A Lombardini duruzsolását igen várom! Az olajzöldhöz egy galambszürkét én el tudnék képzelni. A motornál még a szívószelep is gyanús. A szívótorok vastagon tele van trutyival, s szelephézag sem volt. A beállítás után a kompresszió továbbra is semmi. A mérő 8-tól mérne, de meg sem moccan. Így csak szívás van - nekem is. Egyébként a kaszni jó állapotban van, szép, megkímélt, nekem tetszik. A fékeket már átnéztem, rendbe tettem, volt mit. A hátsók hátsó dugattyúi be voltak állva, de polírozással - fúrógéppel - tökéletes lett. A kézifék bowdent itattam, etettem, most már hajlandó mozogni. Az első betéteket keddre felragasztják. Eddig ennyi.....
A bátyám elektromos Pulija eladó , 160-ra tartja , de akksi nem nagyon van hozzá , csak annyi , hogy ki lehet próbálni . Akksi százezres nagyságrend , akkor viszont hozza Bigyó2 elvárásait . Bátyám is többek között azért vette , mert a cégnél tudta töltögetni .Mellesleg ez nagymotornak lett vizsgáztatva , a műszakija januárban járt le .
Tölteni tudnám, de azért az általam elvárt sebesség időnként el kell, hogy érje az 55 km/h-t. (Gyorsforgalmi u. stb) Lehet, hogy éppen ezért csak az utolsó utamon utazhatok vele. A temetőkben mai napig is előszeretettel használják.
És még van egy saját tervezésű repcsim is, a mopedautós őrület előtt építettem belőle néhányat, csak amikor az egyikkel kicsit lezuhantak, leálltam a "gyártással":))
Ha villanyautóval akarsz furikázni, vegyél E2-s Pulit. A használtauto.hu-n is szoktak hirdetni. Nekem most ajánlottak 2 db-ot, úgy néz ki el is hozom mindkettőt, mert príma fagyisautót tudok belőlük faragni (az idén kiselejtezem az összes kétütemű járgányt). A formája nem túl megnyerő, de ha a munkahelyeden tudod tölteni, akkor még üzemanyagra sem kell költened.
A sárga-fekete színeknél szerintem nincs jobb összeállítás! A márka önmagáért beszél. Az alu vázon elasztikus műanyag futurisztikus hatása, valamint a LOMBARDINI lenyűgöző duruzsolása gondolatébresztő.
Köszi, ezt mintha valaki már feltette volna. Az árakat nem tudtam kicsiholnni belőle. A holland helyenként horror-pornó. Kiváncsi leszek az eredményre, ha elkészülsz. Az enyém olajzöld. Az első és hátsó lökhárókat , valamint az ajtók törésvonal alatti részét akarom festeni körbe, mondjuk szürkére. Mi a véleményed?
Hagyományos 4 kW-os kefés motorral 330e az átalakító készlet, ami tartalmazza a motort, a szabályzót és a töltőt. Az akkupack ára sokmindentől függ, legalább 200e, de akár 2M is lehet. Kisebb költségek még vannak, pl. a lehajtás, motortartó, stb.
Éppen ma raktam össze egy 3 kerekű akkus triciklit, ezt 2 db, 600W-os 3fázisú brushless agymotor hajtja. Éppen csak összedobáltam, és csak a ház előtt tudtam menni egy kört, mert az akkuk nem voltak feltöltve. 90e Ft-volt a 2 motor, az elektronikával és a gázkarral együtt. A járgányba most 4 db ócska meghajtó aksit tettem, de a jövő héten veszek bele savzselés ólomakksikat, kb. 120e Ft-ért, +60e a 48V-os töltő. Ezek az aksik kb. 600 töltést bírnak ki.
kösz a bíztató szavakat, s az érdeklődést. A váltó: a szek. tárcsa tengelyének csapágya kiment, a golyók a házban, a ház szimmeringfészkét kissé "megnyalta". A szimm.fészket megperselyeztetem, a csapágyak, szimmeringek járatos méretűek - újakat teszünk bele. A motor: nem volt indítható, forgatta az önindító, de nem kelt életre. Mérési eredmény: egyik henger normális, a másik kompressziója = 0. Úgy döntöttem, hogy egy rutinos, régi ismerős autószerelőnél szétkapjuk, s ami kell, azt javítjuk, cseréljük. Bízom benne, hogy egy gyűrűzéssel megoldható. Az izzítók jók, a csúcsokat majd közben ellenőrízzük. Alkatrészre van egy címem: www.moser-parts.com. Tiroli, tel.: +o43-676-560-5484. Bigyó2! GRECAV EKE 505 XL, sárga, fekete tetővel, aluf. üdv.
Itt az EU-s irányelvre hivatkoznak, hogy emiatt kell módosítani (többek között) a segédmotor fogalmát, tehát mindenképpen nekünk kedvez. (Ha az EU-ban segédmotor, itt is annak kell lennie, mindegy hogy üres tömeg v. saját tömeg, mert EU-s irányelvre hivatkozik) Kifejezetten írják, hogy lehetővé kell tenni a 3- és 4-kerekű segédmotorokon a személyszállítást :)
Váltó-és motorhibás ....semmi gáz , én is így vettem a gépeket , a Ligiernek lekarambolozták az elejét , hiányzott belőle kompletten a szekunder variátor és az alváz elülső elemei , az utóbbinak az alsó része sebtében alumínium függönykarnisból lett betoldva , aztán valahogy úgy maradt azóta is....ne felejtsük el a Eiffel-torony is ideiglenesre lett tervezve , le kellett volna bontani a világkiállítás után , ennek hány éve is ? Az Erad ugyan nem ütközött , de kedves sógoraink (feltehetőleg ők) kilopták belőle az önindítót....Ehhez képest a te hiányaid elenyészőek , megjegyzem mindkét gép üzemképes azóta . Szóval semmi gond , ha valaki nem ilyed meg a bütyköléstől , az ilyen hibákon úrrá lehet . WooDoo-nak annyiban igaza volt , hogy ezekben a masinákban semmi olyan technika nincs , amit egy jól felszerelt házi műhelyben , vagy egy nagyon rosszul felszerelt autószerelőnél ne lehetne megoldani . Van egy-két célszerszám , főként lehúzók , azokat esetleg le kell gyártatni , de nem nagy költség , és ha megtartod a gépet , akkor egy életen át kiszolgál az a pár szerszám . Mit jelent az , hogy motorhibás ?
Hát engem is elkapott a (variátor) éxíj, kb egy hete egy GRECAV (2003) tulaja lettem. Sajnos váltó és motorhibás, így sikerült a számomra elérhető áron megvenni. Itt a tavasz, "szerelem, szerelem", amíg kész nem lesz. A váltó már darabokban, a motor a sorára vár. Még kell hozzá a primer tárcsában lévő 3 db piros csúszóelem, a szek.tárcsához a 3 kis szürke papucs. A gyári súlyok ebben 16o gr-osak, az éxíj 28 mm.
Tévedsz, gázolajjal működik pl. a gázturbina is, és az külső égésű motor, a gőzmotorról v. a stirling motorról nem is beszélve. A jogszabályok sem az üzemanyag fajtája, hanem a gyújtás tipusa (szikra v. kompressziós) szerint osztályozza a motorokat.
A köhém rendeletek szerint egyértelműen segédmotornak számít a járgányunk, és az új kreszben is ugyan azt a szöveget vették át.
[A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak] „r) Segédmotoros kerékpár: ra) olyan kétkerekű jármű, amely 50 cm3-nél nem nagyobb hengerűrtartalmú belső égésű motorral van ellátva – elektromos meghajtás esetében a motor teljesítménye a 4 kW-ot nem haladja meg – és a tervezési sebessége a 45 km/óránál nem nagyobb, 15 rb) olyan háromkerekű jármű, amely rba) 50 cm3-nél nem nagyobb hengerűrtartalmú szikragyújtású vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb belső égésű motorral; rbb) legfeljebb 4 kW teljesítményű elektromos motorral; van ellátva és a tervezési sebessége a 45 km/óránál nem nagyobb, rc) olyan négykerekű jármű, amelynek saját tömege – elektromos meghajtás esetén az akkumulátor tömegét nem számítva – legfeljebb 350 kg és rca) 50 cm3-nél nem nagyobb hengerűrtartalmú szikragyújtású vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb belső égésű motorral; rcb) legfeljebb 4 kW teljesítményű elektromos motorral; van ellátva és a tervezési sebessége a 45 km/óránál nem nagyobb.”
Hát nincs az összes rendőr Budapesten. Engem ma megint feljelentettek :( Végülis normális rendőr volt, csak nem lehetett meggyőzni :) Azt mondta, hogy különösebben nem érdekli a bírósági végzés. Mondtam neki, hogy ha most feljelent, mire ebből lesz valami, már meghozzák az új KRESZ-törvényt, ami felment engem, erre azt mondta, hogy valószínűleg így van, de akkor is megteszi. Azt mondta, hogy ő nem akar résztvenni ebben a huzavonában, de megvan a KFF-nek az állásfoglalása, a rendőrségnek is ugyanaz, nekik meg az a feladatuk, hogy betartassák.
Üdv mindemkinek. B. Függelék a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelethez 1. E Függelék alkalmazásában - a rendelet 2. §-a (1) bekezdésében foglaltaknak megfelelően - a járművek fajtái a következők: 1.1. "Motorkerékpár": olyan gépjármű, amelynek két vagy három kereke van, továbbá az olyan négykerekű gépjármű, amelynek az üres tömege - elektromos hajtású gépjármű esetében az akkumulátorok nélkül számítva - legfeljebb 400 kg (áruszállító gépjármű esetében legfeljebb 550 kg) és legnagyobb motorteljesítménye nem haladja meg a 15 kW-ot. 1.2. "Motoros tricikli": a három- vagy négykerekű motorkerékpár. 1.3. "Segédmotors kerékpár": olyan két- vagy háromkerekű jármű, amelynél a hajtómotor hengerűrtartalma az 50 cm3-t és tervezési sebessége a 45 km/órát nem haladja meg. Segédmotoros kerékpár továbbá az olyan négykerekű könnyű jármű, amelynek az üres tömege - elektromos hajtású járművek esetében akkumulátorok nélkül számítva - legfeljebb 350 kg, tervezési sebessége legfeljebb 45 km/óra, külső gyújtású motor esetében a hajtómotor hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3, illetve más motortípus esetében a hajtómotor legnagyobb névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW. De ezt már vsz1960 megírta 1163-as hozzászólásában.
A gondot ott látom, hogy sokan összekeverik a "járműfajta" és a "járműkategória" fogalmát. A KRESZ-ben megadott "járműfajta" fogalom az elsődleges, mindig a "járműfajta" fogalmából kell kiindulni!
a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 2. § (1) bekezdése szerint pedig a rendelet alkalmazásában jármű: ..... a segédmotoros kerékpár. A járművekkel kapcsolatos fogalmakra - a rendelet Függelékeiben meghatározott eltérésekkel - a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendeletben, valamint a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendeletben (a továbbiakban: ER) meghatározottakat kell alkalmazni. A járművek egyes kategóriáit a rendelet Függelékei határozzák meg.