Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Ti akartátok!
Szépérzékkel, gyenge idegzettel rendelkezők, suicid hajlamúak meneküljenek!
Itt jön Joyride bácsi kocsija Parasztmandzsettával és egyéb kellékeivel!
Tudom mi a farba, de az egy másik topic témája.
A lényeg, hogy elő vele!
Szerintem blöfföl!
Templar
a pókerben is jártas
ps. Amennyiben Triznyák barátunk itthagyván az árnyékvilágot jobblétre szenderült volna tengerész szokás szerint osszuk fel a holmiját. Én a kocsiját választanám.
Amennyiben a szender mellőzésével a rosszabb létben maradt (Péhovardiasan) hozzászólásomat tekintsük el nem hangozottnak.
Na ne szopass, hogy nem most ráncolod össze lelki csipkéinket!! Szal mi az a nagy hír?? Az, hogy lemaradtál, az a te bajod, nameg macska érdeme, szal elő a farbával!
(Templarnak a lecke: mi az a farba?)
Lemaradtam a 3000.-ről. Pedig nagyon AKARTAM!
Igy jár, aki csak munkaidőben nyitja ki a topicot.
Igy legalább marad a drámai feszültség… Egészen a szombati taliig. Ott aztán minden érző szívű volvosnak összeráncolom lelki csipkéit.
Gumi ügyben lore-nál jobb tanácsot magam sem adhatnék.
Sétarepülés ügyben, nos én alapvetően - itt nem részletezendő okokból - nem végzek szervezett formában történő sétarepültetést. Ha jössz a találkozóra esetleg megvitathatjuk a lehetőségeket, de az árakat mindenütt alapvetően az üzemanyag ár határozza meg, az a nyüves gép meg mindenütt zabál.
Szia,
bizonybizony ezt hívják szálszakadásnak. Az egyik gumisom szerint ez 'maga AZ életveszély!' Tehát készülj fel rá, hogy be kell ruháznod arra a gumira. Azért Trizzyt dolgozd meg... :-)
Gummmmmi: skacok, tönkrevágtam a jobb első tappancsomat... Vagy legalábbis gyanús, hogy miután péntek reggel álmos fejjel elkaptam egy járdaszegélyt, egy aranyos pukli növekedett a gumi falára. :-( Most rohanjak új kaucsukért??? Még szerencse, hogy egész héten erről szólt a topic. :-)
Templar: Nálad mennyibe kerül a légi móka? mer' itt Szegeden elszedtek tőlünk egy nagy csomó lóvét egy kis sétarepülésért vasárnap, a gyereket meg úgy kellett kiszedni a gépből, él-hal a mókáért...
guruló
Temp,
nagyon le vagyok purkanva, de amit írtam az igaz.
Elmentem gyógyszerér, és amikor jövök keresztül a Villányin, megáll egy 2-es volvo a belső sávban, mire a szélsőben egy saab. Hiába, svédautó-az-svédautó.
Ezt sem gondoltam volna, hogy kávégőzös hétfő reggelen a Volvo patinásodó kipufogó dobját fogom szerelni. Miközben hullik a rozsda az ember szemébe és elkeseredetten rángatja a kicsavarozott középső dobot, hogy engedje már el az illesztés a hátsó dobnál... hát mit mondjak, megérte volna jobban, ha szerelőhöz viszem. De hát gyáva népnek nincs hazája, meg kellett ezt is tapasztalni. Meghegeszteni nem engedték, azt valami szaki csinálja itt a cég szereldéjében. Pedig milyen jó kis szikraesőt tudok produkálni :-))
Drága gyermekeim!
1 loét nem bántom, eccerüen leütöm a magaslabdáit.
2 Templar: "Tod van akinek Volvós öve, Volvós sapkája, Volvós bögréje stb. van van akinek meg Volvója ;-))"
szvsz aki egy ilyen mondatot bedob, az ne dumáljon arról, hogy ki a kekec:-). Igenis Lorénak van volvoja, ha a Zanyukája is úgy akarja.
És most valami egész más:
a 20-dik század első felében Németországban, és környékén előkerült egy új stílus: a Bauhaus. Ez mind a külső mind a belsőépítészetben egy akkoriban mással összenemtéveszthető egymással harmonizáló formavilágot jelentett. Célja volt, hogy az akkori túlkidolgozott stílusok helyett egy olyan formavilágot teremtsen meg, mely a szemnek kellemes íveket megtartva leegyszerűsíti, és olcsóbbá teszi a kivitelezést felhasználva a "modern" technika, és a korszerű építőanyagokban rejlő lehetőségeket. Belsőépítészetben cél volt a tömeggyártásra is alkalmas eccerű forma. Érdekes dolog, hogy az 1919-ben Weimarban alapított iskola - mely a stílus megteremtője volt - már akkor is szem előtt próbálta tartani az ún. európai értékeket, ezért a bauhausban megtalálhatjuk a különböző népi, és nemzeti formamotívumok stílusjegyeit. Ennek egyik legjobb példája az ikea által mai napig forgalmazott hajlított fa bútorok, mely - bár a bauhaus-szal terjedt el Európában, de a régi svéd asztalos hagyományokra mutat, kiválóan tudtak bánni a fával. Az általuk elkészített bútorok egyszerűségükkel az örökkévalóságot, a strapabírást, a biztonságot, és a kényelmet egyaránt hordozták/sugallták.
Az ötvenes-hatvanas években - az akkortájt már nagyjából összetákolt Európában- igény támadt olyan autók tömeggyártására, melyek a vastagabb pénztárcájúak nem puszta közlekedési igényét elégíthette ki. És itt a nagy és akkor már tradicionális autógyárak bevetették a legegyszerűbb fegyvert: az adott országról külföldön kialakult képet ötvözték a népi motívumokkal, és ezt sikerült is tartaniuk a 90-s évek elejéig, a japánok, és a számítógépek "forradalmáig".
Így olyan jellemző autók születtek, mint pl. Merci 10X, és 11X sorozata, a Citroen cx, a RangeRover, és végül a Volvo 14X, és 24X sorozata.
Mik is ezek a jellegzetességek? Merci: nagy ívek, melyek a lemezt sokkal vastagabbnak mutatták a valóságosnál ("nagydarab német"), egyszerű pontos kacsolók belül, melyek nehéz "szorulós" működésükkel azt az érzést keltették, hogy sose megy tönkre. Citroen: lágy ívek, vékony kerekek, magas felépítmény, francia könnyedség. RangeRover: pont mint egy angol: tweed kárpit, funkcionális, kicsit szivarozós, kívül semmi, belül minden...
VOLVO: Nem volt túl nehéz dolguk, hisz ekkortájt már Európa nagy része élvezte a svéd típusú Bauhaus bútorok kényelmét, megbízhatóságát. Csináljuk meg olyanra, mint egy ikea fotel, és tuti nyerő. Így is lett. Sajna nincs hozzá képem, de az 1,2,7, meg talán egy kicsit még a 8 is tudja. Ha oldalról nézel egy hajlított fa ikeás széket, simán rá tudod illeszteni egy volvora. A támla a szélvédő, az ülőrész a motorháztető, etc. Belül : meleg, otthonos, minimális szabad fémrész, természetes anyagok, aprólékos kidolgozás, maximális megbízhatóság, kényelem, biztonság. ......
Ha valakit érdekel folytassa mer meguntam, és bocs ha:
1 túl hosszú
2 túl érdektelen
3 hazudós (finomabban: pontatlan)
4 fentiek keveréke
voltam, vagy egy lerágott témát piszkálgattam.