Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Jaaaa, szivar, Érden a SteakHouse-ban valami szivarklub tart rendszeresen közgyűlést, állítólag haláli jó banda. A napokban beszéltem a tulajjal, befogadná a klubot, mint törzshely, feltéve hogy nem szaporodunk túl, és nem szorítjuk ki a törzsvendégeit. Kb 15 fôig tud rendszeresen fogadni, esetenként többet is. Partnernek mutatkozott mindenben, bevállalná a faliújságot, és hajlandó lenne külön kajákat kreálni, Volvos névvel, mint pl. "SvédAcél cocktail", vagy "Áfonyás steak a'la Volvo", avagy "Héjában sült tégla", esetleg "Amazon saláta", neadjisten "Három személyes vacsora 850 Turbo módra", vagy "T5R menü"...
Mi a baj a BMW-s topic-kal? TÖk jó csókák, igazi lelkes autóbolondok. Csípom azt a helyet, jó hangulata van. (Télleg, mi miért nem linkelünk be muffokat ezerrel?)
Templar jó hirem van!!! Állitolag elöre el van döntve ki nyeri és a nyertes állitolag egy 240-s volvo tulajdonosa...Bár azt hallottam hogy egy pirosé :)) azé reménykedj :)
Lore nem tünt el csak ugy döntött ezentul a SAAB topicba irogat :))
Igen, én is úgy érze, hogy a Skodának leginkább a presztízzsel lesz gondja. A minôséget, megbízhatóságot, biztonságosságot el tudja érni, hiszen a technológia adott, ismert és pénzen megvásárolható, de igazi presztízst kiépíteni a legnehezebb...
köszönöm az észrevételeket,csak a smájlikat még nem tudom hogy hogyan értelmezzem :)))
mielött a fejembe szállna a dicsöség,elárulom hogy a script nem saját kútföböl van hanem a netröl,csak átalakitottam saját
szükséglet szerint.amugy hobbiból foglakozom programozással,tényleg ha lesz a volvo klubbnak honlapja szivesen csinálok hozzá akármit,kérdöiveket,scripteket vagy amit kell.
Iore: igazad van csak 2 kép volt az új V70-esröl,utólag én is rájöttem
de bennt hagytam mégis,kiváncsi voltam szól-e vki érte.:))
guruló: szerintem ez a volvo skoda összehasonlitás annyira nevetséges hogy nem is
érdemes vitázni rajta,nem tudom melyik tökfilkó találta ki.próbavezettem
az Octaviát,Fabiát csak egyben tudnának konkurálni a volvókkal: az árban.
a nagy volvok (850,940,v/s70,v80) teljesen más osztályban versenyeznek,ahol
az audi,bmw mozog.szeritem sohase fogja utólérni a skoda öket,mégha a VW konszern legjobb
minöségü autója lesz,bár ez is erösen kétséges az Audi miatt.
a skoda (legalábbis) itt svédbe a "sok autó,kevés pénzért" cimü kategóriába
fut és nem hiszem hogy ezen a jövöben változtatni fognak vagy akarnak rajta.
nem akarom szaporitani a szót csak annyit még hogy a volvo
egy nagyon jól bedolgozott autómárka amit nem egy éjszaka épitettek fel.
joyride: Welcome to the Club :-)
Léxűrô: hááát, nekem a fékpad szerint 4 (négy) lóerôt adott a 210-hez hozzá, ami ugye nem sok. Talán egy kicsit rugalmasabb lett tôle a kocsi, de ez sem számottevô. A 460-ason viszont nem nagyon lehetett érezni, kivéve, hogy több port engedett át <- ezt látni lehetett, BTW. Gyere talira 3-án!
A.GY. A Klubot hivatalosan még nem említettük a vezérképviseletnek, bár tudomásom szerint SZ. Gergô jó emberünk már beszélt valakivel. Több forrásból azt hallottam, hogy nem számíthatunk túl sok segítségre tôlük -- elég merev társaság. Még a név- és logo használat is kétséges.
Templar Ma többen is elvették a kedvem a repülônaptól. Viszont ott lesz a Jani barátom is Zalaegerszegrôl, a gyönyörű 740-essel. Sajna ô vasárnap megy, úgyhogy elkerüljük egymást. Viszont megeskettem, hogy 3-án el fog jönni -- csak merészeljen távolmaradni, biztos hogy naponta 2x küldetek locsolókocsit az utcájukba...
Kitaláltam, hogy hogyan lehetne áthidalni az alapító okirat hiányát toborzásilag. Kellene készíteni pár A3-as plakátot, amit ki lehetne lógatni a szervízekben, miszerint:
- megalakultunk,
- a papírok ügyintézés alatt,
- találkozó 3-án,
- programokkal,
- mindenki jöjjön,
- mert belépni meg regisztrálni még nem lehet, de ismerkedni és szándékot jelezni igen...
fargo,
Asziszem én vasárnap megyek K-re sajnos földön :-(
Korábbi tapasztalataim szerint (micsoda szentségtörés ez itt) nincs jobb erre mint az Intercity.
Hi joyride,
Lépj be a klubba, mielőtt fargo vesz rá:-)
hobe,
Hát azér kell kicserélni az összes gumit, hogy Triznyák ne tartson szarrágónak.
Ha csak kettőt cserélsz, akkor viszont Oya-val értek egyet (előre)
Templar a földhözragadt akinek még mindig nincs új albérlete
Már egyszer válaszoltam ,de kidobotta forum.
Szóval Rákoscsabán lakom, van egy fehér 480-ES és egy piros 460 a családban.
A 480-nal minden baj előjött, ami egy szerelemből vett autónál lehetséges:computer+motorcsere, első-hársó futómű(szilentek,gömbfejek, stb) toronycsapágy, féltengely, stb.
A fék munkahenger hegesztve volt, de még mondhatnék párat, mire nem képesek egyes szerelőnek mondott emberek...
Már csak a belseje van hátra, ehhez keresek kárpitost.Ki tud ajánlani?
A 460at csak a családdal + nemzetközi delegációk fogadására használom.Röviden ennyi.
Remélem, tudok a talira menni
A.GY. Ne haragudj kérlek alássan, egyáltalán nem értek veled egyet.
Egyszerű fizika. Fékezéskor az gépjármű súlypontjának illetve a súlypont körüli elmozdulásának következtében az első kerekek *sokkal* jobban terhelődnek mint a hátsók. Ebből eredőan, ha cak nem az a célod, hogy az új gumik minél kevésbé kopjanak, az új guumikat a jobb fékezhetőség, jobb úttartás ill jobb vizenfutási tényezők miatt erősen javallott az első kerekekre tenni.
Ennek ellentmondana egy hátsókerékhajtású autón való elhelyezés, ahol számolni kellene a lóerők azfaltra juttatásának módjával is, azaz el kellene dönteni, hogy jobb gyorsulást vagy jobb fékezhetőséget kívánunk elérni.
Jelen esetben azonban mivel az első kerekek a hajtott kerekek még ez sem zavar bele a képbe.
Eccóval, ha a gumigyártók ilyen hülyeségeket mondanak, akkor gumigyártók monnyanak le. De szerintem inkább te néztél el valamit, ami viszont mással is előfordul.
Klub ügyben mint talán irtam, én is gondolkoztam.
két dolog
Mit szól(na ) hozzá a VOLVO Mo? Vagy már tudják? Én kérdeztem nemrég nem tudtak róla.
Talán segitenének.Az újságban sokkal elegénsabb lenne megjelentetni.
Veterán szekció? De amúgy is ingyen megjelenteti az Ocskay Zoltán az AM Veteránban, a klub felhivását, bejegyzését .Erről már beszéltem vele.
bocs urak nem a témához szólok
1.A Skoda ügyesen próbált zárkózni, amikor az ős favorit a 340-es hátulját megkapta. Nekem legalábbis rögtön ez tűnt fel.
2 Üléshez a TORX kulcs mindenhol kapható, legutóbb valami OBi-ban láttam kb3-400 Ft.
3.A 480-as a XVII-ből már régóta eladő, asz hiszem ősszel is láttam.
4Egy jó tanács: Ne vegyél a feleségednek 480-ast, úgyis te fogod használni!
5. Miért van, hogy a fórum kidob egy idő után?rendesen be szoktam jelentkezni.
Talán lesz időm elolvasni az aktuális hozzászólásokat is.
üdv
Triznyak
Szerinted mittomén innen kishazánkból, hogy mélyen 10telt HoBe barétom milyen gumikat vett ottan Franciahonban. Esetében valóban szélsőséges esetről beszélhetünk, egyrészt miatta, másrészt mer ugye lássuk be- azok az éticsigazabálók sem vezetnek hétköznapi módon. Éshát aki korba közé keveredik, azt megszünteti a headundshouldersz. Avtópályán vészfékezés 180-ról esetében pedig *hótziher*, hogy elindul a négycsatornás ABS akkor meg ugyismind1. Nem mondom, egy pályaversenyen baromira nem mind1, hogy milyen tapadású, hőfokú, nyomású, mintázatú ésmégeszámtalan dologban különbözhető virsli szeszeng az ember felnijein, de hát uccára.
Hogy mást ne mondjak 1 vagy akár 1/2 tized bar nyomáskülönbség tudod mennyire másmilyen gumiműködéshez vezethet? Másképp melegszik, másképp tapad, másképp viselkedik vizen, másképp áll ellen durrdefektnek kátyúnak ésmégsorol6nám. Hidd el, hétköznapi vezető észre sem veszi sem ezt, sem pedig a másféle gumikat. Az ectétikán kívül nincs egetverő különbség. Az meg, hogy mit érdemel meg, vagy mit nem egyéni szociális probléma.
Persze, ha extrém eset áll fenn pl. elöl nyári, hátul téli tappancsok... Az egészen más tészta. Vagy stílusosan gumiarábikum.
Oya
Hobe nyilván nem olyan fajta gumit vett, erről beszélek. De szerintem egy 3.5millás (87500FRF) autó megérdemel 4 egyforma gumit, és bár valóban nem létszükséglet, de ismerd el, hogy szélsőséges esetekben sokat számít (szélsőséges eset, amikor hobe vezet, ha ismered őt, akkor tudod :-)). De pl. egy szimpla vészfékezés autópályán 180-ról? Hm???
Hobe
hazucc, nem mondtam, hogy szarrágó vagy. Egyszerüen csak kicsinyesnek tituláltalak. Direkt visszakerestem.
Triznyák
Akinek minden eladott gumiból %-a van, de ez titok:-)
Herr Fargo
Tekintve, hogy a kiadott hivatalos program 9-kor kezdődik, igyekezni köll. Elég nehéz lesz behozni, mivel szándékom szerint úgylegkésőbb nyóc óra magasságáben már lent fogunk figyelni, tehát mire te elindulsz mi már ott leszünk. De azél plóbálkozzál... :-) (Szuromi Pisi Bácsiná már előkészületben vannak az új vezérművelő tengelyek a totoyához, sz'al nemsokára autó is lesz belőle...)
HoBe
Ha ugyanolyan tip gumikat vettél, ne is érdekeljn, ki mit mond. Max. majd az újakat rakasd előre a hajtott kerekekre, a használtabbakat meg hátra (ha jól emléxem v.mi 850-et emlegettél). Ha más tipusú gumit vettél az más tészta, de egyáltalán nem nagy gáz. Kétségtelen sokkal elegánsabb és kicsit biztonságosabb mind a négy keéken U. olyan papucsokkal szaladozni, de nem létkérdés. Ha ezzel megspóroltad a vezérműszíj csere árát akkor meg télleg megérte a dolog.
Úgy érted REGGEL 6.30-kor? Vazzeg, én akkor szoktam elaludni. Szóval 8-ra tervezem az indulást, de lesz az 8.30 is, míg leterelem a családom a kocsihoz... Sebaj, majd az M5-ön behozom a hátrányt, majd figyelem a Totoyát.
Sárkányt, naná!
hobe:
Tényleg járok arrafelé, már gondoltam hogy elküldöm hozzád emilt, de még nem jutottam odáig. Szerdán, 24-én délben érkezek és 29-én este indulok vissza. Sajna ezúttal, idô híján repülôre esett a választás, úgyhogy a Volvo itthon marad -- OyaBácsi fogja gondját viselni :-)