Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Üdv Mindenkinek,
bocsi az eltűnésért, csak kicsit szét vagyok hullva mostanában.
lore!
Pont nem az ajtókárpit zörög, mert miután az is ehullott, és be sem tudtam szálni, ezért azokat a lakatosbácsi úgy felrakta valami csavarral amit én nem látok, hogy azóta remek. Ellenben minden más. A kicsike egy 760GLE 2.4TD Kombi, szürke, koszos, és a forgalmi szerint 85-ös ( VOLVO könyv szerint 86-tól gyártják :-)). Amerikás a kivitel, és van benne 240ezer mérföld. De amúgy bírja. Kívülrők szép. ha le van mosva, belül teljessen lepukkant. A tetőkárpit elhagyta magát, és alaposan ki kell takarítani, mert ez a világos belső nem túl kosztűrő. Amúgy van benne bőr (kicsit szakadt), tempomat(sose működött), klíma(most nem működik), motoros ablakok(nem akarom elkiabálni), motoros tolótető(működik, beázik), gyári motoros antenna(letörték), könnyűfém felni (gyári, de dísztárcsa nélkül, úgyhogy ronda), ülésfűtés (rossz). A vészvillogóról nekem is hiányzik a kupak :-).
Bolas, Templar !
A fentiek okán nem bontom le az ajtókárpitot, viszont valamit kellene csinálni a csomagtérajtó-kárpittal (jól írtam?), meg pl. a b oszlop borítása is figyeg.
És még egy adalék :
tegnap megadta magát a kb 2hónapos alsó vízcső (utángyártott Ivanicsos). Annyira örültem...
Csak azért lett kicserélve, mert ez volt az egyetlen ami régi volt, és gondoltam nem kockáztatok. Hát tessék!
lore: köszi...
Akkor most szerkeszthetem át a honlapomat..:-) Mit ad Isten, nekem is pont az Extrán van honlapom... :-) (ha ne adj' Isten érdekelne: www.extra.hu/adogaras_honlap/ )
A képet már kellőképpen leredukáltam 50*50 dpi-re, bár énnekem ingyomba van a NET, de azért gondolok másokra..... :-)
Szerbusztok... lenne 1 db technikai kérdésem....
Hogy fűztök ide fel képet? Nkem a ctrl+V nem akarja betenni Wordpadból... Lenne egy tuti volvós képem.
A guruló
Megnéztem azt a helyet ahonnan leszedted a képeket és... hmmmm. Nekem a hátulja is bejön, szépek lettek az új lökhárítók és a középre helyezett VOLVO felirat is teccik (mint a nagytestvéren! :-).
A felnik nosztalgiáznak, emlékeztetnek a bálna alufelniejire. Hiába a 700-asokkal nagggyon beletaláltak!
Látom követitek a példám és rávetődtök a 40-esre! :-)))
Szép lett, kívülről alig látni a különbséget (nem kell félni, hogy tökelavultnak nézzék a régit :-))). Belülről szvsz érezhetően tágasabb, bár a gyári fotók mindig csalnak... Hová tünt az airmix kapcsoló? Figyeltétek a kézifék melleti akármit?
Ködlámpák, felnik szépek, szerintem csak pozitív irányban változtattak a kocsin.
A 400-as sorozatnál is probléma az elektromos ablakemelő kapcsoló. Ahogy öregszik a kocsi, egyre nehezebben jár az ablak is, és a szorulás miatt egyre nagyobb az áramfelvétele a villanymotornak. Emiatt az amúgy is alulméretezett, relézetlen ablakemelő kapcsolók érintkezői beégnek. Ezen nem sokat segítenek a csoda spray-k. Ha van egy kis vállalkozó kedved, emeld ki a kapcsolót és pattintsd szét. Aztán finom (3-500-as) csiszolópapírral szedd le róla a ráégett kormot, esetleg ha nagyobb beolvadások vannak az érintkező pogácsákon, akkor egy tűreszelővel korrigálhatsz. Így huzamosabb ideig ismét működni fog. Vannak speciális elektromos kenőzsírok is, azzal már nagyon sokáig bírja (nem összetévesztendő az akkusarura kent szilikonzsírral!!) Arra kell csak figyelni, hogy a megcsiszolt felület egyenletes legyen, mert küönben hamarosan újra beég.
Igazán üdvözítő megoldás az emelőszerkezet csúszó részeinek újrakenése és a kapcsoló megrelézése (amihez sajnos oldalanként két relé kell, szóval 2 ablak esetén 4, négy ablak esetén 8 plusz relé. Gondolom emiatt hagyták ki. Persze lehet trükközni mindenféle plusz elektronikával, hogy kevesebb relé is elég legyen, de az szerintem a legtöbb villamossági szerelőnek is macerás, nemhogy házilag.
keton!
A tiéd mikori évjárat?
Mert asszem 1989-ig az elakadásjelző kapcsoló egyben volt az irányjelzőkarral!
Az ablakemelővel pedig nem tom mi legyen.
Szerezzek kapcsolót?
(Szerintem abban kevés a meghibásodási lehetőség.)
Inkább próbáld meg kitisztítani!
Néha nekem is rakoncátlankodik.
Szintén a jobb oldali! Viszont nekem a pole position-ből, azaz a vezetői oldalról nem tudom irányítani. Én ekkor elkezdem felhúzni az anyósülés felöli gombbal és utána már pp-ből is megy nálam..
egy kis friss volvo hirek.
itt az "új" S/V 40 volvo,amit nagyon ötletesen FAS II-nak nevezték el.az alábbi linken meg is tekinthetö:
http://newcar.volvocars.se/vcc/x40
junius közepén lesz a premier,julius végén az elsö szállitás.
a külsö kozmetikázáson kivül átdolgozták a motorokat,a futómüvet valamint két új diesel motor is hozzájött a motorcsaládhoz.ezek a legmodernebb common rail technikájú motorok,1.9 cm3 115 LE ill. 102 LE adnak le.
a könnyüturbo motort is átdolgozták: magasabb forgatónyomatékkkal,5-el több lóerövel(165 LE)fél literrel fog kevesebbet fogyasztani.
a T4 modell motor térfogata 1.9-röl 2.0-ra növekedett,a változatlan forgatónyomaték és a LE mellett(200LE/300Nm) viszont itt is csökkentették a fogyasztást.
a keréktávolság 12 mm-rel,a nyomtávolságot 18 mm-rel növelték.igy most már 16 colos felnik is helyet kapnak ami nem egy rossz dolog.
az erössebb motorokhoz jön egy új "adaptiv elektromos sebességváltó" ami a vezetö vezetési stilulásoz alkalmazkodó intelligens tipusú automata váltó lesz.
a belsö változások: uj müszerfal,kardánbox,keményebb ülések egyéb apró dolgok...
akit bövebben érdekel az a www.volvospy.com > spy section > the restyled S40 alatt több infot találhat.
kicsit más súly csoportú újdonság: az uj nehéz teherkocsi család a VOLVO FL. a volvo.com-on magyarul is lehet olvasni róla söt ha szerencséd van nyerhetsz is egyet.csak tudnám mi a fenét csinálnák vele a ha bejönne??? :))
csak zárójelben jegyezném meg hogy a teljesen svéd tulajdonban lévö tehergépkocsi gyártó leányvállalt megvette a Renault hasolló profilú részlegét,igy a világon a második legnagyobb gyártója lesz a tehergépkocsik oldalán.
Na csókolom. Gyermekek, csak annyit, hogy végigolvastalak benneteket, szépen vagytok, jól van. Pár napja nem jutok géphez, és jövô hétfôig ismételten nem fogok, úgyhogy kénytelenek lesztek nélkülözni a hozzászólásaimat. Bár lehet, hogy żgy jártok jobban. Utólag is mindenkinek boldog húsvétot. Apropó húsvét, hellotam egy aranyos locsolóversikét, és megosztanám veletek:
„Zöld erdôben jártam,
zöld füvet találtam,
elszívtam,
bejött!"
na jóccakát:
a doktor úr
Lorenak tényleg igaza van.
Szét kell bontanod az ajtókat és kitisztítani az ajtó és a kárpit közti részeket.
Aztán pontosan, jól illesztve vissza kell rögzíteni mindent a helyére (megragasztani a töréseket, ha kell új csavarokat beletenni.. stb.)
És kész.
Ha még mindig zörög, akkor javasolnám az agresszívabb, de nem biztos, hogy jobb megoldást: pillanatragasztó..
Én tudok elakadásjelzőre kupakot szerezni neked!
DE sajnos az gyárilag egybe van építve az irányjelzőkapcsolóval!
Kb 3000-3500 Ft-os befektetés lenne.
Ha érdekel, akkor szólj!
A jobboldali ablakemelő kapcsolóval egészen pontosan mi a gond, mert lehet, hogy nem kéne cserélni.
(Feltételezem, hogy néha nem emeli az ablakot.)
Próbáld meg kiemelni egy csavarhúzóval az egész panelt, és alatta nézd meg, hogy a kábelek és a relék jól illeszkednek-e.
Ha igen, akkor ellenőrizd, hogy most emeli-e rendesen az ablakot.
Ha így sem, akkor szerzek neked komplett kapcsolót
kb 3000-4000 Ft-ért.
(Az árakban nem vagyok teljesen biztos, csak kb-ra írtam.)
:-)))
A fogalmazások kétértelműságánek feltárásában és alternatív mondanivaló kreálásában verhetetlen vagy Templar! (emléxem még amikor visszautasítottad az anyóslátogatást Pécsre! :-))
Ne hagyd, hogy lore lebontsa az ajtókárpitodat, mer aztán ott állsz majd egy csomó lebontott ajtókárpittal és akkor meg micsinálsz? (persze tény, hogy úgy már nem fog zörögni:-)))
Légy üdvözölve A topikban Triznyák. Remélem sűrű látogató leszel.
Kárpitzörgésben nem tudok segíteni, én egy szép napos hétvégén nekiállnék szétbontani az ajtókárpitot. Bolas kollegának vannak ebben tapasztalatai...
Hanem viszont de kérem:
Autód milyen paraméterekkel bír? (kor, km, extrák, motor, állapot)
...Merthogy a lore agyát logikai modellként reprezentáló objektum-orientált adatbázisban az Alcsútdoboz rekordhoz más rekordok illetve entitások a topikban érdekelteket érintő módon nem kapcsolódnak. Pusztán hazánk politikai életének folyamából vannak elképzeléseim eme községről, de a téma mikéntjéből fakadóan ezen információk nem kerülhetnek bele egy topik-szabványos lekérdezés outputjába. Az eddigi megszólalások alapján kialakult bennem egy meglehetősen pozitív kép az érintett környezetről és ilyeténképpen bátran merem ajánlani a helyszínt mint a topikban szereplő indivídumok fizikai kontaktusának konstruálásához alkalmas fizikai környezetet. A kontaktusok alapja (partnerek /mi/ asszociációs képességében és készségében feltétlenül található kell, hogy legyen közös pont) garancia arra, hogy a virtuális kommunikáció fizikai reprezentációja sikeres legyen. Az érdeklődési körök halmazának interszekciója adhatja a fizikai létek időszakos únióját....
Üdv Mindenkinek,
bocsi ha alulinformált vagyok, de lenne egy kérdésem :
760 kombi VOLVO-ban milyen ötletetek van arra, hogy a kárpitok zörgését megszüntessem ?
még valami:
nem olvastam végig a topicot, de ha VOLVO-s site-ot akartok csinálni, fel tudom ajánlani a kapacitásom a webserveremen (akármennyi tárhely,megjegyezhető domain etc.).
Jaj, télleg! Holnap rászólok loréra, hogy regisztráltassa a topiktagok tárhelyét! Majd informállak benneteket, örülök, hogy van mit megosztanod, keton! Remélem a többieknek is lesz!
Na letészem a lantot, jóccakát:
lore
ps: ma se gyorsulási, se albérlet, se képek, se szépidő, se haladás, se tudomány... remélem holnap fordul a kocka!