Keresés

Részletes keresés

macska007 Creative Commons License 2000.05.19 0 0 2516
Bocs,megint én vagyok.Melyik az ominózus HVG,amiről szót ejtettetek?Én nem találom a kérdőivet!Közeleg a 3000.....
Előzmény: macska007 (2515)
macska007 Creative Commons License 2000.05.19 0 0 2515
Üdv Bolas,meg mindenki!

Bolas a kérdésedre a válasz,hogy miért voltam pümpi és miért vagyok macska:Nos,egyszerű.A kollégáim (srácok)rám ragasztották eme két nevet.Mondván olyan "pümpis" vagyok,meg egyszerűen macska.Ne kérdezzétek,hogy milyen pümpinek lenni,de akik így hívnak,nem bántásból teszik,és már ott tartok,hogy megszoktam.
MÁS:A kérdés egyszerű.S80 vagy C70.Érveket és ellenérveket kérnék felsorakoztatni.Előre is köszi!
MÁS:A kávézó az Andrássy úton van.

Előzmény: Bolas (2385)
lore Creative Commons License 2000.05.19 0 0 2514
Pedig a kőművesek hamarabb mexeretik a téglákat! :-)))

lore akivel az erő csak néha van

Előzmény: ORIZA TRIZNYAK (2513)
ORIZA TRIZNYAK Creative Commons License 2000.05.19 0 0 2513
lore
én -veled ellentétben- sosem akartam kőműves lenni.
Én Jedilovag akartam lenni.
Aztán az lettem. Nem nagy cucc az egész.

Ben Oriza Kenobi

Előzmény: lore (2504)
Oyabun Creative Commons License 2000.05.19 0 0 2512
Bolas
Kösz... Ctrl-c Ctrl-v nekem is megy alapból, nek akartam káros gondolataimmal fertőzni a társaságot.
Még a végén odáig juttok mint Fargo barátom, aki elkapta tőlem akétoldali tuningmániát. :-)
Bolas Creative Commons License 2000.05.19 0 0 2511
Oyabun!

Akkor megteszem helyetted a beemelést!

Spórlégszűrő.
Milyen tipusok vannak?
Általánosan elterjedtek a szivacs alapú (pl. Jetex) és az oljaos, fém, szövet kombinűciójú szűrők.
A szivacs ellenjavallt, mivel áteresztőképessége nem jelentősen több, mint a papíré, ugyanúgy képes eldugulni, és lényegesen több szennyeződést ereszt át.
Olajos általában bevált. Működési elve az, hogy sokkal ritkább, nagyobb hézagokkal szőtt több rétegű szövet-fém kombinációjú hálót átitatnak egy spec folyadékkal (gyakorlatilag v.mi nagyon finom olajjal), a beszívott levegővel együtt érkező mechanikus szennyeződések pedig ebbe ragadnak bele. Tisztítása a hozzá adott szettel történik, szereléssel együtt kb 5-8 perc.

Mit lehet várni tőle.
1, Szűrő élettartama (ha mechanikus sérülés nem éri) megegyezik az autó/motor élettartamával.
2, Szívóhang növekedés. "lámpaernyő" v. ún cone tipusoknaál nagyon nagy, valszeg ezzel rendelkezik Antforce kolléga is. Extrém esetben előfordulhat, hogy inkább szívóhangot mint motorhangot hall az ember gyereke. A rendes légszűrő helyére illeszthető daraboknál inkább csak decens, jól megkülönböztethető szívóhang van. SZVSZ az előbbi elég rendesen, utóbbi egyáltalán nem zavaró. Én teljes motorhangot szeretek hallani, kis vezérlés, kis szívás, kicsit több, de visszafogott kipuf, ford szám>6000 :-)
3, Motorélettartam. Változás nem szignifikáns, ha jól karbantartott a szűrő és a motor is, gyakorlatilag nincs változás. FIGYELEM! Az olajos sportlégszűrők a hagyományosokkal ellentétben nem eltömődnek, hanem elkezdik átereszteni a szutykot az elsználódás/koszolódás előrehaladtával. Ezért kell az ilyen tip. eszközökre jobban odafigyelni.
3, Gazdaságosság. Nem tudom, hogy Hondáéknál mennyi időnként kell légszűrőt cserélni alapból, mi több, azt sem tudom mennyibe kerül. Amit tudok, Alfánál kb. 40-60k kilométer után ugyanannyi, vagy olcsóbb mint a hagyományos papírszűrők.
4, Szerintem mindenki erre várt. TELJESÍTMÉNY :-) Mért adatok alapján 2-6% telj, növekedés főleg a magasabb ford. szám tartományokban. Többen beszámoltak némi többlet nyomatékról is, erről nem tudok nyilatkozni. A szívóhang egyértelmű növekedésétől várható még plusz 5-10 pszichikai lóerő is, de ez ugyebár nem mérhető :-))))

SZVSZ nagyon korrekt dolog, de...
1, nem javaslom utcára az ún lámpaernyő szűrők használatát. Egyrészt, mert a felhevült motortérből közvetlenül szív levegőt, ebből következően ugyan nagyobb áteresztő kapacitása van de kisebb légsűrűség miatt kevesebb üzemanyag égethető el vele. Úgyszintén ide tartozik, hogy a légszűrődoboz is hozzá tartozik ahoz a nagyon jól megtervezett rezonancia rendszerhez, ami (több egyéb dolog mellett persze) alapvetően meghatározza a motor nyomatéki és teljesítménykarakterisztikáját. Még tovább megyek. A mechanikus szűrést nagyban elősegíti a gyári levegőszűrődoboz+lengőcsövek etc.
2, városi ill. poros használatkor célszerű a tisztítási/újraolajozási periódusokat csökkenteni. Pl. a versenyautón extrém poros (pl. esztergom strázsahegy vagy veszprém lőtér) gyorsasági szakaszok után rögtön tisztítás van. Egyrészt teljesítmény, másrészt motorélettartam kérdések miatt.

Ha van rá megfelelő keretösszeged, és hosszú távon gondolkodsz, vagy sokat használod az autód, valamint nem tartasz a *tényleg minimális* macerától ami a szűrő rendszeres karbantartásával jár, szerintem érdemes belemenni a fentiek szem előtt tartásával.

Tehát javaslat utcára: Gyári rendszer megtart, a papírbetét helyett kompatibilis protlészűrő használata. Városi vagy egyéb poros helyen üzemeltetés/extrém használat mellett sűrített tisztítási periódusokkal.

Remélem elég részletes volt a válasz és nem maradt a témával kapcsolatban kérdésetek. Amennyiben mégis, hajrá, tessék feltenni.

Oya

Előzmény: Oyabun (2508)
joyride Creative Commons License 2000.05.19 0 0 2510
Oyabun
Megvoot, kössz.
Előzmény: Oyabun (2508)
lore Creative Commons License 2000.05.19 0 0 2509
Templar' pour l'art eltűnt... nem szemfüleskedik!
Előzmény: Bolas (2507)
Oyabun Creative Commons License 2000.05.19 0 0 2508
Joyride
Javallom a Honda topicba 562 számmal írt szösszenetemet a lészűrőkről. Bocs, mincs kedvem még1* begépleni.
Bolas Creative Commons License 2000.05.19 0 0 2507
Benne vagyok!
Ám legyen szemfüles és kitartó Teplaré a 2500!
Előzmény: lore (2506)
lore Creative Commons License 2000.05.19 0 0 2506
Szavazzuk meg Tamplarnak a 2500-at! :)
Előzmény: Templar (2500)
Templar Creative Commons License 2000.05.19 0 0 2505
Zarquon,
Welcome! Nagytarcsai autósmozi júni 3. (mácsakkéthét!)

lore, Triznyák,
Szivaralbizottság rendben.

A.GY.
Szerintem is jó ötlet ingyen megjelenni az AM-ben.
Nem tudnánk valamit keresni is a bolton?

Templar
a marketingszakértő

lore Creative Commons License 2000.05.19 0 0 2504
Akkor vágj neki annak a nagy útnak, hajrá!! :-)))
Előzmény: ORIZA TRIZNYAK (2501)
Bolas Creative Commons License 2000.05.19 0 0 2503
lore!
Legalább átérzed kicsit a helyzetem..
De azért sajnállak!
;-)

Zarquon!

Üdv köztünk!
Gyertek minél többen, hogy legyen mán 480 is jelen!

Bolas Creative Commons License 2000.05.19 0 0 2502
Triznyák!

Isten áldja az ügyes kezedet, meg az eszedet!
:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Előzmény: ORIZA TRIZNYAK (2499)
ORIZA TRIZNYAK Creative Commons License 2000.05.19 0 0 2501
Hiába Lorentin
nagy utat kell megjárni, amíg a zember
inasból igazi kőművessé avanzsálhat :-).

Triznyák
a pimasz

Előzmény: lore (2498)
Templar Creative Commons License 2000.05.19 0 0 2500
Semmi különös csak a kettőezerötszázra akartam lecsapni:-))

Templar a szemfüles

ORIZA TRIZNYAK Creative Commons License 2000.05.19 0 0 2499
Bolas
beraktam az autód hogy örüjjé!!!

Triznyák
the magician
PS ha valakinek (pl. Bolas) nem az jön le, amiben a 740-es van, akkor törölni kell a gépen a brózer tempkönyvtárát, vagy várni holnapig...:-(

lore Creative Commons License 2000.05.19 0 0 2498
Hali,
csak most értem nethez, ráadásul itt bennt nincs hangkártya, de monitor azért még igen! Szal: GRATULA TRIZNYÁK, jajde ügyes vagy! 'sten tarccsa meg a jó szokásod! Aki ilyesmire képes az hozott pontok alapján felvételi nélkül szivarklubtag lehet, remélem az elnök vén szivarunk, Templar is beleegyezik! :-)))

Na, jó szórakozást, nekem bogarat ültettek az okos fejembe, hogy jövő pénteken tegyek le egy vizsgát. Már csináltam egy hasonlót januárban: az 5 egyetemi év alatt egyik vizsga nehézségi szintje se érhet nyomába!!!! A lineáris algebra numerikus módszerei brrrrrrrrrr....

lore

Előzmény: ORIZA TRIZNYAK (2495)
Zarquon Creative Commons License 2000.05.19 0 0 2497
Kedves Volvosok!

Üdvözlet mindannyiótoknak. A.Gy. révén kerültem ide. Egy Volvo 480 Turbo nyergében tartom rettegésben békés autóstársaimat (meg persze a gyalogosokat).

Látom, szó van valamiféle Volvos összejövetelről. Mikor lesz és hol? Ugyanis szívesen elmennék, legalább valahol nem érezném teljesen hülyén magam a Volvo-őrületemmel. Bár ahogy elnézem, itt szinte mindenki nagyban nyomja. Hát igen, az öt henger mégiscsak királyabb a négynél... (S40-eseseknek bocs).

Van kapcsolatom a Volvo Autó Hungáriával (VAH), úgyhogy ha valaki már nagyon nem bír a problémáival, esetleg megpróbálhatok segíteni.

Most megyek és adózok június tizedikén lejáró forgalmim miatti menetrendszerű pánikrohamomnak. Mindenesetre nagyon örülök, hogy idetaláltam.

Üdv,
Z.

joyride Creative Commons License 2000.05.19 0 0 2496
fargo

Kösz a tanácsokat, ami a szűrőt illeti, azt hiszem Ivanicsék raktárkészletét csökkentem. Semmi kedvem vasárnaponként a hengereket porszívózni.

3.án megyek, ha nem túl ciki felmatricázott cégautóval odaállítani. (A mosás meglesz) Kérek egy egyszerű itinert, hogy oda is találjak.

A bírósági bejegyzés szerintem pofon egyszerű. Kell egy (Volvós) ügyvéd, aki megírja az alapító okiratot azt kész. Esetleg jól jön két sor a Volvo Hungáriától, miszerint nincs kifogásuk a névhasználat ellen.

A.Gy.
Polarnak nevezik azt a ami más autógyáraknál a "Classic" lásd: Opel Astra.

Előzmény: ORIZA TRIZNYAK (2495)
ORIZA TRIZNYAK Creative Commons License 2000.05.19 0 0 2495
Szevasztok VOLVOSOK !

Bolas
én is hiányolok egy-két dolgot az introból, de sajna nincs elég képem. Bár Fargo bácsi ígért még
képeket, de aztán inkább elment mercisköcsögözni az autópályára.

Lorentin
itt IQ-zol, meg dolgoztatsz, akkor legaláb röfögj valmit arra, amit összetákoltam.

Triznyák
a triznyák

A.GY. Creative Commons License 2000.05.19 0 0 2494
Találkoztam a BOSS nevű managerlappal. Nem igazán vagyok olvasója ezeknek, de küldtek a céghez, no szóval van benne egy elég jó cikkecske a V70 ről. Nyomul a VOLVO MO is.

Más: láttam Pécelen egy talán 850-est POLAR felirattal hátul. Ez jelent valamit? Ki tud róla?

A klub ha már igy előretart, biztos átgondoltátok a dolgokat. Mit szóltok az Autó-Motor veterán laphoz, hozzám legalábbis közel áll, biztos túl konzervativ vagyok, de talán lenne értelme megjelenni benne, főleg ha ingyen van.

Bolas Creative Commons License 2000.05.19 0 0 2493
fargo!
Akkor jól van.
Tudod ezek tényleg nincsenek teljesen konkretizálva pont azért, hogy az egyesülési szabadság meg ilyenek ne legyen korlátozva.
Viszont ha az egyesület célja nem jogellenes vagy társadalomellenes akkor simán mennie kéne a dolognak!
Nem értem minek szívóznak a bírók.
Talán, mert nem Volvoja van?
hm..
Előzmény: fargo (2490)
fargo Creative Commons License 2000.05.19 0 0 2492
Nem, csak elvétve, ha nagyon felnyomják az agyam. Legtöbbször nem veszem fel a kesztyűt, hadd menjen, ha neki sürgôs, de itt ki kellett állni a kollega mellett...
Előzmény: Eclipseboy_ (2491)
Eclipseboy_ Creative Commons License 2000.05.19 0 0 2491
fargo!

Te ilyen büntetős típus vagy, nem?

Előzmény: fargo (2489)
fargo Creative Commons License 2000.05.19 0 0 2490
Bolas,

ha jól tudom, ma este már csak alá kell írni valami papírt, és akkor menni fog. Bár ezt már megígérték vagy 3x. Állítólag nincs pontosan szabályozva ezeknek az egyesületeknek a törvényi háttere, ezért a bíróknak néha még "eszébe jut" ez-az.

Rákérdeztem a saját ügyvédemnél is, hogy hogyan lehetne gyorsítani, erre ô sikítófrászt kapott, és kerek perec kijelentette, hogy ilyesmit nem vállal :-(

Előzmény: Bolas (2488)
fargo Creative Commons License 2000.05.19 0 0 2489
Ma az M7-esen befelé jövet a külsô sávban gurultam, amikor látom a tükörben, hogy valahol hátul egy Merdzsós emberkedik, bevág valaki elé és nagyot fékez, majd padlógáz és menekülô. Ekkor ért mellém a belsô sávban egy másik 850-es. A merdzsós már 100 méterrôl felnyomta a reflektorát, majd beesett a másik Volvo mögé, s fél métert tartva próbálta letolni. (Fordítva felrakott baseballsapka, dufta zene, tök fekete üvegek, stb.)

A másik Volvos átnézett és összevigyorogtunk. Gázelvétel, lassítás 120-ra, 100-ra, 80-ra. A Merdzsó próbált elmenni a leállósávban, de hát "valahogy" nem fért vissza a belsô sávba még a leállósávban erôlködô IFA elôtt, nagyot kellett fékeznie, hogy mögém beférjen. Az Osztyapenkónál már majdnem eldurrant a feje, végül is elengedtük, de a Bach csomópont elôtt bennragadt a szélsô sávban, senki sem engedte be. Közel állt az infarktushoz, szerintem. Mindenesetre a Volvokat megutálta egy idôre, de ez nem is baj, nem venném a lelkemre, ha esetleg közénk tartozna egy ilyen segg.

Bolas Creative Commons License 2000.05.19 0 0 2488
Hát jó hogy!
Az ilyeneket én is meggyepáltam volna, nemhogy lore..

fargo!
Miben kell valami segítség?
Hátha meg lehet gyorsítani a bejegyzést!
Egyesületként szeretnénk bejegyeztetni a Klubot nem?
Ha a formai kellékek megvannak
(legalább 10 alapító tag; elfogadott alapszabály és meghatározott cél, ami nem lehet jogellenes és elsődlegesen gazdasági cél, hanem ún. "humán cél"; ügyintéző-képviselő szerv/személy megválasztása), akkor a bíróságnak be KELL venni a nyilvántartásba.
Ráadásul nem peres eljárásban, ahnem soron kívül bírálják el!
Kérdem én: hol, milyen szakaszban vagyunk, mert hogy a soronkivüliség max 1-2 hetet vehet igénybe!

Előzmény: A.GY. (2486)
fargo Creative Commons License 2000.05.19 0 0 2487
Úgy véljük fontos, egyrészt mert tagdíjra elôbb-utóbb szükség lesz, másrészt mert hiába áll csupa jó haverbôl az eddig ismert volvos tábor, ha megsokasodnak a tagok, akkor óhatatlanul akad majd a belépôk között egypár "nehéz eset", akiknek valamibe folyton bele kell majd kötniük. Ezért akarunk mindent törvényesen, átgondoltan csinálni.

Képzeld csak el, hogy elkezdesz tagdíjat szedni, mondjuk 5-6000 forintot, úgy 150-200 embertôl. Ez alaphangon is 750.000 Ft. Ha nem adsz róla nyugtát valakinek, és nem könyveled le törvényesen, akkor valakiben felébred majd a gyanú, hogy saját zsebre toborozol. Kész, bizalomnak vége, ennyi volt. Viszont amíg nincs alapító okiratod, addig nem adhatsz ki nyugtát / számlát, nem nyithatsz bankszámlát, nem tudsz leírni költségeket, nem tudsz elkönyvelni szponzori pénzeket, stb.

Szerintem szükséges rossz ez a hercehurca, nekem már feláll a szôr a hátamon, ha arra gondolok, amit a cégbíróság művel. De hamarosan el lesz intézve minden, és akkor szabad a pálya...

Ma este lesz egyébként elnökségi megbeszélés, holnap megírom, hogy mire jutottunk...

Előzmény: A.GY. (2485)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!