Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Igenigen, azt csodálom, hogy a csodaVW 2.5TDi-kkel nincs baj. Meg kéne erről kérdezni Ivanixékat. A német lapok tele vannak az A6 TDi-vel, mármint a tulajok szapulják a levelezési rovatokban. Igaz, hogy a volvokba lefojtottan érkeznek...
Minden autónál elôfordulnak (kisebb nagyobb mennyiségben) ilyen hibák. Ez nem minôsít egy márkát. Lehet, hogy a tulaj volt balfék, lehet, hogy kifogott egy rossz darabot. Akkor lenne gáz, ha mondjuk 100-ból 30 kocsinál kellene váltót cserélni.
Az a szpesöledísön sárga furcsa, ez tény. De van benne valami extra. Nagyon feltűnő tőle az autó, főleg az R-es felnik miatt. Mármint a kasztni és a felnik kontrasztja miatt.
C70-ben szerintem is bejön az őszarany. Zanyuka legközelebb bordó külsővel és vajszínű bőrbelsővel akar volvozni. Ez persze lore dolga. Eszem alapján meg kell várni az új S40-est 2002-ben, szívem pedig az S60 felé húz...
Pedig a Volvok köztudottan:
- Olcsón beszerezhetôk.
- Olcsón fenntarthatók.
- Keveset fogyasztanak.
- Soha semmi sem romlik el bennük.
- Olcsó hozzájuk az alkatrész.
- A legújabb trendet követik.
- stb...
Persze, semmi sem tökéletes:
Az új autoblidben olvastam az olvasói szervíztapasztalatokat. Van benne egy V70-es (előző) melynek 100e km után váltót kellett cserélni (automata). Azért ez erős, 8000DEM az 8000DEM!
Ôszaranymetál nekem is tetszik, bár kissé hivalkodó. C70-ben el tudom képzelni, S40-nek inkább azt a világosabb türkiz kéket választanám.
Itt a környéken lakik egy V70R AWD ilyen ôszarany metál színben, az pl. nem tetszik. Túl nagy a kocsi egy ilyen "ütôs" színhez. Szerintem ha valakiilyen színt választ, azt nagyautóhoz ne tegye. Csak kicsiben emészthetô. Ezért nem tetszik pl. a 850R pasztellsárga színe sem. (Tudod, a Special Edition, elsô széria...)
A következôket kellene orvosolni a 850-esen:
- Kuplung kinyomáskor nyikorog, ki van száradva a mechanika, meg kell zsírozni.
- Jobb elsô ajtó teljes kinyitáskor kattog, lelazult valami zsanér, vagy mi.
- L e t ö r ö t t a r á d i ó g o m b j a ! - A csomagtérben zörög pár műanyag elem.
- Wastegate szelep.
- Kézifék bowden szorul.
Miskolcon csak egyszer voltam, akkor is átutazóban.
Volvos vonatk.: Édesanyám őszarany metál színben gondolkodott 'lore fijjam, nekem az a szín tetszik amilyen az D. Pista volvojának van'. Nos, D. Pista 70-esének szép mályva-bordó színe volt, amihez a 40-es őszaranymetál színe passzolt. Nem tudtam sehol megnézni, az Ivanixnál egyszercsak azt mondták, hogy Miskolcon van egy darab egy kereskedőné. Azóta már többet láttam az utakon is, szerntem szép abban a színben is...
A slusszpoén: a ház teljes elktronyos rencere akkor egy hónapja lett felújítva, villámcsapás elleni túláram-védelemmel stb. De az is bekrepált, nem volt piskóta.
A rendszerváltás óta a vízfogyasztás annyira megcsappant, hogy a vízművek fele-kapacitással üzemel. Ez is a vízminőség rovására megy (niincsenek meg a tervezett áramlások /csövekben/, tárolt mennyiságek), de ez kezelhető. Tehát szerintem vízminőséggel nem lesz gond, EU csatlakozásunk miatt a szennyvíztisztítást is meg kell oldani, ezzel élővizeink is lélegzethez jutnak (ez pár 10 év...)
Honnan veszed, hogy gond lesz? (Mo. amúgy is kiemelkedően jó minőségű ivóvízzel van ellátva)
Villámhárítóra mindig gondol az ember, mellesleg ha jól tudom, kötelezô is az épületeken. Persze ha a trafóházat trafálja el, akkor úgyis mindegy.
Ha egyszer házat építek, akkor default be lesz építve az ilyen túláram (vagy mi) elleni védelem, meg a víztisztító, meg egy csomó minden, ami igazándiból sokba nem kerül, de ha kicsit elôre gondolkodik az ember, akkor késôbb sok-sok pénzt és gondot megtakaríthat. Pl. gondolj csak bele, hogy milyen vízminôség lesz a fôvárosban mondjuk 20 év múlva...
Ha 25 évig a közelbe sem csap, akkor gondolsz rá? Amúgy asszem nem is a házba, hanem egy közeli trafoházba csapott, rendes kis kárt okozva a környéken. A rákövetkező héten érkező matávos mesélte, hogy az egész környéken szétmentek az alközpontok...
Ja, ma akkora telehold jött fel 9 körül a dombok között, hogy tátott szájjal néztük. Fenem rá a fogam, holnap viszek fényképezôt is. A mai este nagyon sakhál volt...
Du. 20-25 fok, szelek viharok stb. De ez úgyis lényegtelen lenne, Normafa nem Pozsony, ha rossz az idő, akkor progi törölve.
Nem tudom, elég sokáig fogok holnap aludni (tehát nem 6-kor, hanem 10-kor kelek)... Ha végig dolgozom, lorené pedig végig tanul akkor talán összejöhet...nemtom...