Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
De kiábrándítottál... Neked ez túl kicsi, mi? Nem túl jó 'pótlószernek'... :-)
Az S70 nálad az abszolút favorit?
Frigyes Mester,
na hol vagy? A meccsnek vége, az S40 bölcsőországa nyert a dánok ellen. Gondolom még kiereszted a két liter (hihetetlen érzékem van a matekhoz :-) sörből a kieresztendőt, aztán benézel...
Nem nagy ügy csak a klasszikusokhoz kell nyúlni:
"Mindenkitől azt kell követelni, amit az illető megtehet. A tekintély legelső alapja az értelem - mondta a király. - Ha a népednek azt parancsolod, vesse magát a tengerbe: föllázad, forradalmat csinál. Azért van jogom engedelmességet követelni, mert ésszerűek a parancsaim."
Sajnálattal közlöm, ó mester, hogy mindössze két hetes van benne, az egyik egy kombi 740-es (2,4 TD 1987-ből 850 eFt-ért szigorúan "alku nélkül"), a másik sima 740 TDI ('88-ból 980 eFt-ért "irányár").
Bőrtetővel sajna egyáltalán nem szolgálhatok.
Van vagy 8 db 900-as 1,59MFt-tól 2,98MFt-ig
Bőviben vagyunk eladó S40, S/V70, S80-aknak (könnycsepp a szem sarkában amúgy férfiasan elmorzsolva).
Figyelemreméltó, hogy '92-es, '93-as 850-eseket (limousine versions) alig 2MFt fölötti áron tukmálják az emberre. Van egy pár szép 850-es kombi amik fiatalabbak + jóval drágábbak is:-(
Nekem is az a meglátásom, hogy a nagyteljesítményű motor az ami segít megúszni a férfiklimaxot, úgyhogy megelőző jelleggel már lore korban el kell kezdeni:-)
Most látom csak, hogy ez turbotlan példány... Nekem a nagy lökettérfogat (amolyan potencianövelő :-)) okoz örömet, melyet kicsinél turboval pótolnék. Persze más a feeling (nagy ccm <-> turbo), de legalább van feeling.
Templar,
na mostaztán meghatódtam :-)
Egyébként ez alkalmi vételnek tűnik. Ha Zarquon nem adja el nekem az övét akkor ilyesmi is jó lesz. Nade ilyen kevés km...
keton,
hol vagy? Te is sörhegyeket döntögetsz magadba a vakációt ünneplendő?? Estefelé itt szoktál lenni... Persze még sokan pl. CYRUS de ők csak kémkednek
Bolas,
az olaszoknál szerinem már nem kötelező a nemzetközi, egy pár éve minth abeszüntették volna...
lore aki Templarnak örök hálával tartozik, ésnemfelejt
Örömmel tölt el a tudat, hogy rendelkezésére állhatok Tisztelt Elnök kollégámnak és szivartársamnak, én most leszaladtam a sarokra, hogy beszerezzem a KAE-t, így módomban áll előadni, hogy az említett autóról a következők vannak benne:
"Volvo 480 ES, 1989., fekete, 95, 102LE, 1721 köbcm, 5 szem., 3 ajtós, 87 E km, műsz. v.2002-ig, 2. tulaj., aluf., el. abl., riasztó, el. tük., légkond., szervok." 840 ezer Ft
Nincs meg valakinek az új KAE? Nem vettem meg, csak belenéztem, volt benne egy asszem 89-es 480, kevesebb mint 100e km-el 890-ért. Csak sajna nehezen hiszem, hogy 11 év alatt kevesebb mint száz megy egy autóba. Bár ha 'zingetősnek' van tartva... :-)
Szóval a corsába megy nálunk a legkevesebb, most csak lorené használja városi furikázásra (ügyintézgetés, bevásárlás), de így is belemegy kb. 20k egy év alatt. A volvo 45-50e km/év-éről már nem is beszélve...
Harvesternek ismét igaza lehetett. A kánikulában éreztem gyengébbnek a gépet, ma a normálisabb időben jól viselkedett a vóvó.
Ja, esemény is történt:
elhagytam a jobb oldali fényszórómosó törlőlapátjának műanyag burkolatát. Ivanixnál lehet ilyesmit telefonon is rendelni? Végülis csak alvázszám és/vagy motorszám szükséges nem?
Meg kell állapítani, hogy punnyadás van megest.
Ez vajon a - már nem is olyan meleg - meleg miatt van, vagy a focimeccs miatt vagy kifogytunk a témából?
Templar
a provokátor
Ps. Még szerencse, hogy lore meg én talpon vagyunk
A 480-as méretei elszomorítanak. Volt egy dízel astrám, az nem volt 4 méter se ('F' astra), na az éppen kezelhjető volt a szűk udvarban. Szóval a corsa helyett a 480 nem lesz jó :-(
Egyébként elég drága ez a jégmadár. A corsa kb. 1.6M HUF-ot ér, 96-os, klíma, légzsák, 90LE, elabl, gyári kpzár + az apró. Igaz, majdnem 100 van benne...
Az opelre vadászok 16-os felniket. Nincs valamelyikőtöknek valami nagylelkű balek ismerőse? :-) Tehát V6-os 'A' vectrára kéne, ha lehet gumikkal... Ja, magánkassza, úgyhogy vmi diszkontos kéne...
hobe
Óvasni taujjá meg fijam...
http://home.swipnet.se/tommie/facts.html
Aztírjahogy L,W,H 4258,1710,1320 mm
Azazhogy hossza egészen pontosan 4 méter, 25 centi, és nyóc milliméter...
Tsókolom.
Egyébiránt nemtudom, hogy a xéges corollámnak mi a gyári hossza, de ma megrövidítették néhány milliméterrel, tehát nem vagyok túl jó hangulatban.
Sajnos nem talaltunk autot, amibol ki lehetett volna cserelni egy proba erejeig a cuccot:-( Ja, es ingadozo alapjaratnal (800
es 1500 kozott) megnyomkodom kezzel a legtomegmerobol kijovo kabelt es az alapjarat helyreall!
Lore
a 480-al sokkal konnyebb volt parkolni, mint a 850-el:-) Egyebkent a 480-as hosszabb, mint egy kombi Opel Astra!
Meret ezen az oldalon nincs, de azert erdekes:-)
Alapjarat javitas a turbosoknal nem egyszeru.
vetithet mindenki mindenfelet, mit kell cserelni, motort stb. nem igazan szamit. amikor ingadozik az alapjarat az azert van mert ilyenkor a szamitogep tologotja a befecskedezesi idot 2.2 ms -tol 3.2 ms-ig. fel-le. a normal ertek 2.2 namarmost ezt azer teszi mert ugy erzi hogy szegeny a keverek a lambda szonda szerint. ezert bedusit, fordulatszam emelkedik. csakhogy akkor meg mar tul dus lesz ezert visszavesz, de akkor meg leesik a fordulat. ez igy megy korbe-korbe. neha, minden ok nelkul megjavul egy kicsit. az auto koratol/km-tol fuggoen ez a az ido csokken. neha szethuzott lambdaval is bohockodik. ilyenkor jon kepbe a legtomegmero. ebben 2 erzekelo van. egy levego-homero, egy pedig a mennyiseg-mero.
szerintem a homero resze tud kavarni. ugyanis van egy rossz legtomegmerom ha azt beteszem akkor 101%-os az alapjarat, mintha odaszogeztek volna 850-re. csakhat...
masik ha lefoldelem a lambda jelet (szegeny keverek szimulacio) akkor lassan felmegy a CO 7.0!-re es tokeletes az alapjarat ismet.
megoldas elvileg van, az ujabb 91-utan 400-asnal mar van az alapjarati levegokorben egy plusz membran+ egy ket extra levegocso. ezeknek mar hibatlan az alapjaratuk, igaz ujabb computerek is vannak bennuk...
sza elvileg kene bele venni egy ilyen membrant (15k) plusz meg az egyeb csovek (20-30k) es kesz.
ha van valakinek ilyen autoja(91 utani) akkor jo lenne probabol atepiteni es ha jo akkor megrendelni. kivancsi vagyok hany jelentkezo lesz...
Amikor meg indulna haza a vevő ingadozik az alapjárat? Mit szólna ehhez egy morcosabb vevő? Mennyibúl lehetne megjavítani az alapjárat hibáját? Motorcsere v mi? :-)
Tegnapelott beszeltem egy lannyal, o siman eladta a 89-es evjaratu 480 turbot 170 ezer kilometerrel! Az enyem is pont ugyanilyen, csak hat az alapjarat.... Egyebkent nem feltetlenul kell lehuzni a lambda szondat, pl. a mult hetvegern semmi bajom nem volt vele.
aszem van egy otletem. huzd szet a lambda szondat amikor vevo van ott es akkor megnyugszik az alapjarat. azt a kis idot meg kibirja a katalizator. (0.7 helyett 2.0 a CO)
mas. erdekes, nekem van minden az autoban es nem akartak anno elvinni 800k -ert.
klima: max. 20.000 ft
vannak 'zugtoltok' is kb 8-9k. de oket nem javaslom. a Lajoseknal 11111 ft a toltes
850: nem tom olcso-e , meg lehet nezni ha erdekel.
en lattam es a szivem szakadt meg erte. ha nem epitkeznek, azonnal megvennem. nem torott, hibatlan, kek szinu.