Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Szerintetek érdemes megvenni egy 18 éves Volvo 345-öst? Milyen egyáltalán ez az autó (csak látásból ismerem)?
Sajnos nincs pénzem nagyobb/jobb Volvora...
Na, én is pont erre gondoltam.
De közben megérintett az a para is, hogy esélyes vagyok még a jogsim elbukására..
Akkor most mi legyen?
Ha belekezdek és meglesz, de elveszik a jogsim, akkor buktam mindet és újra le kell motorból is vizsgáznom, vagy ha visszakapom a jogsit, akkor az A megint érvényes mindenféle "okosság" nélkül is?
Vagy: mennyi az esély arra, hogy motorosként igazoltatni fognak?
Elkapni csak a motorosrendőrők tudnának..
egy pár hete felmerült egy kérdés itt a topicba,
arról hogy melyik gumi legyen elöl,a jobbik vagy a kopottabb.
ha jól emlékszem akkor arra jutottatok hogy a jobbiknak kell elöl lennie az elsökerék
meghajtású autókon.
akkor szöget ütött a fejembe hogy vhol pont az ellenkezöjét olvastam és tegnap
véletlenül meg is találtam azt az újságcikket ami erröl szól.
egy autós irta le tapasztalatait evvel kapcsolatba.egy saab 900-asra vett az illetö
egy pár új téli gumit,és logikusan gondolkodva az elsö meghajtott kerekekre rakta fel öket.
egy téli nap egy gyenge kanyarban mindenféle figyelmeztetés nélkül egyszer csak elveszitették
a hátsó kerekek a tapadást és megpördült az illetö a saabjával csak az út szélére elkotort magas
hó mentette meg hogy ne menjen be az erdöbe fát szedni.gyorsan meg is cserélte az illetö autós az
elsö és a hátsó kerekeket és az autónak ez a tulajdonsága hogy a fara hirtelen
mindenféle figyelmeztetés nélkül kivágódjon eltünt.ráadásul a kocsi menettulajdonságai
nem lettek észrevehetöen rosszabbak.
több embertöl is hallottam megerösitve ugyanezt a dolgot igy biztos hogy lehet benne valami.
de talán a legjobb megoldás mégis hogyha mind a négy gumi ugyanolyan jó minöségü mert a leghülyébb
dolog a biztonságon sporólni.
PÁV-Pályaalkalmassági vizsga. Hogy kezdhetnéd el, ha nem vagy alkalmas? Elkezdheted a korlátozottat, és ha megvan a PÁV, akkor vizsgázhatsz nagymocira. 2év A korl. után teheted le a "különbözetit", ill. bármikor, ha közben megcsinálod a PÁV-ot. Ha bukod a jogsit, akkor bukod az egészet, ez sajna biztos, és elég nagy genyóság, mer pl. ha teherautóval kidöntesz valamit, attól még lehet, hogy jól mocizol.
Köszi Trizzy, majd utánajárok.
Azt nem értem, hogy amig a PÁV-ra várok, miért nem kezdhetem el a tanfolyamot?
Egyébként mikor járna le a korlátozás, ha mégse a PÁVosat csinálnám?
Mindenki!
Ki mit tud róla, ha elveszik a jogsimat, akkor buktam az A-t is vagy az csak a B-re vonatkozik?
Bolas, akinek kezd elege lenni a tanulásból és már szerelgetné/szeretgetné a Bálnáját..
Bolas
a következő a stájsz:
elmégy a Corvin mozihoz ahol a PÁV-ot csinálják, majd fél napi sorállás után jó esélyel kapsz egy időpontot, hogy mikor mehecc vizsgálatra. Ez kb 1-1.5 hónap. Ha addig el nem felejted, akkor elmész, és megcsinálod a PÁV-ot. Rá kb. egy hónap múlva kiküldik az eredményt, na akkor mehecc tanfolyásra, ami már télleg csak egy hónap. Végigjáccottam, tudom, ezér csináltam a korlátozottat. Ráadásul, a korlátozottnál egy 250-es lepukkant ETZ-vel kell nyomulni, ami kicsit eccerűbb, mint egy nagyon lepukkant 6-700-as hondán, vagy suzin vizslázni. ETZ-n a sikeres vizsga 10-ből 7, nagymocin 10-ből 4. És olyanok hullanak ki, akik évek óta nyomatják.
Hát igen. Én is vótam Ivanixnál. Vicces volt, ahogy az öreg Ivanics kotorászik a 144-esben, a szerelői meg pislognak (azoknak már a 400-asok is régi szutykok, hehehe...). Mindenesetre brutális gépek voltak. A két indus olyan volt, mintha valami idétlen autóversenyes filmből (Ágyúgolyó futam stb.) szalajtották volna őket. A kocsi sem volt semmi... A kipufogójukat egyébként nem lehetett megcsinálni, mivel olyan vékony volt már, mint az alufólia. Állítólag majd küldenek nekik egy leömlőt Thaiföldre (Törökből repülővel teszik át őket Thaiföld északi részére). A másik kocsi meg elmegy három hengerrel, aztán majd valamikor megcsinálják.
Érdekes módon a Volvo Hungáriás srác, aki ott volt, azt mondta, hogy igenis a kókler kinézetű tulajjal ellátott vajszínű 144-es az esélyesebb (állítólag nyertek már valami London-Mexikóváros (?) ralit). Ezt én sem nagyon tartom valószínűnek. Ahhoz pedig, hogy az autó igazi sofőrje koktélokat szortyogtat, még annyit tennék hozzá, hogy a krapek felesége az!!! Elég vicces lehet. Kár hogy a csaj inkább maradt koktélokat szortyogtatni, mert a fószernak nem sok köze volt az egészhez (elsősorban a metrikus mértékegységekkel voltak problémái). Micsoda társaság!!! Jó kis élet lehet. Valaki szponzorálhatna. Vennék egy tragacsot, aztán jól körbedöngetném a fél világot.
Utána egy haverral elnéztem az Aquincumhoz. Gyerekek!!!!! Naggggyon durva volt. Iszonyatos gépek tömkelege. Első szériás 911-ből vagy 20-25 db, legalább ugyanennyi különféle változatú korai Mustang, kb. 10 régi Nissan 300-as(?), egy csomó nagy batár amerikai dög, egy-két európai Ford (Caprik, Cortinák), BMW meg persze a 4-5 Volvo brutálisan felspécizve, tele kapcsolókkal, meg kijelzőkkel, bukócsövezve, sportülésekkel. Volt egy Range Rover is, olyan kapcsolótábla volt neki a műszerfal alatt, mint valami repülőgépen. Észrevettem, hogy Volvo feliratból barkácsolt V8 felirat volt a motorháztetején (a 8-ast két o-ból hozta össze)...
Az ausztrál etap miatt jól meg is voltak emelve, ami még egy szelíd, aranyos kis hatméteres amerikai batárnak sem kölcsönöz túl barátságos kinézetet. Egyébként a két kedvencem egy Citroen SM (gyárilag Maserati V8 motorral, ismeritek?) és egy Peugeot 503/504(?) coupé volt. Meghallgattam volna az indulásukat, csak hát a reggel hét órakor nem igazán vagyok standby üzemmódban...
Na mindegy. Aki nem látta, sajnálhattya. Nézzétek a tévét, hátha mutatnak valamit.
Én most megyek. Fargo kisebbik utóda nagyon helyes kissrác, elég jól bírta a strapát. A papa gondoskodik róla, hogy benzin folyjon az ereiben... :-)
Bolas újra itt. Zsi elvitte a 480-ast. Pitecus végre volvos akcióban vett részt. Kiderült, hogy fargo nélkül az Ivanix ablakmosó fúvókákat cserélt volna, gyűrűzés helyett. Templar nem érti lorét (nem bonyi a sznobilom...). Trizzy van.
Látom téged is az indiaika 142-ese győzőtt meg..
:-)
Küldj képeket, a többiek hagy csorgassák nyálukat..
Trizzy!
Na ne!
Mi kerül annyi időbe?
Nekem azt mondták max 1 hónap!
Motorozni már tudok, csak papír kéne..
Mondjuk 450-esnél nagyobb mocit még nem vezettem, de szerintem bele lehet jönni..
Vagy nem?
DE!
lore!
Sok sikert a holnapi kerekasztali felszólalásodhoz!
Ahogy a haverom szokta mondani:
"Holnap az összes kínai érted szarik.."
Bolas, aki még mindig tanul tovább pedig holnap 6-kor kel..
Na, mondhatom, mindenki ígérte, hogy eljön versenyvolvot nézni, erre csak Pitecus és Zarquon voltak ott.
Pitecust naná hogy kiszúrtam az Alekoban, eltéveszthetetlen látvány.
Csakúgy, mint a két turbános nagyszakállú szikh a 142-es Volvoval. Azannya, de meg volt csinálva az a gép, s valóban nekem is az az élményem volt, hogy nagyon értenek a dürgéshez az indiaiak.
A másik versenyzô szerintem csak samesz volt, úgy éreztem, hogy nem ô vezeti a kocsit, a "gazdi" koktélt vedel és pihizik a szállóban, szerencsétlen srác meg gyűrűzi a motort éjszaka. Valahogy nem mozgott otthonosan a kocsi körül, ezrét éreztem samesznak, de lehet, hogy tévedek...
Mellesleg az autóját 3 hete rakták össze, és elmondása szerint aki felfúrta a motort, az vétett valami hibát, ezért volt most gond a kompressziójával.
Érdekes módon a 6 induló kocsi közül csak kettôt kellett szervizelni, a másiknak elrepedt a leömlôje, azt kellett hegeszteni. Csináltam képeket, majd elôhívom, nem volt semmi szerkezet a motorja...
Holnap reggel indulnak tovább, nem valószínű, hogy el tudok menni megnézni.
Naszóval én az Ivanicsnál néztem a dolgokat.
Fél 6-ra odamentem, de a zárórán kívül nem történt semmi. Fargo is megjött tündéri örökösével (Az alekomat rögtön kiszurta, nem tudom, hogy miért...).
Összeismerkedtem egy másik sráccal is, akinek 480-as volvója van és a képét egy öreg alfával együtt már láttam itt a topicon (Fargo segíts ki... kösz).
Azt mondták, hogy 7 körül jönnek a volvók.
1/2 8-kor meg is jött 2 db 142-es "agyonra " tuningolt járgány.
Az egyik egy piros, jobbkormányos, cca 200 LE-s injektorbefecsis volt, a másik szolidabb, lábszörtelenítő krém szinü cca 170 LE-s 2x2 db 45-ös weber karbival és iszonyuan szar kompresszióval.
A pirosnak kipuff problem, a fehérnek gyűrűproblemja volt.
Fargó bácsi - kinek ennivaló örököse van- önkéntelenül is fellvállalta a tolmács szerepét, mert angolból bukásra állt a műhely (Szerintem egy újabb 850 T5-re pályázik).
A 2 db turbános meglepően jól fel voltak szerelve mindennel.Látszott rajtuk, hogy nem kispályások a versenyzésben. A másik "csak kezdőnek" látszott mellettük.
Időközben Ivanics úr is látogatást tett a műhelyében és igencsak készségesnek mutatkozott alkatrész beszerzés ügyben.
Hát mára ennyit, a többit Fargo bácsitól -kinek ennivalóan...-.
:-))))
Templar
Nem tudtál volna lefejelni, mert én pucoltam a gondolataidat, hogy diff.egyenletet tudjál megoldani.
:-)
Újra összeakaszkodhatunk csütörtökön 7.52-kor, mert megint megyek gyógytornászni.
Pitecus
aki ennivalóan aranyos örököst látott
u.i.:
Nincs valakinek 3,5 millió HUF-ja kölcsön?
Láttam egy gyönyörü 940-est.
Bolas
még mindíg itthony vergődök, és nem mentem az akváriumhoz. Basszus megint megfáztam, vagy valami hasonló. Kb 5éve nem volt semmi különösebb bajom, most meg csőstül. Lore természetesen tagad.
Na a mocisjogó:
ha korl nélküli A-t akarsz, az kb. 3-4hónap, és 60 rugó, tehát ha még idén mocizni akarsz, akkor felejtős. Ha beéred A korl.-tal, akkor egy hónap, és 40rugó. Tök mindegy, hogy melyiket csinálod, nem javallom, hogy olyan mocin kezdj, ami nem fér bele a korlátozottba. Köbcm megkötés nincs, hanem max 25Kw, és 0,16Kw/kg a korlát. Ebbe pl. egy régebbi 4-500köbcis moci belefér, meg úgyis az számít, hogy mi van a forgalmiban(fojtott moci). Tavaly, amikor a jogsit csináltam, én is elkezdtem egy 650-es hondával, azt úgy szálltam el mint a győzelmizászló.
Akkó minek tartasz bonyolult mobilt, ha csak felveszed meg leteszed?
Cooper teszt ide vagy oda az mind semmi ahhoz amikor a dobermann mégiscsak kibújik a kerítés alatt.
Benéztem hazafelé a tanulóból a Zakvinkúnba..
Láttam, hogy sok gépezet figyelget a zúton arrafelé, gondótam megfigyuzom mi van ott!
Nekem nagyon tetszettek!
Főleg az a 142-es, amit 2 indiai figura vezetett..
(Állati nagy szakáll + turbán..)
Volt 2 db tuningolt amazon is..
Meg porkék dögivel..
Gondoltam beállok a Bálnával én is a sorba..
De rájöttem, hogy pont most nem érek rá Sydney-be menni.
Pedig milyen jó lenne..
Aztán kicsit olimpiázhatnék is..
100 méteren mindenkit leiskoláznék, aztán 110 gát végül távolugrás és rúdugrás..
(lore figyelsz?)
:-)
lopez!
Király a progid..
Zsivel versenyeztünk és a 2-essel 5:3-ra vertem a 480-as Zsit!
:-)
Trizzy!
Te mikor voltál a Hotel A-nál?
Nem láttalak..
lore!
Én is pont most gondoltam rá, hogy nyáron rágyúrok a nagymotorra..
Menjünk együtt és zavarjuk le 2-3 hét alatt.
Tudok egy helyet ahol gyorsan meg lenne a dolog.
aztán van egy haver, akinek van egy régi 750-es hondája, pont nekünk való...
Ő meg 3 évre elmegy világot látni, én meg lebeszélem róla és akkor rendbehozzuk és mi leszünk a bp-i utak rémei..
Trizzyt is lenyomjuk!
:-))))))))
Most lépek vissza tanulni!
A csüti kajolásba én is belemegyek!
Szóljatok rám időben és megyek!
(Vagy holnap du 2-3 utántól késő estig, vagy ha csak csütörtökön napközben lesz konkrét hely + idő, akkor pontban 11-12 közt! Egyébként nem leszek elérhető! tanulás..)
Bolas, akinek visszatért az életkedve mert lát esélyt a vizsgáját lenyomni...
Való igaz, hogy nem fetisizálom a sznobilomat a sok plázamanushoz hasonlóan, nekem ez nem valami fallisztikus jelkép, semmiféle potencianövelő hatását nem tapasztaltam még és sz*rok rá, hogy nem tudok vele infrásan data-t kűdeni meg nem is vibrál a lelkem.
De műszaki érzékem van tengernyi.
Holnap sokat opelozom, remélem szép idő lesz... De az akvinkum kimarad, mint már említettem.
lore aki nem kondipárti, holnap reggel is fut bokros teendők ellenére
lore,
te dumálsz a technikáról, amikor saját bevallásod szerint is, a mobiltelefont csak felvenni meg letenni tudod? Azt nem vitatom, hogy a km-óra programozható, azt már inkább, hogy ez neked sikerült is:-). Na pattanj az opelodba, és zigess az aquincumhoz.
Ezt nekem mondod, Trizzy? Előbb nézz utána, mi az a coll! :-))) Ez ennyi és kész.
lorené + sokak szerint a bádibilding ölég értelmetlen sportág, állóképességet pl. nem igazán fejleszt. Ülsz egy büdös teremben a sok egybenyakú között és fújtatsz, hogy harmincadszor is kinyomd a súlyt. Brrrr... Azért még rá lehet venni, szívesen gyúrnék nyakra! :-)
Ja, tod ezek az univerzális km-órák programozhatóak. Tehát mielőtt felszereled, beállíthad a szükséges paramétereket. Hiába a technika elszállt Triz feje fölött... :-)
Bolas hívott a Hotel Aquincum elől, azt mondta szép autók vannak ott. Úgyhogy most fájó szívvel memorizálok :-(
Csakúgy általánosságban jegyzem meg, hogy egy 28"-as bicajra való km-órát simán fel lehet szerelni egy kempingbringára...
Lore, nehogy magadra vedd, csak úgy eszembe jutott...
Fargo
figyeled mijjen sportemberek vannak itt? Nem megyünk valami konditerembe együtt? Úgyis közel lakunk egymáshoz...
Jól van, le lehet állni lore égetésével. Én nem versenyzek senkivel, magamat akarom kondicionálni. Ennek érdekében ezen a terepen ilyen időket futok. Most már olyan kiváncsivá tettetek ezzel a Cooperrel (tudom Bőrharisnya meg mohikán), hogy egyszer nekiállok végig hajtani a távot. De szvsz az sem lesz mérvadó mert a Coopert sík terepen kéne futni...
Ma mindkét alkalommal az előadásom járt az agyamban, így 13 perces kocogások jöttek ki.
Most gardenpartyvacsi, aztán agytorna, pihi, reggel ösmét agytorna, aztán délutántól hawaii, egészen másnap reggelig :-((
Templar,
én is úgy ismertelek meg, mint aki lefejel, ha zavarják diffegyenletek megoldásában :-)))
Tudod, én egész életemben sportoltam (most is), de anno a középtávfutás volt az
erősségem, bár nagyon utáltam. Az említett teszt egy úttörő focista felmérésen volt,
nem értem el különösebb eredményt.
Frigy,
ha jól emléxem 12évesen a Cooper-ben 2700 vagy 2800 volt a szint, de ez nekem sose jött össze. Mindigis utáltam futni. A többi bőven megvolt, de azokra már nem emléxem (úszás, fekvőtámasz, etc.). Lehet hogy nem vagyok egy nyúlalkat?:-)
Így már rémlik.
A követező program csomag futott le az egyik agyféltekémben (vegetatíve):
1. Rámvillog: Volvo? (Igen/nem) - nem
2. Ismerem? (igen/nem) - nem
3. Akadályoztam, vagy ilyesmi? (igen/nem) - nem
4. Ér annyit a dolog, hogy kiszálljak és lefejeljem? (igen/nem) - nem
Mielőtt megállapítod, hogy primitív a gondolkodásom elárulom, hogy közben a másik agyféltekémmel diiferenciálegyenleteket oldottam meg mint minden reggel:-)