Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Hát én 2.0-s motorral venném azt a kocsit, szerintem egy akkora kasznihoz már jobban illik egy 2000-es motor karaktere. Persze a kibicnek semmi sem drága :-) De akkor is. Mennyivel kerülne többe?
Köszi majd megnézem. Ja azt nem tudod véletlenül, hogy a kormányszervo hidraulikaolajat milyen időközönként kell cserélni? Már csak azt nem cseréltem ki mióta nálam van a kocsi.
A klub ügyben az a helyzet, hogy valóban alakulóban volt egy 200-as klub, kb. az idő tájt amikor itt is felmerült a klubélet iránti igény.
Akkor fargo tevékeny közreműködése révén és az én szerény asszisztenciámmal ezek a törekvések egybetalálkoztak és barátaink hathatós működése következtében létrejött (jön) az ökumenikus Volvo klub.
A "szűk társaság"-ba teljesen önkéntes alapon be lehet csatlakozni még nem Volvo tulajdonosoknak is bármiféle új reformötletekkel.
Félreértés ne essék,ez nem valamiféle sértődött puffogás a részemről, de nehéz úgy klubéletet organizálni, hogy bőségesen el vagyunk látva kritikai észrevételekkel, de sokkal kevésbé előremutató javaslatokkal (ez utóbbi kétségtelenül több energiát igényel).
Szerintem a dolog arról szól, amiről a tömeg akarja hogy szóljon.
Ez teljesen normalis, hiszen reggel majdnem 0-rol kell azt rettenetes nyomast felepitenie.
Probald ki: egy lampanal, allo helyzetben, kezd el 'rugdosni' a feket. Ha nem gyullad ki semelyik lampa akkor ok.
Köszi a beszámolót. Csak azért kérdeztem, mert egy hónapja voltam fékolaj cserén és azóta nem emlékeszem, hogy bekapcsolt volna az ABS-em. Mondjuk nem is kellet azóta satufékeznem, csak egy kicsit gyanús volt és mintha egy kicsit levegős lenne a fékrendszer. Azért ilyedtem meg, hogy egy elcseszett fékolajcsere el tudja-e rontani az ABS-t.
Nekem csak annyi bajom van az ABS-el, hogy reggel, illetve ha hosszabb időt parkolok, akkor nem 3-4 sec múlva alszik el az ABS lámpa, hanem 15-20 sec múlva. De egyébként menet közben hibát nem jelez. Különben A.GY. is azt mondta, hogy az ő 480-asában is ez a jelenség.
...Alakulgatóban van a KLUB, de nekem úgy tűnik, egy szűk társaságnak szól az egész, illetve azon belül is külön létezik a 200asok klubja.Mi a véleményetek az egészről, szerintem másról kéne ,hogy szóljon a dolog, mint ki kit látott és mikor az autójában.
...
Hm, van benne valami...;(
Harvester,
Vegre egy 'muszaki' hang az eterben!
Az Ivanix b*szta el az ABS-ed a fekfolyadék csere kapcsán? Vagy már előtte feküdt meg?
Mennyiér sikerült az bontott ABS-t megvenned?
kb. Ket eve van nalam auto, es meg nem csereltem fekolajat. Nem is volt semmi gond, mig egyszer csak 3 oras varosi kavaras utan kigyulladtak az ABS es a fek hiba lampak. Mukodott a fek tovabb, csak nem volt ABS. Ilyenkor auto leallit, motorteto kinyit, kb. 10 perc hutes, utan minden ok.
Aztan elkezdett a 3 ora csokkeni es a hutesi ido novekedni. Vegul hirtelen fekezesre fel-fel villant a fekhiba, de el is aludt rogton. Mivel eppen ott voltam az Ivanix-nal kormanyszervo-szivattyu cseren, uccu neki csereljunk fekolajat, ugysem tettunk meg ilyet.Amikor leengedtuk, lattuk, hogy olyan mint a rostos Sio oszibarackle.
Uj olaj be(mint a viz), eredmeny ugyanaz, illeve rosszabb.
Namost akkor vagy valamelyik erzekelo, vagy ABS szivattyu.
Szerintem a tul suru fekolaj lefarasztotta a pumpat, es a hig, friss olajjal mar nem tudott elegendo nyomast csinalni.
Szerencsere a sracnak volt egy bontott.
Szivattyu csere, az meg nem akart leallni,folyamatosan probalt nyomast csinalni, de nem sikerult, mert orran-szajan dolt kifele az olaj. Sza ez a szivattyu meg folyt. Namarmost minden szerelesi muvelet baromi nehez mert kurvara nincs hely a motorterben, ezer fok meleg, sza szivas hegyek. Ezerrel ki a bontoba (Budafok->Rakoskeresztur) az egy darab volt, megvesz,
rohanas vissza Budafokra, pumpa atcserel, kozben retteges, muxik-e majd...
Vegul minden ok, csak masnap vizcso szet.
Jo kis het volt.
Az ABS ara rendkivul kedvezo volt.(100k alatt)
Engem nem is annyira a loero erdekel, hanem, hogy legyen nyomateka elozeshez. Az 1.6-os Opel Astrank jobban huz. Persze meg nem akarom szidni, mert lehet, hogy tenyleg csak meg kell tanulnom Volvot vezetni.
Hogy mi dontott a Volvo mellett?
- Nem tetszett a Honda forum stilusa. :-) Nem erzem ugy, hogy en kozejuk tartozni.
- Nem tetszett a Honda marketing hozzaallasa.
- Nem tudtam megnezni egy Hondat Szegeden. (Kecskemet meg igenis messze van. :-))))
Akkor ahogy tanacsoltatok, nem koltok az 1.8-asra.
keton: Igen. Annyira uj, hogy a szalonnak is csak a mult heten jott meg. Meg kezikonyvet es videokazettat sem tudtak most adni, ahogy Volvoeknal szokas, mint megtudtam.
James:
Gratula a kocsihoz! Az 1.8 tényleg nem éri meg, sokkal nagyobb fogyasztást és adóterheet hoz, míg erôben szinte semmit sem számít. Chiptuning & Co. tényleg segíthetnek a dolgon, s ha lejár az 1 éves garancia, akkor meg lehet próbálkozni a vezérműtengelyek módosításával. Ha ezt hozzáértô ember követi el, s hozzáigazítja az elektronikát is, akkor könnyen elérhetô a 2 literes motor teljesítménye. A két kék közül szerintem mindegy, hogy melyiket választod, mindkettô szép. Viszont majd szeretettel várunk a szeptemberi találkozóra :-)
Bond,
a megoldás: diszkrét tuning. 100-120k HUF-ért kb. +15LE-vel ajándékkozhatod meg az amúgy is 109LE-s kocsid. (nekünk alapban csak 105 :-() Légszűrő, gyertyák és chiptuning.
Amúgy meg rá lehet hangolódni az ilyen motorok teljesítményére, nekem anno az 57LE-s (!) astrával sikerült, nagyon szerettem.
Az régi 1.8 tuti, hogy nem éri meg, a mostani mitsu GDi sokkal jobb lehet, de az sem éri meg. Én maradnék az 1.6-osnál, azt ráznám gatyába.
Mi döntött végül a volvo mellett? Nehogy azt mondd, hogy a honda szalon messze volt! :-)
fargo,
aszonta nem saját termés, tehát valszeg nem a családból volt... :-)
Tegnap megrendelodott a Volvom. :-) Sajnos a szint ott sem tudtam eldonteni, interaktiv CD ide vagy oda. De mar csak ketto maradt, az atlantic kek es a pavakek-zold, lassan majd csak sikerul. Vilagos belsovel lesz, hogy tagasabbnak tunjon, remelem nem fogom megbanni. Majd tartok benne hazipapucsot es otthonkat. :-)
A probavezetesnel az tenyleg kiderult, hogy az 1.6-os motor gyenge. Furamod 4-esben es 3-masban egyforman tul sokaig tartott 80-rol 100-ra gyorsitani.
Mivel az autot hosszu idore veszem, felek, hogy megbanom a kisebb motort. De itt azt olvastam, hogy az 1.8-as nem eri meg az arat, a 2.0-as meg tenyleg tul draga. Meg harom hetig valtoztathatok barmin, amig a gyartosorra kerul, szerintetek erdemes az 1.8-ason gondolkodni?
Bolas,
legközelebb menj bele! Itt se jelentkezik sokat...
*****
Csodajól esett 500 km-t vóvózni! Persze a csúcspont Nagyanyám babalevese és Nagyapám bajai halászléje volt, nem is beszélve Anyósom sültjeiről... Húbame, morog a hasam... mire ezt lefutom... :-)
Eleg durva az ar de ha belegondolsz, az autocomputerek is nagyon huzos arban vannak ha uj kell. Ja van mar laptop az automban... ;)
Chiptun:
Ha jol sejtem, akkor the az ATC-nel voltal...
kar hogy nincs hitelesitve a meropadja, az en autom 300 Nm szerinte.
de jo is lenne...
De zsenialisan tud beszelni az ember, raadasul olasz nyelvtanar eredetileg.
480T:
450k az ABS? Ez azért már több a soknál, nem? 450k-ért belerakhatsz 3 PC-t a kocsidba..
Eclipseboy:
Szerintem megérte, mert kaptam +70 lóerôt és + 100 Nm-t. A fogyasztás kicsit több lett, de hát valamit valamiért. Nem turbos kocsinál szerintem meggondolandó, ott nem hoz ennyit a chiptuning. 85k volt a beavatkozás, no meg ÁFA, de ettôl alkalomadtán eltekintenek...
Tudom, hogy már írtad, de hogy érzed, mennyit javított a chip-tuning? Megérte rákölteni a pénzt? Pontoosan mennyiért is csinálták, ha nem vagyok indiszkrét?
Orom latni ezt a rengeteg hozzaszolast 400-as ugyben!
Baas,
sajna valszeg nem fogsz talalni jo allapotu klimas 480-ast. En kb. 1 eve zsurizgetem a neten es az autos ujsagokban es ha van eppen elado 480-as akkor bizti nincs benne klima. sza mindenkepp erdemes lenne kintrol hozni valamit.
Szerettem volna a 480-asomat 460-ra cserelni, persze ugyanolyan fullosra. Csak 2 akadt , 1994-es es azutani de 2.5-3 M Ft-ert. Majdem megvettem Fargo ex-autojat(1.4M) csak sajna lecsusztam rola.Kozben rakoltottem az automra az kb. 400-500k-t es mar nem akarom eladni,mert nem tudnek hasonlot venni.
Vannak hibai ennek az tipusnak is(alapjarat,karpit, hatso lampak), de hat ,melyiknek nincsenek?
Mas.
Elmentem Ivanixhoz, csereltunk fekolajat, ABS lehalt. Uj ar 450k! Szerencsere a bontoban akadt egy es nagyon kedvezo aron meg tudtam venni. Megathankx to : http://www.extra.hu/volvobonto/
Ma meg elszallt egy vizcso, szerencsere megereztem a fagyalloszagot, es idoben utana tudtam tolteni es kibirta 96 C-vel a bontoig.
Ott persze volt belevalo cso, es minden ok.
ismet koszonet a bontosoknak! http://www.extra.hu/volvobonto/
Ha barmi alkatresz kell, eloszor erdemes oket hivni, kb. olyan kategoriat kepviselnek (V) bontok kozott mint az Ivanix a (V) szervizek kozott.
Biztos sokan ismerik mar kozulunk oket... ;))