Sziasztok!
A hétvégén nálam volt egy dízel, limousin RS tesztautó kölcsönbe.
Először is egyetértek butcherrel, versenykék rulez!
Igaz, hogy megosztja a családot (nálunk pl. csak nekem tetszik :-)), de szerintem nagyon klassz.
A fekete túl kényes, a szürke sablonos, a fehér kicsit alulpozícionál, a sárga hivalkodó, a piros, hát...
(persze ez magánvélemény, én így érzem, de nem akarok megsérteni senkit)
A felszereltséget át kell gondolni.
A tesztkocsiban nem volt hátsó ablaktörlő és tolatóradar, ezekl hiányoztak.
Esőérzékelős ablaktörlője volt, szerintem feleslegesen.
Sötétedős külső-belső tükre volt (elektrokróm), ami jó, de pénzt nem adnék érte.
17'-es kerekek voltak rajta, ez nagyon tetszett, nekem megfelelően sportos volt, de -talán- nem túl kényes. Így is minden járdaszegély melletti párhuzamos parkolásnál fél métert elhagytam :-))
A belső tér szuper, a kárpitozás nekem nagyon bejön, a kedvencem a szürke alcantara betét. A gyerek az ülés háttámláját nyugodtan rugdoshatja, az sima bőr, egy mozdulat a tisztítása.
A menetteljesítmények:
Sikerült péntek-szombaton városi forgalomban, vasárnap hosszú távon tesztelnem.
Minden úttípus és minőség szerepelt.
Városban a kirobbanó erőt komoly fegyelemmel lehet kordában tartani, de kis odafigyeléssel és tanulással lehetséges, csak érzékeny jobb boka kell hozzá.
A fogyasztás 8 l körül volt, és 70 km után -bár nem tudom, az előző kiégetés mikor volt- "kiparancsolt" a kocsi a főútra, hogy "kifüstölje" magát.
Vasárnap Győr-Miskolc, 300 km autópályán. Átlagsebesség 130 km/óra egy gyors budapesti átkelésssel, negyedóra győri "tötymörgéssel", a pályán 180 tempomattal. Átlagfogyasztás 8,7 l/100km. Kb. annyi, mint a saját 1,6 MPI-m 150-160 utazóval, sokkal gyengébb rugalmassággal.
Miskolc-Borsodnádasd 72 km, 1 óra, 6,1 l/100km fogyasztás. Sebességhatárok betartva, mert nagymamát vittük haza, tehát előzgetés kizárva.
Borsodnádasd-Győr. 265 km, ebből 180 km autópálya. 25-23-21 főutakon (a számozás egyben javuló útminőséget és csökkenő kanyargósságot is jelez) 80 km erős forgalomban, nagyjából a 100-110 km/óra sebességtartományban, néhány -igazán villámgyors- előzéssel. Ezen a szakaszon a fogyasztás 6,3 l/100km.
Autópályán nagy forgalom Pestig, majd kisebb forgalom Győrig, az M1-en 180, az M3-on hullámzó sebességgel. A végére az átlagfogyasztás (265 km-re) 7,9. Ez majd egy literrel jobb, mint a sajátomé hasonló sebességgel.
A teljes teszt, kútnál számolt átlagfogyasztása 8,4 l/100km.
Természetesen ebben rengeteg "élvezkedés" volt, céltalan gyorsulgatás, egy-két ismerős megautóztatása.
Normál használattal ez lejjebb szorítható, tehát elmondható, hogy a dízel RS jobb menetdinamikával, nagyobb tartalékokkal kedvezőbb költséggel üzemeltethető, mint egy 1,6 MPI OII limousin, mert annak az átlagfogyasztása hasonló utakon, hasonló használattal 8,5-8,6 körül alakul.
Mindamellett sajnálattal kellett megállapítanom -és hiába számoltam át újra és újra-, egyenlőre nekem nem fér bele a költségvetésembe az RS beszerzése.
Talán majd, ha veszünk az asszonynak egy kocsit a városba és megnő a fizetésem, vagy nyerek a lottón és már nem számít az egyszeri bekerülési költség, akkor.
Addig marad egy álom.
Egy szép, versenykék álom.