Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Autómosatás Rulez! Micsoda érzés beleülni a frissen sterilizált kocsibam, mi?
Lore:
tényleg le akartad mosni a Vovómat? Ugyanmár, ehhez túlképzett vagy az építész diplomáddal, de azért kösz a felajánlást... ;-)
Harvester:
Biztos, hogy nem én voltam, ezer éve nem jártam az Árpád hídon. Meg viszonylag nyugisan közlekedek az utóbbi időben. Mellesleg a Lánchíd előtt volt afférom pénteken, a délutáni csúcsforgalomban: én általában beengedem azt, aki illedelmesen bekéretőzik elém, de ha tumultusban, pofátlan módon, záróvonalon és index nélkül próbál könyökölni, akkor nem. Ezt zokon is vette agy kis köcsög pénteken, a forgalommal szembe mellém gurult, (Lánchíd, vazzeg!!!) és letekert ablak mellett minősíthetetlen módon adott hangot nemtetszésének, maid betolakodott elém. Szerencsétlenségére a rendszámáról látszott, hogy hol dolgozik: az egyik régebbi ügyfelemnél öltönyös rabszolga a csávó. Mivel a főnöke adósom egy régebbi ügyből kifolyólag, fel is hívtam, és rákérdeztem rendszám meg kinézet alapján a kölyökre. Kiderült, hogy a főnök is utálja a gyereket. Pár perc múlva látom, hogy emeli a füléhez a mobilját, majd ijedt arccal hátrafordulva néz. Integettem neki barátságosan és sok sikert kívántam neki hétfőtől az álláskeresésben... Most gonosz vagyok?
Pénteken a 8-as úton hatalmasat zingettem egy olasz rendszámú V40-essel. "Konvojba fejlődtünk", meg kerülgettük egymást, tök király volt. Sajna belefutottunk egy nagy viharba, meg más is történt, ami véget vetett a zingetésnek.
A "más", ami történt (szívás A'la fargo):
Az útra vettem egy flakon ásványvizet, amit már az úticélhoz közel nyitottam ki, meg is ittam a felét. Kicsit furcsa íze volt, de legalább frissített. Sajna kiderült róla, hogy valami hashajtó hatású gyógyvizet vettem, ami kb. 5 perc alatt meg is hozta az eredményt. Le kellett állnom, tök sötétben, dühöngő vihar kellős közepén a zalai susnyás leg rurálisabb vidékén. A félméteres fűben jól kinéztem egy kis fát, hogy majd megbújok alatta/mögötte. Tök ciki volt, mert a fának ugyan volt vagy 2 méteres lombja, de csak másfél méteres magasságtól, azalatt csak a kétujjnyi törzse "takart". Mindegy, a szükség nagy úr, mit volt mit tenni, meghúzódtam a fa alatt. Naná, hogy ekkor ért oda egy kb 10 kocsiból álló konvoj! Nem vettem észre, hogy enyhe kanyarban álltam le, ezek meg a vészvillogó miatt mind lassítottak, a lámpáik fénycsóvája szép lassan söpört rajtam végig. Mit mondjak, idilli volt, szakadó esőben, csapkodó villámok között, díszkivilágításban. :-(
gbrl,
skodát nem annyira lopják.... mint pl. a vw-t audi-t.... de jobban mint az opelt fordot stb.. Tehát nem túlzottan.... de nagyon lopják őket. Nemtom neked ez cégautó-e vagy mi a bánat,.... azért vigyázz vele. Akkor most.... az az automata td 9-esed.... van? Bocs elfelejtettem....
(és mik ezek a pontok??)
Harvester,
én sejtettem, hogy benne voltál a fejlesztésben. Láttam elrejtett H betűket az S80-asokban a szalonban...
Az nem fargo volt, de lehet, hogy igen! :-))
TRIZNYÁK,
elrettentett, hogy a tiedet kell pucolni. Nem te írtad régebben, hogy nagyon le van harcolva és tiszta dzsuva belül? Én mér nagyon kíváncsi vagyok rá, talira jössz?
Az teljes átmérő olyan 38cm körül van. A tárcsa csak középen van kisebb átmérővel?
Templar,
azért szépen kiporszívóztam nem? :-)
keton, Pitecus,
ez van, oda kell figyelni, balra is kell nézni, nem éri meg kockáztatni. Azt az érzést, hogy valaki élete szárad a lelkén szvsz nem érdemli meg senki. Én ezekre nem mint gyilkosokra nézek, nehéz megfogalmazni, de valljuk be, mi is voltunk már cinkes helyzetben az utakon.
Én egyre higgadtabban vezetek, készülök a családi életre... :-))
Macsek,
nemcsak neked de még a barátnőidnek is volvoja van? VÁHÓ! :-))
lore
Ez a skoda-volvo konkurrencia elég húzós. Mi lesz ebből...?
480T
A lambda szonda kérdés megoldódott, kontakthiba volt, nem hibás az érzékelő. A légtömegmérő tényleg gyakran megfekszik? Ne ijesztgess. Különben platina huzalt szerintem lehet kapni, utánanézzek? Hőmérőkhöz használják.
gbrl
De hát én nem kalapácsos embernek akarok menni, hanem fejlesztőnek :-) Megjegyzem én is jártam már Göteborgban, csak nem nagyon kiabáltam itt tele a topicot vele, hogy részt vettem az S80-as fejlesztésében. Most próbálom újraindítani a kapcsolatot velük.
fargo
Tényleg elég sok cornholio volt az utakon. A barátnőmmel mentünk az Árpád hídon, amikor megelőzött egy 850-es kombi, és látszott a fickó reakcióiból, hogy szegénynek nagyon elege van. Próbált higgat lenni, de aztán csak cikázott a sávok között. Lehet, te voltál?
hali
lore,
húzd csak ki magad minden alól, amúgy a mérettel szerintem nem nagyon tévedtem
480T
kint van az autó Rákoscsabán, ott meglehet nézni az autót is meg a szerelőt is. Nem csak VOLVOkat javít, de érdeklődő típus, és én az elmúlt 6-7 évben mindíg meg voltam vele elégedve.
Macska Pümpi,
gondoltam megvárom, hogy Te szólj előbb, mégis valahogy így illik, nem akartam tolakodó lenni. De így egészen más: Tiszteletem Kisasszony hogy van? Mikor mutatjuk meg egymásnak VOLVO-inkat?? :-). A 460 engem is érdekel, ha gondolod írj bővebbet akár mélben.
Templar
most lebuktattad szegény lore bácsit, de hát ha takarítani akar, én biztos hagynám a helyedben.
gbrl
mail telefonszám ment.
hali mindenkinek,és jó hétvégét. Ha holnap egy 760-ast láttok bazi nagy szürke utánfutóval az én vagyok.
hi, all.... volvo-skoda vagy skoda-volvo.....
hááát, nekem szerencsém volt többhöz is mindkét márkából. 1st skoda 120.... ezt nem kell ecsetelnem asszem.... de most is jó választás, ha üzembiztos autó kell, megfizethető cascoval kb 180-200e huf-ért....
2nd: skoda felicia (1.3 benzines).... a szervo az nagyon kell(ett volna) bele.... egyébkent nem rossz, de vannak benne favorit-os megoldások még.... de azért hmm :) - a 120 után....
3rd: skoda octavia. ez friss. 4 milla, 20e km, eddig semmi gond, az össze szervít 13e huf eddig. de a hátsó ajtó kárpitja nyikorog, a hátsó ülés elég kényelmetlen ....és... szóval hiányzik valami..... - előtte volt a 940 kombi td automata.... - de aztontúl az octavia halk, még 160-nál is, a casco megfizethető (140/év) és nem loják túlzottan........
...
és a VOLVO-k volt egy 760gle td (kézi, limó).... ebben több mint fél millió km volt edereti motorral generál nélkül.... - tudjátok a 6 hengeres vw motor.... elnyűhetetlen.... az autó egy szuper járgány vol.... mint egy nagy bálna (nem is tudom, ki irta a topic-ban.....)
de eladtam, mert jött helyette egy 940.
VOLVO 940gl 2.4 td automata. hááát, ez egy álom. kénylemes ülések, 1800km után is szinte frissen szálltam ki (svédország, eskilstuna 2700 km), biztonságos és hatalmas jószág volt. szinte egy mestermű. nem tudok mit irni róla. ezt érzni kell.
.....
háát, ez a különbség. az octavia-nal nem érzem ezt az érzést.... - lehet, hogy fertőzött vagyok (volvo), de nem.....
.........
a ferdinand pieoch (vw) meg szerintem maga sem gondolta, hogy akár a vw passat is, vbagy a skoda octavia nyomába kelhet akár egy 15-18 éve gyártott kocka 7-esnek............
hm? :))))))
hello, triznyak......
a disztarcsaval kapcsolatban, irj egy elérhetőséget (tel - tied) emil-ben (gbrL99@yahoo.com), és valaho összefuthetunk. a 940-es kombiról megmaradt egy garnitúra dísztárcsa meg van felni is gumikkal -egész ujak, michlein.... megér egy rákukkolást, hogy jó -e a felnidre a dísztárcsa....
Sziasztok!
Keton off topicjára csak kontrázni tudok:
Láttátok azt a hülye golfost, aki szerdán csattant a merci konténeressel???
Az egyik főnőköm volt az. A kolléganőnk meghalt, Ő meg életveszélyessel megúszta.
80-al megállás nélkül keresztbe egy védett főútvonalon...(állat).
De megérdemli, hogy túlélte... nyomassza a halál az Ő lelkét!!!
Bocs hogy off, de kifakadtam...
A lore által kreált volvotopik oldal az extrán van. Vagy áttelepítjük a tár-ra? Közben eszembejutott, hogy esetleg széttördelt zip-ként is felrakhatnám... A méles küldés nálam nemnagyon megy, mert max 2mb lehet egy mail (próbáltam már nagyobbat küldeni, de kb 2 megánál hibaüzenet), tehát ez a lehetőség se működik. Na majd jövőhéten nekirugaszkodok.
A Skoda konkurálni akar a Volvoval? Vagy csak imidzsben? Ez mindenesetre érdekes.
más
elnézést, hogy egy kicsit off (habár autósfórum), de kissé ideges vagyok a magyar autósokra. Jövünk a Monostori úton (ez egy főút-táblával ellátott utca, de elég nagy ahhoz, hogy ezt tábla nélkül is meg lehessen állapítani, keresztben kis mellékutcákkal), erre egy barom előttünk kb 20m-re fék nélkül min 60-al átszáguld az úton. Ha belegondolok, hogy csak egy picit kellett volna gyorsabban mennünk, és pont az én ajtómba csapódott volna az az állat, kiráz a hideg. Nem mintha attól félnék, hogy átszakad az ajtó, nade ha a fejem leboxolja a B-oszlopot, nem hiszem, hogy én kerülök ki győztesen. HOGY LEHET ILYEN EMBEREKNEK JOGOSÍTVÁNYT ADNI???????
Üdv!
Most kaptam emailt egy svédországi magyar sráctól.
Van egy eladó Amazonja,ha valakit érdekel.Alkatrészeket is tud hozni.Aszongya.
Legközelebb júniusban jön.A címét el tudom küldeni.
Mindenkihez szólsz,csak hozzám nem.Miért van ez?
Amúgy üdv srácok!
Fényezőt még mindig nem ajánlott senki..
A barátnőm el kívánja adni a 460-as VOLVO-ját.Van valami ötlet?
lore,
a felni 15colos, de nem ez a lényeg. Egy kb 20-25cm átmérőjü fém dísztárcsa való rá, ezért mondtam, hogy nagy dísztárcsás. Lehet néha ilyeneket látni, bár tényleg nem sok van belőle. Ha eljössz este mosatni, megmutatom.
A felnisikálásról jut eszembe
nem tud valaki dísztárcsát szerezni a felnieimre?
Gyári VOLVO felni, és az a nagy dísztárcsás, amiből nem túl sokat lehet itt látni.
Hej
mindenki lement a balatonra, vagy mi ez a síri csönd?
lore ÉBRESZTŐ!
Beszorutál egy kispolák hátsó ülésére?
Nagy nap a mai. Le fogom mosatni a VOLVO-t, még az is lehet, hogykitakaríttatom. Jelentkezők?
Szerintem este tájt elviszem a Podmaniczky utcai kézimosóba, ha valakit érdekel a metamorfózis szóljon.
Pitecus: Nagggyon hiányoztál a találkozóról, mert nem tudtuk, kinek a fejéről kell lelopni a Volvós sapkát...... És még csak nem is küldtél egy utánfutóra valót...
guruló
Hali mindenkinek,
sikerült az ablakot kicseréltetnem. Baromi hülyén néz ki. Az összes többi le van fóliázva,míg ez kopasz.
HOBE
Minden elismerésem, hogy sikerült beazonosítanod a saját autód. Nagy volt az agymunka? Majdnem lefagytál közben mi? Kíméld magad, tudod kifutó széria vagy, gyenge alkatrész-utánpótlással. Ma kivittem Pistihez a gépet, azt mondta, hogy jövő hét végére megvan. Nem nagyon tudom elhinni. Elég bátor vagy, nagyon kecske az autód...
Bolas
Fogalmam sincs, eccerüen nem működik, amióta megvettem, és még senki rá sem nézett. Tehát lehet kontakthiba is, vagy bármi más.
Harvester
Anyukám csak 54, de ha látsz a városban egy piros kombi ford sierrát, akkor menekülj. Városban 100, amúgy 150-nel nyomul, és alig látszik ki a kocsiból. Volt régebben egy coupé Audim, amivel járt egy pár hónapig. Nem akart kiszállni belőle, és simán letúrta a diszkópatkányokat az útról minden kecmec nélkül. Még valami: az a kényszerképzete, hogy az autópályán szlalomozni kell a sok tetü között, akik a belső sávra kapták a jogsit.
Idézet az automagazin Skoda Fabnia tesztjéből:
'...egyre több Skoda-vásárló kerül ki alternatív vagy értelmiségi körökből. Ezek a vásárlók semmi pénzért nem azonosulnának semmilyen státusszimbólummal, ugyanakkor igénylik a vele járó előnyöket. Az sem véletlen, hogy ez az ideológia hasonlít a Volvoéhoz: a Volkswagen nyíltan vállalja, hogy a Skoda a svéd márka konkurrensévé szeretne válni.'
Kérdéseim:
Mi az az alternatív kör?
A kategóriai különbözősségektől eltekintve az egyenarculat (lsd. platformstratégia) nem zavaró ez esetben?
sebaj, ma láttam egy leányzót, igen szimpatikusat, egy fekete kombiban, ögtön rád gondoltam. Próbáltam mellé kerülni és átintegetni, de nem jött össze, ráadásul szegény nagyon el volt bambulva, láthatólag a felhôk között járt :-)
hello harvester.....
szoval volvo fejlesztőmérnök....
ok.... én voltam kint náluk (göteborg) 3 hetet.
ahhoz hogy ott mérnök légy, kell:
- civil endzsíííííniör B
- beszélj anyanyelvi szinten svédül
- ugyanez angulul és/vagy németül (utóbbi esetben is tudj angolul)
- és léegultoljára legyen valami autoszerelői vagy hasonló alapvégzettséged.....
.... no, ezután mész próbaidőre és ha meg vannak veled elégedve és nem teszel keresztbe túl sokat, akkor lesz belőled rendes volvo alaklmazott kb 1,5 év után..... (kapsz volvo-s ruhát :) )
ezállapot szerint autót fogsz kívülről belülre és vissza szét-és összerekni. NEM mérnökösködsz. olajos leszel meg dzsuvás....... (kb 1 hónapig).....ja: a próbaidő alatt valami mérnök mellett b@szod a rezet....
- ha ok minden, rádbíznak egy -két kisebb feladatot....innen már bizots, hogy jó nyugdíjad lesz (hacsak el nem b@szol valamit nagyon) és nem túl stressás életed....
a srác, akivel a gyárban voltam (jó, ő beszél svédül nagyon jól meg angolul is, ja... meg van egy kkmf-es (ISMERIK!!) diplomája egy sima autószerelő szki-val).......
szóval, 3éve van ott és még nagyon figyel magára..... DE: a fizije már most is 11800 sek adózás után....... ami azért nem is olyan rossz kint sem.....de nem is olyan nagyontúljó....
olyan netto 90e ft-os magyar fizatésnek felel meg magyar viszonylatban.... (egyébként 1sek kb 28huf)
.....háát, ennyi.....