Keresés

Részletes keresés

Bolas Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1948
Csak beköszöntem és megyek!
Üdv mindenkinek!
Főleg Bka-nak, aki hamarosan nemcsak hogy volvo tulaj lesz, de még klubtaggá is válik!

keton!
Ha kell valamilyen alkatrész a lentiekből, akkor szólj!
Az elakadásjelzőről nem szóltál!
Szerintem az is egyben van az indexkarral..

Templar!
A turbódolog miatt elismerésem.
Most már ezt is tudom..

Harvester!
Köszi, majd megvizsgálom hétvégén a dolgokat!

Lore!
Szombati embermagátállatiraösszezsírozásolajozás-ban benne vagy?
Ha van kedved és időd, szólj!

Volvo rulez!

Templar Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1947
Bka-

A turbóval az a helyzet, hogy szerkezeténél fogva tisztán fordulatszámfüggő a működése.
Nyilván a földi járműveken is ;-) az a helyzet, hogy van egy turbonyomás mérő a műszerfalon, ami álló motornál a környezeti nyomást mutatja, beindulás után valamivel kisebbet és a ford. szám növelésével egyre nagyobbat. Amikor az álló motor nyomásánál többet mutat, az akkor má tölt.
A turbó nem igazán a gyorsulásról szól, erre használni csak úgy lehet, ha állandóan magasan tartva a fordulatszámot kapcsolgatsz fölfele. (A visszaváltás dupla kuplunggal.)
A turbó leginkább az állandósult magasabb fordulatszámot szereti (illetve szeretné, ha kérdezné valaki).
Azért fogyaszt kevesebbet, mert a hengerekben a töltéscsere (kipufogás-szívás) veszteségei kisebbek.

De nem akarok túltengeni, nyilván lore is hozzá szeretne szólni a dologhoz.

Előzmény: Bka- (1944)
keton Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1946
Üdv Bka-
Szerintem a 91-es év végi ilyen áron megéri, 2M-ig azért szvsz le lehet alkudni. Klíma hiánya sajnálatos, dehát ez van :-(. 136k kilométer nem túl sok, sokáig fog még menni. Az overdrive működési elvét nem ismerem, de ilyen 740-essel mentünk 1 hónapot, semmi probléma nem volt. Sok sikert az új autóhoz (hiszen természetesen megveszed:-)!!

DCs

Előzmény: Bka- (1934)
keton Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1945
Üdv

Bolas,
Az évjárat '90 december
A vezetőülés kapcsolóiról normálisan lehet irányítani mind a két ablakot. Hétvégen majd szétszedem, és tüzetesen átvizsgálom. Kösz az infokat

DCs

Előzmény: Bolas (1916)
Bka- Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1944
Triznyák,

no nem volt még soha turbós kocsim, sőt nem is vezettem ojat de még talán nem is ültem ojanba' csak most ebbe a bálnába amikor megpróbaindítóztam. Csak töprengtem a turbo működési elvén. Ugye az folyton forog mert hát ez a dolga, csak alsó tartományban talán inkább fojt mint tölt, feljebb már nem ilyen sarkos és eljön az a pont amikor elkezd tölteni igazán, de ekkor már nagyon pörög. Töltött hengerekben a nyomás is nagyobb, az alkatrészek is fokozottabb igénybevételnek vannak kitéve. Valahogy én úgy gondoltam eddig hogy a turbo a gyorsításokkor használandó... de lásd fent, gyakorlatban még nem próbáltam ki.

Egyébként miért fogyaszt kevesebbet akkor amikor éppen tölt?

Bka

Előzmény: ORIZA TRIZNYAK (1943)
ORIZA TRIZNYAK Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1943
Bka-
kb 2500 fordulatnál már megy a turbó, de ez miért zavar téged? Az a dolga hogy menjen! Attól fog kevesebbet fogyasztani.

üdv

Előzmény: Bka- (1942)
Bka- Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1942
Triznyák, Harvester köszi!

Még 1 dolog eszembe jutott, az overdrive. Ez nem a "hagyományos" 5 fokozatú váltó ahol a jobb felső sarokban van az 5. hanem - biztosan ismeritek - a váltó gombjának közepén egy gomb. Hmm ez nekem naagyon fura, mert nem tudom hova tegyem. A hagyományos megoldást ismerem, tudom hogyan működik de ezt nem! Kezelni nem nehéz, érdekessé teszi a kocsit de nem tudom mi van mögötte, mi játszódik le a váltóban. Ti tudjátok?

A légkondi szerintem egy elég jópofa extra ha működik. Lassan 4 hónap lesz a potenciálisan alkalmas hónapok száma a 12-ből, amikor jó ha van. Tudom, az egyszerűség növeli a megbízhatóságot mer' ugye ami elromolhat az el is romlik, de ennek a folytatása az hogy Trabant rulez. A 940-es amúgy sem olyan egyszerűen összerakott szekér, pláne ezzel az overdrive-val. Mit dobna rajta még egy légkondi?

Humm, alig várom már hogy odakeveredjek és megüljem. Sajnos amikor tegnap tüzetesen megnéztem nem volt időm kipróbálni, és erre sajnos szombatig várnom kell.

Triznyák, neked 5.-ben milyen sebességnél kezd a turbónyomás akkorára emelkedni hogy az már tényleg tölt? Én szinte csak autópályán mennék vele, szívem szerint átlag 140-et. Ha viszont ennél a sebességnél már tölt a turbó akkor nem feltétlenül kellene erőltetni tartósan. Az aktuális tulaj aszongya h 3000/perc-nél megy 120-at. Gondolom ekkor a turbó még nem tölt...

Bka

Harvester Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1941
Gondolkodtam én is utólagos klímán. Csak több milliós autón éri meg berakatni utólag, mert 250-300 ezer alatt nem nagyon lehet megúszni. A bontott is 150+szerelés+feltöltés.

A 900-assal jól jársz, 20 év élettartamra tervezték gyárilag, fődarabcsere nélkül.

Harvester

Előzmény: Bka- (1939)
ORIZA TRIZNYAK Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1940
Bka-
Persze hogy gázos, azzal működik :-).
Amúgy nem tudom, szerintem nem rossz, csak drága.

Triznyák

Előzmény: Bka- (1939)
Bka- Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1939
Triznyák,

köszi. Persze hogy tetszik, miért ne tetszene! :)))

Én sem vagyok otthon használt Volvo-k árát illetően, de ez az ár nekem nem tűnik alacsonynak. Tény hogy talán több mint 1 hónapja állt a kereskedésben mert egy gaz átnőtt már a lökhárító és a karosszéria között :), no meg látszott a féktárcsákon hogy régóta nem mozdult onnan. Sz'al alkudnék jól, csak félek hogy elvesztem a fejem és nem tudok eleget alkudni :)

Utólag beépített klíma is gázos?

Bka

Előzmény: ORIZA TRIZNYAK (1936)
Harvester Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1938
1. Jól van, én is voltam PhD, csak a BME egy másik épületében.
2. Ja, mostmár értem, miért nem ezzel kezdted? :-) Szóval az építőmérnökök tervezik a jó masszív atombunkereket, az építészek meg a házakat?

Előzmény: lore (1937)
lore Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1937
1. El kell szomorítsalak: oktatok is... és igen: PhD. Megnyilvánulásaim??? Aszontod, hogy szegény hallgatók? :-)))

2. Tömören és felületesen: Az építész miatt jól néz ki a ház, az építőmérnök miatt meg nem dől össze. De ha lefordítod az aláírási blokkomat, akkor láthatod, hogy én nem szerkezetes vagyok.

lore

Előzmény: Harvester (1933)
ORIZA TRIZNYAK Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1936
Bka-
én azt mondom, ha teccik vedd meg. Nekem a kompresszió kiváló, nálad sem ez fog tönkremenni. Ami nálam szétment (760 2.4TD): hengerfej (50-60ezer huf a javítás, gátrepedés, előre nem kimutatható)
turbo (100ezer huf, teljes felújítás, ömlött az olaj egyszercsak)
izzítórelé(30-40ezer huf, megreszelve bírja, de néha felakad, és akkor fél óra alatt leszívja az aksit).
hűtő(50ezer huf, nem lett jó azután sem, hogy szétszedték, és kitakarították).
Nem tudom, hogy drága-e, nem tűnik annak.
A klíma jó, de nem létszükséglet, viszont nekem csak a gondom volt vele.

üdv Triznyák

Előzmény: Bka- (1934)
ORIZA TRIZNYAK Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1935
lore,
most építész, vagy építőmérnök vagy. Én tudom mi a különbség, tavaly építettem Anyukám házát :-)

Triznyák

Előzmény: lore (1931)
Bka- Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1934
Sziasztok,

még nem írtam ide de most megteszem. Oka van :) Egy 940-es.

Adva van egy 91-es év végi 940 2.4TD tégla, ránézésre gyönyörű - nem lemosva hanem porosan gyönyörű - motorral, majdnem hibátlan karosszériával (3mm átmérőjű, 1mm mély benyomódás a bal első ajtón, 1.5cm hosszú rozsdásodó kis karcolás ugyanezen ajtó belső felületén). Az utastere mérsékelten lelakott; a bal első ülés oldalán a tárolórekesz hátsó rögzítése letört, ezáltal nem fogja ott a kárpitot, valamint a váltókar tövét takaró bőr varrás mentén repedt. A műanyagok mérsékelten nyekeregnek, illesztések jók. Minden extra benne van - azt hiszem - a légkondi és a kipörgésgátló kivételével.

Az Ivanics szerviz jelen állapotát tekintve 500000km-t jósol a motor élettartamára, jelenleg 136xxxkm-nél jár. Ugyanitt értékbecslésen 2M fölé értékelték, 2.139MFt-ért árulja a tulaj. Remekül karban tartott, garázsból kiguruló jószág.

Tudom, itt kevés diesel-es van, így lehet hogy olyanokat kérdezek amelyekre nem feltétlenül kapok választ.

1. Meddig bírja a turbo ebben a jószágban? Eddig úgy néz ki nem volt agyontaposva. Általában 200-250ekm-re taksálják az élettartamát. Drága dolog a csere?

2. Értékarányos ez az ár a fentebb leírtak alapján? Autónepper haverom szerint nem érdemes megvenni egy ilyen korú és kategóriájú autót klíma nélkül. Mellesleg azt elismeri hogy pont Volvo-ban nincs otthon...

3. Mire figyeljek ennél a típusnál? Ha héten viszem el próbakörre, ha elbolondít akkor elviszem kompressziót méretni egy jó diesel-es műhelybe, valamint egy fék- és rázópadra az Autóklubba.

Diesel-es tapasztalatom kevés van, de a télen már sikerült megúszni egy hibás adagoló megvételét. Ebben a melegben nagyon szépen indult a 940-es, de hát miért is ne tenné? A tulajjal való beszélgetés és az egyéb benyomások alapján arra kell gondolnom hogy ennek az adagolója még biztosan nagyon jó állapotban van és lesz is egy darabig.

Három kocsi/márka van amit imádok. A 21. évében taposó Ford Fiestám, amely majdnem naponta eljuttat a 70km-re levő munkahelyemre, filléres fenntartási költségekkel. Az Alfa Romeo, mert Alfa Romeo. No és messze nem utolsósorban a Volvo, mert gurulni, menni kell! Ráadásul a Volvo ad egy olyan biztonságérzetet amelyet nem tud más márka adni, no meg teret és különbözőséget a német kommerszektől (elnézést attól akit ez a megfogalmazás sért, nem állt szándékomban)

Válaszotokat nagyra értékelem! :)

Bka

Harvester Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1933
1. Akkor minek vagy még az egyetemen? Azt ugye a megnyilvánulásaid alapján nem feltételezem, hogy oktatsz. Talán PhD?

2. Miért, van különbség?

Előzmény: lore (1931)
ORIZA TRIZNYAK Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1932
Harvester a kitakarítás még csak-csak összejönne, de olyat mondj nekem, aki normális áron rögzíti a kárpitokat, tud tetőkárpitot csinálni, és már megyek is. Meg egy olyan klímás is kéne, aki nem csak annyit tud, hogy feltölti gázzal, mert az van benne ölég. Ha ismered ezeket a régi VOLVO-kat, akkor tudod, hogy a tetőkárpitnál szépen elenged a ragasztás, elkezd az anyag belógni, egy darabig tűröd, aztán egy tolatásnál nem bírod tovább, és letéped. Hát ki csinálja ezt meg nekem?

Triznyák
Jelszó: olcsó:-)

Előzmény: Harvester (1930)
lore Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1931
:-)))
Ad 1: nem leszek, vagyok.
Ad 2: miért van az, hogy a népek keverik az építőt az építésszel???

:)lore

Előzmény: Harvester (1930)
Harvester Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1930
lore hmm nem is tudtam, hogy építészmérnök leszel. Akkor innen az a sok építő jellegű megnyilvánulásod :-) Cornholio hö hö

Oriza a 760-as belseje úgy nézem a totális annihiláció felé halad. Lehet, hogy megérné egy profi autókozmetika plusz egy kárpitos, nem? Kozmetika ügyben fargo tud segíteni tapasztalatokkal, telefonszámmal én is.

Bye
Harvester

Előzmény: lore (1927)
ORIZA TRIZNYAK Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1929
Üdv Mindenkinek,
bocsi az eltűnésért, csak kicsit szét vagyok hullva mostanában.
lore!
Pont nem az ajtókárpit zörög, mert miután az is ehullott, és be sem tudtam szálni, ezért azokat a lakatosbácsi úgy felrakta valami csavarral amit én nem látok, hogy azóta remek. Ellenben minden más. A kicsike egy 760GLE 2.4TD Kombi, szürke, koszos, és a forgalmi szerint 85-ös ( VOLVO könyv szerint 86-tól gyártják :-)). Amerikás a kivitel, és van benne 240ezer mérföld. De amúgy bírja. Kívülrők szép. ha le van mosva, belül teljessen lepukkant. A tetőkárpit elhagyta magát, és alaposan ki kell takarítani, mert ez a világos belső nem túl kosztűrő. Amúgy van benne bőr (kicsit szakadt), tempomat(sose működött), klíma(most nem működik), motoros ablakok(nem akarom elkiabálni), motoros tolótető(működik, beázik), gyári motoros antenna(letörték), könnyűfém felni (gyári, de dísztárcsa nélkül, úgyhogy ronda), ülésfűtés (rossz). A vészvillogóról nekem is hiányzik a kupak :-).
Bolas, Templar !
A fentiek okán nem bontom le az ajtókárpitot, viszont valamit kellene csinálni a csomagtérajtó-kárpittal (jól írtam?), meg pl. a b oszlop borítása is figyeg.
És még egy adalék :
tegnap megadta magát a kb 2hónapos alsó vízcső (utángyártott Ivanicsos). Annyira örültem...
Csak azért lett kicserélve, mert ez volt az egyetlen ami régi volt, és gondoltam nem kockáztatok. Hát tessék!

szori ha túl hosszúra eresztettem.
Triznyák

lore Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1928
Egyre mélyebbre kell keresni a kincset érő linket, ezért lore segít:
Akit érdekel az új 40-es faceliftje kattintson IDE!

Jó nézgelődést!
lore

lore Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1927
Halihó,

na két részletben elküldtem a maileket a t.topiklakóknak, aki nem kapott az üvőccsön.

lore

lore Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1926
Sziasztok,
Az extra meggyógyult, megpróbálom elküldeni nektek a logint és a jelszót. Aki nem kapott jelezzen.

lore

lore Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1925
Okés,
de: naná, hogy 50*50 dpi-s hiszen ki alkalmazna téglalap alakú pixeleket (persze lehet)? :-))) A másik a képméret, nem jó ha kilóg...

Milyen a kép?

kíváncsilorevagyokén!

Előzmény: A guruló (1924)
A guruló Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1924
lore: köszi...
Akkor most szerkeszthetem át a honlapomat..:-) Mit ad Isten, nekem is pont az Extrán van honlapom... :-) (ha ne adj' Isten érdekelne: www.extra.hu/adogaras_honlap/ )
A képet már kellőképpen leredukáltam 50*50 dpi-re, bár énnekem ingyomba van a NET, de azért gondolok másokra..... :-)

Ha kész vagyok, jelentkezem... A guruló.

Előzmény: lore (1923)
lore Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1923
Vazz.. szal nem magam, haenm a topikoldalt. Gurulo: a példám csak példa! Be ne írd, remélve a sikert! :-))))))

lore

Előzmény: lore (1922)
lore Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1922
Szia,
(img src=http://www.extra.hu/gurulo/volvo1.jpg)
A zárójeleket csőrökre kell cserélni: < ill. >

A gépedről nem tudsz képet beilleszteni, regisztráltasd magad (pl. az extránál). Itt kapsz 20 mega tárhelyet, tehát el lehet férni.

Vigyázz a képméretekkel. nem kll barom felbontás mert Templar leszedi a fejed!

Vannak erről szóló topikok, beírod a keresőbe, hogy html és válogathatsz a sulikban (linkelések, formázások stb..)

Minden okés? Ha nem megy küld el mailen, mert a kíváncsiságom nem várhat!

Ja, nem tudtam egyelőre az extrán regisztráltatni magam, vmi miatt nem fogadja el az emailcím formátumát...

lore

Előzmény: A guruló (1921)
A guruló Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1921
Szerbusztok... lenne 1 db technikai kérdésem....
Hogy fűztök ide fel képet? Nkem a ctrl+V nem akarja betenni Wordpadból... Lenne egy tuti volvós képem.
A guruló
Előzmény: lore (1919)
lore Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1920
Megnéztem azt a helyet ahonnan leszedted a képeket és... hmmmm. Nekem a hátulja is bejön, szépek lettek az új lökhárítók és a középre helyezett VOLVO felirat is teccik (mint a nagytestvéren! :-).

A felnik nosztalgiáznak, emlékeztetnek a bálna alufelniejire. Hiába a 700-asokkal nagggyon beletaláltak!

lore

Előzmény: lore (1919)
lore Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1919
Szevasztok!

Látom követitek a példám és rávetődtök a 40-esre! :-)))

Szép lett, kívülről alig látni a különbséget (nem kell félni, hogy tökelavultnak nézzék a régit :-))). Belülről szvsz érezhetően tágasabb, bár a gyári fotók mindig csalnak... Hová tünt az airmix kapcsoló? Figyeltétek a kézifék melleti akármit?
Ködlámpák, felnik szépek, szerintem csak pozitív irányban változtattak a kocsin.

Hajrá vóvó!

lore

Előzmény: Bolas (1917)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!