Üdv , Idosember ! Küld át nekem az anyagot , légy szíves gemenc.tse kukac mail.datanet.hu . Köszönöm ................Tamással nem sokat tudtam érdemben beszélni , röviden vázoltam neki a helyzetet . Arra kért küldjek neki egy emilt , akkor nem felejti el és utánanéz a KRESz módosítás tervezetnek……Azt érdekesnek tartom : ha behozok mondjuk Spanyolországból egy 3 tengelyes , 85 személyes , 300 kW-os 20 tonnás emeletes autóbuszt , akkor nem kérnek típusbizonyítványt , nem kezdik el méricskélni , hanem a kinti forgalmi engedély alapján töltik ki a magyar forgalmit , és állapítják meg a jármű kategóriáját és fajtáját . Ezek után érthetetlen miért szerencsétlenkednek ilyen ilyen kis lélekvesztővel …………...Ami a mopedautók gyártmányinak sűrű erdőjét illeti figyelmetekbe ajánlom az alábbi honlapgyűjteményt : www.globalautoindex.org ill. honlapokat : www.aixam.com ; www.citycat.it ; www.cree.ch ; www.it.vtl.piaggio.com ; www.ligier-automobiles.com ; www.microcar.com ; www.microcar.fr . Megjegyzem láttam én már olyan hírdetést , amelyben a leírásban Ligier , a fényképen pedig Erad szerepelt , vagy valami ilyesmi .
Rendeltem a digóktól első fékbetéteket, és varószíjat. Ne kérdezzétek mennyi, még nem tudom. Vélhetően olcsóbb, mint az osztrákoknál. Egy ismerősöm barátja mopedkereskedéssel foglalkozik(2 kerekűekkel), az olaszoktól hozza be őket. Igy kértem alkatrészt áttételesen. a jövő hét végére realizálódik a biznisz. A kopott fékbetétet így nyugodtan ferodoloztathatom, nem áll a gép addig se, lesz tarcsi. Szíjból is lesz tarcsi. Ha valóban megkapom a cuccost (az a biztos ami megtörtént) közzéteszem az árakat.
T.Benficca ! A végsebességről már oldalak szóltak a fórumon. Tessék nem lustálkodva kérdezni, hanem végígolvasni. Ha megtetszik valamelyik a képen és árkategóriában is megfelel, rá kell szánni egy napos kirándulást és vinni magaddal egy hozzáértőt is. A kereskedő általában külföldről hozza, aztán itthon még (tisztelet a kivételnek ) összebuherálják több-kevesebb sikerrel. Van szállítójuk tehát, ha megalkudtok, a címed előtt teszik le.
Alul, vagy az utastérben van az érintkező? Az irányváltó gumiharangja alatt 2db kapcsoló van: Az egyik a műszerfalon jelzi az "N" , üres állást A másik a tolatólámpát kapcsolja.
Egy órája sincs, hogy megkértem a GKM-től az újabb Kresz rendelet szövegét. De most nem így hívják. Ha akarod, részletesen leírom Neked, hogy hol és mit találtam, valamint milyen levelet írtam.
Jó hír, hogy a szakértőt előtte megkörnyékezted. Ha kedvezőtlen a szakvéleménye, esetleg tudok járműszakértőt ajánlani. (Nem mintha én befolyásolnám a véleményét.) Amikor elkezdtem olvasgatni a fórumot, és még nem jelentkeztem fel rá, mérgelődtem magamban, hogyan lehetnek emberek ilyen hülyék, hogy világosan le van írva: 50 ccm belsőégésű. A diesel belsőégésű és punktum. Annyi, nincs mit variálni. No de az L2= segédmotor és feketén fehéren minden tagállamra segédmotor. Ha beleül a szakértő egy ilyen mopedbe, egyből tisztába kerül vele, hogy nem személygépkocsi. Hogy még minek minősítheti (lassú jármű, motorkerékpár, mezőgazdasági voltató, állati erővel vont jármű, motoros tricikli .....) nem tudom, de az L2 az L2, amit a gyártó garantál. Ezért tartom feleslegesnek a szakértőt. Itt azt kell vizsgálni, hogy az UNIO-ban el kell -e fogadni valamegy tagállam kategória igazolását, vagy sem. Ha igen, nincs kecmec L2 nálunk is segédmotor. Ha nem, akkor kell a szakértő a fentiek megállapítására. Lehet, hogy 5 km-enként legeltetni kell az állati erővel vont járművünket, kivéve, ha én húzom, akkor ritkábban...
A KF-nek kell bizonyítani, de nem azt, hogy személygépkocsi, hanem azt, hogy NEM segédmotor. Az összes pró és kontra jogszabályban azt látom, hogy egyetlen iránytangens létezik, amit elfogulatlanul kell mindenkinek tiszteletben tartania : L2. Márpedig, ha megvan a gépkönyv, üres tömeg=350, vagy salyát tömeg=350 (Köszönet Öregember) 30 kilós a sofőr, vagy hányéves a kapitány, indiferens hiszen az únió egy tagállamában ellenjegyzett L2 az másútt is L2 kell, hogy legyen. L2 pedig = segédmotor. Aztán, hogy hány ccm, belső égés, vagy külső gyújtás, motoron, vagy ban szállitunk személyt, csak az L2 vetületében vizsgálandó.
Lada légszűrőt az Aixam 400-ra? Egyáltalán nem hasonlít az erdetire, hogyan oldottad meg?
Sok brumin egybe van laminálva a karosszéria, de az Aixamon lehet elemeket cserélni. A sárvédők a tető, az ajtóborítás, stb. rá van ragasztva a vázra, roncsolás nélkül nehéz leszedni. Ha muszáj, meg lehet próbálni lefaricskálni egy sniccerrel, de gyilkos munka, én inkább megpróbálnám a helyén meghegesztetni.
Most találtam rá arra, hogy hányféle súlyt értelmeznek a járműveknél.
5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet - a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról
c) „üres tömeg”: a rendeltetésszerű használatra alkalmas jármű tömege, amely magába foglalja a jármű, annak alkatrészei és önálló műszaki egységei (ideértve a gyártó által biztosított világító és fényjelző berendezéseket is) tökéletes működését biztosító mennyiségű folyadékokat (pl. akkumulátorsav, hidraulikafolyadék, motorolaj) is, - az üzemanyag, illetve az üzemanyag-olaj keverék tömege azonban nem számít az „üres tömeg”-be,
d) „saját tömeg”: a jármű üres tömege, amelyhez hozzá kell adni az üzemanyag, illetve az üzemanyag-olaj keverék tömegét az üzemanyagtartálynak a gyártó által megadott kapacitása legalább 90%-áig feltöltve, valamint azokat a tartozékokat, amelyeket a gyártó a rendes működtetéshez szükséges eszközökön kívül a járműhöz adott (szerszámkészlet, csomagtartó, szélvédő, védőeszközök stb.),
e) „műszakilag megengedett össztömeg”: a gyártó által meghatározott tömeg, amelyet a jármű saját tömege és a járművön szállított személyek és áru tömege - együttesen - nem haladhat meg,
f) „műszakilag megengedett legnagyobb terhelés”: az a tömeg, amely a műszakilag megengedett össztömeg és a - 75 kg-mal figyelembe vett - menetkész tömeg különbözete,
g) „menetkész tömeg”: a jármű saját tömege, valamint - 75 kg-mal figyelembe véve - a vezető tömege,
A februárban vett Aixam 400-amon elvégeztem a szerviz munkákat. Olaj+ szűrőcsere, fékolaj, fagyálló csere. Kapott egy csinos Lada légszűrőt is. :-) Kéziféken kellett kicsit állítani.
Két kérdésem lenne:
1. A vezető felőli ajtóm kicsit le van szálva, és a hátsó sárvédőt csukódáskor annyira üti, hogy az elrepedt. Az ajtó zsanérjai csavarosak az 'A' oszlopon (remélhetőleg itt állítható), de le kellene szedni hozzá az első sárvédőt is. No meg a repedt hátsót is javíttatnám (ez a komplett oldalfal). Kérdés, hogy ezeket az elemeket hogyan lehet leszedni? Tényleg ragasztva vannak? Mert első felületes ránézésre csavarnak nyoma sincs.
2. A váltóból milyen elektromos csatlakozó jöhet ki? (ami nállam nincs bedugva)
Nézzétek el nekünk újaknak, ha egy kicsit botladozunk a típusok és gyártók erdejében. ( Jó hogy van erdő) Én életben még csak egyetlen mopedautót láttam életben, egy csetvás 400-ast. Minden egyébinformációt Tőletek, és a használtautón látható fényképekből vettem. (+BF cikke)
Az világos, hogy a használtautón azért biggyesztik minden jármű elé az Aixamot, mert a hirdető gyártó szerint csoportosít, és csak így kerülhetnek a mopedautók egykupacba.
Annyi világosnak látszik, hogy az Aixam, Ligier, Bellier, Microcar, Grecav,Casalíni különböző gyártók. Azthiszem a Tasso, Mega és az Erad is ?
A Luna, mivel holdat jelent, típusnévnek látszik, bár két hirdető fényképén kisér-
tetiesen azonosan néz ki a Grecav-al.
Ha rászántok egy kis időt, néhány sorban eligazíthatnátok bennünket ebben a
gyártó- és típusnévkavalkádban.
Előre is köszönöm, a többi még hallgatag érdeklődő nevében !
A fiamnak van egy nagyon szuper 2001-es Ligier Ambrája, most éppen eladó, feltéve ha még nem vitték el az 500-as Aixamot, amire le akarom cserélni. Bár most a gyerek kicsit elbizonytalanodott, mert az Ambrája simán lehagyja még az új Aixamokat is, és ez nagyon fontos szempont egy 15 éves srácnak. Ráadásul a Lombardini motor is sokkal csendesebb mint a Kubota, ez meg lényeges a zenehalgatás és a dvd nézés miatt.
Röhej, de a gyerek brumiján spéci sűrűküllős alufelnik vannak, és még egy 7"-os dvd lejátszó is van benne, az Ignisemen meg csak gagyi dísztárcsák vannak, és még a rádiója sem jó, mert letörték az antennámat:)
A gyerek ma elég soká ért haza az iskolából, már azt hittem megint leszorított egy kamiont, de kiderült a közlekedési rendőrök igazoltatták. Eleinte keménykedtek vele, főleg egy nő, de végül elengedték, mert fél óra után végre belátták, hogy a járgánya segédmotor. Lehet ha nem egyedül ült volna az Ambrában, nem úszta volna meg ennyivel, mert az utasszállítást még mindig nem nagyon bírják elfogadni, de ha az új kresz életbe lép, akkor kénytelenek lesznek lenyelni azt is.
A tárgyalás előtt bizonyítási indítvány gyanánt benyújtottam 15 oldal anyagot (amit a bíró át is nézett, mert áláhúzgált benne néhány részt), de vittem be még néhány újabbat is. Az egyik papírra ráírtam a DISZI elnökének a nevét és a telefonszámát. Ezt a bíró észrevette, és elárulta, hogy Ő is beszélt vele telefonon, sőt még a tárgyalásra is el akarta hívni, de éppen nem ért rá. Mivel előzetesen nem kértem szakértő kirendelését, csak most, az első tárgyalás után lehet majd hivatalosan idézni. A szakértő azért szükséges, mert a műszaki kérdésekben kell állástfoglalni, pl. a gyújtásrendszer, tömeg, stb. Az iratanyagot a szakértőnek is elküldik, szerintem nem vonhat le más következtetést a hatályos jogszabályokból, mint mi.
Szerintem, ha a bíró úgy gondolná, hogy a mopedautók nem lehetnek segédmotoros kerékpárok, simán lezárta volna az ügyet, mert úgy érzem nem akar feleslegesen semmit kifizettetni velem. Ugyan ezt az igazságügyi szakértőt akartam megbízni korábban, de akkor kb. 500e Ft-ra saccolta egy komoly tanulmány elkészítését. A bíróságnak viszont csak 1800 Ft-ot számlázhat óránként.
Amit viszont elfelejtettem megkérdezni, pedig nagyon fontos, nekem kell bebizonyítani azt, hogy a járművem segédmotor, vagy a KF-nek, hogy személygépkocsi.
WooDOO! Az előbbit hülyén tettem fel.Ha megyei precedens értékű ügy lesz, akkor korrektül aládokumentálhattad.
A dokumentumokat csak eltette, vagy fűzött is hozzá valamit, a szakemberek szükséges meghallgatásán kívül? Mi a megérzésed, mert arra számíthatsz, hogy a beidézettek nem a segédmotornak megfelelést igyekeznek alátámasztani.
Rendben , szólok Tamásnak , hogy próbálja megszerezni a KRESz módosítás tervezetet . A felhívásod ténylek kevés ideig volt fenn , gyakran néztem és szerencse , hogy épp belefutottam ..
Ha az IRM-es ismerősöd el tudná faxolni a tervezett KRESz módosítás teljes szövegét, az jó lenne, mert nekem csak részletek vannak belőle. Jó lenne még néhány kedvező bírósági végzés is, de a hasznaltauto.hu-ról gyorsan levették a felhívásomat. Nem hinném hogy a szerkesztőknek van idejük minden új hirdetést átnézni, biztos valaki bemószerolt:)
Bocs rosszul írtam: nem minden megyei kapitányságra postázzák az ítéletet, hanem a megyében minden kapitányságra. Ha országos szinten akarnánk egységes bírói gyakorlatot elérni, akkor legalább két megyei bíróságnak kellene az Országos igazságügyi Tanácshoz fordulni, de a bíró szerint azoknak annyi dolguk van, hogy nem érnének rá ezzel a piszlicsáré üggyel foglalkozni.
A pezsgőt tegyétek vissza a hűtőbe, még várni kell az eredményre. A tárgyalás el lett napolva március 29-re, amikorra beidézik tanúként a KF megyei vezetőjét, és a Debreceni Igazságügyi Szakértői Intézet vezetőjét. Nekem elvileg már nem kellene menni az újabb tárgyalásra, de azért nézőként ott leszek.
A bíró korrekt volt, bár nem sikerült kiderítenem mi az álláspontja. Úgy gondolja, hogy egyre több hasonló eset fog előfordulni a közeljövőben, ezért egy olyan megalapozott itéletet akar hozni a Megyei Bírósággal egyeztetve, ami kötelező érvényű lesz a megyében. Ezt minden megyei rendőrkapitányságra hivatalból ki fogják postázni, és ezután egységes lesz a jogi helyzet. Gond csak akkor lesz, ha a KF-es főember, meg az igazságügyi szakértő esetleg meggyőzik a bírót, hogy mégiscsak személygépkocsi a járgányunk, de ennek semmi esélyét nem látom, bár ebben az országban bármi megtörténhet.