Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Nincs meg valakinek az új KAE? Nem vettem meg, csak belenéztem, volt benne egy asszem 89-es 480, kevesebb mint 100e km-el 890-ért. Csak sajna nehezen hiszem, hogy 11 év alatt kevesebb mint száz megy egy autóba. Bár ha 'zingetősnek' van tartva... :-)
Szóval a corsába megy nálunk a legkevesebb, most csak lorené használja városi furikázásra (ügyintézgetés, bevásárlás), de így is belemegy kb. 20k egy év alatt. A volvo 45-50e km/év-éről már nem is beszélve...
Harvesternek ismét igaza lehetett. A kánikulában éreztem gyengébbnek a gépet, ma a normálisabb időben jól viselkedett a vóvó.
Ja, esemény is történt:
elhagytam a jobb oldali fényszórómosó törlőlapátjának műanyag burkolatát. Ivanixnál lehet ilyesmit telefonon is rendelni? Végülis csak alvázszám és/vagy motorszám szükséges nem?
Meg kell állapítani, hogy punnyadás van megest.
Ez vajon a - már nem is olyan meleg - meleg miatt van, vagy a focimeccs miatt vagy kifogytunk a témából?
Templar
a provokátor
Ps. Még szerencse, hogy lore meg én talpon vagyunk
A 480-as méretei elszomorítanak. Volt egy dízel astrám, az nem volt 4 méter se ('F' astra), na az éppen kezelhjető volt a szűk udvarban. Szóval a corsa helyett a 480 nem lesz jó :-(
Egyébként elég drága ez a jégmadár. A corsa kb. 1.6M HUF-ot ér, 96-os, klíma, légzsák, 90LE, elabl, gyári kpzár + az apró. Igaz, majdnem 100 van benne...
Az opelre vadászok 16-os felniket. Nincs valamelyikőtöknek valami nagylelkű balek ismerőse? :-) Tehát V6-os 'A' vectrára kéne, ha lehet gumikkal... Ja, magánkassza, úgyhogy vmi diszkontos kéne...
hobe
Óvasni taujjá meg fijam...
http://home.swipnet.se/tommie/facts.html
Aztírjahogy L,W,H 4258,1710,1320 mm
Azazhogy hossza egészen pontosan 4 méter, 25 centi, és nyóc milliméter...
Tsókolom.
Egyébiránt nemtudom, hogy a xéges corollámnak mi a gyári hossza, de ma megrövidítették néhány milliméterrel, tehát nem vagyok túl jó hangulatban.
Sajnos nem talaltunk autot, amibol ki lehetett volna cserelni egy proba erejeig a cuccot:-( Ja, es ingadozo alapjaratnal (800
es 1500 kozott) megnyomkodom kezzel a legtomegmerobol kijovo kabelt es az alapjarat helyreall!
Lore
a 480-al sokkal konnyebb volt parkolni, mint a 850-el:-) Egyebkent a 480-as hosszabb, mint egy kombi Opel Astra!
Meret ezen az oldalon nincs, de azert erdekes:-)
Alapjarat javitas a turbosoknal nem egyszeru.
vetithet mindenki mindenfelet, mit kell cserelni, motort stb. nem igazan szamit. amikor ingadozik az alapjarat az azert van mert ilyenkor a szamitogep tologotja a befecskedezesi idot 2.2 ms -tol 3.2 ms-ig. fel-le. a normal ertek 2.2 namarmost ezt azer teszi mert ugy erzi hogy szegeny a keverek a lambda szonda szerint. ezert bedusit, fordulatszam emelkedik. csakhogy akkor meg mar tul dus lesz ezert visszavesz, de akkor meg leesik a fordulat. ez igy megy korbe-korbe. neha, minden ok nelkul megjavul egy kicsit. az auto koratol/km-tol fuggoen ez a az ido csokken. neha szethuzott lambdaval is bohockodik. ilyenkor jon kepbe a legtomegmero. ebben 2 erzekelo van. egy levego-homero, egy pedig a mennyiseg-mero.
szerintem a homero resze tud kavarni. ugyanis van egy rossz legtomegmerom ha azt beteszem akkor 101%-os az alapjarat, mintha odaszogeztek volna 850-re. csakhat...
masik ha lefoldelem a lambda jelet (szegeny keverek szimulacio) akkor lassan felmegy a CO 7.0!-re es tokeletes az alapjarat ismet.
megoldas elvileg van, az ujabb 91-utan 400-asnal mar van az alapjarati levegokorben egy plusz membran+ egy ket extra levegocso. ezeknek mar hibatlan az alapjaratuk, igaz ujabb computerek is vannak bennuk...
sza elvileg kene bele venni egy ilyen membrant (15k) plusz meg az egyeb csovek (20-30k) es kesz.
ha van valakinek ilyen autoja(91 utani) akkor jo lenne probabol atepiteni es ha jo akkor megrendelni. kivancsi vagyok hany jelentkezo lesz...
Amikor meg indulna haza a vevő ingadozik az alapjárat? Mit szólna ehhez egy morcosabb vevő? Mennyibúl lehetne megjavítani az alapjárat hibáját? Motorcsere v mi? :-)
Tegnapelott beszeltem egy lannyal, o siman eladta a 89-es evjaratu 480 turbot 170 ezer kilometerrel! Az enyem is pont ugyanilyen, csak hat az alapjarat.... Egyebkent nem feltetlenul kell lehuzni a lambda szondat, pl. a mult hetvegern semmi bajom nem volt vele.
aszem van egy otletem. huzd szet a lambda szondat amikor vevo van ott es akkor megnyugszik az alapjarat. azt a kis idot meg kibirja a katalizator. (0.7 helyett 2.0 a CO)
mas. erdekes, nekem van minden az autoban es nem akartak anno elvinni 800k -ert.
klima: max. 20.000 ft
vannak 'zugtoltok' is kb 8-9k. de oket nem javaslom. a Lajoseknal 11111 ft a toltes
850: nem tom olcso-e , meg lehet nezni ha erdekel.
en lattam es a szivem szakadt meg erte. ha nem epitkeznek, azonnal megvennem. nem torott, hibatlan, kek szinu.
Jol emlexel van egy 480 turbom (is), viszont a 850-be kene gaz. Itt megkerdeztem es kb. 40-50000 ft-nak megfelelo zs-ert toltenek, Oriza szerint otthon 5000, de azt meg azert kevesnek tartom. Valami nagysagrendet tudnal mondani, hogy Neked mennyi volt?
Tudom, hogy így van, ennek ellenére már megtettem párszor, el is kaptak
egyszer-egyszer, de eddig még mindig kidumáltam magam. Egyébként most van folyamatban
a C+E beszerzése, már untam, hogy mindig szerezzek valakit vagy egyem a kefét a rend
őrei miatt.
szeva, frigyes mester......
.....az s40 horgát (ráfutófék rublika) valószínűleg levizsgáztatják 1300 kg körülire, más kérdés az, hogy (csak) B-s jogsival ilyet nem vontathacc....... (csak B-vel max 750kg össztömeget vontathacccc, utána E is kell hozzá)
byte: gbrL
Ha jol emlexem, 400-as van alattad, s ebben meg a regi freonos klima van. En tavaly jol megjartam, nem lehetett mar kapni freon, csak valami xr51 vagy mi nevu helyettesito gazt. na csinalt mindent csak hideget nem. addig nem lett jo amig valaki ajanlott a XI. ker.-ben a Prielle Kornelia utcaba a DIAVA auto klimat. kicsit nagykepuek de profin dolgoznak. tettek bele valami UV-s szivargasjelzo trutyi is, de sajnos nem szivargott sehol. sza tavaly ota van benne gaz es meg mindig muxik, az iden nem is kellett utantolteni, kiraly 6 Celsiusos levegot fuj.
sza klima+turbo rulez!
Zarquon,
Keruld el a Duna Interservice-t. En mar voltam ott pont az elso napon, de ezt mar leirtam jo alaposan korabban, keress vissza es olvasd el.
1, azaz 1 darab volvo szerelo van ott az is a Valent-tol jott at.
Ja lattam egy gyonyoru 850 T-5 kombit eladot, 3.5M
meg kene venni...
Lacka, aki megint elokerult, bar a kutyanak sem hianyzott....
ha van kedved kimenni éjjel a Farkasvölgybe, akkor én benne lennék a kalandban. Felhívnánk az Oyát, szerintem ô is eljönne. Eregetni sötétben nem jó, csak ha van kivilág...
Most meg mi van kiscsikók,
teljesen fel vagyok gyógyulva, amióta nem nyasztatom lorét és ezért pihenteti a woodoo-m. Bagoly meg azért, mert inkább nappal alszom, ha tehetem.
Bolas
kacaj ül az arcomra, amikor két nagydarab esetlen kamasz kekeckedni kezd velem:-). Csak nehogy hazazavarjalak titeket! Bár anno én is ilyen szemtelen voltam...
Hogy állsz a tanulással? nehogy szégyent hozz a topikra, meg idővel szükségem lesz egy jó ügyvédre, ugyanis az enyém egy aranyos nyugdíjas néni, és egyre jobban utál dolgozni...