Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
full multiplayer-party volt a hétvégén, ezért nem tudtam jönni(pedig kértem teflonvonalat, hogy legalább benézhessek, de nem kaptam). Jócskán termeltétek a hozzászólásokat, gratula. Nemsokára jönnek a képek, mert ahogy így elnézem, rég nem láttatok itten szép Volvokat.
Hehe, motorjogsi vagy felni a vectrára, ez itt a kérdés. Hülyeségre többet egy évben elvből nem tapsolok el :-) Amúgy jogsi moci nélkül nem ér semmit, annyi meg nincs. Ha annyit kéne összekapoarnom, akkor abból úgyis volvo lenne! :-)
Lóribácsi
Persze vannak sportosan nyugisak:-).
Nemisénkezdtem, a Zanyukádismegmontta. Szvsz ha valaki száguldozni akar, vegyen motort:-). Egy utcai autó sem tud 1.1 LE/Kg arányt produkálni ugyebár...:-). Tényleg mi van Lorentínó, nem csinálod a motorjogsit? Hangember vagy?
Jb
A honda király gép! De csak motorban. Autóban volvo, és azért, mert csak:-). Na most mijjen okosat mondtam! Ebből is láccik, a volvosok között is vannak simaagyuak, de legalább nem vagyok rosszindulatú. Ha veszel egy volvicseket, nem fogod megbánni. Tudod, amikor már megvan 2-3 éve, és mégse a legrövidebb úton mész haza, mer olyan jó ücsörögni benne. Lóri még a házelőtt is szokott benne ücsörögni, persze csak ha Anyukája megengedi:-)
na csók megyek elgettenni földesúri kötelességemnek
Megpróbálok reagálni, nehéz és hosszú lesz:
1, A volvo 1.5M-el drágább?? Nem lehet véletlen! :-))))) Najó, szal nem hinném, hogy a Honda 3.5-4M, ugyanis az 1.6-os S40-re állandóan akcióznak, hogy 5M legyen az induló...
2, Az új S40 jól felszerelt, lsd. lejjebb.
3, A megbízhatósági statisztikákról vannak topikok, nem lehet vakon bízni bennük, de van alapja. Tény, hogy a Honda itt jobb, mint ahogy a Toyota/Nissan/stbakármimitoménmi is. Amikor szervízbe járok, szoktam kérdezősködni, általában senkinek nem volt még komolyabb baja a volvoval. Az S40-nek csak az első szériájával voltak gondok, de orvosolták. Csak a saját példám tudom ismételni: 54e km alatt két azaz 2 db izzó égett ki. Ugyanakkor olvastam olyan AM tesztet amiben az Accord légszűrője nem bírta ki a 15k km-t mert alulméretyezett, főleg ilyen szmoghoz. Persze ebből se akarok általánosításokat levonni.
4, A javítás a Volvonál is drága, főleg ha karambolozol. Erre van a Casco. Amúgy nem tűnt drágának, 15e kmenként 30-40e HUFot ki lehet bírni, főleg ha ilyen autót veszel.
5, Az EuNcapon a Honda 4 év késéssel behozta a volvot. De csak ezen a teszten. Itt nem mérik se az utas-ütközéseket, se hátulról ütközést se mást. A volvo biztonsági központjában (pár hete tele voltak vele az újságok) dummykat ütköztetnek a beltér elemeihez, hátulról, oldalról ütköztetik a gépeket. A volvonál ez filozófia. Nem is reklámozták magukat 95/96-ban az EuNcap eredménnyel, ellentétben az Accorddal, tele volt a Város 4 csillagos plakátokkal. A facelift után függönylégzsák, WHIPS meg minden ami szemszájnakingere benne van. De mondok egy jobbat: végy egy collstockot és méricskéld meg, mekkora küszöb van a volvoban/hondában, milyen az oszlopok ill. oszlopok tövének kiképzése, meg fogsz lepődni...
6, Az 1.6-os motor 15-20e HUF-ből kaphat léxűrőt meg gyertyákat, így máris az 1.8-as menetteljesítményeit produkálja, ahogy mondtad nyugisan vezethető. Az tuti, hogy nem kell üveghangon pörgetni...
7, A volvo az említett biztonsági dolgok miatt szűk, valóban. Mint mondtam vannak nála is szűkösebbek, próbáld ki a Hondát. Bár a Hondában ez ad valami passzentos/sportos feelinget (nekem az accord belül is tetszik, persze ha van benne autlégkondi, tutirádió stb., az alap nem annyira). A facelift utáni S40 nagyobb, bár te valszeg ezt próbáltad.
8, A volvo feelingről... Itt a fórumon többen pufogtatják kedvenc márkájuk feelingjét, aztán ha rákérdez valaki, akkor a válasz az, hogy ki kell próbálni. Nos, ebben van valami, de azért lehet írni is róla:
- Egy volvonak szaga... ill. illata van! Főleg ha bőrrel veszed, még 54e km után is! Nem vicc, még a tesztelők is megjegyezték...
- A karosszéria kiképzése, robosztussága sosem feledteti veled, hogy volvoban ülsz. Pl. mindig át kell lépni azt a baromnagy küszöböt :-) Amin egyébként ott csillog a volvo felirat :-)
- Vannak tipikus volvos megoldások (850-ben persze több). Ilyen az ülések állíthatósága, fejtámlák, hátsó ülések állítása, övek kiképzése, rádió formája/kezelése.
- Ülj bele és simitsd végig kezed a gombokon. Majdnem minden modellévre csiszoltak valamit rajta, hogy tökéletes legyen. Nekem tetszik.
- A műszerfal órái összetéveszthetetlenül volvosak. Ezt a másik gyár termékéről nem lehet elmondani...
9, A CASCO nem túl drága, mert a volvo nincs is a lopási statisztikákban. Ez a megállapodott emberek autója imidzsét hordozza, nem veszik baseball sapkás tuning-őrültek, nem lehet sáros papírokkal túladni rajta. Ezért nem is lopják.
A törésre stb. az érték a fő befolyásoló tényező, ami persze magas.
10, Nekem mindkét forma tetszik, tény, hogy a volvo különösen odafigyel a kombikra. Nincs még egy ilyen gyár ami a kombikat ennyire nyomná. Ezért azok is nagyon átgondolt konstrukciók, nem csak puttonyos sedánok. Viszont nekünk is sedan van, autóformájú autó kellett, ráadásul reprezentációs célokra talán alkalmasabb egy sedan...
11, Mint említettem nem tudok hibákról beszélni. A régebbieknél voltak futóműgondok (egy nyomatékkulcs nem jól volt kalibrálva a gyárban, itthon húzták meg őket), egy haverom 40-esében garanciában cseréltek immot, mert rakoncátlankodott. Ennyi, az újakról semmi hír.
Ha figyelmesen elolvastad a 4k hozzászólást, akkor azért sokminden leszűrhető nem? Ha nem olyan sürgős a vásárlás akkor el kéne jönnöd egy talira, kipróbálnád a gépeket, személyesen könnyebb. Persze ha komoly a szándékod, akkor az Ivanicsnál is próbálgathatsz.
Egy dolgot viszont nem értek: teljesen más stílusú a két autó! Most nyomulni akarsz 7000-es fordulaton, vagy zingetni 2500-on? :-))))) Nem akarok bántani senkit, de azért kimondható, hogy a hondások 'sportosabbak', a volvosok 'nyugisabbak'.
Koszonom az osszefoglalast. Bar vegigolvastam mind a 4k levelet a topicban, azert az itt leirt megallapitasoknak a felere sem emlekeztem a vegen. :-)
En is osszefoglaltam, amit eddig tudok (egy reszet persze toletek), ha esetleg ki tudjatok egesziteni, vagy ravilagitani benne a hulyesegekre, azt megkoszonnem (a +/- a Volvo szemszogebol van):
- A Volvo majdnem másfél millióval drágább
+ A Honda felszereltségébe minimális beleszólásom van, és az 1.6-os alulfelszerelt, a 2.0-ás meg drága
- A Honda megbízhatósági statisztikája jobb (16 hiba/10000 km, a Volvo 850-nél uaz 32). Az nem derul ki, hogy milyen merteku hibak szamitanak hibanak az ADAC (nemet autoklub) statisztikajaban.
+ A Honda javítása drága
+ A Volvo biztonságosabb
+ Accordot a szegedi szalon még legalább 4 hétig nem fog tudni mutatni. Ha az alkatrészellátás is ilyen...
- Volvo szalon nincs is Szegeden
+ A Volvo jobban illik a nyugis vezetési stílusomhoz. Az elozési erotartalékon kívül másra nem kell jobb motor.
- Egy kicsit szukosnek ereztem a belso teret a Volvoban (Hondaban meg nem ultem). Az emberre szinte radol az a vastag ajto. :-) Pedig nem vagyok tul nagy (175 cm/85 kg)
Egyeb:
Iore, Fargo: ujat szeretnek. Nem vagyok nagyon hozzaerto, es mindig feltem attol, hogy atvagnak. Amikor a 4 eves Suzukimat vettem (hasznaltan, de szalonon keresztul!), a biztositotol tudtam meg (ismeretseg utjan, mert egyebkent titkos), hogy 850 kHUF kar volt benne 3 honapos koraban. Ebbol a felszinen csak annyi latszott, hogy nem voltak hajlandok kotelezot meg CASCO-t kotni ra. Azota a szalonokban sem bizom. Ujonnan is ott vettek az autot, es utolag latszott a viselkedesukon, hogy tudtak a dologrol.
Iore: tegnap RTL klub roadshow volt, es a kecskemeti szalon kiallitott. Ott volt szerencsem beleulni egy vadiuj 2001-es modellbe, aznap jott meg a gyarbol. Persze nem sokat mond nekem az 1500 kisebb modositas, mert nincs osszehasonlitasi alapom. (Meg ugy egyaltalan, a Suzuki Swift-es tapasztalataimat nehez atvinni erre a kategoriara. :-) A nagyok modositasokat persze tudom, le vannak irva.
Fargo:
- Leirhato az, amit 'Volvo feeling' alatt ertesz?
- Erdekelnenek a fenntartasi koltsegek is: CASCO (Szeged melletti falu), szerviz, ilyesmi. Tudsz szamokat mondani?
- Jobban szeretem az autora hasonlito autokat, ezert nem tetszik a V40 annyira. Suzukibol is Sedan-om van.
Általában ha alaposan átnézik a kocsit, akkor minden kiderül: futóműhibák, esetleges korábbi törések, meghibásodott egységek (klíma, elektromos kütyük, stb.), kuplung, váltó, fékek állapota. Ami igazándiból nem deríthetô ki, az hogy esetleg egyszer szétesett / besült / törött a motor, és azt valami sufniban újították fel olcsóért. Ilyenkor a motor állapotán még nem észlelhetô a ramaty munka, az csak pár ezer km után jön elô. Viszont szinte minden egyéb megtalálható...
Ha a tulaj lelkiismeretesen szervízeltette a Volvoját márkaszervízben, akkor minden javítás és karbantartás nyilvántartásba került...
Állapotfelmérés:
Elsô alkalommal nagyon alapos volt, minden részletre kiterjedôen átnézték a kocsit, másfél oldalas listát kaptam.
A második alkalommal nem tudtam megítélni az alaposságot, mert a listán ugyan alig volt 2-3 dolog, viszont semmi sem maradt ki, azaz utólag nem jelentkezett hiba...
Kezdődik az F1 edzés. Volvo topikhoz méltóan a Jaguarnak drukkolok, amúgy Cipész Mihály. Legyen csak második, a tavalyi hungaroringi futam óta nem nyertek pole-ból...
Ha nem akarom magamat ámítani, akkor szerintem 1 év még kell,
de ha jó évet zárunk, minden lehetséges, ősz ki van zárva.
Mellesleg van most egy ingatlanügyem folyamatban, meg kellhet a pénz
a cégbe való beszálláshoz is. De én tudok várni, és akkor édes lesz
a győzelem.
A mi cégünk, bár nem kicsi, autó viszonylatában meglehetősen szerényen adja elő
a dolgokat. Nagyfőnök (tulaj) autója (nem tévedés) PUG 405, és minden autó (az enyém is)
saját keret terhére van. Azonban úgy érzem, hogy jól állnak a dolgok, hamarosan tulajdonos lehetek én is, akkor már osztalék is van, tehát több juthat autóra is. A cég szépen fejlődik, kár
lenne ezt megakasztani értelmetlen autóvásárlásokkal.
Ez igaz. Meg ha már el mer jönni a tulaj az Ivanicshoz egy állapotfelvételre, akkor már nagy baj nem lehet. Az Ivanix mennyire alapos ilyenkor? Mit csinálnak? Ha nem tévedek, neked erről vannak tapasztalataid :-)
Azért annyira nem lutri, Ha megvan a kellô hozzáértés vagy a kellô ismerôs, aki segít, akkor már csak egy alapos álapotfelmérés kell valamelyik márkaszervízben. Egy pár éves Volvo tipikusan nem az az autó, amivel nagyot lehet simlizni. Nem szokták széthajtani a motorját, ha totálra volt törve, az kiszűrhetô, rejtett hibáktól, ami a korból adódna, meg nem nagyon kell tartani. Ha azt mondanánk, hogy régi 5-ös BMW-t vagy E-Klasse Mercedest kellene venni, akkor azt mondanám, menjen oda, akinek 2 anyja volt, na de egy Volvo? Egy bejáratós S40-es? Attól szvsz nem kell félni...
Azért még mindig nem tiszta a volvos jövőd:
Arról van tehát szó, hogyha minden bejön a cégnél akkor egy fix összegért azt választasz amit akarsz? Tehát akár használtat is? Ez esetben jönnek ugyebár szóba a nagyok. De ha pl. 10M-ig elmehetsz majd, akkor az S60... Vagy mi a szitu?
Nagyfőnök mit hajt? Csak nem ő is A6-ost? (Divat ez a cégeknél: kisfőnököknek kis volvo, nagyfőnököknek nagy audi. Ki is jár jól? Joyride? Ver ár jú?)
10-20k után talán még a fényezés is tiptop. Sajna a használtautóvásárlás akkor is egy lutri marad. Volvo esetén legalább a lopott autóktól kell kevésbé félni...