Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Hali !
Kaptam ma a barátnömtől egy nagyon ari videóklippet...)940 kombi Volvo reklám :)
Nem tudom látta e valaki de nagyon ari , épp a Ferraris ujgazdag fiát szivatják :) Ha kell valakinek mailben szivesen elküldöm !
Lore neked pláne a kis ferrárin egy egyes szám van :) Tod amit te jövöre szeretnél látni a nagyon
a volov-s rozsdáról csak annyit, hogy 3-4 éve adtunkel egy 760 gle td-t és egy helyen volt rajta rozsda, a bal első oldalindex-nél. - ott is azért mert rosszul fényeték javításkor.
szóval SEHOL, de SEHOL nem volt rozsda rajta.
ja......az autó 84-es. ....idén 16 éves, de mostanában sem láttam rajta semmmit (ismerősvette meg).......ja és futott már vagy félmillió km-t (1 motrogenerál).........
VOLVO rulez :)))
Örvendek javulásodon. Legyen a te tápcsatornád továbbra is egyirányú!
A rangok és címek terén párezerrel korábban doktor úr felvetésére már jáccottunk.
Megírtam nekik a titulusaim szűkitett listáját és kis híján botrányba fulladt a topic:-))
Bolas,
Feszülj neki a dógaidnak aztán gyere visszafele menné előbb!
RAF2:
azt hiszem loreval közös spórolásba kezdhetünk, mert szerény számításaim szerint is a legolcsóbb 97-es 945 is majd 4,5M HUF, ami mintegy 5,5M HUF-ig terjed. Namajd egypárév múlva.
nem tud vki vmi praktikus módszert a kárpit felrakására az ajtóm? még anno az ablakemelővel vívott harcban szedtem le (ami egyébként máig sem működik, csak le), de a kis műanyag bizgentyűk teljesen legörbültek, úgyhogy visszatenni nem nagyon sikerült. pillanatragasztóval pl működik?
fargo,
azt a sofőrt (már ha lehet így nevezni) élethosszig el kéne tiltani még a járművek látványától is. Ma egy huszonéves BMWs (na mi lehetett volna?) adott elő ralimutatványokat, kétszer kishíján belénkjött (ő bánta volna meg szvsz, bár az ilyenre kár pazarolni a fényezést, nem néz ki olyan szépen, ha két réteg festék is lejön:-), aztán csikorgó gumikkal megfordult.
MEGGYÓGYULT BÁLNA!
:-)))))))))))
Itt köszönöm meg mindenkinek az együttérzést!
Mai napig nem értem hogyan történt a dolog, de a szerelő mesterem ma felhívott, hogy megoldotta az alkatrész-problémát és ma már mehettem is érte!
Hát igen, mihez nem értenek a vidéki mesteremberek!
rosszak:
(de csak a titeket érintőket említeném)
-találkozóra nem tudok menni Bálna felgyógyulása ellenére sem
-a gyorsulási is kimarad, sőt a következő is (az érintettektől külön elnézést kérek! Már teljesen beégtem előttük ebben az ügyben..)
-az elkövetkezőkben (belátható ideig) nemigen fogok megjelenni a fórumon, mert kisebb tanulási nehézségekbe ütköztem...
Az ERŐ legyen veletek!
Legyetek rosszak!
Jó Volvos találkozót!
Volvo Rulez!
Bolas, aki egy ideig önkéntes száműzetésbe megy, hogy remeteként számot tegyen a feladataival, és újult erővel, megváltozott környezetben, újjászületve, ismét felvehesse a harcot eme zord, rideg világ szakadtalan sohasem lankadó időközönként visszatérően nagy mértékben előforduló küzdelmeivel..
I'll be back!
PS: Trizzy!
Remélem tetszett a titulusom, amit utolsó erőmből csakis a te kifejezett kérésedre kreáltam.
Oya
ez a difizár nem valami röpsúlyos nyavaja? Miért nem jöttél zabálni? Oyan jó nézni ahogy eszel. Aszonták, hogy már nem is vagyok zöld. Télleg mostmár egész jól vagyok. Még egy-két év, és teljesen rendben leszek:-).
hobe
ne próbálj ki semmit, mert tönkreteszed. Papírjaid leadtam, állítják, hogy holnap kész, bár adásvételiből a rendörségnek eredeti kell te eccerü. Mindegy csináltunk. Mér nem a hómpédzsedet linkelted be? Taln nem vagy rá büszke?:-)
All
sajna a volvo is bír rozsdásodni, bár elég szolidan nyomja. Szombaton prezentálom.
Macsek
Ez a kukkolás nem áll jól neked, tessék nyávogni.
Triznyák senior vicepresident
aki 5 nap után először evett, és nem keveset. Sajna érzi is, úgyhogy megy punnyadni...
PS Vrsenyezzünk, ki talál jobb titulust magának!!! Nem kell feltétlenül a valósághoz ragaszkodni. Tehát lore nem kőművesinas hanem:....
A működést értem mostmár köszi. De szerintem ezt így nem lehet tesztelni, az álló kerékhez képest (0kmh) nincs értelme százalékos viszonyításnak. Vagy ezt így próbáltad és működött?
Harvester
Onnan lehetett tudni, hogy meg volt hozzá a gyári papír amit a díler kap a felszereltségi listával. Ezúton sikerült egyáltalán tudomást szerezni róla. Érezni annyit lehet, hogy amikor csak az egyik kerék kezd el kipörögni (pl állj meg az út szélé, egyik kerékkel a vizes füvön, vagy jégen, másikkal az aszfalton, adj egy kövér gázt és engedd fel a kuplungot) akkor amikor a két kerék fordulatszáma között az eltérés meghaladja a 75%-ot érzel egy apró ránást és az autó elkezd mozogni.
Tehát akkor mégegyeszer megpróbálom értehetőbben.
Alaphelyzet, sper (automatikus differenciálzár) nélkül. Ha a két kerék tapadása között nagy különbség van (ld. fent vázolt helyzet) akkor a drasztikusan kisebb tapadású kerék "ledifferál" azaz folyamatosan kipörög, a másik pedig egy helyben áll, akár csak az autó.
Automatikus (ez nem elektromos, hanem egy mechanikus szerkezet, nem kapcsolható, hanem mindíg azonos feltételek mellett lép működésbe) differenciálzás esetén amennyiben a csúszós felületen lévő kerék elkezd kipörögni és a fordulatszámkülönbség elér egy bizonyos százalékot, a difi összezár és a tapadó kerék is el kezd forogni.
Oya a régi 440-eseden miről lehetett felismerni, hogy van benne automatikus difizár és hogy működött? Nekem is svéd piacra gyártott 440-esem van, de nem vettem észre semmi extrát eddig.
TRACS:
-Akkor van kikapcsolva, amikor a led (Fargo autóján kis piros felirat "TRACS OFF") világít
-A közhiedelemmel ellentétben nem a gázt veszi el, hanem az előgyújtást veszi vissza, ezzel gyengítve a motort = nem kipörgetve a kerekeket.
-Fargo kollega autóján valóban működteti a fékeket is, amikor nincs kikapcsolva és kipörögnének a kerekek. Ezt én tapasznyalatból tudom. Mellesleg utálom amikor működik, szerintem jeges úton elinduláson kívül nincs is rá szükség (ha valaki nem falábú) ugyanis mindíg olyan érzetem van tőle, mintha le akarná szaggatni az első gólyalábakat. 40 fölött amúgy is automatikusan kikapcsol.
-A fenti fékműködtetésssel együtt sem olyan mint egy elektronikus differenciálzár a kettőnek semmi köze egymáshoz. Az elektronikusan vezérelt difi elektromos vezérlés hatására fixre zárja, vagy valamilyen fix arányban osztja a nyomatékot a tengelyek között. A TRACS egy kicsit komolyabb kipörgésgátló, mely stabilizálja is az autót.
Mellesleg anno a svédországi piacra készült 440-emben TRACS ugyan nem, de automatikus differenziálzár volt. Havas, jeges körülmények között igen használható dolog. (pl. akadt olyan, hogy hirtelen lehullott a hó, és egy gödörből nem tudtam elindulni a nyári gumikkal. Autó egyesbe be, kuplunk lassan felenged. Eredmény mindkét első kerék pörög, autó áll. Oya autóból ki, kicsit tol, autó alapjáraton fogtava a kereket besegít gödörből kimászni, Oya vissza, vidáman tovaautóz.)
Naviszonyhallásra
Oya
a csúcsmenedzser, aki nem szereti letolni az alkalmazottakat, tehát késik
hmmm kicsit félreértettétek a berakott képet,de hát a neten nehéz ironikusnak szánt dolgokat vhogyan is jelezni. bár lore megértette mire gondoltam.
ez egy 91-es svédországban gurult 940-esnek az alváza,itt biztos tudjátok a tél nagyon megviseli az autókat,nem ritka hogy egy két gyengébb minöségü autókon 3 év után már található rozsda a lakk alatt!
viszont kaliforniában még szerintem egy 10 éves lada se lenne rozsdás.
pontosan ahogy templár mondta nagyon fontos hogy ki mennyire gondozza a kocsiját.
mivelhogy a (föleg) svéd klima viszonyokhoz tervezték kezdettöl fogva a volvokat,nagyon odafigyeltek a rozsdavédelemre.az egyik legjobban a rozsdának ellenálló autó pont a volvo,vmint saab,
illetve a jobb német autók (bmw,merci,audi).
A fenyszoromoso szerintem nem annyira fontos, de ha mar van, akkor jo lenne, ha mukodne. Szoval azert nem rohangalok elore minden torlesnel.
Fizeteskeptelenseg: hat mer' nem vagyok egy nyakkendos tipus..
Eppen egy eve vagyok itt, de nincs igazabol szuksegem a nyelvre, mert a cegnel mindenki beszel angolul. Az orszagban meg el lehet lenni, eddig meg nem volt rossz tapasztalatom a helyiekkel, bar ezen en is csodalkozom:-))
Ja, kozben meg Fargo beszamolojahoz eszembe jutott egy adalek: ezek este tiz elott max. a helyzetjelzot kapcsoljak be az autokon, de altalaban meg azt sem. Mintha villanyszamlat kene fizetniuk...
Frigyes,
biztosíthatlak, hogy élőben is nagyon kedves mindenki (csak szégyenlősebbek :-)
hobe,
nem tudom fargonak mi volt a gondja, de elmosolydtam amikor arra gondoltam, hogy minden egyes törlésnél előre rohansz kézzel besegíteni szakadó esőben :-)))
Miért hiszik azt, hogy fizetésképtelen vagy?
Mióta élsz kinnt, hogy még nem megy a francia? Vagy meg lehet lenni nélküle? Úgy hallottam ehhez túlzottan sznobok az ottani népek...
guruló,
én úgy vettem ki, hogy fargoszekrényapuka nem volt ott. Mert ha ott lett volna...
Szerintem leszünk elegen, épp most beszéltem egy aktív szervezővel, szóval készülnek a srácok...
Sajnos nem szoktam ott lenni, amikor butykolik az autot:-( Reggel beadom, aztan este megyek erte. Az elmeseles meg kicsit maceras, mert egy gorog srac szokott nekem forditani franciarol angolra:-) Legutobb meg egyedul voltam, de szerdan mar viszem magammal.
Szoval a szervizes ficko azt magyarazta, hogy a lamda es az ABS/TRACS kinyomozasa is tobb idot vesz igenybe, mert a szervizcomputer 6 okot is kiadott neki, amibol en persze a nyelvi nehezsegek miatt nem ertettem semmit:-((
Nem tudod, hogy Fargonak mi volt a problemaja a fenyszoromosoval? Ugyanis a jobboldalival nekem is gondom van, a mosolapat kezzel mozgathato. Mennyire egyszeru megnezni ezt a mechanikai problemat? (a szervizben mar nem is mertem mondani, mert allandoan ugy neznek ram, mint aki nem tudna fizetni...)
Szerintem ha a LED világít akkor van kikapcsolva (ez más típusoknál is így van, sőt az S40-ben is). De fargo majd megerősít/cáfol.
Ha a szervízben rárakták a szervízcomputert (matattak a hamuatrtó előtti pénztárolóban) akkor kiderítették, hogy melyik a rossz.
Szerintem ha mindkettő világít akkor az ABS/TRACS közös rendszerében van a hiba, tehát pl. az ABS jeladóinál. (Néha nekem a Vectrában kigyullad, állítólag korrodált a jeladó, bár az ABS nem világít soha...)
Ott szoktál lenni, ha szervizelik az autódat? Legalább elmesélteted, hogy mit csináltak vele?
Ez a gáz a mai szervízekkel, hogy sokszor cserélik azt is ami pedig javítható lenne. Azt hiszem fargonak volt ilyen esete, hogy a fényszórómosókat megjavították, ahelyett, hogy cserélték volna drága pénzért. Ez is az Ivanicsnak egy plusz pont...
Akkor meg kerdezek: a TRACS kapcsolot lenyomom, akkor vilagit egy LED folotte pirosan. Ilyenkor van kikapcsolva es az alapallapot az ON? (de jo, hogy a neten nem lehet hangosan rohogni rajtam..)
Hetfon kiprobalom az ABS/TRACS-ot, hatha mukodik. Csak akkor ezt a szervizben miert nem neztek meg...
Szia,
szerintem működhetnek, elvégre a kontroll-lámpák is elromolhatnak...
Kikapcsolni azért lehet, mert pl. havas időben gödörből kihintáztatni az autót könnyebb TRACS nélkül. Én még akkor is szoktam kikapcsolni, ha felszakítható jégpáncél fedi az utat, ilyenkor egy kis kakaóval könnyebben megy...
A TRACS működésén már beszélgettünk. Szerintem csak a gázt veszi el, ha túlpörög a kerék, fargo szerint fékez is, mert vmilyen manualban olvasta. Ha így lenne, akkor az tulajdonképpen egy elektronikus differenciálzárnak felelne meg, amivel a volvo jócskán megelőzte a német csúcs-gyárakat (a merci alkalmazza ezt manapság).
Az opelben tuti, hogy nem fékez a TC.
Itt nem az oraberrol van szo, mert errefele joval huzosabb:-(( A ficko rabokott a motorterben jobb felso sarokban levo cuccra es azt mondta, ha ezt kell cserelni, akkor az 6-7 e frank:-( /a lambda jelzes miatt/
Az ABS/TRACS-t nem probaltam, lehet, hogy a jelzes ellenere mukodik?
Sajnos nem tiszta a TRACS mukodese sem szamomra (francia nyelvu leirasom van). Miert van egy kapcsolo hozza, ha 40 km alatt ugyis automatikusan mukodik?
Az Ivanicsrol valaki (Lore:-)) kuldott mar egy melt, hogy kihez ne vigyem az autot. Na, en mindig vele kerultem ossze.. A panaszokat mar megirtam Neked..