Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Hihhhetetlen dolog következik t.topiktársaim! Egy leheletnyi ontopik!
Láttam egy kombi kilencszázast és a típúsjelzés helyett az volt rajta, hogy POLAR. De eredeti volvos betűkkel. Szal ha szóba került már a SE típusjelzés (amilyen SE lesz Templarnak) akkor ez is érdekes szvsz.
Lehet véleményezni a Ford anyuka szerepét, a volvo jövőjét is. Én nem látom olyan borúsan a dolgokat, de pl. fargo öléggé. Ez a vita érdekes lehet... vagy titeket nem érdekel? Mire cserélitek a kettest 20 év múlva? Én tudom: egy olyan öregecske ésdesen bumfordi formájú, korszerűtlen S80-asra! :-)))
Temlpar!
És ha nem jelennek meg vkinek az ékezetek? Akkor már mingyá szarnyalás az agy asszociatív tulajdonságai miatt, úgyhogy a zárójeles rész elkerülhetetlen. Te egyébként mindíg hibátlan magyarsággal írsz, gratula.
Szerintem is legyen az ember tiszába, de ne amikor teli van nehézfémmel.
Kívánok a hihhhetetlen műszaki felkészültségű Templarnak nagyon derága autókat.
:-)
lore,
A munkaidőm többé-kevésbé kötött, mivel ideiglenesen szárnyaszegetten a hivatalnokok keserű kenyerét eszem, úgyhogy csak egyszer-egyszer adódik némi szárnyalás (ezt a szót az ékezetek miatt mindig különös gonddal írom).
Hogy a lore-Harvester ügybe is belekotyogjak szerintem az ember legyen tiszába a saját korlátaival amikor az autójába piszkál. Egy 200-ast tényleg nem érdemes márkaszervizbe hordani, de jómagam hihetetlen szakmai felkészültségem ellenére sem nyúlok olyan dolgokhoz, amihez se műhelyem se pontos műszaki leírásom nincs. Részint, mert egy váratlan fék vagy kormánymű meghibásodás beláthatatlan (illetve nagyon is belátható) következményekkel járhat, részint az autót egy álló helyében is porrá égetheti az emberfia egy nem megfelelő beavatkozással.
Ugyanakkor, aki elég új és derága autót meg bír venni, igenis járjon vele megfelelő márkaszervizbe minden karbantartási munkánál és ne sajnálja az anyagiakat a gyári alkatrészekre se.
Ebből a szempontból fargót példaképül állítom az állomány elé.
Igen, behorpadt.. hüpp hüpp... és még a festék is lejött.. brühühü. Le a kisploszkikal. Különben hajnali ködben a szürke aszfalton a szürke kispolszkikat egyszerűen nem lehet látni. Túl kicsi. És túl szürke. Meg minden.
Igen, nagyjából sejtem mi van a motortérben és ez alapján öntöm el, elviszem-e szervízbe vagy sem. De nem így születtem, hanem vettem egy Haynes autószerelős könyvet, meg kaptam Lackától (=480T) egy szervíz manualt meg olvasgatom az internetet és ezekből okoskodtam ki. Sajnos a problémák súlyát nem tudom megállapítani, nekem egy elgörbült csődarab ugyanolyan súlyos hibának tűnik, mint egy rosszul felrakott vezérműszíj, ami belever a szelepekbe. De majd okosodok, végül is van itt egy csomó ember akitől lehet kérdezgetni :)
Mielőtt azt hinnéd, hogy imádok autót szerelni, meg kell mondjam, hogy jobban örülnék neki, ha csak a benzint kellene beleönteni (pontosabban még azt se) és nyomni a gázt. De hát úgy alakult, hogy nem volt zseton új kocsira, meg kellett tanulni néhány dolgot.. legalább van mivel szórakoznom hétvégéken :-)
Semmiféle stílusazonosságot nem vállalok FerroBond unokaöccsével. Simon Templar stílusa egyszeri és utánozhatatlan.
Vnyimányie all Volvótulajdonosok!
A jövőben mindenki retteghet lore szöges golyóitól!
Tudós mérnök kollégám lore ismét slendriánságon kapott midőn leüzemanyagoztam a benzint meg a gázolajat.
Nos álljunk meg egy szóra, sőt öntsünk tiszta whiskey-t a pohárba. Tartozom annyival tudós tanáraimnak, hogy elmondjam üzemanyag minden ami a gépezet üzemeltetése során használódik el, azaz a kenőolaj, a benzin, gázolaj, kenőzsír stb.
Ezzel szemben amit mink tankolunk, az tüzelőanyag, amelynek elégetése révén a belsőégésű hőerőgépeinkben felszabaduló energiát pl Bolas barátunk leginkább önmaga lefotóztatására használja.
Meg kell jegyeznem, az eset kapcsán, hogy kis híján hamut szórtam a fejemre és megszaggattam Pierre Cardin ingemet.
MIIII???? Behorpadt az oldala? Akkor az a kispolák legalább 110-el szállt bele úgy, hogy egy b*szom nagy sínszál volt az elejére heggesztve! Nem Bolas? :-)))
Szal te is válaszolhatsz az előbbi kérdésemre. Ezek szerint te tudod mikor mit kell csinálni az autón (hiuvatalosan) és úgy viszed el a szakihoz?
Zöldkártya? Emigrálsz a jenkikhez? (Jujj de gyenge volt...)
persze, supercharger meg ahogy Móricka elképzeli :-))
Összezúztam a kocsit egy kisploskin. És basszus, a kispolákról lejött a többéves sárréteg a Volvicseknek meg behorpadt az oldala :-((((( Ilyen csak a mesében van. Mert ha legalább kettészakad volna az a rothadt kis izé... meglenne a mentális elégtétel. De így????
Mondjuk nem csak emiatt kell a service: egy 150 ezer km-es szervíz + zöldkártya.
Hali doki, hiányoztál!
Miért?
1. Kezdek elkanászodni.
2. Télleg a SzaFToG a megoldás? Vagy mi? :-))
3. Ha nem reagálsz akkor honnan tudjem, hogy moderálnivalót írtam-e?
Semmiféle puniról (vagy mit írt fargo) nincs itt szó. Igenis aktívkodtam csak máshol. Nameg dógozni kell, pénteken lejár az egyik szoftverre a 30days licensz, addig össze köll bűvölni rajta valamit. (tom, hogy minden megoldható, de nem otthon vagyok, hivatalos vagyok stb.)
Van egy javaslatom a magazin címére: VOLVOZIN v. VOLVOZINE (a második kicsit kozmopolita szvsz). Nem hiszem, hogy saját ötlet, kocsimosás közben villant be az agyamba, nem kellett rajta gondolkodnom, szal a minta valahonnan adott volt. Talán ti tudjátok!
Vagy lehetne a cím: GURULOK (volvare : gördülni, gurulni)
Logo ügyben fargo és doki mellett még javasolni is gyáva vagyok.
A brikóparkolóval kapcsolatban Templarral abszolút egyetértek.
Idősebb volvot birtokló topikosok!
Ti a szervizelést, hogy oldjátok meg? 10e km után elviszitek olajcserézni, a többi meg ha majd elromlik?
lore-szubjektív: kész lett a corsa, lorené bódog :-) Lusta voltam gumishoz elvinni, így ráraktam a 185-ösöket a corsára, lorené a héten teszteli, ha túl nehéz tekerni akkor mégis gumis :-( Holnap a másik németnek próbálják orvosolni az olajszivárgását egy olajteknő és kartertömítés cseréjével (drukkoljatok!).
Harvester,
mit csinál az a baromi ócsó hely 150ért? Nitro-szett vagy super-charger? Gondolom nem az epromban turkálnak.. :) Fényező sux? Megtörted?
Templar,
nekem már vannak ilyen kis szöges golyóim (tehetséges elődöd Bond filmjéből a tipp), ha meglátok egy volvot pl. az M7-esen akkor elémegyek és kiszórom a földre. Utána visszatolatok és megkeresem az árokban a kollegát aki a SIPSnek és a Bolas-merevségi-indexű kasztniank köszönhatően csak félig van kómában és beszervezem. Előbb utóbb mind rábólint...
guruló,
így van Bolas olyan aktív szögedi egyetemista hogy heti két (azaz 2) órát is szegeden tölt, idejét a tudomány oltárán feláldozva..
Norvégiában a legdrágább a benzin (ezt Templarnak mondom aki mérnöki mivoltát meghazudtolva üzemanyagként általánosított) a dízel fura, hogy olcsóbb. Valszeg mer mindenki Saabbal jár, abban meg csak 3 éve van dízel-version (opel TiD-je). Hameg Volvoval járnak az olyan keveset eszik miközben legyorsuljaazM3astis, hogy csak na! Igaz Bolas? :)
fargo,
ne verekenny, bízd a fordítóra. Egyébként Templar tehetséges elődje hadakozott valamilyen Mr.Big ellen állandóan, szal a tippem: legyen körfűrészes karórád, lézersugaras nyakláncod és vízen sikló astonmartinod. Martinit meg rázva, nem keverve!
CYRUS!
Mail nem ment... (nem küldtem. minek?) JV rulez! (csakhogy bevágódjak! Vazzeg eccer látnék tőled egy ilyet Schumira!)
Helyesbítek, Harvester meg én nem punnyadtunk be!
A kettesvolvósok honlapján számos (9) kitűnő P1800 kép tűnt fel, köztük tehetséges elődöm, Roger Moore filmbéli autójáé is.
Nem is punnyadtunk beeee
Én 5 perc mulva viszem a verdát a szerelőhöz, remélem jól megcsinálja... (nem márkaszervíz, de olcsóbb, mint az Ivanix és így is 150 kiloforint lesz minyimum). Szóval két-három napig villamossal fogok közlekedni, remélem nem vesz elő a tömegiszonyom:)
Sajnálattal állapítom meg, hogy mindenki bepunnyadt, (még lore is aki nem egy kinyúlt pulóveres lennonszemüveges szőtt tarisznás bölcsész) csak én nem.
fargo,
Várom az emblémajavaslatokat! Kistali ügyben az a Brico Store parkoló hétvégén nem tűnt túl jó ötletnek. Kifelé lámpa, befelé bevásárló tömeg. valami jobb kéne, bár egyelőre ötletem az nincs.
más,
Láttam hétvégén egy piros 850-et. Asszem, ha ráuntam a 244-re 850-re váltok (hétköznapokon legalábbis :-))). Megfordult a fejemben, hogy bevetek egy fargo-féle tagtoborzást (rávillogás, leszorítás az útról, ember kitépés a kocsiból, kéz a motorháztetőn, terpeszállás, boka szétrúgás "Kérlekszépen itt volna ez a Volvós klub szerintem bele kellene lépni teneked"), de aztán eltekintettem.
Bolas barátunk amikor nemzetközi megfigyelőből, vagy mániákus gyorshajtóból egyetemistává vedlik asziszem Szegeden teszi ezt.
Norvégiában valószínűleg azér olcsóbb az üzemanyag, mert a nyomorgó norvégok (vagy norvégek?) nem tudnának tankolni a Saabjaikba. Nálunk szerencsére erre nincs szükség, így minden további nélkül lehet az üzemanyag árának több mint fele adó.
fargo jók az elképzelések a klub jövőjéről. Próbálok valami rövid írást szülni a periodika számára az S80 multiplex kábelezéséről, de csak ha érdekel egyeltalán valakit. :-)
Ja és lesz website is? Van egy kis volvo linkgyűjteményem, gondolom másnak is, szedjük majd össze egy oldalon.