Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BIGYO2 Creative Commons License 2007.03.19 0 0 1761

MKP-nak vizsgáztatva utazhatsz vele autópályán, autóúton, 1 fő utast vita nélkül szállíthatsz vele. Lehet, hogy ez

fontos szempont volt annak, aki levizsgáztatta. Jelen tisztázatlan körülmények között beleköthetetlen. Van, aki nem kockáztat.Valahol igaza van.

Ha hivatalosan is rendeződnek a körölmények, akkor marad a fenti szempont.

Qrucsai Creative Commons License 2007.03.19 0 0 1760
Pár napig nem voltam.

Visszatérve a Lada légszűrőre:

Nekem külön tetszik, hogy kicsit hangosabb (morcosabb) a kicsike.

A Láng kft. egyébként tényleg furcsa cég, légszűrőt nem adtak, de ajánlották magukat, hogy szívesen megszereznek hozzá minden alkatrészt.

Ilyen egy reményteljes kapcsolat kezdete...
Előzmény: WooDoo (1697)
BIGYO2 Creative Commons License 2007.03.19 0 0 1759

Ha megnézed a motorkerékpár fogalmát, abba beleillik, (ha jól emlékszem 15 KW-nál nem rősebb motor), ami stimmel. De ki az a bolond, aki annak vizsgáztatja, (most még rendben, de a jogharmonizáció után). Arra emlékeztet, amikor a

Simsonra rendszámot raktak.

Előzmény: Kitticar (1757)
BIGYO2 Creative Commons License 2007.03.19 0 0 1758
Beporlaszt oda is, ahol nem látod. Ami rohad, annak nem tudja megelőzni a rohadását.
Előzmény: WooDoo (1746)
Kitticar Creative Commons License 2007.03.19 0 0 1757

Sziasztok!

Egy apró kérdés.A tiéteken van rendszám és magyar forgalmi?

A használtautó.hu-n van egy ligier és van rajt minden.(Forgalmi,rendszám)

Akkor ezekszerint kötelező  a rendszám és a forgalmi?

Ha valamit tudtok irjatok.Köszönöm

 

Törölt nick Creative Commons License 2007.03.18 0 0 1756
akár hiszitek, akár nem , tényleg nem mese , de v.mikor megtörtént, ennek bizonyságaként bátran ki merem jelenteni, hogy a nagyanyám /nyugogjon békében /
látott olyan embert aki beszélt olyannal, aki látta amikor ették.
ez csak ugy eszembe jutott , gondoltam megosztom Veletek ezt a fontos infot!
erre már biztonsággal lehet alapozni .

ui: nem kell mindenben összefüggést keresni,/inge-gatya, aki talál az lottózzon!!!!/
ad:2 nem vagyok orvosi eset, szvsz.
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.18 0 0 1755
kis türelmet, lesz válasz !
Előzmény: idosember (1749)
WooDoo Creative Commons License 2007.03.18 0 0 1754
A főtengely végén lévő csavar fogja fel az ékszíjtárcsát (már amelyik Lombardinin van), és azalatt van két csavar, ami a műanyag burkolatot rögzíti.
Előzmény: BIGYO2 (1753)
BIGYO2 Creative Commons License 2007.03.18 0 0 1753
Elnézést a buta kérdésért, de minek kell kicsavarni? Ebben nincs feszítő?
Előzmény: WooDoo (1747)
BIGYO2 Creative Commons License 2007.03.18 0 0 1752
SEGÉDMOTOR (L2)
Előzmény: idosember (1749)
BIGYO2 Creative Commons License 2007.03.18 0 0 1751
A csomagtartót ha felnyitod, jobb oldalon az esőlevezetőben.
Ha nem találod, megnézem a gépkönyvet és mondom a többit (ha van)
Előzmény: beta9 (1748)
Bakancs4 Creative Commons License 2007.03.18 0 0 1750
Valahol Zalaegerszeg mellett lakik egy aranykezű ezermester , többek között olyasmi jelzi a működését , hogy esztergált (!) már méretre variátorszíjat (!) , szerelt elektromos Pulihoz vezérlést , aktív korában (valami tmk-s művezető volt) gyártósort és célgépeket tervezett és épített másnap reggelre...Nemrégiben belebütykölt egy kimustrált Trabant Kombiba valami villanymotort akkumulátorokkal , én nem láttam , csak a bátyám , de az elmondása alapján úgy tűnik jobb , mint bátyám Pulijának a gyári megoldása....Nos ez a jóember valmelyik mopedautónak épített már zártszelvényből új alvázat . Nem tudom melyikét ; kiszámolta mennyivel lesz nehezebb , megtervezte , megcsinálta , használja , vagy eladta , nem tudom , de hogy megbírkózott vele , az biztos .
Előzmény: WooDoo (1741)
idosember Creative Commons License 2007.03.18 0 0 1749

Most akkor a KRESZ módosítás tervezet legfrissebb verziója szerint mi a mopedautó,

segédmotoros kerékpár, vagy motorkerékpár?

Előzmény: Bakancs4 (1732)
beta9 Creative Commons License 2007.03.18 0 0 1748
Bigyó2,
lehet, h. vak vagyok, de a GRECAV-on nem találom az alvázszámot. Szerinted hol van? Gépkönyvem nincs.
Előzmény: BIGYO2 (1740)
WooDoo Creative Commons License 2007.03.18 0 0 1747

Vezérműszíjat eddig még nem kellett cserélnem. Ki szoktam fordítani a szíjat, és ha a fogak töve nem repedt, akkor nem cserélem.

Egyszer akartam csak levenni a szíjat, de nem bírtam kicsavarni a főtengely végén lévő csavart. Előttem már valaki kudarcot vallott azzal a csavarral, mert rendesen le volt sarkallva, és még hidegvágó nyomait is láttam. Próbáltam már mindkét irányba megindítani, de meg sem moccan. Egy kiselejtezett motort akartam kíváncsiságból szétszedni, de kb. 2 óra küzdelem után feladtam a küzdelmet.

Előzmény: BIGYO2 (1743)
WooDoo Creative Commons License 2007.03.18 0 0 1746

Az a baj, hogy ott is rohad, ahol nem látod. A bolond francia ráragasztja a padlólemezre a kasznit, le kell vágni ha lakatolni akarod az alvázat. Ja meg mire idekerül egy Media v. egy Barober, addigra már többnyire el van rohadva, az osztrák sem hülye, a jót kocsit nem adja el.

Előzmény: BIGYO2 (1744)
WooDoo Creative Commons License 2007.03.18 0 0 1745

A főtengelycsapágyakkal nem szokott gond lenni, ha könnyen forog ne is szedd szét. A hajtókarokban pedig nincs is csapágy, csak az alu hajtókar forog az acél főtengelycsapon, de 50-60e km futás után sem voltak megkopva. Elég sokat ment a motorod, ezért egy gyűrűzés biztos ráfér, de nem ezzel van a gond szerintem. Valahol a szelepeknél gyanítom a hibát, de így látatlanban nehéz okosnak lenni.

Ha túl sok gond van a motorral, (pl. válla van a hengernek, repedt a hengerfej, stb), akkor olcsóbb egy bontottat venni.

 

Az adagolók szinte újak, egy olyan motorból lettek kivéve, ami alig 10e km-t futott, de eltört a vezérműszíj feszítőgörgőjének a tengelye, és beleütött a dugattyú a szelepekbe. A hengerfej megrepedt, ezért szét lett bontva a motor. Tulajdonképpen így ingyen vannak az adagolók, mert az új motort kifizette a vevő, aki később megvette a járgányt.

 

Tegnap rákókányoltam az elektromos triciklimre egy kempingszéket, (nem fotózom le, mert kiröhögtök), most így furikázunk vele. Fantasztikus lett a járgány, a 2 db 600W-os villanymotoral lehagyja az Aixam 400-ast. Sajnos csak 4db 60Ah használt meghajtó aksim volt itthon, így csak szűk 1 óra az üzemidő:(

Most azon agyalok, hogy rendelek még 2 db 2 kW-os motort, és beépítem egy Lunába, + még beépítek egy kis diesel szivattyú motort, amivel meghajtok 2db 24V-os generátort. Így egy hibrid mopedautót tudnék fillérekből faricskálni (kb. 500e Ft), és ezért még a rendőr sem reklamálna.

 

Előzmény: beta9 (1742)
BIGYO2 Creative Commons License 2007.03.18 0 0 1744
A lemezek és egyáltalán mindenféle szétrohadás ellen a következőt szoktam alkalmazni:
Gázolajhoz keverek annyi fáradt olajat, hogy sűrűsége alapján az elektromos
festékszóró jól porlassza. (Ne legyen túl sűrű, mert akkaor nem viszi)
A sárvédőíveket, a kocsi egész alját, küszöböket, de még a motorteret is kifújom vele.
A téli-ill. nyári gumicsere szezont is kihasználom, ilyenkor zacskóval befedem a keréktárcsákat, ne legyen olajos.
Bármilyen hihetetlen , nálam autón még a hátsó fékdob sem volt rozsdás és sohasem festettem.
Az alvázvédőt egy kö leveri, aztán alatta rohad. Három, négyhavonta így átfújva
a technika áldásos lesz. Szerencsére télen nem nagyon sóztak, így ritkábban fújom.
Persze a gumialkatrészeket nem javítja, de nem is megy tönkre hamarabb, mint ahogy
amúgy is elöregszik. Inkább a gumialkatrészek öregedjenek, mint az autó rohadjon.
Van jobb megoldás is , sokféle (teflonos, rezes, stb) sprayt kapni, de 4 - 6 palack is
rámegy egy autó alsó alapos átfújására, és így igen drága.
Én nyugodtan bevállalnám azt a tipust, biztosan nem rohasztanám el.
Előzmény: WooDoo (1741)
BIGYO2 Creative Commons License 2007.03.18 0 0 1743
Vajon a vezérműszíjat mikor kell cserélni? Állítólag 50-60 ezer körűl.
Ez még járulékos apróság lehet.
Előzmény: beta9 (1742)
beta9 Creative Commons License 2007.03.18 0 0 1742
Woodoo,

Te már több Lombardinit kaptál szét - mi a tapasztalatod a főtengely és csapágy ügyben? Persze normális esetre gondolok, mire számítsak? Szimmeringeket, tömítéseket nyilván cserél az ember. A pr. tárcsa alatt 2 alátétem volt.
Ha WD-40-et akarok célzottan kis helyre juttatni, egy kis injekciós fecskendőbe hátulról belefújok, s a tűvel - aminek a hegyét köszörűvel le szoktam kapni, így nem oltogatom magam - a pontos helyre nyomom. Így nem pazarlok, s olyan helyre sem megy ahova nem kéne - ahogy írtad, pl. az éxíjtárcsára, éxíjra.
Vadi újak az adagolóid? Ha nem indiszkréció, honnan, mennyi? (Bár remélem nekem nem lesz rá szükségem).
A Chatenet alvázat, ha valaki , talán Te meg tudod oldani, aztán majd írígyellek!
Üdv.
Előzmény: WooDoo (1741)
WooDoo Creative Commons License 2007.03.17 0 0 1741

Van két új Bosch adagolóm, de biztos lehet külön csúcsot is kapni.

 

A Chatenet Media még mindig nagyon tetszik nekem is. Éppen nemrég gondolkodtam rajta, nem lehetne-e zártszelvényből egy új alvázat aláépíteni, és akkor nem gond ha szétrohad a padlólemez. A súlyhatárt természetesen jócskán túllépném, de a KF elméletileg nem méricskélheti.

Előzmény: beta9 (1738)
BIGYO2 Creative Commons License 2007.03.17 0 0 1740

Még olyat nem láttam, hogy csak a gyűrű kopjon. Nektek elhiszem, mert mopedmotort sem láttam eddig, és tele van meglepivel.

Régebben, amikor nem használtam szintetikus olajat, a CRC nevű motorolajadaék csodákat tett, szinte nem kopott a motor. Olajcserétől olajcseréig használatos.

Veszek és beletöltöm, mielőtt a gyűrűk elkopnak.

Előzmény: beta9 (1738)
BIGYO2 Creative Commons License 2007.03.17 0 0 1739

Motorfelújitás. Ennek olvasatában nem érdemes variálni, hacsak néhány

hónap múlva ismét szerelni nem akarsz.

Előzmény: beta9 (1738)
beta9 Creative Commons License 2007.03.17 0 0 1738
Na, vagyok. Woodoo, az egyik hengernél, ahogy már írtam, nem volt semmi sz.hézag. Lehet, h, a sz.szelepis felkormolódott, vagy be is égett. A másik henger kompressziója kb 22. A gépben 72e. km van, ami valós lhet 3 év alatt, mivel rokkant emberé volt, nyilván mindenhová ezzel járt. 24e/év, 2e/hó, 60-70 km naponta. A segéd gáz-fékkart én szereltem ki belőle, meg is szenvedtem vele, mert szerintem 28 cm magas törpök szerelték be, v. kivették a műszerfalat. Én csak a csontokat vettem ki ideiglenesen a kezeimből, h. hozzáférjek a belső csavarokhoz. Szóval úgy gondolom, h. megpróbálom a h.fej rendbetételét, s remélem - ahogy te tapasztaltad - a hengerekhez elég lesz egy jó minőségű gyűrűgarnitúra. A porlasztócsúcs típusát nem tudod? Anno pl a 404-es diesel Peugeot-mhoz PAL Csepel csúcsok "elmentek". Bontott motorra én is gondoltam, de van-e garantáltan kevés km-es, szervízelt, tuti? Ez lutri is lehet.
A benzines - diesel gyűrű témában egyet értek veled. A jövő héten bontunk, aztán meglátjuk, mi az ábra, hogyan tovább. Kösz a figyelmet.
Egyébként ha nem találta volna rá e fórumra, talán Chatenet media-t vettem volna - a kecskeméti a hirdetésen jól mutat - de amit írtál róla, az elgondolkodtatott. Kösz.
Előzmény: WooDoo (1737)
WooDoo Creative Commons License 2007.03.17 0 0 1737

Eddig két motornál is előfordult, hogy az egyik hengerben kb. 1 mm hézaga volt a gyűrűnek, a másiknál meg csak 1-2 tized mm. Van aki 2e Ft-os Skoda gyűrűket használ a felújításhoz, de annak 4 mm széles az olajáteresztő gyűrűje, ezért szélesebbre kell esztergálni a dugattyúban a hornyot, vagy a régit gyűrűt kell visszatenni. A Skoda gyűrűt azért sem szeretem, mert az mégiscsak egy benzines motor, a dieselekhez más fajta gyűrűket gyártanak. Az egri Belkord gyárt gyűrűsort a Lombardinihez, és eddig mindig volt nekik raktáron. A gyári gyűrűk lényegesen drágábbak, és semmivel sem jobbak.

Előzmény: BIGYO2 (1735)
BIGYO2 Creative Commons License 2007.03.17 0 0 1736

Ami külön érdekes az, hogy csak az egyik henger gyűrűi kopnak?

A másikban van kompresszió. Tartok attól, itt más a bibi.

BIGYO2 Creative Commons License 2007.03.17 0 0 1735

Anyagi megfontolásból egyszerűbb lehet egy motorcsere, főleg ebben , és

dokumentálást sem igényel.  Amikor alkatrészt kerestem, valaki ajánlotta, hogy

hetvenezerért hoz keveset futott, komplett motort.

Megfontolandó, bár zsákbamacska, átvernek-e vele. Abban biznék, még ha kicsit

drágábbis, amit a kezünk között látok, hogy rendben. Nagyon szar gyürüzése lehet,

esetleg érdemes lehet nem eredeti gyűrűsorral összerakni. Utána full sintivel tölteni, esetleg még kopáscsökkentő adalékot használni.

Előzmény: WooDoo (1734)
WooDoo Creative Commons License 2007.03.17 0 0 1734

Ha kicsi a kompresszió az LDW502-ben, többnyire elég csak meggyűrűzni a motort, mert a gyári gyűrűsor még 50e km-t sem bír ki. Viszont a hengerek szinte semmit sem kopnak, még 50-60e km után is mindenhol látszik a hónolás nyoma. Több Lombardini motort szedtem már szét, de a gyűrűn kívül más nem volt elkopva bennük. A gyűrűzés anyagköltsége kb. 15e Ft, utána mindegyik motorom pöccre indult, még hidegben is, és a füstölésük is megszünt. Kb. 70e Ft-ért lehet venni jó állapotú bontott motort, egyszerűbb kicserélni a rosszat, mint kínlódni a felújítással.

 

beta9 esetében viszont más gond lehet, ha annyira kevés a kompresszió, hogy a műszer sem tudja mérni, akkor inkább a szelepeknél lehet valami gáz.

Előzmény: BIGYO2 (1733)
BIGYO2 Creative Commons License 2007.03.17 0 0 1733

Ügyes vagy. Pusztán a gyűrűzést nem javasolom. A henger oválisra kopik, lehet, hogy a gyűrűzés csak árt. Ha már így benne vagy, érdemes lenne felújítani a hengerfejet(síkolás, szelepcsiszolás), megnézni a bütyköstengelyt, rendben van-e?

Főtengely csapágy, stb OK-e.

Lehet, hogy dugó, csapszeg, stb is kell, fúrással.

Új szimmeringek és totál felújított a motorod. Már nem sok meló, ha lekaptátok a hengerfejet.

Előzmény: beta9 (1731)
Bakancs4 Creative Commons License 2007.03.16 0 0 1732
Most végre sikerült letöltenem a KRESZ módosítás tervezet legfrissebb verzióját . Ez már emberibb léptékű , de szerintem a motorkerékpár (nem a segédmotorkerékpár ! ) fogalmi meghatározása pontatlan . A jelenleg hatályos szabályozás kerek-perec kijelenti , hogy „ A négykerekű motorkerékpár azonban nem gépkocsi „ . Most ezt a mondatot kispórolják , és a négykerekű mkp nem lesz elhatárolva a gépkocsiktól . Ugyanakkor a négykerekű ( az ennél több kerekűek már nem ) gépkocsik közül az összes beleillik a jba) pontba , mert csak a jbb) ponttal egybeolvasva nyer értelmet a megfogalmazás , vagyis zavarosan a motorkerékpárok közé kerül . Ez legyen a legkevesebb , de azért jó lett volna egy ilyen mondat feketén-fehéren .

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!