Rendben , szólok Tamásnak , hogy próbálja megszerezni a KRESz módosítás tervezetet . A felhívásod ténylek kevés ideig volt fenn , gyakran néztem és szerencse , hogy épp belefutottam ..
Ha az IRM-es ismerősöd el tudná faxolni a tervezett KRESz módosítás teljes szövegét, az jó lenne, mert nekem csak részletek vannak belőle. Jó lenne még néhány kedvező bírósági végzés is, de a hasznaltauto.hu-ról gyorsan levették a felhívásomat. Nem hinném hogy a szerkesztőknek van idejük minden új hirdetést átnézni, biztos valaki bemószerolt:)
Bocs rosszul írtam: nem minden megyei kapitányságra postázzák az ítéletet, hanem a megyében minden kapitányságra. Ha országos szinten akarnánk egységes bírói gyakorlatot elérni, akkor legalább két megyei bíróságnak kellene az Országos igazságügyi Tanácshoz fordulni, de a bíró szerint azoknak annyi dolguk van, hogy nem érnének rá ezzel a piszlicsáré üggyel foglalkozni.
A pezsgőt tegyétek vissza a hűtőbe, még várni kell az eredményre. A tárgyalás el lett napolva március 29-re, amikorra beidézik tanúként a KF megyei vezetőjét, és a Debreceni Igazságügyi Szakértői Intézet vezetőjét. Nekem elvileg már nem kellene menni az újabb tárgyalásra, de azért nézőként ott leszek.
A bíró korrekt volt, bár nem sikerült kiderítenem mi az álláspontja. Úgy gondolja, hogy egyre több hasonló eset fog előfordulni a közeljövőben, ezért egy olyan megalapozott itéletet akar hozni a Megyei Bírósággal egyeztetve, ami kötelező érvényű lesz a megyében. Ezt minden megyei rendőrkapitányságra hivatalból ki fogják postázni, és ezután egységes lesz a jogi helyzet. Gond csak akkor lesz, ha a KF-es főember, meg az igazságügyi szakértő esetleg meggyőzik a bírót, hogy mégiscsak személygépkocsi a járgányunk, de ennek semmi esélyét nem látom, bár ebben az országban bármi megtörténhet.
A Ligier Ambra kezelési útmutatója 3000 km-enként ír elő olajcserét .....Az érdi csapat honlapját én már legalább egy éve láttam , aztán egy darabig nem volt elérhető , most megint él az oldal , bár nem igazán informatív . Szerintem nem sok járgányt adhattak el , új áron a zavaros jogi háttérrel nem tolonghattak a vevők . Mellesleg Érd is 2 literes fogyasztással kecsegtet . ............WooDoo , holnap ügyes légy ! Veled vagyunk . Apropó holnap , akkor találkozom az IRM-es ismerősömmel (a múltkori program elmaradt , mert aznap temették az apját) , mit mondjak neki ? Mit kérdezzek tőle ?
T WooDoo !Az általad írtaknak megfelelően én is rendbe szoktam tenni a járgányt. Mondhat mindenki amit akar, mikor volt szervizelve, ha koszosnak látom, úgysem hiszem el a dumát és lecserélem az olajat. Persze szűrővell. Az nem világos, hogy tutira szervizelt mopednél miért kel szíjat cserélni, előbb, mint olajat. Átnézzülk a fékeket, végülis az életünk múlhat rajta. A levegőszűrőm avétos volt, akkor 4-5 között volt a fogyasztása. Új polák szűrővel enyhébbnek tűnik, , de tankolás után kiszámolom. Amikor kész a moped, minden folyadék lecserélve, fékek felújítva, csuklók újrazsírozva, csapágyak cserélve, lehet, hogy megtetszik egy másik, aztán kezdhetem előről. Ezzel meg jól jár, aki megveszi. Jó is, amit írtál. Helyrebillent és a seggem a hideg falhoz ér. Azért vettem ,hogy városban közlekedjek + vásároljak vele, nem azért, hogy a legújabb tipusokat kövessem és állandóan költsek rá. Amit meg kell adni neki, azon nem spórolok.
Sokáig sóvárogtam én is egy ilyenre, mert azt hallottam, a Mitsubishi motor valóban kevesebbet eszik 2 liternél is. Egy ismerősöm vett egyet, és kiderült, semmivel sem fogyaszt kevesebbet mint a többi tipus, azóta nem érdekel, mert a formája nem nagyon tetszik.
A múlt héten elautóztam egy tank üzemanyagot az Aixam 400-al, viszonylag óvatos vezetés mellett, max. 50-55 km/h sebességgel. A fogyasztás nem nagyon lett kevesebb, 400 km-t mentem 13,5 liter gázolajjal. Ez kb. 3,4 liter, de ha jobban kergettem, akkor sem evett 3,6-nál többet.
Ez a sürgetős-nemfizetős stílus itt is kezd divat lenni.
Régi vágású mesterekből lehet nálunk nagyobb a felhozatal, errefelé sokan kénytelenek ócska keleti autókkal közlekedni, azok javítása is hasonló bütykölős meló, ha a csóró tulaj nem tud drága "eredeti" alkatrészt venni.
Jelenleg 31.-ik a Használtautó.hu-n egy AIXAM CASALINI 538 ccm Mitsubishi motoros, 2001.évjárat 590-ért. Rohadtul tetszik. Tud a fajtáról valaki valamit?
Itt kiszolgáltatottabbak vagyunk, néhol, mintha szívességet tennének. A korábban említettem volt műhelyben nem állhat napokig a kicsi, mivel jönnek a pénzes munkák, akik meg állandóan sürgetőznek, mikor lesz kész a verda, fizetni pedig nem tudnak. Szép?
Errefelé gyorsabban dolgoznak, estefelé beadom a fékcentrumban dolgozó srácnak a betéteket, pofákat, dobokat, stb, másnap délután már hozza is vissza, felújítva, leszabályozva. Legutóbb az egyik kopásjelzőt én sem tudtam bekötni, mert egyből világított, de a másik jó lett:)
Fékpofát hátsót a BITURBÓ kft boltjában adtam le, 4000 Ft-ért ferodoloztatták Törökbálinton. Az első fékpofákat a XIV.Ker-ben csináltattam, 3000 Ft volt, 6mm réteget kértem rá. A kopásvisszajelzőt el kellett felejtenem, az érintkezőmadzag nem lett visszarakva. Mindkettőre kb 3 napot vártam. Ennél olcsóbb megoldást nem találtam. Megjegyzem, ezekről már témáztunk a fórumon. Természetesen a hátsó fékbetét több elsőt is kiszolgál, sőtt autóknál 100.000 Km, 150.000 Km között megnézzük, mi a helyzet hátul? Egyszerű fizika az egész, ezért tesznek gyengébb autóknál (PL mint az enyém is) előre tárcsaféket, oott kell nagyobb fékhatás. Hátul szinte csak stabilizál.
A Lombardini, ha jól emlékezem 125 üzemórát javasol csereperiódusnak, ha városi átlagot számolok, kb 3000 Km-5000 Km. Nem tartom feleslegesnek az üzemóra számlálót, valahol láttam is szép, kerek kivitelben kb 5000 Ft-ért a neten. Még egy feszültségmérőt el tudnék képzelni hasonló kivitelben, iker műszertartóban.
Olajcserénél olajszűrőt is szoktak cserélni. Ha nem tudod milyen olaj volt benne pl ásványi, vagy félszintetikus, akkor nem jó, ha a szürőben maradt keveredik az új olajjal. Meg el is sötétíti az újat, szar érzés csere után a piszkos olaj a nívópálcán.
1. A jövőbe látás tudományát sajnos még nem sajátítottam el, ezért csak holnap délután tudok beszámolni az eredményről.
2. a jogászok szerint most sem tiltja a KRESz a brumiban az utasszállítást, de az új KRESzben egyértelműbben (a rendőr számára is érthetően) van megfogalmazva.
Ezt az "olajat cserélünk olajszűrőt meg nem " szisztémát már másoktól is hallottam, de kicsit furcsa számomra. Bár egy olajszűrőnek a 15-20e km-es szervízciklusú autókban sokkal többet ki kell bírnia, de azért legalább minden második olajcserénél (10e km után) illik kicserélni a szűrőt is.
Levisoft 70 az én autóm 2000-res kiadás olajakat már kicseréltem, de a szűrőket még nem mert az előző tulaj rendszeressen hordta szervizbe. A szerviz ráírta a csere idelyét minden olajcseréhez.Az enyémenn még érvényes Bécsi műszaki vizsga van. Még csak variátorszíjjat kelett cserélnem.
Igazán kár egymást bántani, a mopedbe ülve mindenki csak totyoghat, akinek 260
a végsebessége, az is. A születési évszám kicsinysége pedig nem érdem, hanem állapot, ha semmi sem üt el, mindenki szép kort érhet meg. Az enyém: 47, nem az é-