Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Szia,
szervezzünk sport-kört. Imádok teniszezni, állítólag őstehetség vagyok, soha nem tanultam és edzésre se jártam :-) Szóval júliustól, amikor szabad leszek összejöhetnénk, lehet, hogy vagyok olyan szinten, hogy edzőpartnered legyek (mint vmi homokzsák :-)) Amíg megversz, addig én állom a pályabérletet :-)
Szia,
ugye milyen bizarr volt amikor CYRUS egy 'figyuszcsak!' felkiálltással elkezdte buzerálni a váltót? Még jó, hogy az ember gyereke belelép a kuplungba, ami persze ott fék volt! :-)
Először is mély sajnálatomat fejezem ki távollétem miatt, mint lore már írta,
mire visszaértem a céghétvégéről, mér vége volt a bulinak. Sebaj, majd legközelebb.
O.T.: Egy időben szerettem én is motorozni, mostanában nekem is lenne kedvem újra,
nekem pl az 1400-es Intruder szimpatikus. Egyébként nagyapám után maradt egy
1958-as T5 (Pannónia, első kiadás, hátul még nem állítható a teleszkóp), most az
öcsém feni rá a fogát.
lore: teniszkönyöktől ne félj, én 16 éve teniszezem, mégsincs.
Most tudok először írni a hétvégi találkozó óta (munkahelyi internyet :-). Nekem tetszett nagyon a szombati program, szóval jó volt, meg minden. Az az automata 240-es tényleg nagyon jól megy, habár én is görcsöt kaptam először, amikor láttam, hogy Cyrus menet közben huzigálja a váltót az anyósülésből :-))
fargonak egyéni kuplungjavítási és csikorgásmeg technikái vannak, maradt még anyag a kuplungtárcsán? :-))
Lore
Nem akarlak kiábrándítani, de szerintem ha te egy CBR900-asra felülnél, kb 10 percnyi zingetés után úgy kéne leszedni róla. A hasalósokat valahogy nem a te méreteidhez találták ki. Neked inkább valami "naked bike" jönne be mint pl. az én CB650-em. Majd megmutatom. Teperni azokkal is lehet, egy-két darab meg úgy lenyomja a hasalósok 95%-át, hogy öröm nézni. Viszont nem csecsemőpózban kell a nagytestedet tartani a kezeden. De neked még egy csopper is jól állna szvsz. Mondjuk Harley FatBoy? Örülök, hogy te is úgy érzed fiatalodnod kellene..:-). Egy ideje erre próbálok rávilágítani. Aztán asszonynak is egy moci, meg ilyenek. Menjetek együtt jogsit csinálni, az olyan romantikus nem?
:-(((
Ez a Volvo találkozóra..
Remélem szeptemberre senki sem mer megakadályozni abban, hogy végre eljussak én is, és ne csak 5-10 percre, ahogy eddig..
lore!
Küggyé mán több képet, hadd sírdogáljak még magamban..
(Ráadásul még a slalomverseny képeivel is adós vagy! Megértelek, ha már nem köll dógozni, akkó zúzd fel őköt!)
Nekem bezzeg élménydús napjaim vannak a "kolostorban"..
Nincs is kedvem írni!
bővebb info a motorokról:
extras.volvocars.com/owners kiválasztod az évjáratot, a specifications címszónál leírják a motor (és még sok más) specifikációit.
KETON,LORE
Ez is azt példázza,hogy így higgyünk az autókatalógusoknak. Összevissza írnak minden vackot.
off:
Az alekot is elhordják roncsderbinek, de tized annyi baja van, mint amit felsoroltak.
De bezzeg a VW,AUDI... k..va annyát a Dömsödi féle németautoimádó fajuknak. Azok a dögök is el tudnak romlani és a javíttatásuk borsosabb, mint a svédeké.
on:
Egy auto2 katalógusban nem is említi a 2 literes autókat.
A 111 lóerős valóban nem turbó, csak azt jegyezték meg, hogy 16 szelepes.
A turbóra 190 LE-t irtak, de a pár sorral eljjebb levő picturok felett szövegen csak 155 paci van.
Hát akkor kinek higgyek???
A PÁV azt jelenti, hogy pályaalkalmasság vizsgálat.
Több fokozata van (asszem három), és a járművezetők pszichés alkalmasságának megállapítására irányul, különböző tesztek és más vizsgálatok alkalmazásával. A teszt első kérdése, hogy mi a PÁV ...
A '93-as Volvo katalógusban, a kétliteres 940-es 112LE-re van taksálva (természetesen nem turbós), amit nem nagyon értek, ezekszerint a mi öregebb autónkban jobb motor lenne? A kétliteres turbós tudomásom szerint 188LE, főleg a 780-ba gyártották. A HARIS katalógust meg nem igazán értem, ua a motor 10LE-vel erősebb a 7-esben, mint a 900-as sorozatban?
480T: Amit írsz,abban van valami, de ennek az éremnek is 2 oldala van, mert ugyebár, mint azt többen megállapították, be is lehet szállni a programba, meg ha valaki új ember új társaságba csöppen, akkor be is lehet mutatkozni. Ennek ellenére azt hiszem tanultunk a történtekbôl, szeptemberre jobban készülünk.
Pitecus: Eléggé összejött Neked ez a tegnapi nap, néha engem is hasonló módon kísértenek az istenek, ilyenkor egy dolog segít, ha az ember abbahagyja a pörgést és leül csihadni egy jó steakhouse-ban egy ebéd erejéig, avagy elvonul a szobájába egy jó könyvvel, amíg az istenek lecsillapodnak. Aztán meg lehet próbálni a napot elôrôl kezdeni. (Persze feltéve hogy nincs éppen fennforgás.)
macska: Örültünk Neked. Járj közénk szorgalmasan. Trizzyt meg ne kíméld, ha ráveszed, hogy elvigye kozmetikáztatni a kocsiját (külsô/belsô/motor), kapsz majd valami meglepetést...
Pitecus: Az a második adat, a 940 2.0 = 111 LE az valahogy nem jön be, az biztos hogy turbos? Szerintem az nem feltöltött motor, ahhoz túl gyengus.
A Turbobricks oldalain le van (volt?) írva a legtöbb motor összes paramétere, abból lehet szemezgetni. Lnkem sajna nincs, elvesztettem, de rá lehet keresni...
lore minek neked motorjogsi, a Volvo olyasmit nem gyárt. Szerezz inkább vízijártasságit, a Volvo Penta csónakmotorok a legjobbak között vannak...
Templar & Mindenki Ha jól tudom, és az utóbbi hónapokban nem változott a hozzáállás, akkor 12-én, Pünkösd hétfôjén Pákozdon nemzetközi sárkányeregetô fesztivál lesz, nekem a tavalyi életreszóló élmény volt, idén is biztos elmegyek, családostul. Ha van kedvetek hozzá, ne hagyjátok ki, mert tök szép meg jó meg élménydús. Szép a táj, van büfé, nincs túl messze, jó buli.
Sárkánnyal teenager koromban repültem (kb. amikor lore a csapkodószárnyas falepkével...), de aztán kinőttem ezt az elfajzást, vitorlázóval sosem repültem (mármint egyedül), kizárólag normális repülőgépekkel vagyok hajlandó közlekedni.
A földről eregetett sárkányok ügye fargohoz tartozik.
lore,
ma én is Farkashegyen repültem és én viszont értem :-((
Egy jópofa történet.(Bár semmi köze nincs a volvóhoz)Az egyik "mobilos"cég ügyfélszolgálatán zajlott le a következő beszélgetés:
Ügyfél:-Elnézést,a barátnőm telefonja is az én nevemen van és az a gond,hogy az én címemre jönnek az ő számlái is.Meg lehetne oldani,hogy azok más címre menjenek?
Dolgozó:-Sajnos ez egyenlőre nem megoldható.Komoly gondot okoz ez önnek?
Ügyfél:-Hááát eléggé,ugyanis nős vagyok.....
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lore
mocijogsi úgy megy, hogy ha csinálsz egy PÁV3-at motoros kiegészítővel, akkor kapsz egy korlátozás nélkülit. Ha ezt nem teszed, akkor "A"korlátozottat kapsz, amiben köbcm megkötés nincs, csak max 25KW és 0,16KW/kg-ig korlátozva. Ezt két év múlva lehet überelni. Vannak még korosztályi korlátok, de ez már téged sem érint:-).
Szia Keton!
Köszi az info-t. Egy 940-es hirdetés mellett találkoztam ezzel a köbcentis motorral. A 7/9-es szériákban naggyából azonos motor van, de kicsit furcsa volt nekem, hogy egy ilyen "kis" köbcentis motor van bennük. A pár lóerő eltérés valszeg a katalizártól adódik (vagy a tized kw átszámításból).
Viszont a kötelezője nem a "luxus kategóriába tartozik, ami jódolog.
Azt nem értem, hogy miért kerül 2x annyiba a 940-es széria, mint a 740-es, mikor évjáratuk ugyanaz?
Szia Triz,
szívem foglalt, amúgy is én inkább kutya-típus vagyok :-))) (ja, keton az enémeny is bromi sko gomb vn! Nehzé ez íyg!)
Figyelj egyetlen Orizánk, akinek még az autója is lélekkel rendelkezik: hogyan lehet nagyobbacska motorra (kétkerekű) jogsit szerezni? Igaz az, hogy ez csak két lépcsőben lehetséges? Úgy hallottam, hogy először 150ccm-ig kell mexerezni, aztán 1 év mnúlva lehet nagyobb hengerűrtartalmúakra. Most akkor hogyisvanez?
lore aki szintén kézisárkánypárti
ps: ma újabb halálos vitorlázó-baleset történt a Farkashegyi reptére :-( Nem értem...
Tempi
Loréval még nincs semmi, mer túl gátlásos vagyok,
úgyhogy ne is beszélj róla, mer még titok, csak
neked mondtam. Lorenének pláne ne említsd. A pletyis öregasszony aláírás meg required.
Loréval sárkányos, vagy másfajta repkedést terveztek? Én nem pánikolok, mennyünk repülni, és akkor még engedélyezem számodra a repülő Templar, vagy a sárkányos Templar aláírást is. Addig viszont pletyis mamszi:-).
Hogy van Lorené?
Alles gute oder was?
Keton
relax, értettük mit írsz nekem sem jön össze sosese. Túl sok gomb van ezen a szaron.
Templar,
az nem turbós volt! A turbós volvo sokkal jobban húz, mint ahogy láthattad is, a másik srác produkálta.
BTW lorené egy kicsit jobban van, de sokszor belázasodik, holnap doki bácsi. Télleg, doki hol vagy??
keton,
az autobild is említ egy 190LE sport edition változatot. Ezek szerint az kétliteres?
480T,
az indexesek voltak a leginkább szétszórva, fargo késett, Triz és Macska sokat késett (és utána is csak egymással voltak elfoglalva, meg egy picit velem :-), guruló édespaját kalauzolta, Harvester a 480-asos sráccal konzultált, fargo Sz.Zolival trécselt stb..
Ehhez képest egy kisebbfajta 7-8 autós konvoj érkezett (index-mentes konvoj), tehát más társaságok is készültek.
A vetélekdő első számában is mindenki aki akart teljes gőzzel részt vett, megalapozva a jó hangulatot (csoportos kocsi-tolás).
Lehet, hogy a kémed valami fa mögé bújva az egyébként jól szórakozó társaságot 'leindexesezte'??
A gulyásleves, az F1-edzés, a szlalomparti (amiben szintén sokan részt vettek) szintén emelték a nívót. Szvsz az nem oldódott fel, aki nem akart. Én is bepofátlankodtam más autójába, és mást is engedtem a volánhoz (nemcsak a nettről...), szóval lehetett kommunikálni.
Nem emléxem, hogy mekkora motorja volt a 7-esnek, de turbós volt az biztos. Háát az érzéseim vegyesek voltak. Szerintem nem ment olyan jól mint ahogy kinézett.
480T
Az kétségtelen, hogy az indexesek rányomták bélyegüket a talira, de aki akarta aktivizálni magát az fel bírt oldódni a társaságban, mint pl. a 3 autószerelő, a sörvedelő pályaördöge, Demidani, Szerencsés Árpi, Elnök Ádám, a srác a kék kombi kettessel és még sokan mások. Szóval szerintem legközelebb vagy gyere el személyesen vagy cseréld le a kémeidet :-))
Triznyák,
Ha kiveted a hálódat lore-ra (-re?) lorenéval találod szembe magad, aki vélhetően tesz arról, hogy csáberődet egy darabig ne használd, szóval annyi lesz a flörtölésnek :-D
Pitecus,
akkor mondanék egy picit többet ezekről a motorokról, a mi 7-esünkben is ilyen van. Konkrétan mi érdekel? Teljesítménye kérdéses, 114-117LE között kb 5k ford/perc-nél (mindenhol mást írnak, láttam 114-115-116-117 LE-t is), ez nem túl sok, de normális autózáshoz bőven elég (persze fargo valszeg igencsak kevésnek találná). Viszont a hirtelen nem jut eszembe hány Nm nyomatékot már 2500-nál leadja. Olyan "batár" mozgása van az autónak, ha nem hajtod nagyon, nem is fogyaszt sokat, 9-10l, de ez sokmindentől függ, egyszer sikerült vele 8-at fogyasztani. Most, hogy elvosam, amit írtam, kicsit úgy tűnik, hogy túl erőtlennek festettem le az autót, szóval nálunk 3k fölé ritkán megy a fordulatszám, tehát ha nyomod, akkor beindul, mint egy tank. A végseb 200 fölött van, mi csak eddig mentünk vele (jobbára városban használjuk, de autópályán se hajtjuk szét, kényelmes 140-160), huzamosabb ideig bírja ezt a tempót(tehát a következő szépségfotózásig). Most a 130k km fölött van már benne, eddig semmi probléma nem volt vele. Ha van vmi kérdésed, nosza rajta!
Na jó, akkor elárulom, hogy macsek zümmögése
verte ki az álmot a szememből. Tegnap ugyanis vibrálósra raktam a telefont, hogy "halljam" ha valaki hív. Viszont ez az opció elég viccesen hallatszik, amikor a telefon az asztalon van. Olyan mint a dorombolás.
Tehát Templar: ma Macsek dorombolására ébredtem!
lore!
Üdv.Nagyon nem kellett rábeszélni a találkozóra,mert szilárd elhatározásom volt,hogy elmenjek.Csak azt sajnáltam,hogy nem vízparton voltunk.Azért is mentem el korábban,mert a barátnőmmel lementünk a velencei-tóhoz.Egyébként egy Mobiltávközlési cégnél dolgozom nagyvonalakban.(Most is munkában vagyok..:-) MÁS:Ha valakit érdekel,hirdetnek egy 122-est(Amazon)1967-es évjárat 100 LE,1800 köbcm.2 ajtós.Irányár:260E Ft.Tel:06/20-3413-180
Volvo!
Sikerült felébrednem/felébresztettek, már itt is vagyok!
Lore,
nagyon ügyi, hogy te vagy az első. Látom, már megest sértődősköcc, pedig a kakasos nyalóka nem is az én ötletem volt. Na mindegy, majd lekávézzuk. Addig is tanulj, készülj a vizsgákra.
Képzeljétek, tegnap estetájt akarok elmenni itthonyról, beülök a szekérbe, oszt sekép-sehang. Megsértődött a kicsike, hogy koszosan mutogattam, és felakasztotta az izzítórelét, minekkövetkeztében hazavágta az aksit. Mégilyet! Hívtam autóklub, oszt korzáról be lett bikázva. Most jól műxik, ugyanis elnézést kértem tőle. Tehát next time szóljatok, hogy takarítsam ki tisztességesen.
Kérdés:
volt valaki innen rajtam kívül tegnap a katlanban. Naggggyon állat volt...
Templar
szerintem te egy pletykás vénasszony vagy!:-)
És azt észrevetted, amikor Loréval egész sokáig benn ültünk az autójában? Na ehhez mitszólsz?