Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Egy volvos dolgonak utánajárhatnál nekem: Kéne egy tökéletes állapotú hétszázas, kevesebb mint 50e km-el, full extrával, tiszta papírokkal stb.. Ja, és van rá kb. 150e HUF-om!
110; nem mértem; nem tudom; nem nyikorog, nincs benne; miután nincs benne nem is eszik; defenzív és dinamikus; arculati okokból; nem esett, de 5/8 stratocumulus párásság volt.
Hi mindenki. Lore, kössz az üdvözlést. Hidd el, nagyon jól esik egy "régi" volvosnak. Azért az idézőjel, mert nekem sajna még nincs ilyen gépem, de már akkor a Volvo volt nálam a favorit, mikor a 850 kijött(hehe). Azóta is nagy szerelem, meg a 240 a másik. Meg a többi Volvo az összestöbbi.
Én is tudom, mi az az AMO.
Tk azért tűntem el, mert anno annyit írtatok egy hétvége alatt, hogy nem volt időm elolvasni. Otthon sajna nincs net( olyan bonyolult lenne, hogy nem lehet) és csak itt, a suliban férek hozzá.
Új szolgáltatással bővülök: ha bármi extrém kérdésetek van Volvo ügyben, akkor utána járok( mint a KGB-s viccben: aki nem hiszi, annak utánajárunk) és nagy valószínűséggel tudok is felelni. Csak SZMbe jutott, hátha segíthetek valakinek.
Szóval nem is lesz volvos találkozó mostanában a hétvégin kívül? Én sajna pont ballagok, úgyhogy ugrott a dolog.
Hol találok olyan összefoglaló oldalt, ami a Volvoról mindent, de mindent elmond egyhelyen?
De igenis igen! Amikor a nagyinál a homokozóban összemocskoltuk magunkat ecsémmel akkor ezt sajnálta a szutykos térdemtől (amiről kiderült, hogy az alapszinem :-).
Tény, hogy nem oly modern mint a f@sz appan.
Templar,
hány lóerős a géped, mekkora nyomatékot ad le és milyen fordulaton, nyikorog-e a kormányszervo, mennyit eszik, milyen stílusú vezetőnek tartod magad, miért éppen volvot vettél, arrafelé ma esett?
Köszönöm a tapsot, virágokat az öltözôbe kérem! :-)
De félre a tréfával, fargo, köszönöm tisztelettel. Mivel sajnos nem leszek ott a szavazáson - ebbôl kifolyólag nem tudok a saját munkámra szavazni :-))) - ezúton ajánlok fel egy szál kolbászt, két doboz babkonzervet, egy AMO szappant és két csomag óvszert azoknak akik valamely munkámra szavaznak! :-))))))))))))))))))))))))))))))
Biztos ami biztos, állítólag a kisgazdáknak is bejött. Ki tudja?
Na üdv:
a doktor úr
Cö cö ... Örömmel jelenthetem, hogy egy jól képzett műszaki stáb megfelelő anyag és gyártástechnológiai ismeretek magabiztos tudásával könnyedén meghegesztette a kipufogómat :-), egyszersmind feltárt egy kotyogó kardánkeresztet :-( meg egy megfeküdni készülő lengéscsillapítót :-(((.
Szörnyű hiányérzet kerített hatalmába.
pümpi eltűnt. Lehet, hogy olyan boldog a vezérműszíjával, hogy azóta se szállt ki az autójából?
Ha valakit erdekel itt van egy kep a Volvorol tavaly telen keszult nem a legtisztabb a photo.
Azota szepen tintazva vannak az ablakok ami nagy kulonbseget jelent amikor A/C mukodik.
Harvester sajna nem talalom pedig a multkor valahol olvastam egy jo kis elemzest a 700 as seriarol. ha megis ralelek igerem rogton postazom.
Helyette itt van egy kis teljesen independent elemzes az egyik ujsag drive sectorabol a 240 esekrol. gondolom paran szivesen olvassatok.
The turn-up among Swedes
First Published: The Sydney Morning Herald
Friday, February 18, 2000
It didn't win any beauty
contests, but Volvo's
long-running 240 model is
strong and reliable. And, as
Barry Lake reports, there
wasn't much the 'Swedish
Holden' did badly.
The good: A sturdy and reliable car with a long standing history. Roomy interior
and boot. One of the pioneers of modern safety technology.
The bad: Aged styling. Service and running costs can be expensive. Volvo jokes.
The verdict: A good, solid, reliable luxury car with everthing you want but style.
Rating: Three stars out of five.
If practice makes perfect, Volvo must have reached a pinnacle of excellence in
building the long-running Volvo 240 model. Its history goes right back to 1975 when
the 240 model first replaced the 140 range. By the time the version examined here
came along, Volvo had evolved the car into one of the most reliable family cars on
the market.
In its home country, the Volvo 240 is to Swedes pretty much what the Commodore
or Falcon is to Australians. Transplanted to Australia, this family car becomes a
luxury car - based more on its price than anything else. So Volvo Australia imports
them in high specification form, with plenty of goodies to justify their market
placement.
To be honest, there is nothing that the Volvo 240 does particularly well. It isn't very
fast, it isn't beautiful, it isn't the best handling car in its class.
On the other hand, you would be struggling to find anything that it does badly.
Motoring writers seemed determined to attack it on its looks and image, probably
in frustration at finding very little else to fault.
The 240, as a four-door sedan or as a five-door wagon, is spacious, comfortable,
ergonomically well set up, reliable and, given its basic, straight-forward
front-engine, rear-drive layout, relatively simple to repair.
Power comes from a 2.3 litre four cylinder engine with electronic fuel injection. It is
a good, solid unit that drives through a choice of five-speed manual or four-speed
automatic transmission.
While we strongly favour manual gearboxes for small cars, but can see the value in
a good automatic in a heavy car with a large engine, the Volvo 240 seems to be
well suited to either type of transmission. Manual gearboxes are more practical
(you can clutch start a car with a flat battery, for instance) and less costly to
repair. But, given the luxury placement of the car, a high percentage have
automatic transmissions.
At the beginning of the era studied here, there was only one spec level, the GL.
Choice came down to manual or auto, sedan or wagon, and that was it.
In 1991 a more up-market GLE version was introduced and, oddly, for 1992 and
1993 the GL badge was dropped from the lower-spec version. It became simply the
'240'.
These 1992-1993 models also had an engine upgrade - nothing you could see, but
the power output went up to 100kW from the original 85kW. It gave a worthwhile
improvement in performance without any noticeable detriment to fuel economy.
Around 10 litres per 100km is the norm around town, while better than 7 L/100 is
possible on the highway. Not bad figures for a sizeable family car.
Remember, too, that Volvo has been a pioneer in the crash safety game, so these
cars were at a high level of passenger protection for the era - and received
improvements from time to time.
The 200 Series Volvos (1982-1993) rate a good seventh, ahead of more modern
vehicles, in the luxury car independent offset frontal crash tests, with the later
design Volvo 700 Series ranking first.
Researching for common faults with Volvo 240s showed there was no real trend.
Major components seemed to be very reliable. There were occasional complaints
of grinding when selecting reverse gear - possibly due to clutch hydraulic
problems.
Various electrical relays also seem to give problems, increasing with age.
Replacement is neither difficult nor expensive; the problem usually lies in tracking
down the source of the problem.
Starting and low-speed running difficulties often are traced to similar electrical
problems with the fuel injection system.
Sound systems and air-conditioning are further sources of problems, but only on a
par with other quality luxury cars.
Overall, the Volvo 240 is a very reliable car. Retail prices can start at around
$16,000 for a 1988 GL manual version, climbing to around $24,000 or so for a 1993
GLE auto. Put those figures alongside a new car price list and you can see you
get quite a lot of second hand Volvo for your money.
Volvo 240 1988-1993
What to look for:Engine: Check for easy starting and good idle. Problems with
either could point to electrical faults. Listen, also, for undue mechanical noise.
Electrical system: Electrical relays, switches and connections can become faulty
with age. Check operation of all electrical systems.
Hydraulics: Test the operation of clutch (on manual transmission models) and
brakes and look for hydraulic leaks.
Air-conditioning: Run the air-conditioning system through all cycles and ensure it
performs well
kiemelnem hogy rossz pontnak irjak a Volvo vicceket a volvosokrol :-)
magyarorszagon is sok volvo vezetos vicc van??
A kirandulassal kapcsolatban csak a szivemet fajditjatok de remelem majd beszamoltok boven itt az index hasabjain.
sorry mar megint hosszura sikeredett ezert most egy hetig csendben leszek
Bye
Előszőr is Templar ha még egy ilyen rágalom a kis bálnámra, akkor megharagszom.
Őt csak én szidhatom!
Ráadásul hogy fogsz így ocsó kipufogót a 244-eshez?
Nincs több kérdésem!
Na, felraktam az összes eddigi logót, van egy tucatnyi új is, hála dokinak meg dave-nek. Hétvégéig még én is megpróbálok szülni párat.
A logókat besorszámoztam, ezek alapján lehet majd szavazni. A hétvégi talira el fogom ôket vinni papíron is, hogy az is láthassa, aki nincs net-közelben.
Igazad van, én arra gondoltam, hogy kinyomtatom és elviszem, oszt jól mexavazzuk. De ha nem lesz ott mindenki, akkor ôk is megérdemlik az élményt, úgyhogy akkor már tolom is...
Akarok még kreálni pár darabot én is, de szerintem csak az utolsó pillanatban lesz rá idôm.
Mennék én a talira, de sajna nem fog összejönni családi okok miatt. Bánom, de ez van. Egyébiránt ha a logókról akartok szavazni, akkor nem kellet volna már feltolni mindet? Fargo úr ez önnek szól! :-) Na mindegy, majd elmeséled a többieknek, hogy milyenek és úgy szavaznak.
Éljen a tavasz, meg a kilométerek!
a doktor úr
Szerintem a kereskedô, ha becserélésrôl van szó, arcátlanul alacsony árat ad a kocsidra. (Volvo 460T: 950k-ra becsülték, 1,5M-ért kelt el) Másrészrôl, ugyanazt a kocsit kicsivel a piaci ár felett árulja, mondjuk az 1,5M-ós kocsit 1,65M-ért. A KAE-ben az árak talán kicsit kiegyenlítettebbek, általában lehet belôlük alkudni kb. 5%-ot. Ritka kocsiknál nagyobb a szórás, nemrég azonos évjárat, felszereltség és futásteljesítmény mellett láttam 2 kocsit 4,6 illetve 5,9M-ért.
KAE = Képes Autó Expressz. Állandó csemege az 1 négyzetméteres könyvtárban :-)
Szerintem nincs a piaci érték felett. A KAE-ben mindig magasabb a piaci ár, mint amit a márkakereskedő megad egy használt autónál. Legalábbis a Volvo esetében így van. Az meg a másik: ok, drágábban adja őket. De pl. a 700-as árában úgysem kapsz új Volvot. Minimum 6-szor annyiért.
Az állapotfelmérés érdekes dolog. Az értékbecslés nem feltétlenül, mert miért ne lenne érdekelt abban a márkaképviselet hogy inkább új Volvo-t vegyen a nép ne a használtat? SzVSz értékbecslés eredménye piaci érték felett van mindig, noha pont az a célja hogy a piaci viszonyok szerinti versenyképes árat adja. Nekem ez a meglátásom, noha soha nem csináltam értékbecslést, csak értékbecsült kocsikat láttam.
Miért nem kérsz meg itt valaki 700-as márkatársat, hogy menjen ki veled megnézni a kiszemelt verdát? Én mondjuk ragaszkodnék ahhoz is, hogy egy Volvo márkaszervíz csináljon rajta egy állapotfelmérést / értékbecslést. Ne hagyd magad átverni. A Volvok sok mindenről híresek, de ha nem törődnek velük, ugyanolyan megbízhatatlanokká válnak, mint a koreai csodák.