Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Bolas: Nincs annyi "zsém", ha lenne, már lenne Volvo-m. Talán jövőre lesz (a cégnek).
Ez pozíció kérdése, jelen pillanatban is a vezető vagyok, de még kicsi a cég egy ilyen
drága cégautóhoz nekem. Fejlődünk, jövőre talán több is belefér (hitelbe).
lore: Igen, Furfangos Frigyesnek is nevezték, mert olyan ravaszakat kérdezett, de rám a
suliban a rengeteg eszem miatt ragasztották (szerénység mindenekfelett :-) ).
Ha tudok, délután benézek a talira, meddig lesztek ott?
Sajnálattal közlöm, hogy ma még egyáltalán nem volt alkalmam (persze a reptérről visszauttól eltekintve) meghajtanom Fargo kolléga T5-jét, mivel mióta bejöttem melóhelyre még a duplanullás helységbe is csak most sikerült kikóricálnom. De ami késik az ugye max halsztódik, múlni semmiképp nem fog. :-)
Zarquon
Nekem az x40 2.0 16v vs. T4 összehasonlításról mindíg csak annak a szerencsétlen v40 2.0 16v tulajnak a képe jut eszembe, akinek az autóját kipróbáltuk Fargoval amikor a 460 Turbo helyett keresett autót.
A sztori.
Megérkezés gyöngyösre, tulaj le, autó körülugrál, rétegvastagságmérő előránt, motor megnéz, autó fikáz soft. Mindez körítve Fargo kelléga nem filigrán méreteivel (háromajtós szekrény+) valamint igen rövid hajával, a tulaj meg volt vagy 1.65.
Fargo autóba betuszkol bal1, tulaj jobbegy, én (mivel fargo mögött hely=nulla) jobb2.
Fikáz autó kicsi (kisebb belül mint a 460), ostoba fánaklátszaniakaró műanyagbetétek, olcsó műanyagok.
Autó elindít, városban békésen kóricál, autó mozog, csendes, nemzörög, nemhangos, nemkemény.
3-as útra ki, motor melegít, minden kellemes.
3-as úton autózás kb. 2.5 kilométert, visszafordul, kipróbál hogyan megy.
Fago ül megdöbbent arccal, autó visít, tulaj pánikol ("azért nem kéne 6k-ig pörgetni") Fargo, "Dehát nemmegy", Oya "Te Fargo ez nem turbo!"
Autó visszavisz, tulaj pánikarccal vizslat autó, mi mosolyog majd balra el.
Szóval, hogy tapasztalatból beszéljek, a kétliteres tizenhat szelepes jószág sehol nincs még egy soft turbohoz sem. Az 1.7-es 460 turboval körözni lehet körülötte és a fogyasztása is max. 1 literrel kevesebb.
Namostez qrvara zavaros lett, de olyan az agyam, mint egy mosogatoszivacs, amivel sokat mosogattak valami nagyonzavaros lében, majd jól kicsavartak, aztán meg bevágták a sarokba.
Hobe(a kétgumis)
mivan kiinéztél a cora-ban egy olcsó csomagtartót? Elmondom: nem jó rá. Olyat keress, ami ha nem is gyári, de a katalógus szerint is rá való. Ne spuroskodj kisöcsi:-).
Hobe engem titulált O.T.-nek, de hibásan fogalmazott, én ugyanis nem értek hozzá, esetleg a szerelőm, de ez ki fog derülni ezen a héten, mivel gondolom befejezi a szüttyögést...
Mi van a szkrínszéverrel? Nem lehet leszedni, vagy még nem próbáltátok?
Fargo
gratula a szerencsés landoláshoz. Megtudtad, hogy lehet repülőgépet tuningolni?:-)
EnJoyride
rendszergazdi csere, az a legeccerűbb.
Templar
teccik amit írtál. Nem lehetne úgy, hogy nem "gyáván hallgatott", hanem mongyuk közömbös pofával szemlélte az eseményeket, és a pofáján is látszott a 40-es pulzus meg a 100/60-as vérnyomás, és a végén is csak pár szót dobott be a Watergate ügyről, a Kenedy gyilkosságról, a holdraszállásról, megmég egy-két ilyen?:-). Ja és megölt az előzetesben néhány nagyon kekec nehéz fijjút?
Templarral ellentétben én már tudom a vizsgaeredményem..
:-(((((
Radáaul ennek folyománya, hogy a találkozóra menésem esélyei lecsökkentek kb 15-20%-ra!
:-((((((((((((((((
fargo!
A poszter nekem tetszik.
Különösen, hogy 2 általam talált kép is felkerült..
Viszont a 740/760-ast nem lehet kiváltani 780-al.
(pedig DE! csak most még nincs nekem olyan..)
Közkívánatra való tekintettel dobj bele 480-ast is!
lore!
Te tényleg néha nem figyelsz!
Mondtam, hogy az én Bálnámban VOLT légkondi csak mindent kiszedtek belőle!
viszont a 940-es kőkeményen néz ki!
Frigyes Úr!
Én inkább 850-est vennék a heléyedben!
Ha annyi zséd van rá, akkor mindenképpen jobban felszerelt használt, de fiatal 850-est tudnál venni!
Abban egy kombi + 4AWD...
Ráadásul ha versenylovakkal seftelsz akár hónapokon belül többet is vehetsz..
:-)
Frigyes Mester,
Jajajaj,
okéoké én is szeretem a Pacikat!
Módosítom csirkefejekre, könnyebben is kivitelezhető.
Tehát aki rosszalkodik az egy vödör csirkefejjel ébredhet! :-))
A nicked még magyaráztad, ez valami kölyökadásban volt egy bábtörpe, nem? Arra nem emléxem pontosan, hogy okos volt-e, vagy nagy ravaszdi?
megerkeztem Parizsba, most nyavalyas francia billentyuzetrol irok.
Kosz a velemenyeket a poszterrol, reggel eljuttattam az Elnokunknek, ki fogja rakni az Ivanicsnal. Sajnq nem volt keznel ertekelheto kep a 480-rol, ezert nem kerult bele, legkozelebb potoljuk...
Az S40 2.0T szerintem szerencsesebb, mint a T4 -- nagyobb a loketterfogata, jobban tuningolhato. [soft turbo]
Megvallom, eszembe jutott, de sajnos még 1 évet legalább le kell nyomnom az Almera-val,
hacsak baromi jó árom nem tudom valakinek elpasszolni, ami azért nem olyan egyszerű,
mert tartós bérlet, hitel, stb még 2 évig ketyeg, így nem tudom, találok-e viszonylag fiatal
850-est, amelyben már teljesen Volvo motor ketyeg.
Egyébként mai áron számolva bruttó 5M körül képzelem el a beruházást, 40-50% előleg
+ lízing vagy tartós bérlet formájában.
Hiába, az a néhány lóerő sokba kerül.
Zarquon: Én úgy hallottam, hogy a 2.0 motor a Renault-tól származik, míg a 2.0T általad
is említve Volvo fejlesztés. Milyen esetleges különbséget látsz a két motor egyéb tulajdonságai
között (tartósság, megbízhatóság,stb) ennek fényében, melyik mennyire tekinthető korszerűnek?
Olvastam a topikban, hogy a ráncfelvarrás részeként módosították 2.0T motort is, nem zárom
ki, hogy 1 év múlva akár már egy ilyen használthoz jussak.
Egy nagy dilemmám az, hogy nekem tulajdonképpen az S70 jobban bejönne (nagyobb, stb),
de valószínüleg 2 évet is kéne várnom rá, hogy hozzájussak.
Hobe,
Mivel epp most experimentalok a sarvedokkel, szivesen megosztom majd veled meg tobbi 480-al
"howto fix it". asszem nem artana lebontanod a hatso karpitot, es megzsurizni mi a keplet.
Ha meg nincs gaz, akkor is preventiv jellegel erdemes lenne telenyomni belulrol a sarvedot valami poli-ize habbal. igy legalabb nem erintkezne levegovel,paraval, vizzel etc.
Üdv.
Zarquon,
Eclipseboy ritkán néz ide, úgyhogy rám hárul :-))
Felrakod a képet a netre, pl. vmi ingyenes szolgáltatóhoz (pl. extra), aztán hivatkozás:
(img src=http://www.extra.hu/zarquon/480.jpg)
A zárójeleket csőrökre cseréld! <>
De, lejjebb Bolas szerencsétlenkedett, le is írta, hogy a csőröket fordítva írta. Vagy felkeresed a millió ezzel foglalkozó topikot, vagy csak az OPEL topikot, ott leírtam egy iskolapéldát.
Hobe,
Ki az a O.T? Hol irta?
A turbo biztos nem bir leszabalyozni ha rossz a legtomegmero mivelhogy ez utobbi az LH 2.2-re van kotve (befecskendezes vezerles) mig a turbo nyomas-szabalyzo pedig az EZ210K-ra (gyujtas es boost). Kommunikacijja pedig koztuk annyi van hogy az EZ210K ad fordulatszam jelet az LH-nak.
De akkor is erdekelne ez az O.T. Csak nem a mi oroszlan tarisznyank, a nepper az?
Fargo,
Vazzeg ne mereszeld kihagyni a 480-t!!!
mer ha megis akkor viharsebesen nyomtatok A3-as szines fenykepet az automrol, es lefogjuk plakatozni a volvtoborzo posztert! ;))
Lacka
a kartekony
ps. Lattam tegnap egy V70 XC kombi caravan vagy mit, ki volt szedve a motorja, hengerfej off. a kettes es a harmas henger kozott 1 mm-es repedes volt!!! es volt az autoban 6000km!!!
sza erdekes, eh?
hobe: Szerencsére az én sárvédőim még nem is gyanúsak, de azért kezdek félni. Azt hittem, hogy amelyik rohad, az azért rohad, mert törve volt. Ez így már nem túl bíztató.
850-es tetőcsomagtartót megnéztem egy ilyen Volvo Accessory katalógusban, és úgy látom, hogy előbb tetősínt kell felrakni, arra lehet tetőcsomagtartó rudakat szerelni. Asszem nekünk volt itthon valami ilyesmi, de lehet, hogy már nincs, majd megkérdem apámat.
Harvester: Korához képest valóban semmi gáz a 400-as váltóval, csakhogy az S40-be már egy kicsit ciki betenni. Gázadásra nagyon nagyot mozdul, hosszú úton jár, és pl. a kettes gyors váltásnál elég nagyokat reccsen (na vajon miért kellett kicserélni az enyémben a 2. fogaskerekét, hehehe. Addig recseg a fogaskerék a váltóban, amíg el nem törik. :-) ). Ráadásul ne felejtsd el, hogy sem a 400-asoknak, de főleg nem az 1.6-os S40-nek nem az Astra meg a 306-os Peugeot a fő ellenfele!
Az viszont már lehet, hogy csak az én problémám, hogy egyesbe eleinte alig tudtam benavigálni (azelőtt Bogaraim voltak, azoknak jobb váltója volt, bár a 480 mentségére váljon, hogy a Bogárban mégiscsak több hely volt a váltónak, +elég sok idejük volt a csiszolgatására... :-) ). Az ötödik fokozat nekem is elég messze van, és nálam a rükivel is óvatosan kell bánni, mert könnyen recseg. Amellett szerintem a kar is túl hosszú, de ez már csak kekeckedés...
A nagyobb S40-esekbe rakott váltó (már Volvo fejlesztés) egyébként egy álom az 1.6-oséhoz képest. Rövid kar, rövid kapcsolási utak, puha, pontos, nem rángatja a kart a motor...
Az alapjárat az enyémben is kicsit nyugtalan, de én szeretem. Viszont a hátsó lámpasor gondolom minden 480-asosnak ugyanúgy végig van törve/repedve, mint nekem. Azért arra fordíthattak volna némi figyelmet, hogy a hátsó ajtó ne b@ssza szét a lámpát... :-) Ráadásul nekem kifagyott (!) a jobb hátsó lámpából a macskaszem, úgyhogy most fogom kicseréltetni az egész hóbelevancot egy szekérderék pénzért.
Frigyes Mester: Szerintem is jó választás a 2.0T, de előtte mindenképpen próbáld ki a sima kétliterest is. Az egy nyugodtabb gép, de szerintem majdnem olyan jól megy, mint a turbós és valószínűleg olcsóbb és kevesebbet eszik. A nyomatéka persze rosszabb, de ha én S40-est vennék (bár én inkább V40-est vennék), és ésszerű szempontokat is figyelembe vennék, akkor alighanem 2.0 lenne a dologból. Szerintem egy családnak ideális. Nem kap szívrohamot az asszony (rosszabb esetben anyós), és a vezető adrenalinszintje sem közelít a "DANGER" zónához (persze kinek a pap, kinek a papné, mindenesetre családdal én inkább nem ralizok).
Nem tudja valaki, hogy 850-es kombira hogyan lehet tetocsomagtartot tenni?
Ha kinyitom az ajtokat, akkor latok negy menetes lyukat, csak nem tudom, hogy ide jo barmilyen tetocsomagtarto, vagy valamilyen kulonleges kell a Volvohoz?
A rendőrség bravúros nyomozást követően könyörtelenül lecsapott az ájlávjú vírus terjesztő felelőtlen személyre, aki mérhetetlen cinizmussal kísérelte meg tönkretenni a világot behálózó internet rendszert.
A tettes - aki önmagát a bíróság előtt is Oriza Triznyáknak vallotta - az eljárás során sem tagadta meg önmagát. A kihallgatásokon gyáván hallgatott, hiába szembesítették rémtetteinek kétségbevonhatatlan bizonyítékaival. Majd a bizonyítékok súlya alatt megtörve, a sokkoló képek láttán bevallotta szörnyű tettét, ezenkívül elismerte felelősségét az orosz válság kitörése kapcsán, feltárta vétkességét a benzináremelésben valamint utalást tett arra, hogy Oswald nem egyedül lőtt.
A virtuális rém azóta jól megérdemelt börtönbüntetését tölti, emlékiratain dolgozik, buzgó hívő lett és valami Volvo topicba írogat.
Megin én,
lehet, hogy az előbbi link nem megy rendesen mer kicsit elírtam, bár nálam műxik. Tehát ha az nem, akkor esetleg ez.
Joyride
ebből is láthatod, hogy simán átjött ahogy mondtam. irály, ha az ember sajátmagának quotazik:-)
Kaptam viszont egy mailt, amit megosztanék veletek. Teljesen off, viszont nincs kedvem küldözgetni, meg lehet, hogy pánikszerüen letörölnétek:
Subject: I LOVE YOU
> Holgyeim es Uraim!
> En egy rettenetes polimorf virus vagyok.
> Megfertozom az On teljes operacios rendszeret, szaporitom magam, az osszes
> baratjahoz eljuttatom magam csatolt allomanykent, katasztrofalis mertekben
> leterhelem az Onok rendszer-eroforrasait, letorlom a rendszerfajlokat a
> merevlemezrol, utana le is formazom azt, sot, meg az alaplapot is
> hasznalhatatlanna tudom tenni.
> Sajnos egyelore meg csak beta-verzio vagyok. Szerzom meg nem tanulta meg,
> hogyan kell virust irni, ezert szuksegem van az On segitsegere is.
> Kerem az alabbi sorrendben hajtsa vegre a kovetkezo lepeseket:
> - Kuldjon tovabb a cimjegyzekeben szereplo osszes cimre.
> - Torolje le a merevlemezrol a command.com es az io.sys fajlokat, valamint
> az egesz c:\Windows mappat.
> - Formattalja le a hard disket.
> - Ha tud, irkaljon be a BIOS-ba mindenfele marhasagot.
> Ne feledje, az On segitsege, kozvetlen kozremukodese nelkul nem tudok
> elterjedni az egesz vilagon.
> Segitseget elore is koszonom,
> Az On polimorf virusa
Szevasztok Kissrácok,
a Joyride-os screensavereket letölthetitek innen. Ha valakinek gongya van (pl. nem megy az ftp, tiltya a hálózat) akkor szójjon, és kirakom www-re is.
Harvester
próbálkozz az üléstámla előredöntésével, hátha úgy eléred az ötödiket:-)
89-es 480 turbo. Egy par dolog mar volt benne cserelve, de a motorjaval nincs semmi gaz. Most O.T. kezeben van a dolog, mert le kene vizsgaztatni es el akarom adni. A bal hatso sarvedom nekem is rohad, egyebkent nem ronda. Az alapjarat is ingadozik, de mar O.T. irta, hogy a legtomegmeronel van valami gaz. Ettol aztan a turbo is leszabalyoz neha:-(