tettem! Szomorú vagyok ha el sem olvasod, a pici írásait!
CYRUS!
Jössz holnap gyorsulásira? Bolast most nélkülöznünk köll...
Ja Bolas!
Eme hozzászólást csak 3 hét múlva olvasod, de lásd milyen rendes vagyok: eddig egyben van a bálna! Ja és jól néznek ki a volvo-alufelnik!
Szóval visszatérve a CYRUS által jól észrevett és lore által megérdeklődött kormányzáramra, az egy teljesen konvencionális dolog, "balta zár"-nak hívják asziszem.
CYRUS-nak azért tűnt fel, merthogy élénksárga színű és így szinte világít a sötét tónusú kocsibelsőből.
fargo, csak most olvastam a fórumot (hétvégén nem tudok internetezni). Tényleg szomorú látvány az autód, javíttasd meg minél előbb, hidd el, szebb lesz majd, mint eredetileg.
Szia Fargo! Köszönöm, megnyugodtam. Talán nem hiszed el, de aggódtam. Most már így rendben van. Most már annak a tetűnek a dolga az aggódás. A többi csak idô kérdése. Isten hozott köztünk, újra.
a doktor úr
doktor úr:
A dühöm csak kb 5 percig tartott (tegnap reggel), teljesen higgadt vagyok. Csak nem értem az egészet, mert egyszerűen NINCS haragosom. Kényesen ügyelek arra, hogy senkinek ne legyek útjában, ne veszélyeztessem az érdekeit, stb. Csak az a baj, hogy szókimondó vagyok, s ezt néha nem tudják tolerálni. Két nap alatt végiggondoltam, hogy egyeltalán kinek juthatott eszébe ilyesmit tenni, s mindösszesen 2 embert tudtam összeszedni. (Az egyiknél stimmel a megfigyelt autó is, ezt egyébként a rendôrség is tudja, remélhetôleg nyomoznak.) Ezzel együtt teljesen hihetetlennek tűnik, hogy mégis ilyen rongálásra vetemedhetett bármelyikük is, mert nem adtam rá okot. Az egyetlen magyarázat a kezdôdô elmebaj lehet a történtekre.
Abban amit és ahogy leírtál, maximálisan igazad van.
Ettôl függetlenül, most már csak kíváncsiságból a végére járok a dolognak. Oszt majd meglátjuk. DÜhöm nincs, csak szeretném érteni az indokokat.
A berúgás sajna nem működik, több okból kifolyólag: egyrészt nem bírja a szervezetem az alkoholt (rosszul leszek tôle), másrészt nem szeretem az ízét sem, harmadrészt nincs is itthon.
Lehet, de az nem fontos. Ôszinte volt. És az - hitem szerint - viszont igen. És Fargo-t komolyan féltem a saját dühétôl. Én a helyében nem látnék a pipától, és sajnos tapasztalatból - szerncsére nem személyes - tudom, hogy ennek rossz vége is lehet. Úgyhogy mégegyszer: FARGO! Örülök, hogy éltek. Kérlek, örülj neki Te is! És pont.
a doktor úr
„Szívedben ne lakozzék gyűlölet. Ne feküdj ágyadba míg háborgó lelked békességet nem talál az Úrban, s köszönd meg Istennek azt az erôt, mely támaszodul szolgál majd megbékélésedben."
Fargo, fájdalmadban osztozom, de a haragot meghagyom másnak. Fohászkodom a Jóistenhez, hogy a bűnös nyerje el méltó büntetését, s hogy Te pedig méltó módon viseld a terhet, melyet rosszsorsod kimért Rád. Adjunk hálát az Úrnak, hogy senkinek sem történt baja. Ne feledd: „Nincs-e földön annyi pénz, mit ne lehetne pótolni. De mindenki szívében ott él a szeretet azok iránt kik számára pótolhatatlanok." Én is egy olyan valaki vagyok, aki szereti az autóját (bár azt hiszem közel sem annyira mint Te), de gondolkodás nélkül törném péppé, ha csak a kételye merülne fel annak, hogy a családomat baj érheti. Ne érts félre, nem akarom a történteket bagatellizálni, de félek, hogy a haragod túllép azon a határon, mely a racionális gondolatokat a betegestôl választja ketté. (Azért félek, mert hasonló helyzetben magamat is félteném ettôl.) Ha magamnak kellene tanácsot adnom ebben a helyzetben, azt mondanám: „Rúgj be!" S valószínű ezt is tenném.
Bocs mindenkitôl, hogy a hülyeségeimmel feltartottalak benneteket.
a szomorú doktor úr
......részvétem....
állat az ilyen.... ezt nem.....
el sem hiszem......brrrrrrrrrrrrrrr.........
megyek veszek kerékör csavikat a kocsira.....
....tényleg... el sem merem gondolni hogy ilyen barmok vannak..... tényleg, ahogy írta valaki... szerncse, hogy levette és nem lelazította....képzeld, ha 90-nél jön le a csavar és nem induláskor.......
akkor is..... tudod, mit? vegyél uj csavargarnitúrát. kettőt. az egyiket felrakják az ivanicsban, a másikat megeteted a fickóval, ha meglesz........
sok sikert és remélem jó lesz a verda a jav. után.....
ui: volt egy haverom, akinek a musso-jával történt ez, de ott elvitték a kerekeket és visszarakták féktárcsára az autót......... brrrrr......