Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
A turbóval az a helyzet, hogy szerkezeténél fogva tisztán fordulatszámfüggő a működése.
Nyilván a földi járműveken is ;-) az a helyzet, hogy van egy turbonyomás mérő a műszerfalon, ami álló motornál a környezeti nyomást mutatja, beindulás után valamivel kisebbet és a ford. szám növelésével egyre nagyobbat. Amikor az álló motor nyomásánál többet mutat, az akkor má tölt.
A turbó nem igazán a gyorsulásról szól, erre használni csak úgy lehet, ha állandóan magasan tartva a fordulatszámot kapcsolgatsz fölfele. (A visszaváltás dupla kuplunggal.)
A turbó leginkább az állandósult magasabb fordulatszámot szereti (illetve szeretné, ha kérdezné valaki).
Azért fogyaszt kevesebbet, mert a hengerekben a töltéscsere (kipufogás-szívás) veszteségei kisebbek.
De nem akarok túltengeni, nyilván lore is hozzá szeretne szólni a dologhoz.
Üdv Bka-
Szerintem a 91-es év végi ilyen áron megéri, 2M-ig azért szvsz le lehet alkudni. Klíma hiánya sajnálatos, dehát ez van :-(. 136k kilométer nem túl sok, sokáig fog még menni. Az overdrive működési elvét nem ismerem, de ilyen 740-essel mentünk 1 hónapot, semmi probléma nem volt. Sok sikert az új autóhoz (hiszen természetesen megveszed:-)!!
Bolas,
Az évjárat '90 december
A vezetőülés kapcsolóiról normálisan lehet irányítani mind a két ablakot. Hétvégen majd szétszedem, és tüzetesen átvizsgálom. Kösz az infokat
no nem volt még soha turbós kocsim, sőt nem is vezettem ojat de még talán nem is ültem ojanba' csak most ebbe a bálnába amikor megpróbaindítóztam. Csak töprengtem a turbo működési elvén. Ugye az folyton forog mert hát ez a dolga, csak alsó tartományban talán inkább fojt mint tölt, feljebb már nem ilyen sarkos és eljön az a pont amikor elkezd tölteni igazán, de ekkor már nagyon pörög. Töltött hengerekben a nyomás is nagyobb, az alkatrészek is fokozottabb igénybevételnek vannak kitéve. Valahogy én úgy gondoltam eddig hogy a turbo a gyorsításokkor használandó... de lásd fent, gyakorlatban még nem próbáltam ki.
Egyébként miért fogyaszt kevesebbet akkor amikor éppen tölt?
Még 1 dolog eszembe jutott, az overdrive. Ez nem a "hagyományos" 5 fokozatú váltó ahol a jobb felső sarokban van az 5. hanem - biztosan ismeritek - a váltó gombjának közepén egy gomb. Hmm ez nekem naagyon fura, mert nem tudom hova tegyem. A hagyományos megoldást ismerem, tudom hogyan működik de ezt nem! Kezelni nem nehéz, érdekessé teszi a kocsit de nem tudom mi van mögötte, mi játszódik le a váltóban. Ti tudjátok?
A légkondi szerintem egy elég jópofa extra ha működik. Lassan 4 hónap lesz a potenciálisan alkalmas hónapok száma a 12-ből, amikor jó ha van. Tudom, az egyszerűség növeli a megbízhatóságot mer' ugye ami elromolhat az el is romlik, de ennek a folytatása az hogy Trabant rulez. A 940-es amúgy sem olyan egyszerűen összerakott szekér, pláne ezzel az overdrive-val. Mit dobna rajta még egy légkondi?
Humm, alig várom már hogy odakeveredjek és megüljem. Sajnos amikor tegnap tüzetesen megnéztem nem volt időm kipróbálni, és erre sajnos szombatig várnom kell.
Triznyák, neked 5.-ben milyen sebességnél kezd a turbónyomás akkorára emelkedni hogy az már tényleg tölt? Én szinte csak autópályán mennék vele, szívem szerint átlag 140-et. Ha viszont ennél a sebességnél már tölt a turbó akkor nem feltétlenül kellene erőltetni tartósan. Az aktuális tulaj aszongya h 3000/perc-nél megy 120-at. Gondolom ekkor a turbó még nem tölt...
Gondolkodtam én is utólagos klímán. Csak több milliós autón éri meg berakatni utólag, mert 250-300 ezer alatt nem nagyon lehet megúszni. A bontott is 150+szerelés+feltöltés.
A 900-assal jól jársz, 20 év élettartamra tervezték gyárilag, fődarabcsere nélkül.
köszi. Persze hogy tetszik, miért ne tetszene! :)))
Én sem vagyok otthon használt Volvo-k árát illetően, de ez az ár nekem nem tűnik alacsonynak. Tény hogy talán több mint 1 hónapja állt a kereskedésben mert egy gaz átnőtt már a lökhárító és a karosszéria között :), no meg látszott a féktárcsákon hogy régóta nem mozdult onnan. Sz'al alkudnék jól, csak félek hogy elvesztem a fejem és nem tudok eleget alkudni :)
1. Jól van, én is voltam PhD, csak a BME egy másik épületében.
2. Ja, mostmár értem, miért nem ezzel kezdted? :-) Szóval az építőmérnökök tervezik a jó masszív atombunkereket, az építészek meg a házakat?
1. El kell szomorítsalak: oktatok is... és igen: PhD. Megnyilvánulásaim??? Aszontod, hogy szegény hallgatók? :-)))
2. Tömören és felületesen: Az építész miatt jól néz ki a ház, az építőmérnök miatt meg nem dől össze. De ha lefordítod az aláírási blokkomat, akkor láthatod, hogy én nem szerkezetes vagyok.
Bka-
én azt mondom, ha teccik vedd meg. Nekem a kompresszió kiváló, nálad sem ez fog tönkremenni. Ami nálam szétment (760 2.4TD): hengerfej (50-60ezer huf a javítás, gátrepedés, előre nem kimutatható)
turbo (100ezer huf, teljes felújítás, ömlött az olaj egyszercsak)
izzítórelé(30-40ezer huf, megreszelve bírja, de néha felakad, és akkor fél óra alatt leszívja az aksit).
hűtő(50ezer huf, nem lett jó azután sem, hogy szétszedték, és kitakarították).
Nem tudom, hogy drága-e, nem tűnik annak.
A klíma jó, de nem létszükséglet, viszont nekem csak a gondom volt vele.
még nem írtam ide de most megteszem. Oka van :) Egy 940-es.
Adva van egy 91-es év végi 940 2.4TD tégla, ránézésre gyönyörű - nem lemosva hanem porosan gyönyörű - motorral, majdnem hibátlan karosszériával (3mm átmérőjű, 1mm mély benyomódás a bal első ajtón, 1.5cm hosszú rozsdásodó kis karcolás ugyanezen ajtó belső felületén). Az utastere mérsékelten lelakott; a bal első ülés oldalán a tárolórekesz hátsó rögzítése letört, ezáltal nem fogja ott a kárpitot, valamint a váltókar tövét takaró bőr varrás mentén repedt. A műanyagok mérsékelten nyekeregnek, illesztések jók. Minden extra benne van - azt hiszem - a légkondi és a kipörgésgátló kivételével.
Az Ivanics szerviz jelen állapotát tekintve 500000km-t jósol a motor élettartamára, jelenleg 136xxxkm-nél jár. Ugyanitt értékbecslésen 2M fölé értékelték, 2.139MFt-ért árulja a tulaj. Remekül karban tartott, garázsból kiguruló jószág.
Tudom, itt kevés diesel-es van, így lehet hogy olyanokat kérdezek amelyekre nem feltétlenül kapok választ.
1. Meddig bírja a turbo ebben a jószágban? Eddig úgy néz ki nem volt agyontaposva. Általában 200-250ekm-re taksálják az élettartamát. Drága dolog a csere?
2. Értékarányos ez az ár a fentebb leírtak alapján? Autónepper haverom szerint nem érdemes megvenni egy ilyen korú és kategóriájú autót klíma nélkül. Mellesleg azt elismeri hogy pont Volvo-ban nincs otthon...
3. Mire figyeljek ennél a típusnál? Ha héten viszem el próbakörre, ha elbolondít akkor elviszem kompressziót méretni egy jó diesel-es műhelybe, valamint egy fék- és rázópadra az Autóklubba.
Diesel-es tapasztalatom kevés van, de a télen már sikerült megúszni egy hibás adagoló megvételét. Ebben a melegben nagyon szépen indult a 940-es, de hát miért is ne tenné? A tulajjal való beszélgetés és az egyéb benyomások alapján arra kell gondolnom hogy ennek az adagolója még biztosan nagyon jó állapotban van és lesz is egy darabig.
Három kocsi/márka van amit imádok. A 21. évében taposó Ford Fiestám, amely majdnem naponta eljuttat a 70km-re levő munkahelyemre, filléres fenntartási költségekkel. Az Alfa Romeo, mert Alfa Romeo. No és messze nem utolsósorban a Volvo, mert gurulni, menni kell! Ráadásul a Volvo ad egy olyan biztonságérzetet amelyet nem tud más márka adni, no meg teret és különbözőséget a német kommerszektől (elnézést attól akit ez a megfogalmazás sért, nem állt szándékomban)
Harvester a kitakarítás még csak-csak összejönne, de olyat mondj nekem, aki normális áron rögzíti a kárpitokat, tud tetőkárpitot csinálni, és már megyek is. Meg egy olyan klímás is kéne, aki nem csak annyit tud, hogy feltölti gázzal, mert az van benne ölég. Ha ismered ezeket a régi VOLVO-kat, akkor tudod, hogy a tetőkárpitnál szépen elenged a ragasztás, elkezd az anyag belógni, egy darabig tűröd, aztán egy tolatásnál nem bírod tovább, és letéped. Hát ki csinálja ezt meg nekem?
lore hmm nem is tudtam, hogy építészmérnök leszel. Akkor innen az a sok építő jellegű megnyilvánulásod :-) Cornholio hö hö
Oriza a 760-as belseje úgy nézem a totális annihiláció felé halad. Lehet, hogy megérné egy profi autókozmetika plusz egy kárpitos, nem? Kozmetika ügyben fargo tud segíteni tapasztalatokkal, telefonszámmal én is.
Üdv Mindenkinek,
bocsi az eltűnésért, csak kicsit szét vagyok hullva mostanában.
lore!
Pont nem az ajtókárpit zörög, mert miután az is ehullott, és be sem tudtam szálni, ezért azokat a lakatosbácsi úgy felrakta valami csavarral amit én nem látok, hogy azóta remek. Ellenben minden más. A kicsike egy 760GLE 2.4TD Kombi, szürke, koszos, és a forgalmi szerint 85-ös ( VOLVO könyv szerint 86-tól gyártják :-)). Amerikás a kivitel, és van benne 240ezer mérföld. De amúgy bírja. Kívülrők szép. ha le van mosva, belül teljessen lepukkant. A tetőkárpit elhagyta magát, és alaposan ki kell takarítani, mert ez a világos belső nem túl kosztűrő. Amúgy van benne bőr (kicsit szakadt), tempomat(sose működött), klíma(most nem működik), motoros ablakok(nem akarom elkiabálni), motoros tolótető(működik, beázik), gyári motoros antenna(letörték), könnyűfém felni (gyári, de dísztárcsa nélkül, úgyhogy ronda), ülésfűtés (rossz). A vészvillogóról nekem is hiányzik a kupak :-).
Bolas, Templar !
A fentiek okán nem bontom le az ajtókárpitot, viszont valamit kellene csinálni a csomagtérajtó-kárpittal (jól írtam?), meg pl. a b oszlop borítása is figyeg.
És még egy adalék :
tegnap megadta magát a kb 2hónapos alsó vízcső (utángyártott Ivanicsos). Annyira örültem...
Csak azért lett kicserélve, mert ez volt az egyetlen ami régi volt, és gondoltam nem kockáztatok. Hát tessék!
lore: köszi...
Akkor most szerkeszthetem át a honlapomat..:-) Mit ad Isten, nekem is pont az Extrán van honlapom... :-) (ha ne adj' Isten érdekelne: www.extra.hu/adogaras_honlap/ )
A képet már kellőképpen leredukáltam 50*50 dpi-re, bár énnekem ingyomba van a NET, de azért gondolok másokra..... :-)
Szerbusztok... lenne 1 db technikai kérdésem....
Hogy fűztök ide fel képet? Nkem a ctrl+V nem akarja betenni Wordpadból... Lenne egy tuti volvós képem.
A guruló
Megnéztem azt a helyet ahonnan leszedted a képeket és... hmmmm. Nekem a hátulja is bejön, szépek lettek az új lökhárítók és a középre helyezett VOLVO felirat is teccik (mint a nagytestvéren! :-).
A felnik nosztalgiáznak, emlékeztetnek a bálna alufelniejire. Hiába a 700-asokkal nagggyon beletaláltak!
Látom követitek a példám és rávetődtök a 40-esre! :-)))
Szép lett, kívülről alig látni a különbséget (nem kell félni, hogy tökelavultnak nézzék a régit :-))). Belülről szvsz érezhetően tágasabb, bár a gyári fotók mindig csalnak... Hová tünt az airmix kapcsoló? Figyeltétek a kézifék melleti akármit?
Ködlámpák, felnik szépek, szerintem csak pozitív irányban változtattak a kocsin.