Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Jé, télleg! Bka--nak penitenciaként mindenkitől elnézést kell kérnie! :-)))
Most akkor oké a géped?
Én már tisztában vagyok (egy-két mailváltás után) Triznyák nickjének eredetével, fel lehetne adni találós kérdésként a topikban, hogy honnan ered! A topiklakók koruknál fogva mind találkozhattak vele anno... (lorenének pl. beugrott :))
Bolas autója lassan fullextrás lesz, nemsokára télleg jöhet a conolly meg a rózsagyökér (azért hagyunk belőle pipakészítésre is!).
Bka-
Micsooodaaaaaaaa???? Sorolod a nickeket és a nagybetűs fargo (aki egyébként szintén kisbetűs) mellett ott árválkodik lore kisbnetűvel (ami helyes, de ennyire fargo árnyékában!!) :-)))))))))
Klíma szvsz nagyon fontos...
A nickedet órákig kell mesélni vagy mi? Najó akkor a következő talin magyarázkodhacc!
Az én feleségemnek a hétszázas már teccik! :-)))
Bolas nem jelentkezel a topikban, megint a pannnyongéesem/vesztel jár jól...
Help,
Tegnap félreinformáltam a tisztelt társaságot, nem az alsó vízcső ment szét, hanem az a kb. 20 centis kiszélesedős, ami a fűtéscsaptól megy az alsóvízcső felé. Van valakinek ilyenje? Ivanicsnak nincs (ejnye Lajos!), legkorábban szerda, addig gyalog? Nem jó ötlet, máshogy terveztem a hétvégét....
Bár mint tuggyuk művészetiésesztétikai érzékem nem nagy, de: a volvonál a mai stílusos interiőr dizájn alapjait több mint 20 éve vetették először papírra, a képről pl. Bolas is felfedezheti a rokonvonásokat.
Télleg Bolas!
Van otthon egy rakat rózsafagyökerem megy Conolly-bőröm. Feltupírozzuk a Bálnát belülről? :-)))
Most lassan lelépek, holnap délelőtt úgynézki, hogy dolgozok (nem hagyományos értelemben), de délután már lehet szó Bálnázásról.
Olyan lesz mint abban a sörreklámban: egész nap izzadunk, krómozunk meg leheljük a kocsit, aztán este benyomjuk a gyöngyöző üveges Tuborgot!
Keton, Templar, Bolas, gbrl, Fargo, lore köszi a válaszokat!
lore: nicket sörözés közben szoktam elmesélni, amúgy meg jó a tipp mert nem Bika és nem Baka vagy Boka... :)
No holnap megülöm, már alig várom. Bemutatom a barátnőmnek is. Eddig azt mondta h a Volvo az ronda mert kockás, erre most a 940-es tetszik neki :) Ki érti ezt? :))))
Azért a légkondi hiánya még mindig fáj picit, de épp most néztem meg egy 230-as Mercit amelyik csak 2 évvel fiatalabb és sokkal kopaszabb az egyéb extrákat tekintve, ugyanennyiért. Ez egy munkatársamé, nemrég vette.
A turbó nálam kímélve lenne, mert az autópályás pörgetés után hosszabb városi forgalom következik mindig, a leállítás előtt pedig megvan a 3-4 perc 2 lámpával és egy mélygarázsba legurulással.
guruló,
megjött a mail, rakjam fel a képet? Persze a rendszámot kiszerkeszteném. Ja, csodaszép az autód! Mint egy új!
fargo,
nem figyelsz, vagy szivatsz? Szóval: lore építőmérnök! Nincs mit nézni az extrás lapon, tök üres, lehet mozgolódni!
S40-est egy Audival? ÁÁÁRRRRGGGHHHH! Bár az arány nem romlik nagyon, eddig csak a többszázezret futott 200-asok és 700-asok vontatták a töbszázat futott A6-osokat! :-)
Templar,
turbodologhoz nincs mit hozzátennem. Persze értek hozzá! :-))))))))
Bka-,
légy üdvözölve, kívánok szerencsés volvos jövőt! Mint újdonsólt topiklakó, van nick-magyarázatod? Leveli vagy varangyos? :-)
TRIZNYÁK,
nick ügyben te is adós vagy, bár ez nem kötelező. Mailed megkaptam, bizalom természetes. Ezt döncsétek el ti, hogy akkor most ingyenszerverezünk vagy valaki bevállalja a saját szerver-vinyóját. Vitassuk meg!
Anyukád háza még áll? :-))
Harvester,
Vagy Dr.-ing Harvester PhD? Hol voltál? Várj kitalálom: villanykar? A betonbunkerhasonaltot meg se hallottam, bár mint mondtam nem az én asztalom!
Bolas!
Kedvem mindig lenne, időm nem mindig. Még nem tudom, hogy szombaton dógozok-e, de ha igen akkor is jó lenne pihenésképpen összekoszolni magam (meramúgy patyolattiszta vagyok kívülbelül :)). Hol csináljuk? Nálunk vagy nálatok? Lehet, hogy nálunk a jobb, mer be lehet állni az udvarba. Vagy a völgyben is? Mi lenne a probléma? Megkérdezhetnénk a topikunk szaktekintélyeit, nehommá egy jogász meg egy építésznélkülimérnök barmolja az ajtókárpitot ahol akár még tranyókba is botolhatunk!
löro:
megkaptam az extrás cuccot, köszi, megnézni még nem volt idôm, majd hétvégén. Nem is mondtad, hogy építész vagy! Most ráadásul, ha jól sejtem, más irányba kutakodsz, nem?
doki:
Találj ki valami büntetést nekem :-(
(Kutyád vagyok, effendi...)
Hétvégén le kell gurulnom Zalaegerszegre, holnap délelôtt indulok, úgyhogy nem nagyon leszek net-közelben. Bár lehet, hogy apám gépérôl majd bekukkolok...
Ma Szolnokra kellett zingetnem, hát a 4-es út az egy halál, teljesen kipukkantam, mire lenyomtam a 100 kilométert. Visszafelé inkább az M5-ön jöttem, 45 percig tartott az út a 130 helyett. Nyomtam is neki, mondjuk.
Hangosan szuszog a wastegate szelepem -- nem tudom, hogy a tuning miatt, vagy mert eldurrant. Szerintem az utóbbi, és ez kb. megmagyarázná a turbonyomással hintáztató tempomatot is. (Vagy nem?)
Ma láttam egy lerobbant S40-est, amikor mellé értem, épp akkor kezdték vontatni -- egy Audival! Vazzeg!
Turbo: a benzines akkor fogyaszt többet, amikor tölt, szerintem, mert ugye a nagyobb teljesítményt több üzemanyag elégetésével állítja elô. Viszont ha nem tolja neki az ember, akkor úgy működik, mint egy mezei atmoszférikus motor. A működése nem teljesen fordulatszám függô, mert ha pl. alapjáraton tolod pörgeted a motort, akkor nem nagyon tölt. Meg ha pl. nagy sebességen, egyenletesen gurulsz, mondjuk 4000-es fordulaton, akkor is csak ímmel-ámmal töltöget, mindaddig, amíg nem kezdesz el gyorsítani. Szerintem van ott valami más is, amihez nem értek.
Azt tudom, hogy versenyautókon a turbonyomás leesését úgy akadályozzák meg, hogy az elektronika random üzemanyagot fecskendez be, gyújtás nélkül a motorba, ami az izzó turboban öngyullad, és fordulaton tartja a feltöltôt. Mondjuk versenyenként cserélik is a turbokat, nem tesz túl jót nekik a macera.
Egy turbot felújítani nem sokkal olcsóbb, mint újat vagy utángyártottat berakni. (460T: új gyári turbo = 140k, felújítás = 110k.) A felújított szvsz. sosem lesz az igazi, úgyhogy megéri megfinanszírozni egy újat, pláne ha az embernek vannak bizonyos "tervei" is vele. Ráadásul a gyárival megegyezô, de nem márkakereskedésben vásárolt feltöltô (Garret vagy Mitsubishi vagy) még olcsóbb is.
A turbonak az élettartamát benzinesnél, használattól függôen 200k km körül becsülik. Ettôl vannak jelentôs eltérések, inkább felfelé. A turbot viszont egy hét alatt is ki lehet nyírni, ha nem vigyáz rá az ember. Fô tudnivalók:
- Ha erôsen zingettél, mondjuk hosszan autópályán vagy izomkodva városban, akkor a hajtás után illik 1-2 percig alapjáraton, vgy kímélôen gurulva lehűteni a turbot. Ugyanis az intenzív igénybevételtôl az nem átall olykor pirosan izzani. Ezen a hômérsékleten, ha leállítod, az oljpumpa is megáll, és a turbo tengelyénél pillanatok alatt elgôzöl a mozdulatlan olaj. Így legközelebb, ha indulsz, a turbo tengelye kenés nélkül fog forogni, és nagyon gyorsan berágódik, lehet kidobni.
- Illik betartani az olajcsere periódusokat, ha meg tuningolva van a gép, akkor alkalomadtán sűríteni is. (Én feleztem az olajcsere periódut -- 7500-anként cserélek.) A turbo érzékeny a jó minôségű és tiszta olajra.
- Sportlégszűrôt, ha használ az ember, rendszeresen és alaposan kell tisztítani -- a motorba jutott por is megárt.
- Lehetôleg ne hajtson az ember fél méteres vízbe meleg turboval, és ne eszközöljön motormosást, amíg a feltöltô meleg. (Egyszer majdnem megharaptam egy fickót emiatt.)
Még szerencse, hogy rövid akartam lenni. Most menyek alunnyi, jó hétvégét mindenkinek.
A turbóval az a helyzet, hogy szerkezeténél fogva tisztán fordulatszámfüggő a működése.
Nyilván a földi járműveken is ;-) az a helyzet, hogy van egy turbonyomás mérő a műszerfalon, ami álló motornál a környezeti nyomást mutatja, beindulás után valamivel kisebbet és a ford. szám növelésével egyre nagyobbat. Amikor az álló motor nyomásánál többet mutat, az akkor má tölt.
A turbó nem igazán a gyorsulásról szól, erre használni csak úgy lehet, ha állandóan magasan tartva a fordulatszámot kapcsolgatsz fölfele. (A visszaváltás dupla kuplunggal.)
A turbó leginkább az állandósult magasabb fordulatszámot szereti (illetve szeretné, ha kérdezné valaki).
Azért fogyaszt kevesebbet, mert a hengerekben a töltéscsere (kipufogás-szívás) veszteségei kisebbek.
De nem akarok túltengeni, nyilván lore is hozzá szeretne szólni a dologhoz.
Üdv Bka-
Szerintem a 91-es év végi ilyen áron megéri, 2M-ig azért szvsz le lehet alkudni. Klíma hiánya sajnálatos, dehát ez van :-(. 136k kilométer nem túl sok, sokáig fog még menni. Az overdrive működési elvét nem ismerem, de ilyen 740-essel mentünk 1 hónapot, semmi probléma nem volt. Sok sikert az új autóhoz (hiszen természetesen megveszed:-)!!
Bolas,
Az évjárat '90 december
A vezetőülés kapcsolóiról normálisan lehet irányítani mind a két ablakot. Hétvégen majd szétszedem, és tüzetesen átvizsgálom. Kösz az infokat
no nem volt még soha turbós kocsim, sőt nem is vezettem ojat de még talán nem is ültem ojanba' csak most ebbe a bálnába amikor megpróbaindítóztam. Csak töprengtem a turbo működési elvén. Ugye az folyton forog mert hát ez a dolga, csak alsó tartományban talán inkább fojt mint tölt, feljebb már nem ilyen sarkos és eljön az a pont amikor elkezd tölteni igazán, de ekkor már nagyon pörög. Töltött hengerekben a nyomás is nagyobb, az alkatrészek is fokozottabb igénybevételnek vannak kitéve. Valahogy én úgy gondoltam eddig hogy a turbo a gyorsításokkor használandó... de lásd fent, gyakorlatban még nem próbáltam ki.
Egyébként miért fogyaszt kevesebbet akkor amikor éppen tölt?
Még 1 dolog eszembe jutott, az overdrive. Ez nem a "hagyományos" 5 fokozatú váltó ahol a jobb felső sarokban van az 5. hanem - biztosan ismeritek - a váltó gombjának közepén egy gomb. Hmm ez nekem naagyon fura, mert nem tudom hova tegyem. A hagyományos megoldást ismerem, tudom hogyan működik de ezt nem! Kezelni nem nehéz, érdekessé teszi a kocsit de nem tudom mi van mögötte, mi játszódik le a váltóban. Ti tudjátok?
A légkondi szerintem egy elég jópofa extra ha működik. Lassan 4 hónap lesz a potenciálisan alkalmas hónapok száma a 12-ből, amikor jó ha van. Tudom, az egyszerűség növeli a megbízhatóságot mer' ugye ami elromolhat az el is romlik, de ennek a folytatása az hogy Trabant rulez. A 940-es amúgy sem olyan egyszerűen összerakott szekér, pláne ezzel az overdrive-val. Mit dobna rajta még egy légkondi?
Humm, alig várom már hogy odakeveredjek és megüljem. Sajnos amikor tegnap tüzetesen megnéztem nem volt időm kipróbálni, és erre sajnos szombatig várnom kell.
Triznyák, neked 5.-ben milyen sebességnél kezd a turbónyomás akkorára emelkedni hogy az már tényleg tölt? Én szinte csak autópályán mennék vele, szívem szerint átlag 140-et. Ha viszont ennél a sebességnél már tölt a turbó akkor nem feltétlenül kellene erőltetni tartósan. Az aktuális tulaj aszongya h 3000/perc-nél megy 120-at. Gondolom ekkor a turbó még nem tölt...
Gondolkodtam én is utólagos klímán. Csak több milliós autón éri meg berakatni utólag, mert 250-300 ezer alatt nem nagyon lehet megúszni. A bontott is 150+szerelés+feltöltés.
A 900-assal jól jársz, 20 év élettartamra tervezték gyárilag, fődarabcsere nélkül.
köszi. Persze hogy tetszik, miért ne tetszene! :)))
Én sem vagyok otthon használt Volvo-k árát illetően, de ez az ár nekem nem tűnik alacsonynak. Tény hogy talán több mint 1 hónapja állt a kereskedésben mert egy gaz átnőtt már a lökhárító és a karosszéria között :), no meg látszott a féktárcsákon hogy régóta nem mozdult onnan. Sz'al alkudnék jól, csak félek hogy elvesztem a fejem és nem tudok eleget alkudni :)
1. Jól van, én is voltam PhD, csak a BME egy másik épületében.
2. Ja, mostmár értem, miért nem ezzel kezdted? :-) Szóval az építőmérnökök tervezik a jó masszív atombunkereket, az építészek meg a házakat?
1. El kell szomorítsalak: oktatok is... és igen: PhD. Megnyilvánulásaim??? Aszontod, hogy szegény hallgatók? :-)))
2. Tömören és felületesen: Az építész miatt jól néz ki a ház, az építőmérnök miatt meg nem dől össze. De ha lefordítod az aláírási blokkomat, akkor láthatod, hogy én nem szerkezetes vagyok.
Bka-
én azt mondom, ha teccik vedd meg. Nekem a kompresszió kiváló, nálad sem ez fog tönkremenni. Ami nálam szétment (760 2.4TD): hengerfej (50-60ezer huf a javítás, gátrepedés, előre nem kimutatható)
turbo (100ezer huf, teljes felújítás, ömlött az olaj egyszercsak)
izzítórelé(30-40ezer huf, megreszelve bírja, de néha felakad, és akkor fél óra alatt leszívja az aksit).
hűtő(50ezer huf, nem lett jó azután sem, hogy szétszedték, és kitakarították).
Nem tudom, hogy drága-e, nem tűnik annak.
A klíma jó, de nem létszükséglet, viszont nekem csak a gondom volt vele.