És ebben a nálunk tisztázatlan helyzetben kell vigyázni arra, amíg nincs generálisan elfogadott értelmezés: Lehetőleg utast ne szállítsunk Legyen köt.bizt Legyen vez.eng Legyen származási papír, vagy adásvételi szerződés, tehát a tulajdonjogot igazoljuk. Legyenek kötelező tartozékok, mentöcsomag, stb.
Esetleges büncselekményhez vezető cicomázást pedig kerüljük. Ha felmerül a gyanuja a hat.eng. hiányának és az frsz helyén megtévesztő egyéni frsz van, hát az örüljön, hogy csak szabs. eljárást kezdeményeztek.
Elnézést kérek, mindenki felőlem azt tesz a rendszám helyére, amit akar, pusztán segítő szándékból, és a komolyabb problémák kialakulásának megelőzése érdekében írtam.
Megérdeklődtem nálunk hozzáértőbb gyakorlati szakembertől (nem válóperes, vagy ingatlanos ügyvéd) , bizony, ha forg.eng. köteles, és van a rendszám helyett mást tartalmazó matrica, stb, amiket a fentiekben említettem, még büntetőeljárást is indítanak. Ez van. Tehát amíg nem tisztázott helyzetünk, ismételten nem javasolom az egyéni matricarendszámok használatát. Ahogy generálisan segédmotot lesz, azt teszel rá, amit akarsz. A BTK, vagy más jogág felidézése mindíg hasznos, ha értelmezni is tudjuk.
Tehát abból indultam ki, hogy jogszabály hatósági engedélyhez köti. (Ezen is megy a huzavona) Ha felteszel rá valamit, az megváltoztatás. A bcs. törvényi tényállását ismerem, mindenesetre mások is elgondolkodnak, ha már felidézted.
Azon vitánk nincs, hogy a váz és motorszámok egyedi azonosítók. Nos, nem ezek megváltoztatásáról beszéltem, hanem a forgalmi rendszáméról Véleményem szerint, ha abból indulunk ki, hogy járgányunk forgalmi eng. köteles, ezáltal forgalmi rendszám köteles(mindegy, hogy mkp,szgk,stb) és nincs rajt hatósági jelzés(frsz), felteszünk helyette valamit. Pl, ha kivonták a kocsidat a forgalomból és leadtad a rendszámot, de felteszel helyette valami mást, ami lehet egyéni is pl:ATTILA 1 , , hogy a közteresek ne szállítsák el (ha nincs rajta rendszám, roncsautóként elviszik 30 nap után), akkor ez büncselekmény. Ha a mi technikánk forgalmi eng . köteles, véleményem szerint a rendszám helyetti egyéni rendszám felhelyezése is lehet BCS.
277/A. § (1) Aki
a) egyedi azonosító jelet eltávolít, vagy egyéb módon meghamisít,
b) olyan dolgot szerez meg, vagy használ fel, amelynek egyedi azonosító jele hamis, hamisított, illetőleg amelynek egyedi azonosító jelét eltávolították,
bűntettet követ el, és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
(2) A büntetés öt évig terjedő szabadságvesztés, ha az (1) bekezdésben meghatározott bűncselekményt
a) üzletszerűen,
b) bűnszövetségben
követik el.
(3) A büntetés két évtől nyolc évig terjedő szabadságvesztés, ha az (1) bekezdés szerinti bűncselekményt bűnszervezet tagjaként követik el.
4. § A Büntető Törvénykönyvről szóló 1978. évi IV. törvény hatálybalépéséről és végrehajtásáról szóló 1979. évi 5. törvényerejű rendelet (Btké.) a következő alcímmel és 25/A. §-sal egészül ki:
Az egyedi azonosító jel fogalma
25/A. § A Btk. 277/A. §-ának alkalmazása szempontjából egyedi azonosító jel: az olyan dolognak, amelynek a birtoklását vagy rendeltetésszerű használatát jogszabály hatósági engedélyhez köti, a gyártónak vagy a hatóságnak a dolgon, illetőleg annak alkotórészén alkalmazott, egyedi azonosításra szolgáló jelölése.
5. § A büntetőeljárásról szóló 1973. évi I. törvény (Be.) 25. §-ának g) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A megyei bíróság hatáskörébe tartoznak:)g) az egészségügyi beavatkozás, az orvostudományi kutatás rendje és az egészségügyi önrendelkezés elleni bűncselekmények (Btk. XII. Fejezet, II. Cím),
6. § A Be. a következő alcímmel és 373/A. §-sal egészül ki:
Van izzításvisszajelző, alul, ahol a többi visszajelző van, a bal oldalon, sárga színnel. Javasolom az izzítókat kivenni és beméretni. Ha jó, visszarakni.
Ezzel az erővel, ha a rendszámtábla helyére egy feliratot teszel PL:AIXAM, vagy SEGÉDMOTOR, stb az "egyedi azonosító megváltoztatása" című büncselekményt is a nyakadba lehetne varrni hiszen a probléma az egyedi azonosító hiánya. Ezért nem javaslom senkinek, hogy rendszámtábla helyett okosságokat írjon ki.
A rendőrnek is el kell számolnia főnökei felé a napi tevékenységről, és nem illik nullával végezni. Az külön sajnálatraméltó a testület azon része felé, ahol ez lenne az elvárás, és nem járőri, hanem parancsnoki probléma. Szerencsére a fővárosban nem unatkoznak a rendőrök, ezt a híradásokból is tapasztalhatjuk. Feltételezésem szerint külső (pl önkormányzati) elvárás is lehet a pakliban. Egyszerűen nem értem. Természetesen Budapesten sem garancia járgányunkkal gurulgatni, beakadhat feljelentés, de nem erre utaznak, nincs célkeresztben a probléma.
Őszintén, meg sem néztem a súlyokat. Szép pirosak. Ennyire érdekelt sajna. Az izzítás 10-15 mp. lehet. Van, aki azt mondja, feketére kellene fújni elöl, hátul, de csak a lökhárítót. Ebbe bele merek menni, kevertetni színt, előtte műanyagalapozó, azután lefújni. A szürkét nem tudom eldönteni, hogy belevágjak-e, mert az ajtó törésvonal alatti részét is fújni kellene, hogy jól nézzen ki, és nem vagyok fényező. Fényezőhöz anyagi megfontolásból nem viszem. A lökhárítókat nehezebb elrontani, és az olajzöldön kívül akkor csak fekete lenne látható (tükrök, ablaktörlők, gumikéderek, kilincsek, stb). Ellenben a szürke jobban menne hozzá. Nem tudom, ez a következő nekirugaszkodás lesz.
Mekkelés nyomai az enyémen is látszódtak, de nem drámai. Valamelyik jóképességű labanc lehúzó nélkül próbálkozott, aztán feladta. Hétfőn lemérem a szíjat, nekem kb 0,5 cm hiányzik a tárcsa külső szélétől. A kúp oldalán 4db 1 mm széles alátét volt, javasoltam a mérnök "úrnak" hogy legalább kettőt vegyen ki. Nem rajongott a javaslatomért, mondván, ha hatvanat megy, az elég, nincs stabilizátora se a mopednek, egy szél megpördíthet nagy sebességnél. Valahol igaza van. Aztán az összerakásnál nem voltam jelen, kérdeztem, hány alátétet vett ki, mire válaszolta, másik oldalra rakott kettőt.
Bigyó2, nekem még egy kis időbe telik, mire dorombolni fog, de igyexem. Most küldöm a dugókat Egerbe, ahol meggyűrűzik, visszaküldik. Azután össze és bele .... A hátsó lökhárítón volt néhány kisebb repedés, azt 6000-ért meghegesztették, hétfőn viszem föstetni. Te hogy döntöttél a zöld-szürke kombinációról? (nekem tecccik)
... és még további kérdés: már írtam, a súlyok 160 gr-osak. Nálad? Mivel üzemképtelenül kaptam, nem tudtam csekkolni: van-e izzításvisszajelző a műszerfalon, hol, s mennyi kb az izzításidő? Kiszerelt motornál nem tudom leellenőrízni, nem konyítok annyit a vill.hoz.
Én pont azt látom, hogy a rendőröket egyedül az érdekli. A feljelentésemben egyedül erre hivatkoztak, semmilyen jogszabályra nem. Valahogy így szólt az érvelésük, hogy mivel a KFF szerint a járgányom személygépkocsi, ezért vétettem a KRESZ nemtommilyen bekezdés x-edik pontja ellen, hogy érvénytelen hatósági jelzéssel közlekedtem. Én a fellebbezésemben a KÖHÉM-re hivatkoztam, ami jogszabály a KFF állásfoglalással szemben, a bíróság MÉGSEM nekem adott igazat, legalábbis telefonban ezt mondták. Azt nem tudom, mivel érveltek, mert nem kaptam meg, már olyan érzésem van, hogy valahol elkallódott, mert már legalább 1 hónapja esedékes lett volna megérkeznie. A legutóbbi rendőr is a KFF-fel jött. Mondtam neki, hogy hallottam róla, de nem érdekel, mert az nem jogszabály. Úgy láttam rajta, kicsit elhűlt, hogy vki ennyire semmibe veszi azt, ami nekik szinte "szentírás", aztán ekkor kereste ki nekem a KRESZ definíciót, hogy valami jogszabályt is mutasson. (Persze én hiába mutattam neki a KÖHÉM-et)
A csapágy annyira be volt rágva, hogy mozgatáskor egyszerűen szétesett. Szerencsére kaptam 2900-ért zz-t,ezt kenni sem kell, kosz sem megy bele. A lehúzás-a mester csinált lehúzót, sima ügy volt. Szóval a korábban írt szerelésből a variátor okozta a legkevesebb problémát. A recésvégű kerék tőcsavart egyszerűen kiütötte, várjuk az esztergált újat, amit beüt a helyére. Vasárnap pihi, hétfő délelőtt izzítom a dieselt és indul a Lombardíni, mely hang felcsendülését ajánlom Beta9-nek!
a Te dépeden milyen széles az éxíj? Az enyémen labanckori állapotában 28 mm-es van (volt). Ezzel úgy mérem, hogy éppen csak majdnem mehet fel a primer tárcsa tetejére úgy, hogy már hézagolót kivenni nem lehet, mert összeérnének a tárcsák. Egyébként nekem a tárcsák perselyeit rendbe kell tenni, esztergáltatni, mert katasztrófális állapotban voltak. A primer t. külső rogóház-perselyének közepe pl. ki volt törve, a belső játéka kb 2,5 mm! A külsö tárcsa úgy kóválygott, mint gólyaf.s a levegőben - szerintem már nem is működött. jav.: gépeden, rugóház üdv.
A szeretetre ne alapozz. A rendőr, ha nem biztos valamiben, attól függetlenül még élhet feljelentéssel, hiszen a felelősség megállapítására akkor nem a helyszínen, hanem az eljárás során kerül sor. Természetesen az ember kettős determináltságából fakadóan nem zárható ki szimpátia kialakulása, de ellenkezője sem.
Nemhiszem , hogy a KFF dolgai érdekelnének valakit. A probkénmát inkább az okozza, hogy a rendőrségnek van együttműködési megállapodása a polgárőrökkel, vadászokkal, halászokkal, BKV-val, MÁV-val , madarászokkal, vakok-és gyengénlátókkal, KFF-al, bogarászokkal, ......... A KKF általában az EMÜ-n belül közös intézkedéseket kérhet. Önállóan a rendőrök szerintem magasról és ívelten tojnak a fentiekbe.
Én úgy tudom, hogy a KFF juttatta el az állásfoglalását a rendőrkapitányságokra, és ezért lépnek fel ellenünk. Legalábbis mindig mindegyik rendőr erre hivatkozik. Érdekes, mert amikor a karcagi rendőr-diákjaimnak említettem az esetet, azt mondták, hogy ők nem kaptak ilyen papírt, legalábbis nem tudnak róla. Ezek szerint mégsem mindenhová juttatták el :)
Miskolci vagy környékbeli AIXAMosokat keresek akik már tapasztalatal rendelkeznek az itteni rendőrök hozzállásával kapcsolatban, hogy mennyire "SZERETNEK" bennünket. Nemrég szereztem a járgányomat, jogszabály gyűjteményem már van!
Egy adott közigazgatási területen a rendőrök munkáját általában kettős elvárásnak való megfelelés határozza meg: Az egyik elvárás a felső vezetés (főkapitányság ) részéről fogalmazódik meg: Büncselekmények visszaszorítása, bűnelkövetők elfogása. A másik elvárás az önkormányzat részéről fogalmazódik meg: póráz nélküli kutyasétáltatások, közterületen alkoholfogyasztás, játszótéren csoportosulás és nyáron a lakók nem tudnak aludni a nyitott ablakoknál, csendháborítások, stb. Vajon honnan származhat a mopedautók levadásztatása?
...a KRESZ módosítás pontos verzióját a sajtóa a jövő héten hétfőn ismerheti meg. Ezt azzal indokolta, hogy a jogászok akkorra készülnek el a jogszabály végleges formájával.
Szerintem azért pergetik nagyon, mert különben felgyűlnek az ügyek. Még ha nem is sokan vagyunk mopedesek a környéken, folyamatosan jelentgetnek minket. Gondolom, szeretnének már pontot tenni a végére. Lassan már én sem tudom számon tartani, hány ügyem van folyamatban :) Az időhúzást arra értettem, hogy nem annyira fekete-fehér az ügy, hogy egyből el lehessen dönteni igazságügyi szakértő bevonása nélkül. Gondolom, ezért kellett a második tárgyalás. Összességében biztos nem hosszú ez az idő más eljárásokhoz viszonyítva, viszont elég ezt a félévet kivárni. Főleg ha újabb feljelentésekkel tarkítják a várakozási időt :)
Bocsánat, nem ellenetek vagyok, csak azt szeretném, ha nem ugyanolyan csökönyös szemszögből néznénk a dolgokat, mint ahonnan a bíróság, vagy elsőfokon a rendőrhatóság igazgatásrendészeti osztályának szabálysértési előadója kéri az állásfoglalást.
A bíróság működési elvét szerettem volna megvilágosítani számodra. A bíróságok csak a rendőrhatóság fellebviteli szerveként járnak el szabálysértési ügyekben, illetve elsőfokon az elzárással súlytható szabálysértésekben (prostitúció, eltiltás hatálya alatti járművezetés, veszélyes fenyegetés, rendzavarás, szabs. értékre elkövetett lopás -ha mezei vagy terménylopás-) jár el bíróság. Szabálysértési ügyekben szabálysértési bírák járnak el, kivéve ítélkezési szünetben, akkor bármely ügyeletes bíra rendezi a történetet. Amíg nincs a BED-hez hasonló elvi döntés bizonyos szabálysértési ügyre, addig különböző bíróságok ugyanazon cselekményt különféle módon értékelhetik. Természetesen BED nincs szabálysértési ügyre, de ezt már jobban nem tudom magyarázni. Remélem van aki érti.