Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Szia Oya
Én nem írtam semmit a PÁV-ról, csak annyit hogy kell.
Tehát mielőtt okos vagy, nézd meg a sárga csíkot, hogy ki mit mondott. Én tudom mi a PÁV, és veled ellentétben azt is, hogy a mocihoz a 3-as kategória is elég, és azt is hogy 1-2 mire kell. Viszont bármelyiket nyomod, kell a mocis kiegészítő, amiben pl. egyensúly teszt is van, tehát nem jó a taxisPÁV2. Bebebe. Tudok mindent. Inkább azt mond kákabélü öltönyke, hogy a héten mikor csodálhatom/csodálhatjuk meg táplálozási képességeidet?
Fargo
csak az a fontos, hogy őrizd meg a nyugalmad. Mér nem mentél le, és álltál be rendesen? Hát te is tudod, hogy máshogy működnek az asszonyok, és mielőtt bántanád tatsd szem előtt, hogy amikor a pozitív oldalát csillogtatja kedves feleséged, akkor is ilyen vehemenciával szoktad-e Őt dicsérni, mint ahogy most üvöltöztél vele...(gondolom)
Parkolótanfolyamban segítek ha akarod, mer nem vagyok az az ordibálós típus. Csak néha...
Lore
télleg le tucc futni 2.5km-t? Én meg se mernék próbálkozni vele. Örülök ha úgy kigyalogolok a sarokra, hogy nem esem össze:-). Éppen azon vagyok, hogy letoljam az arcom valami konditerembe. Nem akarsz jönni? Van itt egy a JózsefAttila gimi mögött, meg köllene nézni.
Frigyes
gondolkoztál már, hogy feltalálod a lovasteniszt? Biztos király lenne:-). Az intruder az csopper, és nekem a csopperek nem annyira jönnek be. Most lesz Harley találkozó, menj le, oszt csorgasd a nyálad. Én inkább a Lorenak ajánlott naked bike, vagy a városi enduro (Yamaha Super Tenéré)kategóriában látok fantáziát. Bár a veterán moci sem kutya, szeretnék is majd egy-két darabot a garázsomba, csak előbb a garázst kell megépíteni...
A szlalom lényege az volt, hogy egy pohár vizet kellett fél kézzel végig tartani, ráadásul visszafelé tolatva kellett jönni. Nem semmi amikor egy 850-es batár tolatgat:
Triznyák kolléga
A PÁVanak valóban három fokozata van, ellenben páv2 is elég az egyből A jogsihoz. Egyébként pedig nem "csak " picológiát néznek, hanem koncentrálóképességet, reflexeket stb. Ask me how I know... :-)
Templar
Ma reggel hallottam a rádióban, hogy egy vitporlázórepülő lezuhant farkashegyen, és egy állítólag 45 éves gyakorlott pilóta azonnal meghalt. Mi a tüdő van itt?
Fargo
Sárkányeregetőfesztre szívesen megyek. Holmennyiért lehet kapni olyan paplantot, ami neked van? Imádtam, sokkal nagyobb fun mint a fixek.
ALL
Ma reggel olvasom az üzleti hétben a MOL-os áremeléssel kapcsolatos cikket. van benne egy összehasonlítás különböző országokban az átlagfizetéshez képest viszonyított átlag tankolás (50liter) árával. A két szélső érték USA átlagfizetés 1090530Ft egy tankolás 4144Ft (0.3%) Románia átlagfizetés 6030Ft tankolás 7459Ft (124%). Meglepő Szlovénia és Horvátország, mindkét helyen az átlagfizetés kb 6.5%-a egy tankolás. Magyarország 16%-kal erősen a futottak még kategória versenyzője. További érdekesség, hogy nem csak a környező országokban, de már Svájcban is olcsóbb a benzin mint nálunk. Ezvan. :-(
Ne bántsd a kedves nejed, ekkora autóval nemeccerű az élet...
Persze, hogy próbáltam a kuplung nélküli váltást! Csak egy bizonyos fordulatszámon megy, terhelés nélkül. Érdekes módon az E30-as BMW-k váltója jobban bírja mint az opelé/volvoé (rönó)...
Nem is értem, Ti még soha nem próbáltatok kuplung nélkül váltani? Ha érzi az ember a kocsiját, akkor a gázzal játszva vajpuhán lehet fel- s lepakolni a sebességeket...
Ha érdekel, kedden (vagy máskor) megmutatom.
***********
Más:
Tegnap este a hitvesem -- a h**** ***** -- úgy parkolt le, hogy félig keresztben állt meg a járdán. Reggelre meg is lett az eredménye, kaptam a hátsó sárvédôre egy szép kis graffitit amúgy magyar módra, kulccsal húzva, meg a bal hátsó ajtóra egy biciklikeréknyomot.
Most éppen azt tervezgetem magamban, hogy milyen tréninget tartsak a nejemnek parkolásból, meg dolgozom a "Nem-leszek-lusta-ha-látom-hogy-rosszul-parkolok-és-visszaülök-hogy-korrigáljak" című tanfolyam anyagán.
Hűha, azt hittem csak hetenként néha ütögetsz valami idősebb főnököddel (akit hagyni kell nyerni :-), erre előállsz, hogy egyesület meg OBIII, hát... Ha nagyon ráérsz majd akkor szólj. Most kezdtem kondizionálni a corpusomat, jelenleg napi kétszer 2.5 km-et futok, remélem júliusig eljutok egy olyan szintre, hogy egy óráig bírjam ellened...
Szerintem elég bosszantó egy sokkal gyengébb ellen pályára lépni, úgyhogy majd akkor térjünk rá, ha unatkozol. Vagy hátraköthetnénk a sarkaidat, ennyi előnyöm lehet :-)
Szia,
szervezzünk sport-kört. Imádok teniszezni, állítólag őstehetség vagyok, soha nem tanultam és edzésre se jártam :-) Szóval júliustól, amikor szabad leszek összejöhetnénk, lehet, hogy vagyok olyan szinten, hogy edzőpartnered legyek (mint vmi homokzsák :-)) Amíg megversz, addig én állom a pályabérletet :-)
Szia,
ugye milyen bizarr volt amikor CYRUS egy 'figyuszcsak!' felkiálltással elkezdte buzerálni a váltót? Még jó, hogy az ember gyereke belelép a kuplungba, ami persze ott fék volt! :-)
Először is mély sajnálatomat fejezem ki távollétem miatt, mint lore már írta,
mire visszaértem a céghétvégéről, mér vége volt a bulinak. Sebaj, majd legközelebb.
O.T.: Egy időben szerettem én is motorozni, mostanában nekem is lenne kedvem újra,
nekem pl az 1400-es Intruder szimpatikus. Egyébként nagyapám után maradt egy
1958-as T5 (Pannónia, első kiadás, hátul még nem állítható a teleszkóp), most az
öcsém feni rá a fogát.
lore: teniszkönyöktől ne félj, én 16 éve teniszezem, mégsincs.
Most tudok először írni a hétvégi találkozó óta (munkahelyi internyet :-). Nekem tetszett nagyon a szombati program, szóval jó volt, meg minden. Az az automata 240-es tényleg nagyon jól megy, habár én is görcsöt kaptam először, amikor láttam, hogy Cyrus menet közben huzigálja a váltót az anyósülésből :-))
fargonak egyéni kuplungjavítási és csikorgásmeg technikái vannak, maradt még anyag a kuplungtárcsán? :-))
Lore
Nem akarlak kiábrándítani, de szerintem ha te egy CBR900-asra felülnél, kb 10 percnyi zingetés után úgy kéne leszedni róla. A hasalósokat valahogy nem a te méreteidhez találták ki. Neked inkább valami "naked bike" jönne be mint pl. az én CB650-em. Majd megmutatom. Teperni azokkal is lehet, egy-két darab meg úgy lenyomja a hasalósok 95%-át, hogy öröm nézni. Viszont nem csecsemőpózban kell a nagytestedet tartani a kezeden. De neked még egy csopper is jól állna szvsz. Mondjuk Harley FatBoy? Örülök, hogy te is úgy érzed fiatalodnod kellene..:-). Egy ideje erre próbálok rávilágítani. Aztán asszonynak is egy moci, meg ilyenek. Menjetek együtt jogsit csinálni, az olyan romantikus nem?
:-(((
Ez a Volvo találkozóra..
Remélem szeptemberre senki sem mer megakadályozni abban, hogy végre eljussak én is, és ne csak 5-10 percre, ahogy eddig..
lore!
Küggyé mán több képet, hadd sírdogáljak még magamban..
(Ráadásul még a slalomverseny képeivel is adós vagy! Megértelek, ha már nem köll dógozni, akkó zúzd fel őköt!)
Nekem bezzeg élménydús napjaim vannak a "kolostorban"..
Nincs is kedvem írni!
bővebb info a motorokról:
extras.volvocars.com/owners kiválasztod az évjáratot, a specifications címszónál leírják a motor (és még sok más) specifikációit.
KETON,LORE
Ez is azt példázza,hogy így higgyünk az autókatalógusoknak. Összevissza írnak minden vackot.
off:
Az alekot is elhordják roncsderbinek, de tized annyi baja van, mint amit felsoroltak.
De bezzeg a VW,AUDI... k..va annyát a Dömsödi féle németautoimádó fajuknak. Azok a dögök is el tudnak romlani és a javíttatásuk borsosabb, mint a svédeké.
on:
Egy auto2 katalógusban nem is említi a 2 literes autókat.
A 111 lóerős valóban nem turbó, csak azt jegyezték meg, hogy 16 szelepes.
A turbóra 190 LE-t irtak, de a pár sorral eljjebb levő picturok felett szövegen csak 155 paci van.
Hát akkor kinek higgyek???
A PÁV azt jelenti, hogy pályaalkalmasság vizsgálat.
Több fokozata van (asszem három), és a járművezetők pszichés alkalmasságának megállapítására irányul, különböző tesztek és más vizsgálatok alkalmazásával. A teszt első kérdése, hogy mi a PÁV ...
A '93-as Volvo katalógusban, a kétliteres 940-es 112LE-re van taksálva (természetesen nem turbós), amit nem nagyon értek, ezekszerint a mi öregebb autónkban jobb motor lenne? A kétliteres turbós tudomásom szerint 188LE, főleg a 780-ba gyártották. A HARIS katalógust meg nem igazán értem, ua a motor 10LE-vel erősebb a 7-esben, mint a 900-as sorozatban?
480T: Amit írsz,abban van valami, de ennek az éremnek is 2 oldala van, mert ugyebár, mint azt többen megállapították, be is lehet szállni a programba, meg ha valaki új ember új társaságba csöppen, akkor be is lehet mutatkozni. Ennek ellenére azt hiszem tanultunk a történtekbôl, szeptemberre jobban készülünk.
Pitecus: Eléggé összejött Neked ez a tegnapi nap, néha engem is hasonló módon kísértenek az istenek, ilyenkor egy dolog segít, ha az ember abbahagyja a pörgést és leül csihadni egy jó steakhouse-ban egy ebéd erejéig, avagy elvonul a szobájába egy jó könyvvel, amíg az istenek lecsillapodnak. Aztán meg lehet próbálni a napot elôrôl kezdeni. (Persze feltéve hogy nincs éppen fennforgás.)
macska: Örültünk Neked. Járj közénk szorgalmasan. Trizzyt meg ne kíméld, ha ráveszed, hogy elvigye kozmetikáztatni a kocsiját (külsô/belsô/motor), kapsz majd valami meglepetést...
Pitecus: Az a második adat, a 940 2.0 = 111 LE az valahogy nem jön be, az biztos hogy turbos? Szerintem az nem feltöltött motor, ahhoz túl gyengus.
A Turbobricks oldalain le van (volt?) írva a legtöbb motor összes paramétere, abból lehet szemezgetni. Lnkem sajna nincs, elvesztettem, de rá lehet keresni...
lore minek neked motorjogsi, a Volvo olyasmit nem gyárt. Szerezz inkább vízijártasságit, a Volvo Penta csónakmotorok a legjobbak között vannak...
Templar & Mindenki Ha jól tudom, és az utóbbi hónapokban nem változott a hozzáállás, akkor 12-én, Pünkösd hétfôjén Pákozdon nemzetközi sárkányeregetô fesztivál lesz, nekem a tavalyi életreszóló élmény volt, idén is biztos elmegyek, családostul. Ha van kedvetek hozzá, ne hagyjátok ki, mert tök szép meg jó meg élménydús. Szép a táj, van büfé, nincs túl messze, jó buli.
Sárkánnyal teenager koromban repültem (kb. amikor lore a csapkodószárnyas falepkével...), de aztán kinőttem ezt az elfajzást, vitorlázóval sosem repültem (mármint egyedül), kizárólag normális repülőgépekkel vagyok hajlandó közlekedni.
A földről eregetett sárkányok ügye fargohoz tartozik.
lore,
ma én is Farkashegyen repültem és én viszont értem :-((
Egy jópofa történet.(Bár semmi köze nincs a volvóhoz)Az egyik "mobilos"cég ügyfélszolgálatán zajlott le a következő beszélgetés:
Ügyfél:-Elnézést,a barátnőm telefonja is az én nevemen van és az a gond,hogy az én címemre jönnek az ő számlái is.Meg lehetne oldani,hogy azok más címre menjenek?
Dolgozó:-Sajnos ez egyenlőre nem megoldható.Komoly gondot okoz ez önnek?
Ügyfél:-Hááát eléggé,ugyanis nős vagyok.....
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lore
mocijogsi úgy megy, hogy ha csinálsz egy PÁV3-at motoros kiegészítővel, akkor kapsz egy korlátozás nélkülit. Ha ezt nem teszed, akkor "A"korlátozottat kapsz, amiben köbcm megkötés nincs, csak max 25KW és 0,16KW/kg-ig korlátozva. Ezt két év múlva lehet überelni. Vannak még korosztályi korlátok, de ez már téged sem érint:-).