Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Helyesbítek, Harvester meg én nem punnyadtunk be!
A kettesvolvósok honlapján számos (9) kitűnő P1800 kép tűnt fel, köztük tehetséges elődöm, Roger Moore filmbéli autójáé is.
Nem is punnyadtunk beeee
Én 5 perc mulva viszem a verdát a szerelőhöz, remélem jól megcsinálja... (nem márkaszervíz, de olcsóbb, mint az Ivanix és így is 150 kiloforint lesz minyimum). Szóval két-három napig villamossal fogok közlekedni, remélem nem vesz elő a tömegiszonyom:)
Sajnálattal állapítom meg, hogy mindenki bepunnyadt, (még lore is aki nem egy kinyúlt pulóveres lennonszemüveges szőtt tarisznás bölcsész) csak én nem.
fargo,
Várom az emblémajavaslatokat! Kistali ügyben az a Brico Store parkoló hétvégén nem tűnt túl jó ötletnek. Kifelé lámpa, befelé bevásárló tömeg. valami jobb kéne, bár egyelőre ötletem az nincs.
más,
Láttam hétvégén egy piros 850-et. Asszem, ha ráuntam a 244-re 850-re váltok (hétköznapokon legalábbis :-))). Megfordult a fejemben, hogy bevetek egy fargo-féle tagtoborzást (rávillogás, leszorítás az útról, ember kitépés a kocsiból, kéz a motorháztetőn, terpeszállás, boka szétrúgás "Kérlekszépen itt volna ez a Volvós klub szerintem bele kellene lépni teneked"), de aztán eltekintettem.
Bolas barátunk amikor nemzetközi megfigyelőből, vagy mániákus gyorshajtóból egyetemistává vedlik asziszem Szegeden teszi ezt.
Norvégiában valószínűleg azér olcsóbb az üzemanyag, mert a nyomorgó norvégok (vagy norvégek?) nem tudnának tankolni a Saabjaikba. Nálunk szerencsére erre nincs szükség, így minden további nélkül lehet az üzemanyag árának több mint fele adó.
fargo jók az elképzelések a klub jövőjéről. Próbálok valami rövid írást szülni a periodika számára az S80 multiplex kábelezéséről, de csak ha érdekel egyeltalán valakit. :-)
Ja és lesz website is? Van egy kis volvo linkgyűjteményem, gondolom másnak is, szedjük majd össze egy oldalon.
Fargo nekem nagyon teccenek a terveitek..Gratula ...
A volvos balesetett okozó csávó , nem magyar hanem Ir volt... Láttam a kocsiról a képeket...Hát állitolag gyorsan ment nagyon és ha jól értettem még egy Volánbusznak is neki csapodott mind ezeket figyelembe véve nem is volt annyira összetörve amennyit én láttam belöle....
Na Cyrus L jó éjt..
Komolyra fordítva a szót, ma találkoztunk a Klubot szervezô srácokkal, és elbeszélgettünk a dologról. A következôket "fektettük le":
1.
Elôször is LOGÓT tervezünk a Klubnak, mivel addig míg nincs emblémánk, nem tudunk továbblépni. Már született egy-két terv, de még várunk pályamunkákat (DOKI! Mindenki!), hogy a legjobbat választhassuk. Leadási határidô: április 13. csütörtök. A beérkezett terveket felnyomjuk a netre, illetve postán is szétküldjük az alapító tagoknak. A legjobb logóra április 19-e, szerda éjfélig lehet szavazni, levélben avagy emailben.
(A határidôket azért szabtuk, hogy ne ússzunk el, ugyanis beterveztünk még pár "eseményt", amikre készülni kell. Ld. késôbb.)
2.
Ha kiválasztottuk a logót, akkor el lehet kezdeni a Magazint. Kisütöttük, hogy a legcélszerűbb lenne egy olyan kiadványt készíteni, aminek van egy leválasztható, perforált része, ezt lehet visszaküldeni annak, aki a Klubba jelentkezik.
A hírlevél maga 4 oldalas lenne: az elsô (borító) oldalon lenne a leválasztható kártya, meg egy rövid híradás arról, hogy megalakult a Klub. Itt lehetne írni a kezdeményezésekrôl, az elsô találkozókról meg az alapító közgyűlésrôl.
A 2-3. (belsô) oldalakon maga az alapító okirat szerepelne, mivel ha be akarunk léptetni kollegákat, akkor azoknak illik megismerkedni ezzel, mielôtt aláírják a belépési nyilatkozatot. Az alapító okirat meg is fogja tölteni ezt a 2 oldalt, jelenlegi formájában kb. 5 gépelt oldalnyi terjedelmű. Egyébként a Szôke Gergô leadta a bírónak, vélhetôleg az utolsó körnél tart már.
A 4. (hátsó) oldalon a jövôbeli terveinket lehetne kifejteni, néhány fotóval a talikról.
A periodikához a fent említett témakörökben esetleges lelkes önkéntesek írásait várnánk -- ha nem érkezik be "pályamű", persze meg fogjuk ôket szülni saját kútfôbôl. (Vazzeg, talán majd ilyen szép körmondatok nélkül...)
3.
A kettesvolvós srácok javasolták, hogy szervezzünk egy "kistalit", ennek az idôpontja április 29. szombat, reggel 10 óra. A helyszín még nem biztos, felmerült a múltkori Cora parkoló, de egyéb javaslatokat is várunk. A program egyelôre semmi különös, de lehetne kirándulni, az addigra elkészülô hírlevelet fikázni, meg este beiktatni a Bolas-féle vacsorát. Szerintetek?
4.
Április végén ki lehetne osztani az elsô Magazint a márkakereskedésekben meg a szervízekben és egyéb Volvos helyeken. Remélhetôleg hamarosan jönnének az érdeklôdô tagok is. Arra gondoltunk, hogy ennek fényében szervezhetnénk egy "Nagytalit" is, az elsôt a Klub negyedévenkénti hivatalos összejövetelei közül.
Ennek a bulinak már rendes, szervezett programja kellene hogy legyen. Elsô körben arra gondoltunk, hogy csinálhatnánk:
a,
Gyorsulási versenyt Volvoknak, de motorerô nélkül, "betolásos" alapon.
b,
Ügyességi szlalomversenyt, egy pohár vízzel vagy tállal s benne labdával a motortetôn.
c,
Alkatrész-felismerési versenyt, háziasszony, kétbalkéz, sufnimester és profi kategóriákban.
d,
Gyerekeknek rajzversenyt.
e,
Meg még amit kitalálunk -- jöhetnek a KOMOLY ötletek.
5.
Felmerült a gondolat, hogy lehetne választani egy törzshelyet a Klubnak, ahol lenne egy kis sarkunk faliújsággal, és ahol minden vasárnap a találkozóktól függetlenül spontán is össze lehetne röffenni, mondjuk minden páratlan szombaton, aki-bújt-aki-nem alapon. Szerintem elôfordulhat, hogy a klugtagságira még kedvezményt is adnának...
Komolyra fordítva a szót, ma találkoztunk a Klubot szervezô srácokkal, és elbeszélgettünk a dologról. A következôket "fektettük le":
1.
Elôször is LOGÓT tervezünk a Klubnak, mivel addig míg nincs emblémánk, nem tudunk továbblépni. Már született egy-két terv, de még várunk pályamunkákat (DOKI! Mindenki!), hogy a legjobbat választhassuk. Leadási határidô: április 13. csütörtök. A beérkezett terveket felnyomjuk a netre, illetve postán is szétküldjük az alapító tagoknak. A legjobb logóra április 19-e, szerda éjfélig lehet szavazni, levélben avagy emailben.
(A határidôket azért szabtuk, hogy ne ússzunk el, ugyanis beterveztünk még pár "eseményt", amikre készülni kell. Ld. késôbb.)
2.
Ha kiválasztottuk a logót, akkor el lehet kezdeni a Magazint. Kisütöttük, hogy a legcélszerűbb lenne egy olyan kiadványt készíteni, aminek van egy leválasztható, perforált része, ezt lehet visszaküldeni annak, aki a Klubba jelentkezik.
A hírlevél maga 4 oldalas lenne: az elsô (borító) oldalon lenne a leválasztható kártya, meg egy rövid híradás arról, hogy megalakult a Klub. Itt lehetne írni a kezdeményezésekrôl, az elsô találkozókról meg az alapító közgyűlésrôl.
A 2-3. (belsô) oldalakon maga az alapító okirat szerepelne, mivel ha be akarunk léptetni kollegákat, akkor azoknak illik megismerkedni ezzel, mielôtt aláírják a belépési nyilatkozatot. Az alapító okirat meg is fogja tölteni ezt a 2 oldalt, jelenlegi formájában kb. 5 gépelt oldalnyi terjedelmű. Egyébként a Szôke Gergô leadta a bírónak, vélhetôleg az utolsó körnél tart már.
A 4. (hátsó) oldalon a jövôbeli terveinket lehetne kifejteni, néhány fotóval a talikról.
A periodikához a fent említett témakörökben esetleges lelkes önkéntesek írásait várnánk -- ha nem érkezik be "pályamű", persze meg fogjuk ôket szülni saját kútfôbôl. (Vazzeg, talán majd ilyen szép körmondatok nélkül...)
3.
A kettesvolvós srácok javasolták, hogy szervezzünk egy "kistalit", ennek az idôpontja április 29. szombat, reggel 10 óra. A helyszín még nem biztos, felmerült a múltkori Cora parkoló, de egyéb javaslatokat is várunk. A program egyelôre semmi különös, de lehetne kirándulni, az addigra elkészülô hírlevelet fikázni, meg este beiktatni a Bolas-féle vacsorát. Szerintetek?
4.
Április végén ki lehetne osztani az elsô Magazint a márkakereskedésekben meg a szervízekben és egyéb Volvos helyeken. Remélhetôleg hamarosan jönnének az érdeklôdô tagok is. Arra gondoltunk, hogy ennek fényében szervezhetnénk egy "Nagytalit" is, az elsôt a Klub negyedévenkénti hivatalos összejövetelei közül.
Ennek a bulinak már rendes, szervezett programja kellene hogy legyen. Elsô körben arra gondoltunk, hogy csinálhatnánk:
a,
Gyorsulási versenyt Volvoknak, de motorerô nélkül, "betolásos" alapon.
b,
Ügyességi szlalomversenyt, egy pohár vízzel vagy tállal s benne labdával a motortetôn.
c,
Alkatrész-felismerési versenyt, háziasszony, kétbalkéz, sufnimester és profi kategóriákban.
d,
Gyerekeknek rajzversenyt.
e,
Meg még amit kitalálunk -- jöhetnek a KOMOLY ötletek.
5.
Felmerült a gondolat, hogy lehetne választani egy törzshelyet a Klubnak, ahol lenne egy kis sarkunk faliújsággal, és ahol minden vasárnap a találkozóktól függetlenül spontán is össze lehetne röffenni, mondjuk minden páratlan szombaton, aki-bújt-aki-nem alapon. Szerintem elôfordulhat, hogy a klugtagságira még kedvezményt is adnának...
Ma találtam egypár alkatrészt a 460-ashoz, jelesül egy bal elsô indexet, (még szűz!), meg egy sportléxűrôt, ez utóbbi 10.000 km-t futott. Van még egy marék műszerfal-patent meg egyéb apróságok. Ha valakinek kell, ócsóért odaadom. No?
Az ilyen ôrülteknek nincs lelkiismerete, úgyhogy marad a lincselés. Vagy valami életfogytig tartó, de változatosan kemény szívatás, mondjuk egyik héten a dögkutat pucolni a vágóhídon, majd egy kis kôfejtô, aztán félmeztelenül üveggyapotot bálázni, stb. Szóval csak semmi humanista humbug.
Nem tudom hol, egy buszmegalloban allo 2 gyereket gazolt halalra egy orult Volvos. Lakott teruleten belul sajat bevallasa szerint 70-el ment, mikor elvesztette uralmat a kocsi felett. Szoval ha szerinte 70, akkor az siman 100+ volt. A fickot majdnem meglincseltek a szemtanuk.
A gyerekek anyja meg az egeszet 2 meterrol latta.
(info TV-bol)
Igen télleg mi volt ez??? én is csak a T-ben annyiot hallottam hogy valaki mondta hogy az ilyenektől mint ez a Fordos és Volvos el kéne venni a jogsit..a Fordos tudom az Árpád hidos de m ez a Volvos?
A mostani Volvo (S40) balesetet elnézve nem volna rossz, ha a biztonsági rendszerek nem csak a bent ülőket védenék. Mikor lesz választható extra a lincselés elleni berendezés? :)
Meg fox lepődni: lassan egy éves a mérnöki diplomám :-))))
Tény, hogy nem gépész vagyok. Engem azok a színes magazin érdekelnek melyek a talin közkézen forogtak.
Amúgy így olvasatra mit hittél rólam, mi vagyok? ELTÉs, matyómintás tarisznyával? :-)
Ja, a cipesznek most megint nagy arca van/lesz...pedig szerintem is a kis Mika nyomta jobban, harcolt vegig ahogy tudot, sot jol tudott...nam baj, majd legkozelebb.
a leirasokat illetoen ajanlom a www.skandix.de oldalt, igaz nemetul van, de vannak alkatreszek - eleg olcson - saabhoz, volvohoz, leirasok, angolul, nemetul, esetleg svedul:)
Ha Mo.-ra nem szallitanak, de vkinek vmi nagyon kell, megdumalhatjuk:))
Örülök, hogy rágerjedtél a Volvós lapokra, de ki kell ábrándíccsalak. Nálam CYRUS jóvoltából két mű van, mindkettő 200-asok karbantartásáról értekezik skandináv nyelven amikből számos tippet nyertem az Országutak Kék Királyának munkálatai során. Sajnálattal közlöm, hogy a képek (:-))) eléggé működés és karbantartás központúak, Volvós extrákról pedig nincs szó.
Nekünk a tények, számok, adatok - a kívülállók számára kissé rideg - világában jól eligazodó és otthonosan mozgó mérnökembereknek nagy segítség, de a te szellemi szárnyalásodnak nemigen adna tápot.
Ezzel együtt tépj egy sorszámot CYRUSnál, ha kőcsön akarod kapni.
Tényleg volt de összeségében ha megfigyeled Haki volt a gyorsabb ( aki mellesleg Finn ami Svédország mellett van tehát nem off topic) , sorra futotta a legygorsabb köröket
Így van DC-Bari párosban Dc gyorsabb volt, de ezeknél az élversenyzőknél nem elég ha akár csak 0,5sec-el is gyorsabb valaki, nem tudja megelőzni.
fargo,
a végén gyorsabb volt a finn (ahol /Finnország/ eddig a saab cabriókat gyártották, saabrulez! :-)) de volt olyan szakasz ahol meg MiSu volt (eredmény szerint sokkal) gyorsabb.
Ja, MiháelSumáher aliasz CipészMihály nyert és 30 pontja van bí-bíbí! :-)))
Lenyomni nem hiszem letudta volna nem volt elég különbség a két kocsi között...lásd Coulthard is hiába volt lényegesen gyorsabb Barinál megelözni nemtudta