Keresés

Részletes keresés

ORIZA TRIZNYAK Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1935
lore,
most építész, vagy építőmérnök vagy. Én tudom mi a különbség, tavaly építettem Anyukám házát :-)

Triznyák

Előzmény: lore (1931)
Bka- Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1934
Sziasztok,

még nem írtam ide de most megteszem. Oka van :) Egy 940-es.

Adva van egy 91-es év végi 940 2.4TD tégla, ránézésre gyönyörű - nem lemosva hanem porosan gyönyörű - motorral, majdnem hibátlan karosszériával (3mm átmérőjű, 1mm mély benyomódás a bal első ajtón, 1.5cm hosszú rozsdásodó kis karcolás ugyanezen ajtó belső felületén). Az utastere mérsékelten lelakott; a bal első ülés oldalán a tárolórekesz hátsó rögzítése letört, ezáltal nem fogja ott a kárpitot, valamint a váltókar tövét takaró bőr varrás mentén repedt. A műanyagok mérsékelten nyekeregnek, illesztések jók. Minden extra benne van - azt hiszem - a légkondi és a kipörgésgátló kivételével.

Az Ivanics szerviz jelen állapotát tekintve 500000km-t jósol a motor élettartamára, jelenleg 136xxxkm-nél jár. Ugyanitt értékbecslésen 2M fölé értékelték, 2.139MFt-ért árulja a tulaj. Remekül karban tartott, garázsból kiguruló jószág.

Tudom, itt kevés diesel-es van, így lehet hogy olyanokat kérdezek amelyekre nem feltétlenül kapok választ.

1. Meddig bírja a turbo ebben a jószágban? Eddig úgy néz ki nem volt agyontaposva. Általában 200-250ekm-re taksálják az élettartamát. Drága dolog a csere?

2. Értékarányos ez az ár a fentebb leírtak alapján? Autónepper haverom szerint nem érdemes megvenni egy ilyen korú és kategóriájú autót klíma nélkül. Mellesleg azt elismeri hogy pont Volvo-ban nincs otthon...

3. Mire figyeljek ennél a típusnál? Ha héten viszem el próbakörre, ha elbolondít akkor elviszem kompressziót méretni egy jó diesel-es műhelybe, valamint egy fék- és rázópadra az Autóklubba.

Diesel-es tapasztalatom kevés van, de a télen már sikerült megúszni egy hibás adagoló megvételét. Ebben a melegben nagyon szépen indult a 940-es, de hát miért is ne tenné? A tulajjal való beszélgetés és az egyéb benyomások alapján arra kell gondolnom hogy ennek az adagolója még biztosan nagyon jó állapotban van és lesz is egy darabig.

Három kocsi/márka van amit imádok. A 21. évében taposó Ford Fiestám, amely majdnem naponta eljuttat a 70km-re levő munkahelyemre, filléres fenntartási költségekkel. Az Alfa Romeo, mert Alfa Romeo. No és messze nem utolsósorban a Volvo, mert gurulni, menni kell! Ráadásul a Volvo ad egy olyan biztonságérzetet amelyet nem tud más márka adni, no meg teret és különbözőséget a német kommerszektől (elnézést attól akit ez a megfogalmazás sért, nem állt szándékomban)

Válaszotokat nagyra értékelem! :)

Bka

Harvester Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1933
1. Akkor minek vagy még az egyetemen? Azt ugye a megnyilvánulásaid alapján nem feltételezem, hogy oktatsz. Talán PhD?

2. Miért, van különbség?

Előzmény: lore (1931)
ORIZA TRIZNYAK Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1932
Harvester a kitakarítás még csak-csak összejönne, de olyat mondj nekem, aki normális áron rögzíti a kárpitokat, tud tetőkárpitot csinálni, és már megyek is. Meg egy olyan klímás is kéne, aki nem csak annyit tud, hogy feltölti gázzal, mert az van benne ölég. Ha ismered ezeket a régi VOLVO-kat, akkor tudod, hogy a tetőkárpitnál szépen elenged a ragasztás, elkezd az anyag belógni, egy darabig tűröd, aztán egy tolatásnál nem bírod tovább, és letéped. Hát ki csinálja ezt meg nekem?

Triznyák
Jelszó: olcsó:-)

Előzmény: Harvester (1930)
lore Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1931
:-)))
Ad 1: nem leszek, vagyok.
Ad 2: miért van az, hogy a népek keverik az építőt az építésszel???

:)lore

Előzmény: Harvester (1930)
Harvester Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1930
lore hmm nem is tudtam, hogy építészmérnök leszel. Akkor innen az a sok építő jellegű megnyilvánulásod :-) Cornholio hö hö

Oriza a 760-as belseje úgy nézem a totális annihiláció felé halad. Lehet, hogy megérné egy profi autókozmetika plusz egy kárpitos, nem? Kozmetika ügyben fargo tud segíteni tapasztalatokkal, telefonszámmal én is.

Bye
Harvester

Előzmény: lore (1927)
ORIZA TRIZNYAK Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1929
Üdv Mindenkinek,
bocsi az eltűnésért, csak kicsit szét vagyok hullva mostanában.
lore!
Pont nem az ajtókárpit zörög, mert miután az is ehullott, és be sem tudtam szálni, ezért azokat a lakatosbácsi úgy felrakta valami csavarral amit én nem látok, hogy azóta remek. Ellenben minden más. A kicsike egy 760GLE 2.4TD Kombi, szürke, koszos, és a forgalmi szerint 85-ös ( VOLVO könyv szerint 86-tól gyártják :-)). Amerikás a kivitel, és van benne 240ezer mérföld. De amúgy bírja. Kívülrők szép. ha le van mosva, belül teljessen lepukkant. A tetőkárpit elhagyta magát, és alaposan ki kell takarítani, mert ez a világos belső nem túl kosztűrő. Amúgy van benne bőr (kicsit szakadt), tempomat(sose működött), klíma(most nem működik), motoros ablakok(nem akarom elkiabálni), motoros tolótető(működik, beázik), gyári motoros antenna(letörték), könnyűfém felni (gyári, de dísztárcsa nélkül, úgyhogy ronda), ülésfűtés (rossz). A vészvillogóról nekem is hiányzik a kupak :-).
Bolas, Templar !
A fentiek okán nem bontom le az ajtókárpitot, viszont valamit kellene csinálni a csomagtérajtó-kárpittal (jól írtam?), meg pl. a b oszlop borítása is figyeg.
És még egy adalék :
tegnap megadta magát a kb 2hónapos alsó vízcső (utángyártott Ivanicsos). Annyira örültem...
Csak azért lett kicserélve, mert ez volt az egyetlen ami régi volt, és gondoltam nem kockáztatok. Hát tessék!

szori ha túl hosszúra eresztettem.
Triznyák

lore Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1928
Egyre mélyebbre kell keresni a kincset érő linket, ezért lore segít:
Akit érdekel az új 40-es faceliftje kattintson IDE!

Jó nézgelődést!
lore

lore Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1927
Halihó,

na két részletben elküldtem a maileket a t.topiklakóknak, aki nem kapott az üvőccsön.

lore

lore Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1926
Sziasztok,
Az extra meggyógyult, megpróbálom elküldeni nektek a logint és a jelszót. Aki nem kapott jelezzen.

lore

lore Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1925
Okés,
de: naná, hogy 50*50 dpi-s hiszen ki alkalmazna téglalap alakú pixeleket (persze lehet)? :-))) A másik a képméret, nem jó ha kilóg...

Milyen a kép?

kíváncsilorevagyokén!

Előzmény: A guruló (1924)
A guruló Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1924
lore: köszi...
Akkor most szerkeszthetem át a honlapomat..:-) Mit ad Isten, nekem is pont az Extrán van honlapom... :-) (ha ne adj' Isten érdekelne: www.extra.hu/adogaras_honlap/ )
A képet már kellőképpen leredukáltam 50*50 dpi-re, bár énnekem ingyomba van a NET, de azért gondolok másokra..... :-)

Ha kész vagyok, jelentkezem... A guruló.

Előzmény: lore (1923)
lore Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1923
Vazz.. szal nem magam, haenm a topikoldalt. Gurulo: a példám csak példa! Be ne írd, remélve a sikert! :-))))))

lore

Előzmény: lore (1922)
lore Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1922
Szia,
(img src=http://www.extra.hu/gurulo/volvo1.jpg)
A zárójeleket csőrökre kell cserélni: < ill. >

A gépedről nem tudsz képet beilleszteni, regisztráltasd magad (pl. az extránál). Itt kapsz 20 mega tárhelyet, tehát el lehet férni.

Vigyázz a képméretekkel. nem kll barom felbontás mert Templar leszedi a fejed!

Vannak erről szóló topikok, beírod a keresőbe, hogy html és válogathatsz a sulikban (linkelések, formázások stb..)

Minden okés? Ha nem megy küld el mailen, mert a kíváncsiságom nem várhat!

Ja, nem tudtam egyelőre az extrán regisztráltatni magam, vmi miatt nem fogadja el az emailcím formátumát...

lore

Előzmény: A guruló (1921)
A guruló Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1921
Szerbusztok... lenne 1 db technikai kérdésem....
Hogy fűztök ide fel képet? Nkem a ctrl+V nem akarja betenni Wordpadból... Lenne egy tuti volvós képem.
A guruló
Előzmény: lore (1919)
lore Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1920
Megnéztem azt a helyet ahonnan leszedted a képeket és... hmmmm. Nekem a hátulja is bejön, szépek lettek az új lökhárítók és a középre helyezett VOLVO felirat is teccik (mint a nagytestvéren! :-).

A felnik nosztalgiáznak, emlékeztetnek a bálna alufelniejire. Hiába a 700-asokkal nagggyon beletaláltak!

lore

Előzmény: lore (1919)
lore Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1919
Szevasztok!

Látom követitek a példám és rávetődtök a 40-esre! :-)))

Szép lett, kívülről alig látni a különbséget (nem kell félni, hogy tökelavultnak nézzék a régit :-))). Belülről szvsz érezhetően tágasabb, bár a gyári fotók mindig csalnak... Hová tünt az airmix kapcsoló? Figyeltétek a kézifék melleti akármit?
Ködlámpák, felnik szépek, szerintem csak pozitív irányban változtattak a kocsin.

Hajrá vóvó!

lore

Előzmény: Bolas (1917)
Harvester Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1918
A 400-as sorozatnál is probléma az elektromos ablakemelő kapcsoló. Ahogy öregszik a kocsi, egyre nehezebben jár az ablak is, és a szorulás miatt egyre nagyobb az áramfelvétele a villanymotornak. Emiatt az amúgy is alulméretezett, relézetlen ablakemelő kapcsolók érintkezői beégnek. Ezen nem sokat segítenek a csoda spray-k. Ha van egy kis vállalkozó kedved, emeld ki a kapcsolót és pattintsd szét. Aztán finom (3-500-as) csiszolópapírral szedd le róla a ráégett kormot, esetleg ha nagyobb beolvadások vannak az érintkező pogácsákon, akkor egy tűreszelővel korrigálhatsz. Így huzamosabb ideig ismét működni fog. Vannak speciális elektromos kenőzsírok is, azzal már nagyon sokáig bírja (nem összetévesztendő az akkusarura kent szilikonzsírral!!) Arra kell csak figyelni, hogy a megcsiszolt felület egyenletes legyen, mert küönben hamarosan újra beég.

Igazán üdvözítő megoldás az emelőszerkezet csúszó részeinek újrakenése és a kapcsoló megrelézése (amihez sajnos oldalanként két relé kell, szóval 2 ablak esetén 4, négy ablak esetén 8 plusz relé. Gondolom emiatt hagyták ki. Persze lehet trükközni mindenféle plusz elektronikával, hogy kevesebb relé is elég legyen, de az szerintem a legtöbb villamossági szerelőnek is macerás, nemhogy házilag.

Hali
Harvester

Előzmény: Bolas (1916)
Bolas Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1917
Köszi a linket RAF2!

Akkor kezdeném, kérem a székeken nyugodtan hátradőlni!
Bocs Templar!
;-)
Lore figyuzd a felniket!





Előzmény: RAF2 (1915)
Bolas Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1916
keton!
A tiéd mikori évjárat?
Mert asszem 1989-ig az elakadásjelző kapcsoló egyben volt az irányjelzőkarral!

Az ablakemelővel pedig nem tom mi legyen.
Szerezzek kapcsolót?
(Szerintem abban kevés a meghibásodási lehetőség.)
Inkább próbáld meg kitisztítani!
Néha nekem is rakoncátlankodik.
Szintén a jobb oldali! Viszont nekem a pole position-ből, azaz a vezetői oldalról nem tudom irányítani. Én ekkor elkezdem felhúzni az anyósülés felöli gombbal és utána már pp-ből is megy nálam..

Előzmény: keton (1913)
RAF2 Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1915
sziasztok!

egy kis friss volvo hirek.
itt az "új" S/V 40 volvo,amit nagyon ötletesen FAS II-nak nevezték el.az alábbi linken meg is tekinthetö:
http://newcar.volvocars.se/vcc/x40
junius közepén lesz a premier,julius végén az elsö szállitás.
a külsö kozmetikázáson kivül átdolgozták a motorokat,a futómüvet valamint két új diesel motor is hozzájött a motorcsaládhoz.ezek a legmodernebb common rail technikájú motorok,1.9 cm3 115 LE ill. 102 LE adnak le.
a könnyüturbo motort is átdolgozták: magasabb forgatónyomatékkkal,5-el több lóerövel(165 LE)fél literrel fog kevesebbet fogyasztani.
a T4 modell motor térfogata 1.9-röl 2.0-ra növekedett,a változatlan forgatónyomaték és a LE mellett(200LE/300Nm) viszont itt is csökkentették a fogyasztást.
a keréktávolság 12 mm-rel,a nyomtávolságot 18 mm-rel növelték.igy most már 16 colos felnik is helyet kapnak ami nem egy rossz dolog.
az erössebb motorokhoz jön egy új "adaptiv elektromos sebességváltó" ami a vezetö vezetési stilulásoz alkalmazkodó intelligens tipusú automata váltó lesz.
a belsö változások: uj müszerfal,kardánbox,keményebb ülések egyéb apró dolgok...

akit bövebben érdekel az a www.volvospy.com > spy section > the restyled S40 alatt több infot találhat.

kicsit más súly csoportú újdonság: az uj nehéz teherkocsi család a VOLVO FL. a volvo.com-on magyarul is lehet olvasni róla söt ha szerencséd van nyerhetsz is egyet.csak tudnám mi a fenét csinálnák vele a ha bejönne??? :))
csak zárójelben jegyezném meg hogy a teljesen svéd tulajdonban lévö tehergépkocsi gyártó leányvállalt megvette a Renault hasolló profilú részlegét,igy a világon a második legnagyobb gyártója lesz a tehergépkocsik oldalán.

puss och kram

doktor úr Creative Commons License 2000.04.26 0 0 1914
Na csókolom. Gyermekek, csak annyit, hogy végigolvastalak benneteket, szépen vagytok, jól van. Pár napja nem jutok géphez, és jövô hétfôig ismételten nem fogok, úgyhogy kénytelenek lesztek nélkülözni a hozzászólásaimat. Bár lehet, hogy żgy jártok jobban. Utólag is mindenkinek boldog húsvétot. Apropó húsvét, hellotam egy aranyos locsolóversikét, és megosztanám veletek:
„Zöld erdôben jártam,
zöld füvet találtam,
elszívtam,
bejött!"
na jóccakát:
a doktor úr
Előzmény: keton (1913)
keton Creative Commons License 2000.04.26 0 0 1913
Üdv

Bolas,
az irányjelző-kapcsolón? Nálunk külön kapcsoló van az elakadásjelzőnek a kormányoszlop bal oldalán, az irányjelzőkapcs. mögött.

Az ablakemelővel már próbálkoztam ilyen módon, kontakt spré, stb, egy hétig működött, aztán annyi. Lefele megy, felfele nem.

DCs

Előzmény: Bolas (1910)
lore Creative Commons License 2000.04.26 0 0 1912
...énak mindig igaza van! :-))
Előzmény: Bolas (1911)
Bolas Creative Commons License 2000.04.26 0 0 1911
Üdv ORIZA TRIZNYAK!

Lorenak tényleg igaza van.
Szét kell bontanod az ajtókat és kitisztítani az ajtó és a kárpit közti részeket.
Aztán pontosan, jól illesztve vissza kell rögzíteni mindent a helyére (megragasztani a töréseket, ha kell új csavarokat beletenni.. stb.)
És kész.
Ha még mindig zörög, akkor javasolnám az agresszívabb, de nem biztos, hogy jobb megoldást: pillanatragasztó..

Előzmény: ORIZA TRIZNYAK (1902)
Bolas Creative Commons License 2000.04.26 0 0 1910
keton!

Én tudok elakadásjelzőre kupakot szerezni neked!
DE sajnos az gyárilag egybe van építve az irányjelzőkapcsolóval!
Kb 3000-3500 Ft-os befektetés lenne.
Ha érdekel, akkor szólj!

A jobboldali ablakemelő kapcsolóval egészen pontosan mi a gond, mert lehet, hogy nem kéne cserélni.
(Feltételezem, hogy néha nem emeli az ablakot.)
Próbáld meg kiemelni egy csavarhúzóval az egész panelt, és alatta nézd meg, hogy a kábelek és a relék jól illeszkednek-e.
Ha igen, akkor ellenőrizd, hogy most emeli-e rendesen az ablakot.
Ha így sem, akkor szerzek neked komplett kapcsolót
kb 3000-4000 Ft-ért.

(Az árakban nem vagyok teljesen biztos, csak kb-ra írtam.)

Előzmény: keton (1898)
lore Creative Commons License 2000.04.26 0 0 1909
:-)))
A fogalmazások kétértelműságánek feltárásában és alternatív mondanivaló kreálásában verhetetlen vagy Templar! (emléxem még amikor visszautasítottad az anyóslátogatást Pécsre! :-))

lore

Előzmény: Templar (1908)
Templar Creative Commons License 2000.04.26 0 0 1908
Triznyák!

Ne hagyd, hogy lore lebontsa az ajtókárpitodat, mer aztán ott állsz majd egy csomó lebontott ajtókárpittal és akkor meg micsinálsz? (persze tény, hogy úgy már nem fog zörögni:-)))

Előzmény: lore (1907)
lore Creative Commons License 2000.04.26 0 0 1907
Légy üdvözölve A topikban Triznyák. Remélem sűrű látogató leszel.
Kárpitzörgésben nem tudok segíteni, én egy szép napos hétvégén nekiállnék szétbontani az ajtókárpitot. Bolas kollegának vannak ebben tapasztalatai...
Hanem viszont de kérem:
Autód milyen paraméterekkel bír? (kor, km, extrák, motor, állapot)

lore

Előzmény: ORIZA TRIZNYAK (1902)
lore Creative Commons License 2000.04.26 0 0 1906
...Merthogy a lore agyát logikai modellként reprezentáló objektum-orientált adatbázisban az Alcsútdoboz rekordhoz más rekordok illetve entitások a topikban érdekelteket érintő módon nem kapcsolódnak. Pusztán hazánk politikai életének folyamából vannak elképzeléseim eme községről, de a téma mikéntjéből fakadóan ezen információk nem kerülhetnek bele egy topik-szabványos lekérdezés outputjába. Az eddigi megszólalások alapján kialakult bennem egy meglehetősen pozitív kép az érintett környezetről és ilyeténképpen bátran merem ajánlani a helyszínt mint a topikban szereplő indivídumok fizikai kontaktusának konstruálásához alkalmas fizikai környezetet. A kontaktusok alapja (partnerek /mi/ asszociációs képességében és készségében feltétlenül található kell, hogy legyen közös pont) garancia arra, hogy a virtuális kommunikáció fizikai reprezentációja sikeres legyen. Az érdeklődési körök halmazának interszekciója adhatja a fizikai létek időszakos únióját....
Előzmény: Templar (1905)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!