Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Macsek,
egyefene, beismerem télleg felhívtál, de nem akkor amikor ígérted. A villogós csávó biztos a fék miatt szólt, nem is a két szép szemedért.
A becsületed: szappan törülköző kikészítve hozzad, oszt tisztára mosom.
az Indigo 3000 sportautó egy magán kezdeményezés terméke.
sajnos a cég aki csinálta csödbe ment hosszas finanszirozási problémak után.a project összesen 35 Millió svéd koronába került,amiböl a Jösse Car tulajdonosa Bengt Lidmalm 15 milliót veszitett személyesen.
a kocsibol 44 darab készült el.
a cég 1994-ben kezdte el a tevezést.1997 októberében készült el a gyár Ĺmĺl város mellett.
Indigonak a volvo 3 literes motorja szolgáltatja a lóeröket,ami mint egy igazi sport autóba hátul ül.a kézi váltó és a hátsó futómü szintén a volvo 900-as szériájából van kölcsönözve..
köszönet a volvo standard födarabjainak a kocsi nem túl drága kb a volvo s70 se 2.5-vel van egy árba.
az Indigo 3000 föbb adatai:
Hossz: 4,3 m
szélesség: 176 cm
magasság: 114 cm
tengelytáv: 2520 mm
súly kb 1000 kg
0-100 km/h kb. 6,5 s
csúcs sebesség: 250 km/h
motor: egyenes, 6-hengeres,24 szelepes
3 liter, aluminium, 204 le
kézi, 5-gangos,aluminium váltó
fékredszer: tárcsfékek elöl hátul,
ABS kivánság szerint
pedálok a vevö méretére állitva
állitható kormány, szervo kivánság szerint
felni: 15", kivánság szerint 16", 17", 18"
ülés: Extremt állitható,
börülés kivánság szerint
néhány kép:
sajnálom hogy megbukott a dolog mert néhány lelkes autóbolond ember több éves munkája ment kárba néhány vaskalapos banktisztviselö miatt.
Mirr-murr kikérem magamnak irgum-burgum!!!!Hát nem hívtalak fel?Tessék tisztára mosni a becsületemet!!!
MÁS:Ma Integetett egy 244-es volvós srác nekem és villogott is...(De lehet,hogy csak azért,mert nem ég a féklámpám...:-)
rövid leszek, mostanra sikerült életet lehelni az egyik gépembe, lehalt az egyik winchester, de végül is megoldottam, végre tudok nyomtatni. Úgyhogy most el is kezdem összerakni a holnap reggel leadandó 10 + x oldalnyi anyagot. Kívánjatok "jó" éjszakát, porblémamentes nyomtatást és gyors kivégzését a feladatnak :-(
************
Csak tájékoztatásul:
A beígért pünkösd hétfôi sárkányeregetés NEM hétfôn lesz, hanem szombaton és vasárnap, az igazi happening az a második napon lesz. Szombaton este viszont éjszakai eregetést rendeznek (ha lesz szél), ez tök tuti jó, kivilágított sárkányokkal lesz tele az ég, csodaszép. Én vasárnap mindenképpen megyek, szombat este is esélyes...
Holnap reggel zingetek Zalába, úgyhogy a zabbantás most nem jön össze, maybe next time...
lore
csak szervezkedjetek kiscsákók, majd Triznyák bácsi helyre teszi a bandát! Azt mond, hogy hogy áll a holnapi zabbantás? Megyek ugyan dógozni aránylag korán, de igyexem befejezni kb. 2-ig. Ez a majdnem olyan erős mint te, ez tulajdonképpen mit is jelent? Nagy fekete viharfelhő, aimből aztán langyos eső csordogál, és változatossá teszi a nyár egyhangú forróságát?:-)
Na mindegy, a lényeg az, hogy legyen rajad holnap sapka. Azér örülök, hogy ügyes voltál ma, holnap kapsz fagyikát is, vagy csokispalacsintát.
Macska
a kutya sem hisz már neked.
Más
én járkáltam sokat egy 340-es szedánnal, nagyon fájin volt a gép. Köbcm-re nem emléxem, de azt tudom, hogy injektoros volt, és ment mint a disznó. Kicsit furcsa volt, hogy marha magasan ültem, de nekem bejött a fíling.
Az új automotorból kiderül, hogy Boross Lali király milyen autóra cserélte a 460-asát: egy S70-esre! Éljen King Lali ízlése! Rávehetné a Bochkort, hogy cserélje le azt a 300-as Mercit egy Volvora... :-)
Az ma megjelent újságokban van bőven volvo-teszt: C70 cabrio, V70 Diesel, Audi A6 2.4 vs. V70 2.0T gazdasági szempontokból, S40/V40 facelift stb. Ráadásul az Auto2 felmérése szerint az olvasók körében a Volvo a 3. legelegánsabb márka (Merci, JAG). Na, majd szemezgetek, meg Bolas mondta, hogy hiányolja a képeket a talikról, szlalompartyról, tehát ha egyszer időm lesz, akkor jól lerohasztom a modemeket :)
ma reggel utam az Aquincum hotel mellett vezetett, csak 7 után, én nem láttam semmi különöset, mondjuk nem is nagyon néztem.
A 340-ről jut eszembe, a múltkor benéztem egy ilyenbe, és tökugyanolyan benne a váltó és a kézifék, mint a hetesben(pedig már nem volt egy új darab).
Szeretnék hozzászólni a 345-ös témához.Tavaly nyáron Szardíniára mentem nyaralni,méghozzá egy 345-ös volvóval.Az égvilágon semmi baja nem volt,gyönyörűen kivitt és vissza is hozott 6 ! literes fogyasztással.Mondjuk 1400-as motorja volt,nem 2.3-as.
MÁS:Oriza mindjárt hívlak!
Most látom csak Trizzy, hogy lekiscsákóztad Bolast! Nem tudom láttad-e már a srácot de majdnem olyan erős gyerek mint én. A legrosszabbakkal kötözködsz mirrmurr!
Te Bolas verjük meg a Trizzyt. Ha van rajta sapka akkor azért, ha... :-)
nos, (nitrogéndioxidsystem:-)) a mai nap jól sikerült, jól szerepeltem, nem hoztam szégyent a lore névre! :-) Szal most jól vagyok, de 15-én újabb súlyos határidő és a hétvégén nehezebb buliban vagyok érdekelt (gardenparty látástól mikulásig), tehát van dolgom :(
Üdv. 345!
Szerintem viszont a 3-as volvoknak is van vmilyen bumfordi skandináv bája. Állítólag nagyon kényelmes meg miegymás. Bolas itt a topikban viszont a luxuskategóriát képviseli :-)
Bolas,
hogy te mijjen pánikolós kiscsákó vagy! Szerintem azt csinálsz amit akarsz, a motorosrendőr is csak akkor kap el, ha félsz bemenni az erdőbe, merugye szép a bmw, meg jó is, de nagy batár, és a terepet sem bírja. Átjáróház Rulez! Inkább hivj fel, uncsi a téma:-). Elmondok mindent eccere.
trz
PS tudtommal te leszel ügyvéd, nézz/kérdezz utána szakkönyvekben/szakemberektől
Én nemigen tudok ebben jó és kézzelfogható tanácsot adni. Jól döntesz, ha volvot veszel, de szerintem a "leggázabb" a 3-as széria.
Nekem nagyon nem jön be!
Sőt..
(Fekázni nem fogok, szóval abbahagyom itt..)
Nem akarlak elkeseríteni, vagy megbántani, ha neked tetszik és ilyet szeretnél mindenképpen, de szerintem a 345-ös árából tudnál venni 1-es vagy 2-es szériást is, amik kifejezetten jobbak szerintem mint a 3-as.
Részemről ennyit, hátha a többieknek más a véleménye, vagy legalább okosabbat mondanak, mint én.
Bolas, a megértő
PS: lore professzor úr!
Na mi van?
Mi szépet alkottál ma a köz érdekében?
Ováció?
Vastaps?
Lábdobogás?
Füttyorkán?
Nők eszeveszett sikításai?
Férfiak áhitatos és féltékeny szemekkel való bámulása 6almas tudásod láttán?
Szerintetek érdemes megvenni egy 18 éves Volvo 345-öst? Milyen egyáltalán ez az autó (csak látásból ismerem)?
Sajnos nincs pénzem nagyobb/jobb Volvora...
Na, én is pont erre gondoltam.
De közben megérintett az a para is, hogy esélyes vagyok még a jogsim elbukására..
Akkor most mi legyen?
Ha belekezdek és meglesz, de elveszik a jogsim, akkor buktam mindet és újra le kell motorból is vizsgáznom, vagy ha visszakapom a jogsit, akkor az A megint érvényes mindenféle "okosság" nélkül is?
Vagy: mennyi az esély arra, hogy motorosként igazoltatni fognak?
Elkapni csak a motorosrendőrők tudnának..
egy pár hete felmerült egy kérdés itt a topicba,
arról hogy melyik gumi legyen elöl,a jobbik vagy a kopottabb.
ha jól emlékszem akkor arra jutottatok hogy a jobbiknak kell elöl lennie az elsökerék
meghajtású autókon.
akkor szöget ütött a fejembe hogy vhol pont az ellenkezöjét olvastam és tegnap
véletlenül meg is találtam azt az újságcikket ami erröl szól.
egy autós irta le tapasztalatait evvel kapcsolatba.egy saab 900-asra vett az illetö
egy pár új téli gumit,és logikusan gondolkodva az elsö meghajtott kerekekre rakta fel öket.
egy téli nap egy gyenge kanyarban mindenféle figyelmeztetés nélkül egyszer csak elveszitették
a hátsó kerekek a tapadást és megpördült az illetö a saabjával csak az út szélére elkotort magas
hó mentette meg hogy ne menjen be az erdöbe fát szedni.gyorsan meg is cserélte az illetö autós az
elsö és a hátsó kerekeket és az autónak ez a tulajdonsága hogy a fara hirtelen
mindenféle figyelmeztetés nélkül kivágódjon eltünt.ráadásul a kocsi menettulajdonságai
nem lettek észrevehetöen rosszabbak.
több embertöl is hallottam megerösitve ugyanezt a dolgot igy biztos hogy lehet benne valami.
de talán a legjobb megoldás mégis hogyha mind a négy gumi ugyanolyan jó minöségü mert a leghülyébb
dolog a biztonságon sporólni.
PÁV-Pályaalkalmassági vizsga. Hogy kezdhetnéd el, ha nem vagy alkalmas? Elkezdheted a korlátozottat, és ha megvan a PÁV, akkor vizsgázhatsz nagymocira. 2év A korl. után teheted le a "különbözetit", ill. bármikor, ha közben megcsinálod a PÁV-ot. Ha bukod a jogsit, akkor bukod az egészet, ez sajna biztos, és elég nagy genyóság, mer pl. ha teherautóval kidöntesz valamit, attól még lehet, hogy jól mocizol.
Köszi Trizzy, majd utánajárok.
Azt nem értem, hogy amig a PÁV-ra várok, miért nem kezdhetem el a tanfolyamot?
Egyébként mikor járna le a korlátozás, ha mégse a PÁVosat csinálnám?
Mindenki!
Ki mit tud róla, ha elveszik a jogsimat, akkor buktam az A-t is vagy az csak a B-re vonatkozik?
Bolas, akinek kezd elege lenni a tanulásból és már szerelgetné/szeretgetné a Bálnáját..
Bolas
a következő a stájsz:
elmégy a Corvin mozihoz ahol a PÁV-ot csinálják, majd fél napi sorállás után jó esélyel kapsz egy időpontot, hogy mikor mehecc vizsgálatra. Ez kb 1-1.5 hónap. Ha addig el nem felejted, akkor elmész, és megcsinálod a PÁV-ot. Rá kb. egy hónap múlva kiküldik az eredményt, na akkor mehecc tanfolyásra, ami már télleg csak egy hónap. Végigjáccottam, tudom, ezér csináltam a korlátozottat. Ráadásul, a korlátozottnál egy 250-es lepukkant ETZ-vel kell nyomulni, ami kicsit eccerűbb, mint egy nagyon lepukkant 6-700-as hondán, vagy suzin vizslázni. ETZ-n a sikeres vizsga 10-ből 7, nagymocin 10-ből 4. És olyanok hullanak ki, akik évek óta nyomatják.
Hát igen. Én is vótam Ivanixnál. Vicces volt, ahogy az öreg Ivanics kotorászik a 144-esben, a szerelői meg pislognak (azoknak már a 400-asok is régi szutykok, hehehe...). Mindenesetre brutális gépek voltak. A két indus olyan volt, mintha valami idétlen autóversenyes filmből (Ágyúgolyó futam stb.) szalajtották volna őket. A kocsi sem volt semmi... A kipufogójukat egyébként nem lehetett megcsinálni, mivel olyan vékony volt már, mint az alufólia. Állítólag majd küldenek nekik egy leömlőt Thaiföldre (Törökből repülővel teszik át őket Thaiföld északi részére). A másik kocsi meg elmegy három hengerrel, aztán majd valamikor megcsinálják.
Érdekes módon a Volvo Hungáriás srác, aki ott volt, azt mondta, hogy igenis a kókler kinézetű tulajjal ellátott vajszínű 144-es az esélyesebb (állítólag nyertek már valami London-Mexikóváros (?) ralit). Ezt én sem nagyon tartom valószínűnek. Ahhoz pedig, hogy az autó igazi sofőrje koktélokat szortyogtat, még annyit tennék hozzá, hogy a krapek felesége az!!! Elég vicces lehet. Kár hogy a csaj inkább maradt koktélokat szortyogtatni, mert a fószernak nem sok köze volt az egészhez (elsősorban a metrikus mértékegységekkel voltak problémái). Micsoda társaság!!! Jó kis élet lehet. Valaki szponzorálhatna. Vennék egy tragacsot, aztán jól körbedöngetném a fél világot.
Utána egy haverral elnéztem az Aquincumhoz. Gyerekek!!!!! Naggggyon durva volt. Iszonyatos gépek tömkelege. Első szériás 911-ből vagy 20-25 db, legalább ugyanennyi különféle változatú korai Mustang, kb. 10 régi Nissan 300-as(?), egy csomó nagy batár amerikai dög, egy-két európai Ford (Caprik, Cortinák), BMW meg persze a 4-5 Volvo brutálisan felspécizve, tele kapcsolókkal, meg kijelzőkkel, bukócsövezve, sportülésekkel. Volt egy Range Rover is, olyan kapcsolótábla volt neki a műszerfal alatt, mint valami repülőgépen. Észrevettem, hogy Volvo feliratból barkácsolt V8 felirat volt a motorháztetején (a 8-ast két o-ból hozta össze)...
Az ausztrál etap miatt jól meg is voltak emelve, ami még egy szelíd, aranyos kis hatméteres amerikai batárnak sem kölcsönöz túl barátságos kinézetet. Egyébként a két kedvencem egy Citroen SM (gyárilag Maserati V8 motorral, ismeritek?) és egy Peugeot 503/504(?) coupé volt. Meghallgattam volna az indulásukat, csak hát a reggel hét órakor nem igazán vagyok standby üzemmódban...
Na mindegy. Aki nem látta, sajnálhattya. Nézzétek a tévét, hátha mutatnak valamit.
Én most megyek. Fargo kisebbik utóda nagyon helyes kissrác, elég jól bírta a strapát. A papa gondoskodik róla, hogy benzin folyjon az ereiben... :-)