Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Hogy megveszem-e... én nagyon hajlok rá. Hátravan azonban még a környezetemmel való vívás, akik szinte mind azt mondják hogy túl nagy, minek ekkora autó, no meg meg kell alkudni a tulajjal. Nem sietem el a dolgot... Az is zavar hogy a nepper haverom aszongya nem szabad megvenni mert eladhatatlan légkondi nélkül. No de én nem eladni akarom hanem használni SOKÁIG! :)
A Fordom... na ha látnád :) 1980-as évjáratú Fiesta 1.3L, 368xxxkm-rel. Motor, váltó viszonylag jó állapotban van, fürge és ugrik. A karosszéria az most érte el azt az állapotot hogy elkezdett mindenhol rohadni körben... Nagyon csúnya szegény. Múltkor mosásnál tűnt fel nagyon amikor odamentem a haveromhoz beszélgetni és visszanéztem rá... Cserébe viszont fillérekbe kerül a fenntartása és a szervize. Mondjuk sokmindent magam csinálok rajta, csak télen volt szerelőnél amikor nem volt kedvem aláfeküdni, meg amikor a váltóban a féltengely-szimmeringeket kellett cserélni. Sz'al vidám kis autó, de biztonság semmi.
A Volvo az ellentéte lenne. Szinte mindenben. Nem tudom jó-e ez, de hát a 940-es csak kicsit nagyobb mint amekkora kocsit venni akartam, ráadásul ha beül az ember akkor nem is érzi nagynak. Én legalábbis teljesen jól éreztem benne magam.
A diesel is fura, mert utoljára akkor vezettem diesel kocsit amikor vezetni tanultam egy 1.6D Golffal. Akkor még nem tűnt fel hogy tank :)))
A képesautóxpress mostanában tele van volvokkal, érdemes belebambáskodni.
Na és, megveszed? Milyen fordból ülnél át bele? Nemmindegy, hogy fiesta vagy scorpio!
No megnéztük ismét közelről a hajót, hááááát gyönyörű! Picit próbaköröztünk vele, hát nemtom.... :) A diesel az egy ojan mint a tank, tényleg úgy megy :) Indulásnál gyorsan engedtem fel a kuplungot - megszoktam a Fordomban hogy egészen fent fog - erre a hajó ugrott egyet, de a fordulat az csak picit bemozdult lefelé. A gyorsulás az tovább fogja fejleszteni néha előjövő öreguras vezetési stílusomat :) Overdrive játéknak nagyon tetszetős, tetszik de továbbra is picit idegenkedek tőle. Minden elektromos dolog tökéletesen működik benne, a tolótető nem akad. A csomagtér kicsit nehezen záródik.
Valahogy megint úgy éreztem hogy ezt az autót nem kell szokni, beül az ember és vezet, kényelemben, biztonságban... Egyszerűen minden a helyén van! Tetszik a műszerfalról nyitható tolótető is, jobban kézre esik mint a tetőre szerelt kapcsoló.
Nincs benne turbónyomásmérő! Diesel-ekbe nem tesznek?
Barátnőmnek tetszett, de a végén elkezdte mondani... túl nagy, alig bírt vele kiállni a srác a kocsik közül, a tolótető az nagyon gyengének néz ki... na mind1.
fargo,
nem emlékeztél rosszul, a V70-ről kapott sajtóanyagban is 16 collos féktárcsákat emlegetnek. Tény, hogy ez nem a valós méret, lehet, hogy így hívják azt a méretű féktárcsát ami még megfér a 16-os kerekekkel?
Az autopluszban van egy cikk a V70-ről. Borzalmas.
'Noha a V70 még teljes egészében Volvo-fejleszts, a műszerfal élei, háromszögei már eszünkbe juttatják a Ford New Edge filozófiáját.'
fargo, te is aszitted a próba során, hogy: jé ez olyan mint a fordfikusz! ? :-)) Mellékesen jegyzem meg, hogy a durva nyúedzsdizájn megbukni láccik, lsd. újabb fordok...
'A pedálrend jó, a fék precizitása és nyomáspontja nem. Az ABS és a DSTC ellenben dicséretesen dolgozik.'
Emlékeztek még az automotorundsport tesztre? Maximum pontot kapott a V70 a fékjeire, olyan lassulást produkáltak még melegen és terhelve is. Ezek után aszondani, hogy az ABS meg a DSTC remekül dógozik... Mér, hogy dolgozhat hibásan? Nem müxik, vagy mi?
'Az ergonómia példás, szokni kell viszont a kíváló hangképű Dolby ProLogic hifi kissé szétszórt funkcióit.'
Mármint a kezelőgombokra gondolhatott a szakLáma. Nos, van egy kép a beltérről, meg láttam is a katalógusban a rádiót. Nézzétek meg, semmi nincs szétszórva!
Írják még, hogy csorbát szenvedett a biztonsági imidzs mert a kilincsek nem a hagyományos markolósak kívül. Hát ha valaki ebből erre következtet... + még rövidek a biztonsági övek, így termetes embereknek nem adatik elegendő mozgástér. Ezt meg nem hiszem el. Nem vagy te sem kis termetű nyápicka, fargo, szal milyen volt? Majd megfulladtál benne?
Emellett ír a belső minőségi hiányosságokról (nehezen mozgó ajtók, slamposan varrt bőr, mozgolódó A-oszlop burkolat, labilis tetőkárpit. Hát máshol ilyet nem olvashattam, tfh így volt ennél a gyepált 0-szériás autónál, de úgy van fogalmazva, hogy az ember asziszi ez minden V70-ben így van...
Olvastam egy hírt az új volvoszervízről (Duna Interservice). Reklámszagú volt (minden tökéletes stb.), de volt egy érdekesség: 'a Duna Interservice első volvós ügyfele a népszerű tévés műsorvezető, Rózsa György volt.' Ezek kampányolni fognak a hírességekért! :-) Erős Antónia és a többiek meg mennek a Kártyauccába?
Eegen az overdrive egy kapcsolo amibol drot log ki, ez akar korrodalodhat is meg ilyenek. Itt jon az hogy ami bonyolultabb az konnyebben elromlik... Mindenesetre erdekes egy dolog. Valoszinuleg problemasabb mint a rendes otodik fokozat, de nem gond. Lenyeg hogy nem hallani tomeges overdrive hibakrol, csak az elhasznalodasbol eredo problemakrol.
Fene egye meg, Ti is marhara izgultatok az elso Volvo-tok vasarlasa elott? :))))
Bka-
az overdrive-ra visszatérve, a mienk manuális 740 '90-es normális 5 fokozatú váltóval. Én kb 1 hónappal ezelőttig azt hittem, csak csak a 700-as szériában használták az overdrive-ot, valahonnan (már nem emlékszem kristálytisztán) hallottam, hogy ezek az overdrive-os váltók néha bedöglenek emiatt speciális megoldás miatt. Viszont amiről lentebb írtam 740-es '84-es volt, tehát elég korai darab. Ez persze nem azt jelenti, hogy a tíz évvel későbbi 940-esekbe konstrukciós hibás váltókat raktak :-). + láttam már eladó 940-est, (valszeg nem a tiédet) amiben overdrive-os váltó volt. Emellett a 90-es 740-esek manuáljában szintén van overdrive-os, és hagyományos 5 fokozatú leírás (és természetesen autómata is). Na, ez most jó zavaros lett, próbáljátok kihámozni a lényeget
A kartonjához szerintetek hozzá lehet jutni egyszerűen? Gondolok én arra hogy bemegyek az Ivanicshoz és azt mondom érdekelne ez és ez az autó mert meg akarom venni, vajon odaadják-e hogy belenézzek?
Mélységes meghajlással elnézését kérem mindazon Uraknak, akik nickjét felsorolásomban nem említettem, rossz betűalakkal kezdtem vagy rossz helyen említettem! :)
Nickem magyarázata nem olyan hosszú, de eddig mindig csak sör mellett meséltem el, miért változtatnék rajta? :) Egyébként helyesen írva Bka az, csak valaki megelőzött itt. Meglepő, főleg magyar nyelvterületen. Van egy skandináv úriember aki jogosan de meglehetősen fantáziátlanul magát Bka-nak nevezi, remélem nem ő az :)
Részemről lefoglalnám az 1971-es hozzászólást :)
Valahogy szinte csak azt hallom hogy a klíma az nem olyan fontos... Nos én néha iiiiigen nagyra tudnám értékelni! Pl. amikor háromnapos ünnepen lezárják a fél M7-est és kilométereket kell araszolni a melegben. Mert bizony ez az áprilisi időjárás igencsak melegre sikeredett!
Klimatikus szempontból az én álomautómban van klíma, napfénytető, ülésfűtés. Szerintem ez a mérsékelt égövi kocsi felszerelése. A svédeknél nem kell klíma, a finneknél többet ér a hűtőkörbe épített cekász, de a svédek és a finnek számára Mo. majdnem trópus.
Az valóban igaz hogy ha lehet haladni akkor a tetővel és az ablakokkal kombinálva igen kellemes légáramlatot lehet létrehozni. Ha lehet haladni.
Más. Lehet hogy csak nekem új: SwedishBricks. Itt nagyon sokat olvastam a 7/900-asokról, karbantartás satöbbi. Az overdrive-ról is, de sajna csak azt hogy hogyan kell szétszedni és javítani :)))) A manuális 940-esek mindvégig overdrive-ot kaptak hagyományos 5. fokozat helyett?
Holnap megmutatom közelről a barátnőmnek is. Ma a kerítésen kívülről naaagyon tetszett neki hátulról! :) Megpróbáljuk elkötni is egy próbakörre. Tulajjal jövő héten megyek egy nagy próbakörre. Azt mindta ünneplő autó volt mindvégig. Nos akkor miért van letörve a vezetőülés tárolórekesze? Ünneplő autón nem törnek a dolgok, legalábbis nálam (már ha lenne ünneplő autóm :)))
Jé, télleg! Bka--nak penitenciaként mindenkitől elnézést kell kérnie! :-)))
Most akkor oké a géped?
Én már tisztában vagyok (egy-két mailváltás után) Triznyák nickjének eredetével, fel lehetne adni találós kérdésként a topikban, hogy honnan ered! A topiklakók koruknál fogva mind találkozhattak vele anno... (lorenének pl. beugrott :))
Bolas autója lassan fullextrás lesz, nemsokára télleg jöhet a conolly meg a rózsagyökér (azért hagyunk belőle pipakészítésre is!).
Bka-
Micsooodaaaaaaaa???? Sorolod a nickeket és a nagybetűs fargo (aki egyébként szintén kisbetűs) mellett ott árválkodik lore kisbnetűvel (ami helyes, de ennyire fargo árnyékában!!) :-)))))))))
Klíma szvsz nagyon fontos...
A nickedet órákig kell mesélni vagy mi? Najó akkor a következő talin magyarázkodhacc!
Az én feleségemnek a hétszázas már teccik! :-)))
Bolas nem jelentkezel a topikban, megint a pannnyongéesem/vesztel jár jól...
Help,
Tegnap félreinformáltam a tisztelt társaságot, nem az alsó vízcső ment szét, hanem az a kb. 20 centis kiszélesedős, ami a fűtéscsaptól megy az alsóvízcső felé. Van valakinek ilyenje? Ivanicsnak nincs (ejnye Lajos!), legkorábban szerda, addig gyalog? Nem jó ötlet, máshogy terveztem a hétvégét....
Bár mint tuggyuk művészetiésesztétikai érzékem nem nagy, de: a volvonál a mai stílusos interiőr dizájn alapjait több mint 20 éve vetették először papírra, a képről pl. Bolas is felfedezheti a rokonvonásokat.
Télleg Bolas!
Van otthon egy rakat rózsafagyökerem megy Conolly-bőröm. Feltupírozzuk a Bálnát belülről? :-)))
Most lassan lelépek, holnap délelőtt úgynézki, hogy dolgozok (nem hagyományos értelemben), de délután már lehet szó Bálnázásról.
Olyan lesz mint abban a sörreklámban: egész nap izzadunk, krómozunk meg leheljük a kocsit, aztán este benyomjuk a gyöngyöző üveges Tuborgot!
Keton, Templar, Bolas, gbrl, Fargo, lore köszi a válaszokat!
lore: nicket sörözés közben szoktam elmesélni, amúgy meg jó a tipp mert nem Bika és nem Baka vagy Boka... :)
No holnap megülöm, már alig várom. Bemutatom a barátnőmnek is. Eddig azt mondta h a Volvo az ronda mert kockás, erre most a 940-es tetszik neki :) Ki érti ezt? :))))
Azért a légkondi hiánya még mindig fáj picit, de épp most néztem meg egy 230-as Mercit amelyik csak 2 évvel fiatalabb és sokkal kopaszabb az egyéb extrákat tekintve, ugyanennyiért. Ez egy munkatársamé, nemrég vette.
A turbó nálam kímélve lenne, mert az autópályás pörgetés után hosszabb városi forgalom következik mindig, a leállítás előtt pedig megvan a 3-4 perc 2 lámpával és egy mélygarázsba legurulással.
guruló,
megjött a mail, rakjam fel a képet? Persze a rendszámot kiszerkeszteném. Ja, csodaszép az autód! Mint egy új!
fargo,
nem figyelsz, vagy szivatsz? Szóval: lore építőmérnök! Nincs mit nézni az extrás lapon, tök üres, lehet mozgolódni!
S40-est egy Audival? ÁÁÁRRRRGGGHHHH! Bár az arány nem romlik nagyon, eddig csak a többszázezret futott 200-asok és 700-asok vontatták a töbszázat futott A6-osokat! :-)
Templar,
turbodologhoz nincs mit hozzátennem. Persze értek hozzá! :-))))))))
Bka-,
légy üdvözölve, kívánok szerencsés volvos jövőt! Mint újdonsólt topiklakó, van nick-magyarázatod? Leveli vagy varangyos? :-)
TRIZNYÁK,
nick ügyben te is adós vagy, bár ez nem kötelező. Mailed megkaptam, bizalom természetes. Ezt döncsétek el ti, hogy akkor most ingyenszerverezünk vagy valaki bevállalja a saját szerver-vinyóját. Vitassuk meg!
Anyukád háza még áll? :-))
Harvester,
Vagy Dr.-ing Harvester PhD? Hol voltál? Várj kitalálom: villanykar? A betonbunkerhasonaltot meg se hallottam, bár mint mondtam nem az én asztalom!
Bolas!
Kedvem mindig lenne, időm nem mindig. Még nem tudom, hogy szombaton dógozok-e, de ha igen akkor is jó lenne pihenésképpen összekoszolni magam (meramúgy patyolattiszta vagyok kívülbelül :)). Hol csináljuk? Nálunk vagy nálatok? Lehet, hogy nálunk a jobb, mer be lehet állni az udvarba. Vagy a völgyben is? Mi lenne a probléma? Megkérdezhetnénk a topikunk szaktekintélyeit, nehommá egy jogász meg egy építésznélkülimérnök barmolja az ajtókárpitot ahol akár még tranyókba is botolhatunk!
löro:
megkaptam az extrás cuccot, köszi, megnézni még nem volt idôm, majd hétvégén. Nem is mondtad, hogy építész vagy! Most ráadásul, ha jól sejtem, más irányba kutakodsz, nem?
doki:
Találj ki valami büntetést nekem :-(
(Kutyád vagyok, effendi...)
Hétvégén le kell gurulnom Zalaegerszegre, holnap délelôtt indulok, úgyhogy nem nagyon leszek net-közelben. Bár lehet, hogy apám gépérôl majd bekukkolok...
Ma Szolnokra kellett zingetnem, hát a 4-es út az egy halál, teljesen kipukkantam, mire lenyomtam a 100 kilométert. Visszafelé inkább az M5-ön jöttem, 45 percig tartott az út a 130 helyett. Nyomtam is neki, mondjuk.
Hangosan szuszog a wastegate szelepem -- nem tudom, hogy a tuning miatt, vagy mert eldurrant. Szerintem az utóbbi, és ez kb. megmagyarázná a turbonyomással hintáztató tempomatot is. (Vagy nem?)
Ma láttam egy lerobbant S40-est, amikor mellé értem, épp akkor kezdték vontatni -- egy Audival! Vazzeg!
Turbo: a benzines akkor fogyaszt többet, amikor tölt, szerintem, mert ugye a nagyobb teljesítményt több üzemanyag elégetésével állítja elô. Viszont ha nem tolja neki az ember, akkor úgy működik, mint egy mezei atmoszférikus motor. A működése nem teljesen fordulatszám függô, mert ha pl. alapjáraton tolod pörgeted a motort, akkor nem nagyon tölt. Meg ha pl. nagy sebességen, egyenletesen gurulsz, mondjuk 4000-es fordulaton, akkor is csak ímmel-ámmal töltöget, mindaddig, amíg nem kezdesz el gyorsítani. Szerintem van ott valami más is, amihez nem értek.
Azt tudom, hogy versenyautókon a turbonyomás leesését úgy akadályozzák meg, hogy az elektronika random üzemanyagot fecskendez be, gyújtás nélkül a motorba, ami az izzó turboban öngyullad, és fordulaton tartja a feltöltôt. Mondjuk versenyenként cserélik is a turbokat, nem tesz túl jót nekik a macera.
Egy turbot felújítani nem sokkal olcsóbb, mint újat vagy utángyártottat berakni. (460T: új gyári turbo = 140k, felújítás = 110k.) A felújított szvsz. sosem lesz az igazi, úgyhogy megéri megfinanszírozni egy újat, pláne ha az embernek vannak bizonyos "tervei" is vele. Ráadásul a gyárival megegyezô, de nem márkakereskedésben vásárolt feltöltô (Garret vagy Mitsubishi vagy) még olcsóbb is.
A turbonak az élettartamát benzinesnél, használattól függôen 200k km körül becsülik. Ettôl vannak jelentôs eltérések, inkább felfelé. A turbot viszont egy hét alatt is ki lehet nyírni, ha nem vigyáz rá az ember. Fô tudnivalók:
- Ha erôsen zingettél, mondjuk hosszan autópályán vagy izomkodva városban, akkor a hajtás után illik 1-2 percig alapjáraton, vgy kímélôen gurulva lehűteni a turbot. Ugyanis az intenzív igénybevételtôl az nem átall olykor pirosan izzani. Ezen a hômérsékleten, ha leállítod, az oljpumpa is megáll, és a turbo tengelyénél pillanatok alatt elgôzöl a mozdulatlan olaj. Így legközelebb, ha indulsz, a turbo tengelye kenés nélkül fog forogni, és nagyon gyorsan berágódik, lehet kidobni.
- Illik betartani az olajcsere periódusokat, ha meg tuningolva van a gép, akkor alkalomadtán sűríteni is. (Én feleztem az olajcsere periódut -- 7500-anként cserélek.) A turbo érzékeny a jó minôségű és tiszta olajra.
- Sportlégszűrôt, ha használ az ember, rendszeresen és alaposan kell tisztítani -- a motorba jutott por is megárt.
- Lehetôleg ne hajtson az ember fél méteres vízbe meleg turboval, és ne eszközöljön motormosást, amíg a feltöltô meleg. (Egyszer majdnem megharaptam egy fickót emiatt.)
Még szerencse, hogy rövid akartam lenni. Most menyek alunnyi, jó hétvégét mindenkinek.
A turbóval az a helyzet, hogy szerkezeténél fogva tisztán fordulatszámfüggő a működése.
Nyilván a földi járműveken is ;-) az a helyzet, hogy van egy turbonyomás mérő a műszerfalon, ami álló motornál a környezeti nyomást mutatja, beindulás után valamivel kisebbet és a ford. szám növelésével egyre nagyobbat. Amikor az álló motor nyomásánál többet mutat, az akkor má tölt.
A turbó nem igazán a gyorsulásról szól, erre használni csak úgy lehet, ha állandóan magasan tartva a fordulatszámot kapcsolgatsz fölfele. (A visszaváltás dupla kuplunggal.)
A turbó leginkább az állandósult magasabb fordulatszámot szereti (illetve szeretné, ha kérdezné valaki).
Azért fogyaszt kevesebbet, mert a hengerekben a töltéscsere (kipufogás-szívás) veszteségei kisebbek.
De nem akarok túltengeni, nyilván lore is hozzá szeretne szólni a dologhoz.
Üdv Bka-
Szerintem a 91-es év végi ilyen áron megéri, 2M-ig azért szvsz le lehet alkudni. Klíma hiánya sajnálatos, dehát ez van :-(. 136k kilométer nem túl sok, sokáig fog még menni. Az overdrive működési elvét nem ismerem, de ilyen 740-essel mentünk 1 hónapot, semmi probléma nem volt. Sok sikert az új autóhoz (hiszen természetesen megveszed:-)!!
Bolas,
Az évjárat '90 december
A vezetőülés kapcsolóiról normálisan lehet irányítani mind a két ablakot. Hétvégen majd szétszedem, és tüzetesen átvizsgálom. Kösz az infokat
no nem volt még soha turbós kocsim, sőt nem is vezettem ojat de még talán nem is ültem ojanba' csak most ebbe a bálnába amikor megpróbaindítóztam. Csak töprengtem a turbo működési elvén. Ugye az folyton forog mert hát ez a dolga, csak alsó tartományban talán inkább fojt mint tölt, feljebb már nem ilyen sarkos és eljön az a pont amikor elkezd tölteni igazán, de ekkor már nagyon pörög. Töltött hengerekben a nyomás is nagyobb, az alkatrészek is fokozottabb igénybevételnek vannak kitéve. Valahogy én úgy gondoltam eddig hogy a turbo a gyorsításokkor használandó... de lásd fent, gyakorlatban még nem próbáltam ki.
Egyébként miért fogyaszt kevesebbet akkor amikor éppen tölt?