Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
A memória megtelést két féleképpen lehet megakadályozni:
1. Vigyázni kell a gépre és nem csak akkor kell szervízelni, amikor már lóg a bele.
2. Nézz körül az interneten, a legtöbb kicsitípusról le van írva, hogyan kell resetelni a hibakód-memóriát.
Szóval, persze... az is egy marketink stratégia.
Meg az is, hogy a szervizben nem mutatják meg, (illetve nem hagyják , hogy nézzed) amikor a hibakódokat kiürítik a fedélzeti kompjuterből.
Ezzel elérik, hogy mindig vissza kell vinned a szervizbe, mert ha megtelik a Memória, akkor össze - vissza műxik a gép... Legalábbis az előző 460-asomnál igy ment....
Szerintem a Volvo kihozza az alapmodelleket olyan áron, ami lélektani határnak számít. Pl. S40 5 milka alatt egy picivel illetve S80 10 milka alatt egy picivel. Aztán jöhetnek erre az árra az extrák.
A kombi a V70, a sedan az S. A topikból ha jól tudom csak Daktarinak van egy kék V70-ese, ráadásul AWD!
A másik bordó meg (nem fogod elhinni!) egy másik volvós volt! :)
Sziasztok!
Csak most olvastam el az elmult napok terméseit.
Szegény Fargo részvétem.
Szombaton vótam 1 kis temetőjáraton a Balaton-felvidéken. Tapolcán a Gabriella étteremben ebédeltünk. Ebéd utén épp indultunk tova, mikor a parkolóban egy V70-S70? épp akkor állt ki. Én ALEKO-val Ő pedig a Járgánnyal. Úgy megbámultuk egymást, mintha ezer éves ismeretségünk lenne. Nem lehetett valaki a topikból?
Ugyanez e kérdésem a Vasárnapra is.
Szlalom 2000 rally volt a Bécsi uti ati pályán és egy gyönyörű V70 (bordo?) feszített a parkoló autók sorába. Kik lehettek Ők?
Mikor lesz a találka végül is?(Kaja RULEZ!!)
Igen, aludtam rá egyet. Szal fel lehet fogni vmiféle tuningként is, akinek van rá pénze: kőtse!
Ez a szoftvertiltás is érthető, csakhogy azért furcsa a laikusoknak, mert nem hárdvert veszel hanem tulképpen szellemi termék jogdíját. Ennyire megéri ez a volvonak? Nem jönne ki jobban ha mindent aktiválva óriási reklámot csinálna a gépeknek?
Ez a felárért kivett speed-limit nem az egyetlen ilyen extra. Az S80 és az azóta fejlesztett kocsikban benne van gyárilag egy csomó szoftver extra, csak épp le van tiltva, szóval ha nem rendeled meg, egyszerűen nem aktiválják. Ha jól emlékszem ilyen extra egy emelt szintű menetstabilizátor (valamilyen van bennük alaptartozékként is), aztán lehet aktiváltatni egy további immót is. Lehet, hogy van még több is, én ezekről hallottam. Ez hasonló ahhoz, mint amikor shareware programot használsz, amiben _majdnem_ minden funkció működik.
Az, hogy pénzt kérnek érte... hát... nem akarom védeni őket, de gondolom minden cég arra törekszik, hogy a maximális profitot érje el az egyes termékeken, nem? (Több bőrt lehúzni a patkányról elv, stb.)
Egy S70R-en láttam ôket a múlt héten, azt mondták az ATC hozatta ôket Olaszországból, az Ivanicsék rakták fel. A tulaj a nyomulós fajtából való és 5000 km-ként cserélte a tárcsáit, mert állandóan elvetemedtek az erôs igénybevételtôl (?). Amolyan perforált meg rovátkolt fajta volt, amellett hogy nagyon dögösen nézett ki, talán jobb is lesz mint a gyári. Nekem épp érik egy csere, ha kiderül hogy beráz, akkor a biztosító fizeti. Azt hiszem be fog rázni...
A motorháztetôt saját zsebbôl fizetem, a 'hasraesésnél' nem sérült.
Az R-es felniknek van néhány hátulütôje, nevezetesen, hogy a gumik méregdrágák és elég sérülékenyek rá, meg hogy valóban törékeny, meg hogy a 15 colos keréktárcsákhoz méretezett fékek elég bóbitán néznek ki benne -- most nem akarok 16 colos komplett fék-szettre költeni, ráadásul ha nagyobbra cserélem a nyergeket, akkor nem férnek fel a téli gumik, szóval abból is újat kell venni, ez így már kicsit húzós lenne. Új felni + nyári gumi + téli gumi + fék csere > 1M Ft. I don't think so...
480T:
Nem én imádkozok azért, hogy jó meg szép legyen -- azt hiszem ez esetben ez a Mr Big dolga :-)
Mr. Bigrôl én is tudnék mesélni, volt vele egypár afférom. Tulajdonképpen már egyszer leírtam itt is, régebben. De mutattak 2 kocsit, az egyik szinte totálkáros volt, nem nagyon lehetett látni rajta, pedig én az élô fába is bele tudok kötni. Nem akartam összeveszni az emberrel, fűt-fát megígért, hogy szép lesz, ha tovább fikázom Mr. Biget, az rosszul veszi ki magát. Végül is ha rosszul csinálja meg, akkor kezdi elôrôl és fizeti a bérelt autómat a plusz napokra...
Duna Interservice: majd megláttyuk. Azért reportálj!
Há erről van szó!
Miért nem mondják, hogy akinek nem inge... szal ha nyomulós vagy öcsém volvós létedre akkor adva a lehetőség, más chippel kapod, de ingyér.
Egyébként 480T akárkinek megpiszkálja 50k-ért is, nem? :-))))
Akkor jól értettem, hogy nincs itt párhuzam.
A német dolog egyértelmű. Szerintem is van értelme.
Itt viszont jópénzért megvehető a veszély?
Nem a biztonságért szoktak inkább fizetni?
Nem persze...
Szal a valami határt kell szabni, hamár a technika nem szab. Ezért nem megy egy széria merci vagy BMW 250-nél többet, bár némelyik röhögve tudná. Ilyenkor már hiába akármilyen fék, futómű, ha elédvág egy nyuszika vagy bocika (!) akkor félre a kormányt és kampó!
Ellenben nem engedném a megfelelő futómű és fékek nélkül száguldozni az ótókat. Pl. a régebbi gti-k, gsi-k pont ilyenek voltak. Mentek 220 körül, de százról majdnem 50 méter kellett megállni.
Szal ez a kényszerű kontrol nem baromság.
Nem teljesen idevág de: az új s-mercin be lehet állítani a gumi sebességindexét és csak addig enged (én a 40-esben 140-ig tudom kérni a boardcompit, hogy jelezzen ha túllépem, de ez nem ugyanaz!) szabadon, aztán leszabályoz.
El tudom képzelni, hogy ezt az alap V70-et lehet 15 colos felnikkel is rendelni, mert csak az alap fékek vannak alatta, ezért a volvo 210-ig tartja biztonságosnak.
A végén aszongya a Pataki:
Ez az autó a levegőt is tisztissa szal még megyek és tisztítom e kicsit (v. vmi ilyesmi).
Szal nem akarok a volvo ellen beszélni (ismét, mi Bolas? :-))) de ha a szmogot egzaktul lehetne mérőszámokkal jellemezni, akkor annyit se csökkenti a volvo hűtője mint amennyi kárt okoz a benzint szállító kamion ami többek közt neki is viszi a naftát a Molkúthó.
Asszem,
Valahol télleg sántít DE: Ebben a felárért kiiktatható leszabályzóban van ráció: A németek egyezségéhez hasonlít (250), plusz még ott van a futómű+fék stb. tényező amelyek ilyen sebességnél már limiten vannak... Csakhogy ne kérnének érte felárat! Akkor lenne igazán korrekt! Így presztizsből többen kifizetik... átlátszó!
Vélemény?
Szép, és jó a kocsi. Ami nem tetszik, az az volt, hogy 100 ezer magyar királyi forinttal veszik le az emberfiát, ha a 210-es végsebességet figyelő elektronikát ki akarja iktatni. És ezt gyári extrának nevezik. Szerintem ez erős.
Amúgy tuti a vas.
'A volvo kombijai fél évszázada etalonnak számítanak a kategóriában.' YEEAAHHH! Újságírók, GOOD MORNING!!
keton,
aszongya mexűri a levegő mérgező ózontartalmát. Vazze az ózon nagy koncentrációban mérgező de a levegő ózontartalma mint olyan nem szűrhető. Szal kémiában verjük a népet, nem? :-)))
Felárért kiiktatható a végseb.-leszabályozó! Lehet, hogy a tiedben, fargo ilyen van 240-re beállítva? :)
Láttátok a szlalompartyt? Mutatták az omegát, meg a fargo szerint gyorsulásin beégett viper-motoros Dodge Ramot is. Állatok voltak!
CYRUS,
oké akkor majd Bolassal a következőn. Én lehet, hogy kiráncigálom ecsémet és a párját. Aszongyák ha nem lesz hideg akkor oké. Majd beszámolok.
Logikus, hogy az Interservice kapta, mert a Volvo Truckok eddig is náluk voltak.
A másik három márkájuk a Mitsubishi Nissan Daewoo trió.
A minőségről annyit, hogy a szervíz kulturált, a szerelők jószándékúak, a karosszériarészleg elég gyengus, Denzelnél sokkal jobb, viszont a fényezők szépen dolgoznak.Mind1, ha már Ausztriában megkapta a Denzel, lehet hogy itt is megpályázzák a Volvot.
Itt is köszöntlek a Saab után chemic-keton!
A válasz: Jól sejted, a doki is erre a műsorra kérdezett rá és én is ez alkalomból adtam fel neked az UV-s megoldású kémia-leckét... Szal ma lesz a vóvó ami a levegőt is tiszticcsa! :)
"A kocsit mégis csak a "Nagy úr" fogja javítani:"
Igy jartal...
csak imadkozhatsz, hogy ne legyen gany, mert akkor osszeveszel az Lajossal is, es vege a klubnak is... (vagy megse? ;))
"...egyrészt túl macerás lenne máshova vinni, másrészt letették a nagyesküt az elsô osztályú kivitelre. Az gyôzött meg, hogy állítólag az utóbbi 1-2 évben az illetô által nyújtott minôség jelentôsen javult."
Tavaly decemberben (1999) meg nem volt valtozas a "Nagy ur"-nal, legalabbis en ugy lattam. (es akkor hallottam a: jo az ugy, ugyse latszik.. cimu dumat.
vegul is, 3 honap nagy ido...
" Ezt többen is egybehangzóan állították, egymástól függetlenül és olyan személyek, akikben megbízok."
Remelem, nem csak Lajoseknal erdeklodtel.. (attila,laci,tibi)
Duna Interservice:
Voltam egy cegnel galyazni, es a felso szintrol meglattam egy volvos emblemat.
Odaguriztam, s lam: Duna Interservice.
Bekusztam,piroskartya. Ugyfelszolgalat: Vona itten egy 480T ertenek hozza avagy kusszak el balra? Kis turelem, jon egy ficko: na muttassad kiscsavo. Kiderult, pont ma indult a volvo service reszleguk, 1 azaz egy emberrel, aki a Valent-tol jott at. Szerdan megyek reggel 8-ra rohogni vagy csodat latni.
Egyebkent roppant udvariasak voltak, kerdeztek mit kerek, kavet-e, kalacsot...
zold kartya megkap, csak ezzel engedik ki az embert...
na szerdan majd reportalok...
lacka
ps. fel a fejjel fargo, max. testuletileg meglatogatjuk a "nagyurat"
Hali fargo,
Tod nekünk is Mr.Big csinálta a 40-es seggit... És hát alapban a 40-es csomagtérfedele nagyon kis erővel csukható, és ezt a tulajdonságát a javítás után is megtartotta. :) Talán egy helyen nincs szépen eldolgozva az a lakatos-paszta, de 'hál istennek eldugott helyen... Szal az illesztések szépek, a fényezés nem üt el és télleg így a legegyszerűbb a biztosító miatt. Szvsz meg leszel elégedve.
Bár a híreknek nyilván van eredete, úgyhogy várom már az Ivanics lakatos műhelyét. Addig gyűjtöm a 40-esen a 'hibapontokat'! :-)))))
Az R-es felni az egyik legszebb a világon szvsz a sportosak közül. Csak nagyon köll vigyázni rá, ahogy Bolas mondta. Nekik az R-en eccer ripityára tört, és a gumi se két fillér ha 17 collban mérik....
Továbbra is max. két garnitúrát tartok ésszerűnek és ott is különböző elven operálókat. Az egyik lehetne pl. a hagyományos rózsa-kulcs (ilyen van a 40-esünkön) a másik meg pl. a recés fajta (ilyenem is van az opelekre való Borbet-garnitúrámhoz).
Hogy oldod meg a motorházfedél és a szimm. sárvédő fényezését? Két külön munkaként (egyik a biztosítós másik a privát)?
Fék-tuningban mik az elképzeléseid? Széria volvotárcsákat lehet nagyobb kivitelben aláaprikálni vagy tuning-műhelybe szándékszod vinni?
Ma szemlézték a kocsit, kb. jövô hét közepén lesz kész, addig erôteljes hiányérzettel küszködök.
Ez az elsô autóm, amelyiken nem volt kerékôr. Úgy gondoltam, hogy a Volvo felnijeit nem lopják. Meggyôzôdésem egyébként, hogy most sem ellopni akarták a kerekeimet, hanem kitolásból szedték ki a csavarokat. Azért 2-3 garnitúrát megfinanszírozok.
A kocsit mégis csak a "Nagy úr" fogja javítani: egyrészt túl macerás lenne máshova vinni, másrészt letették a nagyesküt az elsô osztályú kivitelre. Az gyôzött meg, hogy állítólag az utóbbi 1-2 évben az illetô által nyújtott minôség jelentôsen javult. Ezt többen is egybehangzóan állították, egymástól függetlenül és olyan személyek, akikben megbízok.
Lehet, hogy össze tudok boltolni egy garnitúra használt, 17 colos R-es (titán) felnit. 7 küllôs, grafit színű szépség :-)
*************
Pletyizzek?
Igen, a Valenttôl április elsejei hatállyal megvonták a márkakereskedôi (Volvo) jogokat. Hasonlóképpen Rovert sem árulhatnak már. Azt beszélik, hogy problémáik vannak Rolls / Bentley fronton is -- nemrég a VPOP csalás (vám? ÁFA?) miatt elkobzott tôlük egy 100 milkás Bentleyt. Azt hiszem ANNAK a márkának az imidzsébe ez egyeltalán nem fér bele. Állítólag a fônöküket a brit követségre már be sem engedik. No comment.
Úgy hírlik, a Duna Interservice kapta meg a jogot a Volvotól, negyedik (?) márkának veszik fel. Meglátjuk...
Az Ivanics részesedése a hazai eladásokból kb 70%. Szervízfronton még ennél is több.