Mekkelés nyomai az enyémen is látszódtak, de nem drámai. Valamelyik jóképességű labanc lehúzó nélkül próbálkozott, aztán feladta. Hétfőn lemérem a szíjat, nekem kb 0,5 cm hiányzik a tárcsa külső szélétől. A kúp oldalán 4db 1 mm széles alátét volt, javasoltam a mérnök "úrnak" hogy legalább kettőt vegyen ki. Nem rajongott a javaslatomért, mondván, ha hatvanat megy, az elég, nincs stabilizátora se a mopednek, egy szél megpördíthet nagy sebességnél. Valahol igaza van. Aztán az összerakásnál nem voltam jelen, kérdeztem, hány alátétet vett ki, mire válaszolta, másik oldalra rakott kettőt.
Bigyó2, nekem még egy kis időbe telik, mire dorombolni fog, de igyexem. Most küldöm a dugókat Egerbe, ahol meggyűrűzik, visszaküldik. Azután össze és bele .... A hátsó lökhárítón volt néhány kisebb repedés, azt 6000-ért meghegesztették, hétfőn viszem föstetni. Te hogy döntöttél a zöld-szürke kombinációról? (nekem tecccik)
... és még további kérdés: már írtam, a súlyok 160 gr-osak. Nálad? Mivel üzemképtelenül kaptam, nem tudtam csekkolni: van-e izzításvisszajelző a műszerfalon, hol, s mennyi kb az izzításidő? Kiszerelt motornál nem tudom leellenőrízni, nem konyítok annyit a vill.hoz.
Én pont azt látom, hogy a rendőröket egyedül az érdekli. A feljelentésemben egyedül erre hivatkoztak, semmilyen jogszabályra nem. Valahogy így szólt az érvelésük, hogy mivel a KFF szerint a járgányom személygépkocsi, ezért vétettem a KRESZ nemtommilyen bekezdés x-edik pontja ellen, hogy érvénytelen hatósági jelzéssel közlekedtem. Én a fellebbezésemben a KÖHÉM-re hivatkoztam, ami jogszabály a KFF állásfoglalással szemben, a bíróság MÉGSEM nekem adott igazat, legalábbis telefonban ezt mondták. Azt nem tudom, mivel érveltek, mert nem kaptam meg, már olyan érzésem van, hogy valahol elkallódott, mert már legalább 1 hónapja esedékes lett volna megérkeznie. A legutóbbi rendőr is a KFF-fel jött. Mondtam neki, hogy hallottam róla, de nem érdekel, mert az nem jogszabály. Úgy láttam rajta, kicsit elhűlt, hogy vki ennyire semmibe veszi azt, ami nekik szinte "szentírás", aztán ekkor kereste ki nekem a KRESZ definíciót, hogy valami jogszabályt is mutasson. (Persze én hiába mutattam neki a KÖHÉM-et)
A csapágy annyira be volt rágva, hogy mozgatáskor egyszerűen szétesett. Szerencsére kaptam 2900-ért zz-t,ezt kenni sem kell, kosz sem megy bele. A lehúzás-a mester csinált lehúzót, sima ügy volt. Szóval a korábban írt szerelésből a variátor okozta a legkevesebb problémát. A recésvégű kerék tőcsavart egyszerűen kiütötte, várjuk az esztergált újat, amit beüt a helyére. Vasárnap pihi, hétfő délelőtt izzítom a dieselt és indul a Lombardíni, mely hang felcsendülését ajánlom Beta9-nek!
a Te dépeden milyen széles az éxíj? Az enyémen labanckori állapotában 28 mm-es van (volt). Ezzel úgy mérem, hogy éppen csak majdnem mehet fel a primer tárcsa tetejére úgy, hogy már hézagolót kivenni nem lehet, mert összeérnének a tárcsák. Egyébként nekem a tárcsák perselyeit rendbe kell tenni, esztergáltatni, mert katasztrófális állapotban voltak. A primer t. külső rogóház-perselyének közepe pl. ki volt törve, a belső játéka kb 2,5 mm! A külsö tárcsa úgy kóválygott, mint gólyaf.s a levegőben - szerintem már nem is működött. jav.: gépeden, rugóház üdv.
A szeretetre ne alapozz. A rendőr, ha nem biztos valamiben, attól függetlenül még élhet feljelentéssel, hiszen a felelősség megállapítására akkor nem a helyszínen, hanem az eljárás során kerül sor. Természetesen az ember kettős determináltságából fakadóan nem zárható ki szimpátia kialakulása, de ellenkezője sem.
Nemhiszem , hogy a KFF dolgai érdekelnének valakit. A probkénmát inkább az okozza, hogy a rendőrségnek van együttműködési megállapodása a polgárőrökkel, vadászokkal, halászokkal, BKV-val, MÁV-val , madarászokkal, vakok-és gyengénlátókkal, KFF-al, bogarászokkal, ......... A KKF általában az EMÜ-n belül közös intézkedéseket kérhet. Önállóan a rendőrök szerintem magasról és ívelten tojnak a fentiekbe.
Én úgy tudom, hogy a KFF juttatta el az állásfoglalását a rendőrkapitányságokra, és ezért lépnek fel ellenünk. Legalábbis mindig mindegyik rendőr erre hivatkozik. Érdekes, mert amikor a karcagi rendőr-diákjaimnak említettem az esetet, azt mondták, hogy ők nem kaptak ilyen papírt, legalábbis nem tudnak róla. Ezek szerint mégsem mindenhová juttatták el :)
Miskolci vagy környékbeli AIXAMosokat keresek akik már tapasztalatal rendelkeznek az itteni rendőrök hozzállásával kapcsolatban, hogy mennyire "SZERETNEK" bennünket. Nemrég szereztem a járgányomat, jogszabály gyűjteményem már van!
Egy adott közigazgatási területen a rendőrök munkáját általában kettős elvárásnak való megfelelés határozza meg: Az egyik elvárás a felső vezetés (főkapitányság ) részéről fogalmazódik meg: Büncselekmények visszaszorítása, bűnelkövetők elfogása. A másik elvárás az önkormányzat részéről fogalmazódik meg: póráz nélküli kutyasétáltatások, közterületen alkoholfogyasztás, játszótéren csoportosulás és nyáron a lakók nem tudnak aludni a nyitott ablakoknál, csendháborítások, stb. Vajon honnan származhat a mopedautók levadásztatása?
...a KRESZ módosítás pontos verzióját a sajtóa a jövő héten hétfőn ismerheti meg. Ezt azzal indokolta, hogy a jogászok akkorra készülnek el a jogszabály végleges formájával.
Szerintem azért pergetik nagyon, mert különben felgyűlnek az ügyek. Még ha nem is sokan vagyunk mopedesek a környéken, folyamatosan jelentgetnek minket. Gondolom, szeretnének már pontot tenni a végére. Lassan már én sem tudom számon tartani, hány ügyem van folyamatban :) Az időhúzást arra értettem, hogy nem annyira fekete-fehér az ügy, hogy egyből el lehessen dönteni igazságügyi szakértő bevonása nélkül. Gondolom, ezért kellett a második tárgyalás. Összességében biztos nem hosszú ez az idő más eljárásokhoz viszonyítva, viszont elég ezt a félévet kivárni. Főleg ha újabb feljelentésekkel tarkítják a várakozási időt :)
Bocsánat, nem ellenetek vagyok, csak azt szeretném, ha nem ugyanolyan csökönyös szemszögből néznénk a dolgokat, mint ahonnan a bíróság, vagy elsőfokon a rendőrhatóság igazgatásrendészeti osztályának szabálysértési előadója kéri az állásfoglalást.
A bíróság működési elvét szerettem volna megvilágosítani számodra. A bíróságok csak a rendőrhatóság fellebviteli szerveként járnak el szabálysértési ügyekben, illetve elsőfokon az elzárással súlytható szabálysértésekben (prostitúció, eltiltás hatálya alatti járművezetés, veszélyes fenyegetés, rendzavarás, szabs. értékre elkövetett lopás -ha mezei vagy terménylopás-) jár el bíróság. Szabálysértési ügyekben szabálysértési bírák járnak el, kivéve ítélkezési szünetben, akkor bármely ügyeletes bíra rendezi a történetet. Amíg nincs a BED-hez hasonló elvi döntés bizonyos szabálysértési ügyre, addig különböző bíróságok ugyanazon cselekményt különféle módon értékelhetik. Természetesen BED nincs szabálysértési ügyre, de ezt már jobban nem tudom magyarázni. Remélem van aki érti.
Sajnos a fékkengyel csapszege az autósbolt (BITURBO KFT) szerint nem szabványos egyik szgk-val sem, ezért esztergáltatni kell. A kerékanyák szintén nem szabványosak szgk-val, esztergáltatni kell. Variócsapágy volt a csapágyüzletben 2900 Ft. Marad a bal első féltengely gumiharang, legközelebb, mert állítólag nem érdemes gumiharangot venni és összezsírozni magunkat, mert 2000 Ft-ért a féltengelyes elrendezi, ha odavisszük a féltengelyt.
Ma szét lett szedve a bringa a korábban említettek miatt.
A beletört első kerékcsavar eltávolítása 2 perc. A szétbarmolt imbusz a jobb első féknyeregnél 15 perc. A berágódott varió tengely csapágy 10 perc. (Ez hiányzó golyókkal , valóban berágódva, kenéssel és mozgatással eltört)
A fékkengyelek csapszegeit, a hiányzó tőcsavart kell esztergáltatni. Ma már az esztergályos totálkáros (részeg) volt. Megjegyzem, mi is így jártunk a mérnök úrral a fenti munkálatok végére, tényleg ennyi ideig tartottak a mozzanatok, de valóban egy-egy sör lenyelése, csapágyvásárlás, és az érkező kuncsaftok meghallgatása, stb nyomán 09.30 - 19.30 ig tartott. Tehát holnap folyt.köv.
nem magasabb, egyenrangúak. a huzás- halasztás azért van,- az én esetemben- mert az NKH neves képviselője ki tudja miért a menetkész tömeget vette üres tömegnek. talán nem vette észre , hogy 2 oldallal odébb a leermasse is szerepel az adatok között, ami 350 kg. továbbá azt sem , hogy : 4 radriges Leicht-KFZ (L2), az nem személygépkocsi. a motorok müködésbeli megkülönböztetése is megér egy misét. ha ilyenek nem szerepelnének a "szakvéleményben" akkor nem kellene kifogásolni semmit .rég sinen lennénk.
Tényleg nem szociális érzékenységéről lehet híres. Ha kimegy a városból, egy másikba, és feljelentik, lobogtathatja a végzését. Ugyanez vonatkozik egyébként büntetőügyekre is, de ott kitalálták a BED-eket (büntető elvi döntések) melyek a hasonló anomáliák elkerülésére születtek. Ezt Ferdeszemű már nem olvasta ki a cd jogtárból. (BTK. Általános rész) A bíróság önálló, a másik bíróság hasonló ügyben keletkezett végzése nem kötelező érvényű, minden eset egyedi.
Nem gondolnám hogy húzzák az időt, 13-án volt az első tárgyalás, ahoz képest elég hamar kitűzte a bíró a másodikat. A bíró viselkedéséből úgy éreztem, ha az első tárgyalásra eljött volna az igazságügyi szakértő, és nekünk kedvezően szakértett volna, akkor már az első tárgyaláson meghozza a végzést.
Majd ha teletankolod kiderül hogy csökkent-e a fogyasztás. Nekem a múltkor 250 km-nél még több mint félig volt a tankom műszer szerint, de amikor megtankoltam mégiscsak 3.4 lett a fogyasztás.