Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
lore ígérd meg, engem nem fogsz becézni!
(Trizzy, vazzeg...:-))))
Mellesleg nem akarlak lebeszélni az utódlásról, trónörökösrôl mindenki gondoskodjon saját belátása és tehetsége szerint. Csak széllelbélelt ifjonti szellemed igyekezék megvilágítani pallérozott elmém örökbecsi tanácsival.
Ja, Trizzy: az a Bálna nem Bolas Bálnája, ne tévesszen meg a rendszám, elárulom: az Bolas rendkívüli számítástechnikai tudásának köszönhetően egy fotosopos retus. Amúgy Bolas Bálnája sokkkal szebb, lexebb a ködlámpája.
Egyuébként nekem a hang nem jött le, megyek kommunikálni az oprenceremmel...
TRIZNYÁK,
épp most nézegetem a műved itthon, modemesen, hangkártyásan. Az anyag méretes, a net lassú szal pereg a pénz, fogy az idő.
A robotos pojjénod nem illik volvo-gyárra. Láttam erről cikket, egész sok emberanyag dolgozik arrafelé és sokan hímtag nélküli egyedek...
A.GY.,
nicked eredete? Nehogy aszond, hogy csak sör mellett, mert azt már Bka eljáccotta!
A 40-essel mi volt még a gond? Ha a kedves ismerőseid nagyra nőttek akkor a helykínálat lehet még a gond. A külfödön a jó utakhoz szokott embernek télleg baromira ráz az M7 meg hasonló szintű utak, ez nem a 40 hibája, nekem bejön a futóműve.
A POLAR feliratot én is láttam már egy 945-ösön, ez egy külföldön alkalmazott felszereltségi szint, vagy talán a kombi jele. 855-ös volt?
Zarquon,
nicked szintén homályos, ha public akkor osztd meg. Több infót is írhatcc az autódró!
Bolas,
nos igen tanulni, tanulni, tanulni ahogy szellemi példaképed is mondta!
Nem verexem a volvo renoméjáért, aki nem érez rá, az nem is értheti. Valszeg én is a talikon mélyítettem el az eddig csak külsőségeken alapuló vonzalmamat a márka iránt, hiszen beülve egy régebbibe, felfedezni a hagyománytiszteletet... nem folytatom, nem kell az embernek aszinni, hogy gondolatait meg kő osztani.
Macsek,
mi az a 007? Tippem az azért van: a Macska nick már regisztráltatva vagyon, ezért egy számmal akartad megkülönböztetni, dehát milyen prosztó a macska2 nick, tehát bevetettél egy olyan számot, mely hömpölygősebb asszociációs folyamot indít meg a Templarhoz hasonló gondolkodó lények agyában. Bingo??
S80 vagy C70? Te mint topikunk hölgyemény-frakciójának oszlopos tagja kérdezed ezt, vagy hímnemű társadnak/kollegádnak keresel valami roncsot? Szal ha repizni akarsz a dellás ügyfeleknek + víkendezni és nyaralni is kényelmesen akarsz a kölkökkel akkor az S80 a válasz. Ha nőket akarsz felcsípni, netán pasikat akkor pedig a C70!
joyride,
lehet, hogy félreértetted mert én több életszagú paraméter miatt még nem rendelxem kifejlett gyermek egyedekkel. Bár épp ma beszéltünk fargoval erről: viszek egy pár millió kis (nagyon kicsi) kölköt a talira én is. :-)) Szal leghamarabb jövőre (nemcsak a biológiai kritériumok miatt, hanem fogantatásügyileg is) lesz kislore, de két-három év múlva szinte biztos. Persze ha addig fargo le nem beszél... :-))
Templar,
csak nem valami izgi repcsi vizsga? Aszonta az Ausweis-et kiállító nagyhatalmú főnök, hogy Templar fijjam utánozd csak a Bessenyeit fél óráig ezzel az AN-2-ssel és akkor meghosszabítom?
Megvilágozodott lennél? Hmmm... bebizonyítsam az ellenkezőjét? :-)))
lore aki még mindig volvos, topikos és okos
ps: fargos kiemelés és TRIZNYÁKos aláírás rulez!
Templar fijjam,
a trükk egyszerü : gyakorlás.
És egy példa hogy csillogjon is valami:
ha kinézel látod, hogy esik az eső ugye...
Namármost ez nem véletlen, mert én csináltam.
És hogy hogy?
Roppant eccerüen:
lemosattam az autóm, és íme :-).
(basszus 11 éve ez megy...:-().
Triznyák
aki előre felmentette magát a talit megelőző kocsipucolás alól. Utánozni nem ér, kopirájt ló, meg ilyesmi
Macska,
Ez eddig OK, de mitől van a 007 vagy ez a része nem publikus? :-))
A kérdőív a május 20-i szám melléklete, de lehet, hogy csak az előfizetők kapják. Ha nem töltöttem volna ki nem haboznék felajánlani de így csak azt ígérhetem, hogy ha nyerek egy S80-at beleülhecc.
Bolas a kérdésedre a válasz,hogy miért voltam pümpi és miért vagyok macska:Nos,egyszerű.A kollégáim (srácok)rám ragasztották eme két nevet.Mondván olyan "pümpis" vagyok,meg egyszerűen macska.Ne kérdezzétek,hogy milyen pümpinek lenni,de akik így hívnak,nem bántásból teszik,és már ott tartok,hogy megszoktam.
MÁS:A kérdés egyszerű.S80 vagy C70.Érveket és ellenérveket kérnék felsorakoztatni.Előre is köszi!
MÁS:A kávézó az Andrássy úton van.
Bolas
Kösz... Ctrl-c Ctrl-v nekem is megy alapból, nek akartam káros gondolataimmal fertőzni a társaságot.
Még a végén odáig juttok mint Fargo barátom, aki elkapta tőlem akétoldali tuningmániát. :-)
Spórlégszűrő.
Milyen tipusok vannak?
Általánosan elterjedtek a szivacs alapú (pl. Jetex) és az oljaos, fém, szövet kombinűciójú szűrők.
A szivacs ellenjavallt, mivel áteresztőképessége nem jelentősen több, mint a papíré, ugyanúgy képes eldugulni, és lényegesen több szennyeződést ereszt át.
Olajos általában bevált. Működési elve az, hogy sokkal ritkább, nagyobb hézagokkal szőtt több rétegű szövet-fém kombinációjú hálót átitatnak egy spec folyadékkal (gyakorlatilag v.mi nagyon finom olajjal), a beszívott levegővel együtt érkező mechanikus szennyeződések pedig ebbe ragadnak bele. Tisztítása a hozzá adott szettel történik, szereléssel együtt kb 5-8 perc.
Mit lehet várni tőle.
1, Szűrő élettartama (ha mechanikus sérülés nem éri) megegyezik az autó/motor élettartamával.
2, Szívóhang növekedés. "lámpaernyő" v. ún cone tipusoknaál nagyon nagy, valszeg ezzel rendelkezik Antforce kolléga is. Extrém esetben előfordulhat, hogy inkább szívóhangot mint motorhangot hall az ember gyereke. A rendes légszűrő helyére illeszthető daraboknál inkább csak decens, jól megkülönböztethető szívóhang van. SZVSZ az előbbi elég rendesen, utóbbi egyáltalán nem zavaró. Én teljes motorhangot szeretek hallani, kis vezérlés, kis szívás, kicsit több, de visszafogott kipuf, ford szám>6000 :-)
3, Motorélettartam. Változás nem szignifikáns, ha jól karbantartott a szűrő és a motor is, gyakorlatilag nincs változás. FIGYELEM! Az olajos sportlégszűrők a hagyományosokkal ellentétben nem eltömődnek, hanem elkezdik átereszteni a szutykot az elsználódás/koszolódás előrehaladtával. Ezért kell az ilyen tip. eszközökre jobban odafigyelni.
3, Gazdaságosság. Nem tudom, hogy Hondáéknál mennyi időnként kell légszűrőt cserélni alapból, mi több, azt sem tudom mennyibe kerül. Amit tudok, Alfánál kb. 40-60k kilométer után ugyanannyi, vagy olcsóbb mint a hagyományos papírszűrők.
4, Szerintem mindenki erre várt. TELJESÍTMÉNY :-) Mért adatok alapján 2-6% telj, növekedés főleg a magasabb ford. szám tartományokban. Többen beszámoltak némi többlet nyomatékról is, erről nem tudok nyilatkozni. A szívóhang egyértelmű növekedésétől várható még plusz 5-10 pszichikai lóerő is, de ez ugyebár nem mérhető :-))))
SZVSZ nagyon korrekt dolog, de...
1, nem javaslom utcára az ún lámpaernyő szűrők használatát. Egyrészt, mert a felhevült motortérből közvetlenül szív levegőt, ebből következően ugyan nagyobb áteresztő kapacitása van de kisebb légsűrűség miatt kevesebb üzemanyag égethető el vele. Úgyszintén ide tartozik, hogy a légszűrődoboz is hozzá tartozik ahoz a nagyon jól megtervezett rezonancia rendszerhez, ami (több egyéb dolog mellett persze) alapvetően meghatározza a motor nyomatéki és teljesítménykarakterisztikáját. Még tovább megyek. A mechanikus szűrést nagyban elősegíti a gyári levegőszűrődoboz+lengőcsövek etc.
2, városi ill. poros használatkor célszerű a tisztítási/újraolajozási periódusokat csökkenteni. Pl. a versenyautón extrém poros (pl. esztergom strázsahegy vagy veszprém lőtér) gyorsasági szakaszok után rögtön tisztítás van. Egyrészt teljesítmény, másrészt motorélettartam kérdések miatt.
Ha van rá megfelelő keretösszeged, és hosszú távon gondolkodsz, vagy sokat használod az autód, valamint nem tartasz a *tényleg minimális* macerától ami a szűrő rendszeres karbantartásával jár, szerintem érdemes belemenni a fentiek szem előtt tartásával.
Tehát javaslat utcára: Gyári rendszer megtart, a papírbetét helyett kompatibilis protlészűrő használata. Városi vagy egyéb poros helyen üzemeltetés/extrém használat mellett sűrített tisztítási periódusokkal.
Remélem elég részletes volt a válasz és nem maradt a témával kapcsolatban kérdésetek. Amennyiben mégis, hajrá, tessék feltenni.