Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
joyride: Welcome to the Club :-)
Léxűrô: hááát, nekem a fékpad szerint 4 (négy) lóerôt adott a 210-hez hozzá, ami ugye nem sok. Talán egy kicsit rugalmasabb lett tôle a kocsi, de ez sem számottevô. A 460-ason viszont nem nagyon lehetett érezni, kivéve, hogy több port engedett át <- ezt látni lehetett, BTW. Gyere talira 3-án!
A.GY. A Klubot hivatalosan még nem említettük a vezérképviseletnek, bár tudomásom szerint SZ. Gergô jó emberünk már beszélt valakivel. Több forrásból azt hallottam, hogy nem számíthatunk túl sok segítségre tôlük -- elég merev társaság. Még a név- és logo használat is kétséges.
Templar Ma többen is elvették a kedvem a repülônaptól. Viszont ott lesz a Jani barátom is Zalaegerszegrôl, a gyönyörű 740-essel. Sajna ô vasárnap megy, úgyhogy elkerüljük egymást. Viszont megeskettem, hogy 3-án el fog jönni -- csak merészeljen távolmaradni, biztos hogy naponta 2x küldetek locsolókocsit az utcájukba...
Kitaláltam, hogy hogyan lehetne áthidalni az alapító okirat hiányát toborzásilag. Kellene készíteni pár A3-as plakátot, amit ki lehetne lógatni a szervízekben, miszerint:
- megalakultunk,
- a papírok ügyintézés alatt,
- találkozó 3-án,
- programokkal,
- mindenki jöjjön,
- mert belépni meg regisztrálni még nem lehet, de ismerkedni és szándékot jelezni igen...
fargo,
Asziszem én vasárnap megyek K-re sajnos földön :-(
Korábbi tapasztalataim szerint (micsoda szentségtörés ez itt) nincs jobb erre mint az Intercity.
Hi joyride,
Lépj be a klubba, mielőtt fargo vesz rá:-)
hobe,
Hát azér kell kicserélni az összes gumit, hogy Triznyák ne tartson szarrágónak.
Ha csak kettőt cserélsz, akkor viszont Oya-val értek egyet (előre)
Templar a földhözragadt akinek még mindig nincs új albérlete
Már egyszer válaszoltam ,de kidobotta forum.
Szóval Rákoscsabán lakom, van egy fehér 480-ES és egy piros 460 a családban.
A 480-nal minden baj előjött, ami egy szerelemből vett autónál lehetséges:computer+motorcsere, első-hársó futómű(szilentek,gömbfejek, stb) toronycsapágy, féltengely, stb.
A fék munkahenger hegesztve volt, de még mondhatnék párat, mire nem képesek egyes szerelőnek mondott emberek...
Már csak a belseje van hátra, ehhez keresek kárpitost.Ki tud ajánlani?
A 460at csak a családdal + nemzetközi delegációk fogadására használom.Röviden ennyi.
Remélem, tudok a talira menni
A.GY. Ne haragudj kérlek alássan, egyáltalán nem értek veled egyet.
Egyszerű fizika. Fékezéskor az gépjármű súlypontjának illetve a súlypont körüli elmozdulásának következtében az első kerekek *sokkal* jobban terhelődnek mint a hátsók. Ebből eredőan, ha cak nem az a célod, hogy az új gumik minél kevésbé kopjanak, az új guumikat a jobb fékezhetőség, jobb úttartás ill jobb vizenfutási tényezők miatt erősen javallott az első kerekekre tenni.
Ennek ellentmondana egy hátsókerékhajtású autón való elhelyezés, ahol számolni kellene a lóerők azfaltra juttatásának módjával is, azaz el kellene dönteni, hogy jobb gyorsulást vagy jobb fékezhetőséget kívánunk elérni.
Jelen esetben azonban mivel az első kerekek a hajtott kerekek még ez sem zavar bele a képbe.
Eccóval, ha a gumigyártók ilyen hülyeségeket mondanak, akkor gumigyártók monnyanak le. De szerintem inkább te néztél el valamit, ami viszont mással is előfordul.
Klub ügyben mint talán irtam, én is gondolkoztam.
két dolog
Mit szól(na ) hozzá a VOLVO Mo? Vagy már tudják? Én kérdeztem nemrég nem tudtak róla.
Talán segitenének.Az újságban sokkal elegénsabb lenne megjelentetni.
Veterán szekció? De amúgy is ingyen megjelenteti az Ocskay Zoltán az AM Veteránban, a klub felhivását, bejegyzését .Erről már beszéltem vele.
bocs urak nem a témához szólok
1.A Skoda ügyesen próbált zárkózni, amikor az ős favorit a 340-es hátulját megkapta. Nekem legalábbis rögtön ez tűnt fel.
2 Üléshez a TORX kulcs mindenhol kapható, legutóbb valami OBi-ban láttam kb3-400 Ft.
3.A 480-as a XVII-ből már régóta eladő, asz hiszem ősszel is láttam.
4Egy jó tanács: Ne vegyél a feleségednek 480-ast, úgyis te fogod használni!
5. Miért van, hogy a fórum kidob egy idő után?rendesen be szoktam jelentkezni.
Talán lesz időm elolvasni az aktuális hozzászólásokat is.
üdv
Triznyak
Szerinted mittomén innen kishazánkból, hogy mélyen 10telt HoBe barétom milyen gumikat vett ottan Franciahonban. Esetében valóban szélsőséges esetről beszélhetünk, egyrészt miatta, másrészt mer ugye lássuk be- azok az éticsigazabálók sem vezetnek hétköznapi módon. Éshát aki korba közé keveredik, azt megszünteti a headundshouldersz. Avtópályán vészfékezés 180-ról esetében pedig *hótziher*, hogy elindul a négycsatornás ABS akkor meg ugyismind1. Nem mondom, egy pályaversenyen baromira nem mind1, hogy milyen tapadású, hőfokú, nyomású, mintázatú ésmégeszámtalan dologban különbözhető virsli szeszeng az ember felnijein, de hát uccára.
Hogy mást ne mondjak 1 vagy akár 1/2 tized bar nyomáskülönbség tudod mennyire másmilyen gumiműködéshez vezethet? Másképp melegszik, másképp tapad, másképp viselkedik vizen, másképp áll ellen durrdefektnek kátyúnak ésmégsorol6nám. Hidd el, hétköznapi vezető észre sem veszi sem ezt, sem pedig a másféle gumikat. Az ectétikán kívül nincs egetverő különbség. Az meg, hogy mit érdemel meg, vagy mit nem egyéni szociális probléma.
Persze, ha extrém eset áll fenn pl. elöl nyári, hátul téli tappancsok... Az egészen más tészta. Vagy stílusosan gumiarábikum.
Oya
Hobe nyilván nem olyan fajta gumit vett, erről beszélek. De szerintem egy 3.5millás (87500FRF) autó megérdemel 4 egyforma gumit, és bár valóban nem létszükséglet, de ismerd el, hogy szélsőséges esetekben sokat számít (szélsőséges eset, amikor hobe vezet, ha ismered őt, akkor tudod :-)). De pl. egy szimpla vészfékezés autópályán 180-ról? Hm???
Hobe
hazucc, nem mondtam, hogy szarrágó vagy. Egyszerüen csak kicsinyesnek tituláltalak. Direkt visszakerestem.
Triznyák
Akinek minden eladott gumiból %-a van, de ez titok:-)
Herr Fargo
Tekintve, hogy a kiadott hivatalos program 9-kor kezdődik, igyekezni köll. Elég nehéz lesz behozni, mivel szándékom szerint úgylegkésőbb nyóc óra magasságáben már lent fogunk figyelni, tehát mire te elindulsz mi már ott leszünk. De azél plóbálkozzál... :-) (Szuromi Pisi Bácsiná már előkészületben vannak az új vezérművelő tengelyek a totoyához, sz'al nemsokára autó is lesz belőle...)
HoBe
Ha ugyanolyan tip gumikat vettél, ne is érdekeljn, ki mit mond. Max. majd az újakat rakasd előre a hajtott kerekekre, a használtabbakat meg hátra (ha jól emléxem v.mi 850-et emlegettél). Ha más tipusú gumit vettél az más tészta, de egyáltalán nem nagy gáz. Kétségtelen sokkal elegánsabb és kicsit biztonságosabb mind a négy keéken U. olyan papucsokkal szaladozni, de nem létkérdés. Ha ezzel megspóroltad a vezérműszíj csere árát akkor meg télleg megérte a dolog.
Úgy érted REGGEL 6.30-kor? Vazzeg, én akkor szoktam elaludni. Szóval 8-ra tervezem az indulást, de lesz az 8.30 is, míg leterelem a családom a kocsihoz... Sebaj, majd az M5-ön behozom a hátrányt, majd figyelem a Totoyát.
Sárkányt, naná!
hobe:
Tényleg járok arrafelé, már gondoltam hogy elküldöm hozzád emilt, de még nem jutottam odáig. Szerdán, 24-én délben érkezek és 29-én este indulok vissza. Sajna ezúttal, idô híján repülôre esett a választás, úgyhogy a Volvo itthon marad -- OyaBácsi fogja gondját viselni :-)
A Triznyak azt irta nekem maganban, hogy szarrago vagyok, mert a defektes jobb hatso gumi miatt csak a ket hatsot csereltettem ki, nem az osszeset. Meg tud valaki gyozni arrol, hogy miert kellett volna mind a 4 gumit kicsereltetnem?
Fargo
Az Oya azt irta nekem, hogy a jovo heten vagy utana jossz megnezni a Volvo-mat:-) Meddig maradsz?
joyride!
Ez így van.
Nem hiába vonták vissza a Valent kereskedői jogát..
Sajnos a repülőnap kimarad Bolas részéről, aki mostanában a jövőjét és előremenetelét egyengeti, csakúgy mint lorené, aki igaz idén már szerencsésen befejezi ezirányú képzését és ráadásul lore úr is segédkezik benne, de hát ilyen az élet ahogy mondani szokták a bölcs-okosak mint amit múltkor is hallottam valamelyik haveromtól, aki azt adta tudtomra hogy:
"Igaz, hogy a számítógépem megver sakkban, de kick-boxban én vagyok az erősebb!"
Bolas, aki most nagyon hosszú okfejtést adott elő egy mondatban
(Triznyákos aláírás rulez!)
Most találtam rá erre a fórumra. Tanulságos…
Tudja-e valaki, hogy mennyire érdemes légszűrő cserével bíbelődni? Olyan agyonhirdetett textil-olaj szűrőre gondolok. Most van akcióban Bontexéknél, meg jön a 60k km szerviz, ezért esedékes is. Ja, majd elfejtettem: V40 2.0.
Egy érdekes tapasztalat (régebbi témához): Valentnél nem árt vigyázni!!! Tavaly télen kerestem használt V40-t, volt is náluk egy szép ezüst 1.6. Mondták szervizkönyv + minden OK, törésmentes kocsi, meg kell venni, alkalmi vétel. Már-már leboltoltunk amikor a lízingcég jelezte, hogy nem kóser a verda. Szerződéskötés előtt a biztosító adatbázisában rákerestek az autó adataira. Érdekes dolgokat találtak. A kocsit kétszer törték és a biztosító több mint 1milliót fizetett, ezért cascóról ne is álmodjak! A Határ úton meg jól felháborodtak, hogy miért „nyomozgatok”! Hát ennyit egy cég becsületességéről…
Fargo
Én szombaton viszem a majdnem-apóst. Jó fej az öreg és a második háborús meg úgy egyáltalán a repülő masinák nagy imádója. Nincs olyan repülős újság ami meg ne lenne neki.
Szóval időterv. Indulás szombat 6:30 érkezés majd v. mikor este. később nem érdemes indulni, mert nem lesz parkolóhely, meg nem férsz hozzá a gépekhez. Hozzá sárkányt. Biztos örülni fognak a műrepülők a dolognak... :-)
Összefuthatunk lefele is, vagy ott helyben.
Oya
Szerintem a klub dolog - eltekintve a bírósági bejegyzés nehézségeitől - lényegében jól halad.
Egyelőre illegalitásban de a szervezet sejtjei lényegében jól alakulnak.
Aktivistáink mindenhol ott vannak!
Ez a cetlizés, belátom nem a világ legelegánsabb dolga, de rengetegszer gondoltam már egy-egy nagyobb parkolóban elballagva egy Volvó mellett, hogy egy nem túl tolakodó toborzócetklit kellene bevetni.
HpG,
Nem tudom, hogy az ide írók közül van-e valakinek 240 dízele (talán macska007-nek), de nézz el a www.extra.hu/kettesvolvo honlapra, illetve ne hagyd ki a júni 3-i találkozót, ahol remélhetőleg 200-asok sűrű erdejében lehet majd botorkálni.
Nemazé, de az eddigi találkozókon a 200-as csoportosulás (amely nem rés, hanem erős bástya) képviseltette magát a legnagyobb számban.
Bolas, Triznyák és akit még érdekel: Leányom keze oly kicsiny, kecses és légies, hogy iromba autótok minden rés(z)ébe elér... Nem vagyok nagyravágyó, elég lesz, ha + tarthatja, amit talál. Szerintem egy Volvóban több érték van az ülések között, mint egy Skodában a kesztyűtartóban :-)
Templar: Uszony megvan, nélküle el sem indulnék (bár tegnap a mosóban levettem).
Keton jó látni hogy nem csak én vagyok ilyen rohadt elfogult :))) Valahogy pont ugyanezeket a kocsikat szeretem :))
Bár Vasárnap sikerült belezugnom egy ezüst-metál SAAB 9-5 Aero-ba....Gyönyörü látvány volt ahogy 200 feletti sebességgel elhuzott mellettünk a pályán , reflektorral és ködlámpával..Mintha valami reklámfilm forgatás lett volna