kapaszkodj meg!! még brumim sincs, a Lányomnak van , Ő van feljelentve. szeretném én képviselni a biroság előtt ,/ semmi akadálya, / muszály tájékozottnak lenni. si ?
magyar értelmező szótár: "A kibicnek semmi se drága (=könnyen tanácsol nagy tétet a játszóknak, mert az esetleges veszteség nem az ő zsebére megy). Átvitt értelemben is: a kívülálló nem kockáztat, mást meg szívesen ugrat be nagyszabású vállalkozásba."
Most úgy szóltál, mintha kereskedő lennél és érdekeidet sértené az eladás visszaesése. Jól hangzanak a hirdetések: 1,5 L fogyasztás, smkp, nem kell ez, meg az.
Senki sem nevezhető kibicnek, aki már rendelkezik ilyen technikával és a napi forgalomban résztvesz. Bizonyos kockázatot vállal a saját bőrére. Valaki garantál neki eljárás mentességet?
ácsi! ácsi! úgy látom , hogy kissé elszabadultak az indulatok. nem lenne helyes igy elendedni a gondolatokat. amint látom , " mindenki " vészharangot kongat, csupán azért mert nem kellően informált. óvakodnék attól , hogy a szubjektiv véleményeknek "bedőljek" !! senkit sem szeretnék biztatni ,hogy tőlünk tuti megoldást kap, de a meccset még nem fujták le!!azt hiszem többen " tapossuk az utat" annak érdekében, hogy mindenkinek jó legyen! ez persze hosszú idő, mivel nem tőlünk függ. ezért arra kérnék Mindenkit, hogy ne a saját negativ véleményével alakitsa mások " ismeretét" , hanem erősitsük azokat a pozitiv informáciokat amik a javunkra szólnak , és még igy is megmarad mindenkinek a DÖNTÉS lehetősége. Van egy olyan érzésem , hogy mindaddig könnyű véleményt nyilvánitani, amig V.kinek nem kell a " hatósággal vitatkozni" . a "kibicnek semmi sem drága " mindaddig amig nem a saját bőrére megy a dolog. Több felelősséget kérek azoktól , akik arra vállalkoznak ,hogy másokat tanácsokkal lássanak el. hála I'Stennek szép számmal vannak önzetlen segitők , minden dicséret megilleti Őket!! / aki végig olvassa a fórumot , tudni fogja kik ők! /
Ez nagyon jó ötlet annak, akinek van ismerőse+határközelben lakik és időnként vizsgára kiviszi a technikát. Én továbbra is rendszám nélkül szaladgálok vele.
ha a mi részünket kivették a JRESZ-ből akkor az előző, amit írtam, az marad érvényben, vagyis a 6/1990 kategória besorolása. Az lenne a rossz, ha ismét módosítanának nekünk negatív módon. Akkor egy osztrák ismerősömnek eladom, papíron, fizetem a kinti biztit, s itthon, mivel ő nekem kölcsönadta, járkálok vele. Erre varrhatnak gombot. jav.: KRESZ-ből
Abban én egyből megtaláltam a minket érintő részt, csak rákerestem a "segédmotor" szóra :) Sajnos az már úgy tűnik, nem aktuális, sőt állítólag ki is vették a mi részünket belőle, szóval egyelőre nem lehet tudni, mit fogadott el vagy fogad el a kormány.
A súly, KW, stb rendbenlévősége nem jelenti azt, hogy a Közl. Főfelügyelet valamely jólbürokratázódott homoerotikus véglénye nem kezd el agonizálni a fantazmagóriáiban szereplő kezelőszervek miatt. Mi van, ha mondjuk a gondolataimmal irányítom a járgányt, és nincsen benne sem kör, sem szarv alakú kormány?
Igen. Néhány oldallal ezelőtt valamelyikünk feltette a teljes szöveget, ha jól emlékezem. Bele is őszültem, mire a minket érdeklő témát megtaláltam a bizt öv, stb. után. Mint felterjesztés a kormány elé szerepelt.
Most mondták a hiradóban, hogy nyártól kötelező lesz a sárga mellény a kerékpárosoknak a városon kívül, stb.... döntött ma a kormány. Ez a szöveg az új KRESZ módosításban van benne. Ezek szerint van már módosítot KRESZ?
Sztem nem kell feladnunk akkor sem, ha ellenünk döntenek. Ha az új KRESZ-szel sem teszik rendbe az ügyünket, biztos hogy a Jogharmonizációs Osztályhoz fogok fordulni. Hátha segít :)
Ha nem fér el az "A" típusú rendszámtábla , lehet gépkocsira "B" típust tenni , én már láttam többször is .......... Büntenti egy hivatalnokot soha nem fognak sem Veszprémben ,sem máshol , nem vállalnak ezek felelősséget semmiért ........Ami a tizenéves 50 ccm-es háromkerekűek javíthatóságát illeti , semmi olyan nincs benne , amivel egy átlagos motor-vagy autószerelő ne boldogulna , ennek ellenére olyannak javasolnám a megvételét , aki érez valamennyi bütykölési hajlandóságot . Én most raktam fel a Vaterára a Sulky-mat ( 1995-ös , 50/70 ccm) 120-ért , de láttam üzemképesnek mondott példányt pár hete alig több mint a feléért is . Ha valaki elszerelgeti akkor nem egy világot rengető kockázat . A drágább gépekre nem tudok mit mondani , olyanom nem volt , de ezeket az olcsóbbakat sokat kellett javítgatnom .
Nem tudom. Lehet hogy ez egy múlt évi divat, vagy dunántúli figura. Meg ha megveszem a járgányt, a falunkban kit büntetnének meg, engem, vagy a Veszprém-i KPM-et.
Hát ez nehéz kérdés. Én ezt inkább egy barkácsképes embernek ajánlanám. D e ha van ilyen önzetlen haverod.... Mindenesetre egy hozzáértővel nézesd át. A benzines 50 cm3-es motorja egyszerűbben javítható, kismotor szerelők megoldják.
Mivel a falunkban a rendőrök, ha elkapnak egy mopedautóst, feljelentik, ezért azt gondoltam, hogy üsse kő, legyen motor.
Bementem a helyi KPM-hez, ha még úgy hívják. Mondom, le kellene vizsgáztatni a járgányt. Mondták, hogy rendbe, személyautó. Aztán elbeszélgettünk, aminek az lett a vége, hogy nekik ez van kiadva, szóval személyautó.
A biztosítónál már egyszerübb volt a dolog. Ha motor, akkor a köbcenti alapján, és mivel motorosnak kezdő vagyok, az éves díj 40700 Ft.
A Skodámat évi 16000 Ft-os biztosítási díjjal hajtom, néha bizony elég gyorsan. Ez a kis járgány azért is lenne jó, mert ezzel ha akarok sem lehet gyorsan menni. Mikor ezt egy barátomnak elmeséltem, meg is jegyezte: ja kérem, a luxust meg kell fizetni.
a 6/1990.(IV.12:)KÖHÉM rend. I. FEJEZET BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK . . . 2.§(1) ......... A járművekkel kapcsolatos fogalmakra - a rendelet Függelékeiben meghatározott ELTÉRÉSEKKEL(!) - a közúti....1/1975.(II.5.)KPM-BM (szóvel a KRESZ).....valamint az 5/1990.(IV.12.)KÖHÉM rendeletben meghatározottakat KELL(!) alkalmazni. A járművek egyes kategóriáit a rendelet Függelékei határozzák meg.
tehát ez felülírja a KRESZ-t, annál is inkább, mivel az ősi KPM-BM - Közlekedési és Postaügyi Minisztérium, Belügyi Minisztérium - jog- és szakmai utódja a KŐHÉM - Közlekedési(!) , Hírközlési... minisztere hozta.
A magasabb valóban erősebb. Az egyenrangúaknál - mint e kettő - az utóbbi érvényes. (lásd pl.: végrendelet.)
Bakancs4,
valóban az általad jelzett törvény ide vonatkozik, de akkor most leírom a 6/1990 elejét:
6/1990.(IV.12.) KÖHÉM rendelet a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről
A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvényben, valamint a közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter feledatáról és hatásköréről szóló 37/1989. (IV.30.) MT (Minisztertanács) rendeletben kapott felhatalmazás alapján - az ipari miniszterrel, a kereskedelmi miniszterrel és a hatáskörét érintő kérdésekben a környezetvédelmi és vízgazdálkodási miniszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:
és most jön a fent leírt.
Én úgy értelmezem a mgam kis iq-jával, hogy SEGÉDMOTOROS KERÉKPÁR!
sZAVAZZUK MEG! (ez csak lelkesítés, ne vedd komolyan!)
Valóban van a kedvezőbb elbírálás elve a jogszabályváltozásoknál , egyéb esetben nem tudom miképp érvényesül . A KRESz és a KÖHÉM egyenrangú szerintem , mert mindkettő rendelet , felettük mondjuk a közlekedési törvény van ( 1988. évi I. tv) . ......Én nem találtam sehol a "terheletlen tömeg" magyarázatát , de megnézem még egyszer -- nem mintha számítana .
Én úgy tudom, hogy nem a kedvezőbb, hanem a magasabb rendű jogszabályt kell figyelembe venni. A kedvezőbb jogszabály akkor érdekes, ha folyamatban levő ügyed van, és közben hoznak egy új törvényt/jogszabályt, ami számodra kedvezőbb, akkor azt kötelesek figyelembe venni. De egymásnak ellentmondó jogszabályoknál ez nem így van.
"(8) A rendeletben a járművekkel kapcsolatos fogalmakra - az a)-h) pontban foglalt eltéréssel, illetőleg kiegészítésekkel - a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendeletben foglaltakat kell alkalmazni. "
ezzel a kitétellel lényegében felülirta a KRESZ-t.
ezt én is igy tudom,csak azt nem, hogy ezt mi mondja ki? szerdára van időpontom egyeztetve jogásszal,más egyebek mellett / pl kinek kell bizonyitani és mit?/ stb. remélem kapok választ.
Ami a súlygondokat illeti : Az 5/1990-es KÖHÉM 2.§ 8 / c, d, e, f, g pontjai kellően kifejtik, hogy mit hogyan kell érteni. mivel ez fogalmaz a legpontosabban ,én ezt veszem alapul. a többivel való ütközés feloldását nem mi fogjuk megoldani. /azért remélem a rendelet ua.-t a változatát olvassuk mindketten/