Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Sziasztok!
Fura, de nekem meg pont az volt a tapasztalatom hogy gyors az ivanics!
Mi a futómühöz rendeltünk, különböző dolgokat, plussz valami csövet ami a kipufogótól megy a motorhoz és két nap alatt meghozták a Bécsi raktárból...Ez nekem nagyon jónak tünt! + Ott volt egy haverom aki az Opel Gombosnál dolgozik és azt mondta nem akarta elhinni...Náluk állitolag ugyan ez az Oplenél 3-4 hét lett volna....Persze lehett nekem csak mákom volt
Bocs, hogy eltűntem, de elég sokat szaladgáltam, a hétvégén meg eget rengető három napos kanbulit tartottam a haverokkal. Most buli van, mert jövő héttől tanulni kell (záróvizsga über alles).
Bolas
A Triznyák kollega által ajánlott bontót mindenképp érdemes megpróbálni, a 480-hoz mindenük van (csak ép hátsó lámpa nincs, de nem is vártam mást), ami azért nem csekélység. Ezenkívül áll(t) náluk egy elég korrekt amerikai 2-es (ha jól emlékszem) teli extrával, amit érdemes megvizslatni.
fargo, keton
Jók a Franciaországgal kapcs. észrevételek. A francia nők tényleg szarok. Koszosak is. Én egyszer voltam autóval Párizsban, akkor a közlekedéssel nem volt problémám. Pedig egy metrótérkép (!) alapján próbáltam tájékozódni, hehehe... A körforgalmakkal kapcsolatban annyit fűznék hozzá, hogy én azt csodálom, hogy nem kopik asszimetrikusan a gumijuk meg a futóművük...meg a nyakuk, a seggük, stb.
hobe
Szerintem ez a probléma vagy valami computer, vagy átkúrás. Még egy ultraspéci vagy gyári katalizátor sem hiszem, hogy drágább egy százasnál.
Több mint érdekes ez az Ivanicsos munkafelvevős dolog. Én mindig egyvalakihez viszem, kíváncsi vagyok, ő-e az az illető, akihez nem kéne....
Tali
Egyébként egyre valószínűtlenebbnek érzem, hogy elmegyek a hétvégén. Semmi halaszthatatlan (bár a záróvizsga miatt későbbre nem tudom eltolni), csak amolyan giga-kanbuli utáni holdkór-mosottfos állapot várható, továbbá 1-2 óra alvás után 140 km-t vezetni oda, majd vissza... Ráadásul szégyenszemre még mindig nem vettem benzinkutat. Ezért aztán nem nagyon hiszem, hogy megkísérlem a dolgot. Viszont a gyorsulásira én is kimegyek.
Triz
Ha a te autód az a 7-es ikerlámpás grafitszürke kombi sötét üvegekkel, ami a Villányin szokott állni, akkor azt én is ismerem! Elég jó kis büntetőautó-feelingje van, eltekintve attól a szürkésbarna, egyenletes porrétegtől, ami általában ellepi... :-)
Harvester
A szállítási határidőkhöz annyit, hogy a 480-ban egyszer beszart a radiátor (télen), és egy hónapig állt a kocsi, mire a cucc megjött az Ivanicsho' (legyártani meg idehozni nem 5 perc...).
üdv,
nem akarom elkiabálni, de ma már mintha jobban lennék. Pl. meg bírtam enni egy pirospöttyöst, meg ittam kb fél liter teát.
Oya
köszi, télleg tök rendes vagy, remélem meg tudom oldani magam-magam.
Fargo
hello, örülök, hogy jól utaztál, párizs már csak ilyen. Bár én nekem nem volt időm az autókat nézni, mert feltett szándékom volt, hogy levadászok egy szines csajt. Nem jött össze sajna, bár hobe-nak van egy képe, amin egész jóban vagyok eggyel. Kár hogy nagyon halványak ay emlékeim, mert hát nem voltam józan...
lore
ha gazdag leszek dolgoznál nekem, mint gumifelelős? nagyon vágod a témát!
Bolas
én meghalnék, ha nem működne az autóm egy hétig, nemhogy 6-8! Bátran kérdezd ivanicst, nem kizártt hogy tud segíteni, vagy hívd 06309336336 számot. Ez egy bontó. Ügyes légy!
Macsek szerintem hazudik, mer itt leselkedik. Ha elkezdjük szidni, biztos nyávog egyet.
Tehát : gonosz törpe, nincs is volvod!
keton,
de hamar megszaladt! :-) Avass be a titkodba, nekem is kell egy ilyen.
macska,
ne hülyéskedj, nyávogj ide valamit, kérlek!
guruló,
nem Fulda az véletlenül? Én az Opelekre Fulda téligumikat vettem, nem bántam meg. A Fulda nem ma kezdte az ipart, ez onnan is látszik, hogy extrém méretekben is gyártanak abroncsokat.
Egyetértek viszont fargoval, mármint az olcsóbb márkák ügyében. Én még a Sava abroncsokat is számításba venném, a Good Yearhez tartoznak, nekem jobban tetszik mint a pirelli alaptípusa, holott még annál is kedvezőbb árú.
hobe,
fargo is és én is az Ivanicshoz hordjuk a tankokat. Egyszerűen el kell fogadni, hogy ekkora az órabér és kész. A munklájukkal eddig maximálisan elégedett vagyok, bár mint többször említettem, az S40-es (Triznek: cégünk S40-ese amit Édesanyám hajt, nemisakárhogy!) 52e km alatt mindössze két izzót fogyasztott, tehát nem volt alkalmam komolyabban letesztelni a szervízt.
Ami különösen tetszik: az udvariasság, a tisztaság, a korrektség.
Elvégre ha megveszel majd' 7millióért egy autót akkor igazán elvárhatod, hogy a későbbiekben is értékarányos szolgáltatásokat kapjál...
Amúgy működik az ABS és a TRACS, vagy csak világít a kontroll-lámpa?
Bolas,
nagyon sajnálom :-((( Vigasztaljon a tudat, hogy lore szívéhez is hozzánőtt a 'nagy fehér' :-)
ismételten megkérdezem: lehet Svédo-ból szép 940 classic jelzésű Volvot importálni? KELL KELL KELL
fargo,
a franciák vezetési stílusának leírása naggyon jó! én is pont ezt tapasztaltam (+hogy nem szédülnek el a sok körforgalomtól, ami nagyon jó találmány, de azért az 50 lakosú tanya 3 útjának kereszteződéséhez is rakni...)
Bontókat nézted?
Amikor nekem gyári eredeti alkatrész kellett, akkor az Adria sétányos meg a Búza utcai Volvo bolt 4 nap alatt szállította... mi ez a 4-8 hetes idő??? Egyébként szar ügy...:-(
Kiderült mégsem lesz alkatrész Bálnához..
Tehát kb 4-6-8 hét mire talpra tud állni!
:-((((((((((((((((((((((((((((((((
Szóval ha ismertek valakit, akinek van az 1985-ös 740 GLE D típusú Volvohoz "a kormánymű jobboldali munkahengerénél lévő gyűrűje" az rögtön hívjon fel lécci a listán szereplő mobilomon, mert errefelé a elkövetkező héten igen ritkán leszek!
Mi a tapasztalat az Ivaniccsal? Szerintetek egy nap alatt ezt a ket problemat meg tudjak oldani? (azt mar tudom, hogy melyik munkafelvevohoz NEM kell mennem..)
Klasszul elkerültük egymást Párizsban, nem nagyon tudtam átolvasni a topicot, ezért nem reagáltam. Csak az Oya küldött tegnap egy SMS-t, amiben utalt Rád, de akkor már késô volt.
A 850-nél esetenként el szokott szállni az ABS szenzor, vagy csak simán a csatlakozó a féktárcsánál. Ezt tapasztaltam a 460-nál is, egy mozdulattal, ingyen orvosolták a szervízben.
A lambda szondára vonatkozóan ekkora összegnél (200k) a következôkre tudok gondolni:
- átverés,
- katalizátor,
- valami komputeres egység.
A lambda szonda szerintem nem kerülhet többe, mint 40-60k.
parizsi beszamolod teljesen hiteles, semmit nem tudok hozzafuzni!:-))
(idohiany miatt /no"/ nem kerestelek:-(( )
Volvo szerviz itt sem all a helyzet magaslatan:-( Egy nap alatt nem birtak kideriteni, hogy a lambda jel es az ABS/TRACS miert vilagit a muszerfalon:-((
Mi az a dolog, amit a lamda miatt ki kene cserelni es tobb, mint 200e forintba kerul? (sajnos nem sokat ertek a helyi nyelvbol..)
Nem ismerem a Fuldant, de az olcsóbb kategóriából bátran választhatsz Toyot, Falkent vagy Barumot. Nagyot tévedni nem fogsz velük. (Árakról fogalmam sincs, sajna.)
Lécci, aki ért hozzá:
Említettem, hogy sikerült taccsra vágni a tapadófelületet a 440-en.
Nos, van itt egy gumi, amiről szeretném hallani a véleményeteket:
FULDAN (made in Germany) 180/60 R14 H
A gumis dícséri, de isten bizony ezt a márkanevet még életemben nem hallottam.
Tudtok róla valamit? Tesztek jobbak, mintha mosószappant kötöznék a féltengelyek végére?
Ja, és 14.700 HUF/db szerelve.... ez nem rossz..
Guruló
Frigyes Mester közérdekű hozzászólásának másodközlése:
Nagytarcsa, autósmozi megközelítése:
Rákóczi út - Kerepesi út - Őrs vezér tere - Veres Péter út - Cinkotai HÉV megálló (eddig tökegyenes az út),
sorompóval szemben, főútról jobbra Vidámvásár út, egyenesen, elhagyod BP területét és néhány száz méter után jobbkézre meglátod a célobjektumot.
Dehogy, dehogy. Most intézem cégünk domain regisztrációját, a domain karbantartásának költségeibe pedig a korlátlan hozzáférés is benne foglaltatik. (előbb utóbb szükségem lesz egy webmesterre...)
Az egyetemen az év 365.25 napjának minden órájában (tehát éjjel, ünnepnapokon stb.) tartózkodhatok. A munkaidőn kívüli időszakokban a kapukon csak egy kódkártyával lehet közlekedni, én meg olyannal (mint kis-kutya) rendelkezem.
Amúgy ha már egyszer bemegyek, akkor nemcsak netezek hanem kihasználom az ottani gazdag agyállományt/szoftverállományt stb.
lore! Ne haggy minket magunkra a nyáron... könyörgöm :-)))) TVNET vagy matáv 4000 forintos nem játszik? Vagy járj be a tanszékre neccelni, én is azt csináltam anno. Volt engedélyem a tanszékvezetőtől, hogy bemehetek amikor csak akarok dolgozni.
A jobb hátsójával mit csináltál az S40-nek? Én a legszebb horzsolásokat akkor szereztem, amikor először próbáltam eljutni az Ivanixhoz. Túlmentem és valami földutakon/hegyvidéken keresztül törtettem vissza (a térkép szerint teljesen korrekt utcák, de azt hiszem nem autóstérképet, hanem túristatérképet kellett volna nézni...). Szóval ott az egyik 2 méter széles vadcsapáson sikerült felakadni a Volvicsekkel, majdnem kitört a ködfényszóró. Argh
Én lassan 'figyelgetni' sem tudok, ugyanis a gyorsulási után a tali is veszélybe került :-(( Össze kell szedni magam és péntekig nagyot alakítani (előadva 15 perc, leírva 10 oldal ábrákkal, mellébeszélés nélkül, rá egy hétre ugyanez angolul).
Ráadásul ez a napközbeni netezés májusban itthon netto 6000-embe került, júniusban vigyázok, pedig valószínű, hogy akkor is túlnyomó részt itthon dolgozok majd...
Hát jó reggelt, jó reggelt! Elôször is Templar kolléga: köszönöm. Másodszor is elnézést a hosszú kihagyásért de rengetegkurvasokmelóbabelevalódöglés esete forog fenn. Most sikerült elolvasnom a hozzászólásokat, úgy 2600 óta. Gratulálok, szépen vagytok, sokat is írtatok, csakhát a hangnem! Egyébként szeretettel üdvözlöm azokat, akikkel még nem sikerült szót váltanom - már így virtualice - de közülük is legesinkább a szebbik nem képviselôit (jét?). Szóval sok minden történt amióta nem jártam erre. Pl. ha jól tudom lezárult a szavazás logo ügyben. Esetleg publikus a végeredmény, vagy csak a taklin lesz közölhetô? Apropó tali: mikoris? holis? lesz? Na belôlem egyelôre ennyi azt hiszem bôven elég lesz ma reggelre. Jó újra itt! És jók legyetek!
Szeretettel üdvözöl mindenkit
a doktor úr
Üdv, Népes Társaság, Volvósok Örökbecsű Nemes Kompániája!
Alázattal kérem elnézésteket a kései bejelentkezésért, de midôn szerencsésen megtérten Franciahonból, elsô dolgom valóban szegény gyermekim megmentése vala az rút asszonyállat karmiból, majdan ajándékul hozott játékok installálása s kimerítô ismertetése az csemetékvel. Szerencse vala, csemetém izibe kidôlt a játékban elfáradva, s asszonyom is mél álomba szenderült, így hamarosan sikeredett leülnöm az billentyűk elé, s végigolvasnom a T.opic termését.
1.
Gratula a 3000-hez!
2.
MacskaNémber, el ne menj, szomorú leszek :-(
3.
Tali Rulez.
4.
Mercedes Suxx Mega.
5.
Tartalmában rövidített élmény be számoló:
a,
Franciahonban sok autó leledzik. Kevés kivételtôl eltekintve a kép elég egyhangú: Peugeot, Renault és Citorján minden mennyiségben. Igazi változatosságot az utcaképben csak az jelent, hogy a fenti márkák milyen sorrendben követik egymást. Vajon a Cit után most Ren következik, avagy esetleg megint Cit vagy egy Pug. Az irdatlan bennszülött-kocsi áradatot semmi sem képes egyensúlyozni, bár a Mercedes és BMW hegyek (!) ezzel próbálkozának.
Pár érdekes észrevételt azért tettem az utóbbi héten:
- Franciahonban alig van Volvo. Árgus szemekkel lestem minden svédes rezdülést, az elsô napon a hömpölygô forgalomban sikerült felfedeznem 3 db 400-ast, s semmi mást. A következô 5 nap termése: 2 darab hetes, lepukkanva, 1 darab 9-es, so-so, kb 4 db 480-as és vagy féltucat 400-as, 2 db 850-es, 3 db 2-es. A legszebb mind közül egy 245 kobi volt, GYÖNYÖRŰ állapotban.
- Franciahonban a Mini Morrist kizárólag kengururáccsal forgalmazzák.
- Franciahonban jóérzésű ember japán autót nem vesz. (?)
- Közlekedési táblák teljesen feleslegesek. Franciahonban nincsenek, és nem is érdekelnek senkit. Hasonlóképpen a sávokhoz, (fel sem festik ôket), a piros lámpákhoz, vagy a kötelezô haladási irányhoz. Ennek ellenére balesetet nem láttam.
- Minden kocsi meg van húzva. Ami még nincs, az holnap meg lesz húzva. Mellesleg ez senki le sem sz***a. Karosszérialakatosok / fényezôk éheznek.
- Jaguarban kizárólag négerek ülnek.
- A gyalogos kapja be!
- Franciahonban mindenki azt csinál amit akar, ha ez valakinek nem tetszik, akkor dudál. De mosolyogni akkor is kötelezô. Annak is akire dudáltak, meg annak is, aki nyomta a kürtgombot. Anyázás nincs, mindenki türelmes, de nem udvarias.
Más tapasztalatok:
Francia nôk:
Ennyi lompos, koszos, szakadt, rosszul öltözött és randa nôstényt egy kupacon még nem láttam. 6 nap alatt egyetlen valamirevaló némbert láttam: az is túrista volt, egy japán-európai félvér csajszi: még egy homokos is petróleumot fütyülne utána.
Kaja:
Hát, biztos jó a francia konyha, egyszer sikerült is bejutni egy étterembe, ahová a bennszülöttek vittek el, és eszement finomat ettünk. Ettôl az egy alkalomtól eltekintve elég kiakasztó volt a kaja, pedig végigpróbáltunk legalább egy tucat különbözô éttermet. A legbiztosabb az volt, ha a sarki kávézóban ettünk steakséget, bár itt is csak minden harmadikra sikerült eltalálniuk a dolgot. Valószínűleg a legjobb kajáldákat nem a mi pénztárcánkra szabták, a "neves" éttermekben egy vacsi fejenként nem áll meg 20k alatt. A kávézók koszosak, elhanyagoltak, igénytelenek. A pékségekben viszont direkt link van a Paradicsomhoz, fantasztikusak a francia pékek! A gyümölcsök is más dimenziókban érlelôdhetnek...
Furcsaságok:
A franciák jeleskednek az építészet területén is. Most már én is tudom, hogyan lehet 40 nm-re 30 szobát tervezni. E voila! A mi fürdônk úgy nézett ki, hogy ha ráültem a klotyóra, akkor az ÖLEMBEN figyelt a mosdókagyló, magyarul csak tetris módra behajtogatva tudtam beférkôzni az ülôkére, úgy hogy a végén a mosdón könyököltem, és a 2 lábam közé vettem a mosdókagyló egyik lábát. Lekászálódáskor a WC-papír tartója fél centi mély sebet szántott a seggemre, most kottázni lehetne rajta. A szoba elfogadható nagyságú volt, bár ennyi pénzért nálunk 4 csillagos hotelben is lehetne aludni.
A franciák szemetelnek. Viszont van a járda mellett egy kb fél méter széles és pár centi mély árok, amibe reggel belesöprik a dzsuvát, aztán kinyitják az utcai csapokat, és ebben a vályúban a víz elviszi a szemetet. Ezért csak pár óráig látható a Párizst ellepô szutyok, mert utána elmossa a víz. A kutyagumit is hasonló módon takarítják el.
A franciák bunkók. Nemes egyszerűséggel csak így lehet ôket jellemezni.
A magyar túristák is bunkók. A repülôgépen majdnem belemásztam egy társaságba, molesztálták a páromat. A Notre Dame-ban meg hangosan anyáztak és szentségeltek. No comment.
A francia csajsziknak mind koszos és büdös a haja.
A franciák az utóbbi ezer évben FÉLELMETESEN SOK pénzt költöttek Párizsra. A házakat tisztán tartják, az épületeik grandiózusak, a járdaszigeteket körben süllyesztett, ütésálló lámpabúrákkal kivilágítják, és amit néhány gótikus épületen az ólomüveg-ablakokkal műveltek, az már arcátlanság.
***********
Külön köszönet OyaBácsinak, aki maxxximálisan megkímélte az autómat, (tököntaszajtás ejtve), megtankolta és 2x LEMOSTA, mielôtt kijött elénk, úgyhogy minden hálám az Övé :-)
Már nagyon hiányzott a kocsim, komolyan töprengtem rajta, hogy kirángatom a 850-ese kormánya mögül azt a 40 kilós kócosfogú gallt, és megyek egy kört a verdájával, mielôtt magához tér. De hát inkább jobb a békesség...
1./ Ma fél/háromnegyed 9 körül a Villányi úton a vasúti felüljáró elötti utcában.
Arccal a Villányira nézve figyelgetett..
2./ Mennék szivesen, de Bálnám sem lesz olyan állapotban meg én sem!
:-((((((
3./ Hanyagoljuk a témát..
4./ Kicsit erőltesd meg magad, mert tényleg szétesel!
Bolas,
1 hol láttad tehénkét, mikor?
2 Talira jössz és qs!
3 Mér gondolod, hogy minden felrakásomról tucc?:-)
4 Ötletek köszi mem tudok semmit lenyelni, alacsony a fájdalomküszöböm(?)