Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Gumi ügyben lore-nál jobb tanácsot magam sem adhatnék.
Sétarepülés ügyben, nos én alapvetően - itt nem részletezendő okokból - nem végzek szervezett formában történő sétarepültetést. Ha jössz a találkozóra esetleg megvitathatjuk a lehetőségeket, de az árakat mindenütt alapvetően az üzemanyag ár határozza meg, az a nyüves gép meg mindenütt zabál.
Szia,
bizonybizony ezt hívják szálszakadásnak. Az egyik gumisom szerint ez 'maga AZ életveszély!' Tehát készülj fel rá, hogy be kell ruháznod arra a gumira. Azért Trizzyt dolgozd meg... :-)
Gummmmmi: skacok, tönkrevágtam a jobb első tappancsomat... Vagy legalábbis gyanús, hogy miután péntek reggel álmos fejjel elkaptam egy járdaszegélyt, egy aranyos pukli növekedett a gumi falára. :-( Most rohanjak új kaucsukért??? Még szerencse, hogy egész héten erről szólt a topic. :-)
Templar: Nálad mennyibe kerül a légi móka? mer' itt Szegeden elszedtek tőlünk egy nagy csomó lóvét egy kis sétarepülésért vasárnap, a gyereket meg úgy kellett kiszedni a gépből, él-hal a mókáért...
guruló
Temp,
nagyon le vagyok purkanva, de amit írtam az igaz.
Elmentem gyógyszerér, és amikor jövök keresztül a Villányin, megáll egy 2-es volvo a belső sávban, mire a szélsőben egy saab. Hiába, svédautó-az-svédautó.
Ezt sem gondoltam volna, hogy kávégőzös hétfő reggelen a Volvo patinásodó kipufogó dobját fogom szerelni. Miközben hullik a rozsda az ember szemébe és elkeseredetten rángatja a kicsavarozott középső dobot, hogy engedje már el az illesztés a hátsó dobnál... hát mit mondjak, megérte volna jobban, ha szerelőhöz viszem. De hát gyáva népnek nincs hazája, meg kellett ezt is tapasztalni. Meghegeszteni nem engedték, azt valami szaki csinálja itt a cég szereldéjében. Pedig milyen jó kis szikraesőt tudok produkálni :-))
Drága gyermekeim!
1 loét nem bántom, eccerüen leütöm a magaslabdáit.
2 Templar: "Tod van akinek Volvós öve, Volvós sapkája, Volvós bögréje stb. van van akinek meg Volvója ;-))"
szvsz aki egy ilyen mondatot bedob, az ne dumáljon arról, hogy ki a kekec:-). Igenis Lorénak van volvoja, ha a Zanyukája is úgy akarja.
És most valami egész más:
a 20-dik század első felében Németországban, és környékén előkerült egy új stílus: a Bauhaus. Ez mind a külső mind a belsőépítészetben egy akkoriban mással összenemtéveszthető egymással harmonizáló formavilágot jelentett. Célja volt, hogy az akkori túlkidolgozott stílusok helyett egy olyan formavilágot teremtsen meg, mely a szemnek kellemes íveket megtartva leegyszerűsíti, és olcsóbbá teszi a kivitelezést felhasználva a "modern" technika, és a korszerű építőanyagokban rejlő lehetőségeket. Belsőépítészetben cél volt a tömeggyártásra is alkalmas eccerű forma. Érdekes dolog, hogy az 1919-ben Weimarban alapított iskola - mely a stílus megteremtője volt - már akkor is szem előtt próbálta tartani az ún. európai értékeket, ezért a bauhausban megtalálhatjuk a különböző népi, és nemzeti formamotívumok stílusjegyeit. Ennek egyik legjobb példája az ikea által mai napig forgalmazott hajlított fa bútorok, mely - bár a bauhaus-szal terjedt el Európában, de a régi svéd asztalos hagyományokra mutat, kiválóan tudtak bánni a fával. Az általuk elkészített bútorok egyszerűségükkel az örökkévalóságot, a strapabírást, a biztonságot, és a kényelmet egyaránt hordozták/sugallták.
Az ötvenes-hatvanas években - az akkortájt már nagyjából összetákolt Európában- igény támadt olyan autók tömeggyártására, melyek a vastagabb pénztárcájúak nem puszta közlekedési igényét elégíthette ki. És itt a nagy és akkor már tradicionális autógyárak bevetették a legegyszerűbb fegyvert: az adott országról külföldön kialakult képet ötvözték a népi motívumokkal, és ezt sikerült is tartaniuk a 90-s évek elejéig, a japánok, és a számítógépek "forradalmáig".
Így olyan jellemző autók születtek, mint pl. Merci 10X, és 11X sorozata, a Citroen cx, a RangeRover, és végül a Volvo 14X, és 24X sorozata.
Mik is ezek a jellegzetességek? Merci: nagy ívek, melyek a lemezt sokkal vastagabbnak mutatták a valóságosnál ("nagydarab német"), egyszerű pontos kacsolók belül, melyek nehéz "szorulós" működésükkel azt az érzést keltették, hogy sose megy tönkre. Citroen: lágy ívek, vékony kerekek, magas felépítmény, francia könnyedség. RangeRover: pont mint egy angol: tweed kárpit, funkcionális, kicsit szivarozós, kívül semmi, belül minden...
VOLVO: Nem volt túl nehéz dolguk, hisz ekkortájt már Európa nagy része élvezte a svéd típusú Bauhaus bútorok kényelmét, megbízhatóságát. Csináljuk meg olyanra, mint egy ikea fotel, és tuti nyerő. Így is lett. Sajna nincs hozzá képem, de az 1,2,7, meg talán egy kicsit még a 8 is tudja. Ha oldalról nézel egy hajlított fa ikeás széket, simán rá tudod illeszteni egy volvora. A támla a szélvédő, az ülőrész a motorháztető, etc. Belül : meleg, otthonos, minimális szabad fémrész, természetes anyagok, aprólékos kidolgozás, maximális megbízhatóság, kényelem, biztonság. ......
Ha valakit érdekel folytassa mer meguntam, és bocs ha:
1 túl hosszú
2 túl érdektelen
3 hazudós (finomabban: pontatlan)
4 fentiek keveréke
voltam, vagy egy lerágott témát piszkálgattam.
Áhhh! Most esett le! Ez nekem szólt! Én mondtam Bolasnak, hogy a tróger haverja észre se vett a kútnál, pedig volvoval voltam!! Ez a Bolaskölök meg valszeg csak annyit mondott, hogy az az izé az indexről aki a közelben lakik, Zsi meg rád asszociált, mert te is a közelben lax, csak éppen Bolas második otthonához!
Hát azt mondták az Ádiék, hogy jó nagy hely vanámott! Gondolom akkora mint egy autósmozi :-)) Nem hiszem, hogy megtöltenénk egy autósmozit, szóval lesz hely. A 'gyorsulásihoz' is kell legalább 20 méter...
Már nagyon füllik a fogam egy kettes kipróbálására. Te is és CYRUS is beígértétek, úgyhogy nincs menekvés! :-)
lore aki szerint is el kell halasztani holmi vitatásokat
Zsi,
klasszak a képek. Most, hogy Bolas vmi szanatóriumba vonult tanulni, üdítő dolog ilyeneket látni :-))
Az OPEL topikban léthatod azt az állati omegát ami elfüstölte a hátsóit. Vannak még olyan képeim, melyeken Bolassal vigyorox a túloldalon. Ha nem felejtesz el cseszegetni akkor küldöm őket.
Szerintem ki kellene jelölni egy jó nagy helyet is a parkolóban ahol egymás Volvóinak kipróbálását lehetne megejteni.
Ha nem lenne hosszú nap mögöttem most megvitathatnánk a kettes Volvók és a mosogatógépek formatervezésében megnyilvánuló hasonlóságokat az e századi iparművészeti stílusirányzatok tükrében:-)
lore!
Mi van a képekkel amelyek a versenyen készültek?
Ha van számomra valami csemege várom e-mail-ben.
CYRUS!!!! Bocsi a kútnál elméláztam.
egy szerény példány.
szeretnék így startolni a Moszkva térnél
mint ahogy ez a példány teszi a gazdájával!
Lehet, hogy egy erőmű?
erre mondják, hogy "ágaskodva indul!!!!!!!"
:)
1-2 dolog:
Milyen ember az, aki a halászlét keveri a hallével.
Akkora különbség van, mint az olló és a holló között. Az ilyen embereket egyszerüen csak kalóriapecérnek hívom (mindegy, hogy mi, csak lötyögjön).
Ha a nejemet is sikerül kicsábítani, akkor bizti, hogy minden autóba bekéreckedünk (éhes disznó makkal álmodik...).
:o)
Na mára ennyit.
megyek dévid csacsognyit nézni.
FOX Mulder.
Pitecus, akinél az igaság van (ideát)
Jó a kérdés Pitecus, lehet, hogy mást is érdekel:
a tali helyszínén lesz egy büfé, amley alapesetben az autósmozit szolgálja ki. Tehát ott eszik mindenki azt amit akar. De lehet, hogy guruló kollega és/vagy lore kollega aki én vagyok, hoz halászlét (Triznek: hallét).
Tennivaló is lesz:
Volvo-kvíz, gyorsulási verseny (amúgy volvosan: tolva), alkatrész/autó felismerési verseny ilyesmik.
Szóval remélem nagyon jó lesz. Kedves nejjem eszméletlenül tanul (v. próbál :-) a védésre/záróvizsgára, de lehet, hogy elcsalom. Nekem már kell a védelem. Ott lesz pl.... :-)
Szevasz L'ore!
A káposztát anyóssal megetetjük, majd a kecskére felültetjük. Csupa jó indulatom van.
Most már elárulhatom, hogy nemcsak Templar röpköd itt. Én is.....
Inkább azt monnyátok meg, hogy a talin mit fogunk t'ENNI.
Héééééééééé!
Macska miazhogy lelépsz?? Örökre nem ugye? Nemá, nem akarok többet Uraimozni!
Hát elég döglött lehetett a buli kb 5 percen belül, az enyém jobb volt! :-))
Templar,
azért a doki is jól meg tudta aszondani vazzeg! A lapát kaszát költői árnyaltságú kifejezést is tőle plagizáltam.
Viszont te, te, te... te repülős! Te se teszed ki a lelked az irodalmi stílus terén!
Fogjuk ezt az egészet Orizára? :-)))
Tény, hogy félek egy kicsit fargótól, remélem az én tökömet megkíméli, mégiscsak tolmácskodom neki!
Pitecus,
7 év? GRATULAAAAAA! VÁHÓ! ÓJESZ! Nekünk augusztusban lesz az első... eddig okés, új seprő jól seper.
Zsi,
szasz. Aki nem tudná: Zsi Bolas haverja (vagy sógija? :-) akivel úgy dialogizálnak, hogy a mondat végi bazmeg helyett aszongyák, hogy kus! Igen így egy essel. Ez hát a titka annak a rejtélyes qsozásnak melyet pár hónapja zavartunk le Bolassal.
Szal, hogy Pitecus is jól érezze magát, megpróbálom a nívót emelni. Templar dobj be egy jó kis volvotopikos kérdést (tudomisén: cigánykérdés, egyházak helyzete hazánkban, az édes anyanyelvünk, korunk fiataljainak elamerikanizálódasa stb...) és azt megvitatjuk. Így topikolás is lesz, Pitecus is jókedvű lesz, tehát kecske + káposzta eccerre!
Sziasztok!
Megérkeztem az esküvőröl.Csak annyit mondok,hogy este fél tizkor volt vége,vacsora előtt ima,közben Bach,Mozart stb...No alkohol(nem mintha hiányzott volna).Oriza bocs,de lemerültem.Mellesleg tegnap sikerült 188 cm!magasra nőni.Na jó,nem zavarom tovább az urak társalgását.Most,hogy enyém volt a 2000.és a 3000.,úgy érzem,hogy lépek.A csúcson kell abbahagyni.....A VOLVO LEGYEN VELETEK!!!!!!
Templar!
Sajnos nem minden nap tudom ezt a topikot olvasni, bár igyexem. Mire 50-60 hozzászólást végigböngészek, addigra a jóhiszemü ugratás is anyázásnak tűnik. Hiába... lehet, hogy a HIX-es stílus rögződött a vízuális letapogatóimba.
:o)
No nem baj. Holnap úgyis megyek az asszonyért a melóhelyre, majd megkukkolom a gépezetedet, márha akkortájt jössz, mint Pitecusné.
Az anyósom olyan helyen dolgozik, ahol Ivanicsék is repivel kedveskedhetnek neki (Volvós törülköző, kulcstartós toll, falióra stb.).
A süket banyája meg minden jöttmentnek továbbadja, mert neki nem kell. Ma beszéltem vele, hogy legalább a vejének adja mindazta dömpinget, ami a legközelebbi eresztésből érkezik.
Most mit rajzoljak:
:o) ilyet vagy :o(( ilyet.
Mi lehet a doktor úrral?
Azok a régi szép filozofikus magasságú viták és magasröptű eszmefuttatások!
Mára meg csak vazzeg így, vazzeg úgy, tökön rúgás, lelövömakutyád stb.
Bizony mondom néktek felebarátaim mind tökön rúgatik aki másnak tökét lábával illeti.
Így van lore a japán vs német atók oldalán pusztítottam,ja és ami a Bolas-t illeti tudja.
Lassan csatlakozom hozzátok a 480T még húzodik ma teljesem megöltem a Carinámat a kerékcsavarokból kerekenként 4db van abból 3db eltörtem és innét kezdve áll az autóm + a kipufogóm leszakadt.
Azért bele-bele figyelgetek a fórumotokba láttam a klubbos logókat volt 2db ami megnyerte a tetszésemet, de ha lehetőség nyílik rá akkor lehet, hogy eszkábálok a Bolassal 1-2db.
Na még jelentkezem. Akivel már tzalcsiztam és akivel még nem.