Létezik-e pokol, vagy csak a vallási elöljáróság eszelte ki ezt is, hogy fizessük nekik a tizedet?
(Jézus, aki soha nem szedett dézsmát, többször is beszélt róla...)
Hogy ha a halottak a seolban vannak, (ám természetesen öntudatlanul), vajon az a személy is a seolban van (természetesen öntudatlanul), akinek a testét magas helyre tették, hogy a ragadozó madarak mindenestül megegyék? Vagy úgy értsem, a madarak bendője a seol?
Ezt te honnan tudod, mindenhez értő, mindig másról beszélő, viszont eléggé paraszt?
Figyu, az úgy nem működik, hogy szóvá teszem hogy te nem vagy képes a vitapartnerek kérdésére válaszolni, csak fantáziálva mesketélsz, erre besértődsz, és úgy vágsz vissza, hogy engem várnak a pokolban.
Most én is visszavágok: neked meg kétcentis a fütyid felállva.
Ugye hogy gyerekes? Nos akkor te se égesd magad vele.
Felkelének pedig minden ő fiai, és minden ő leányai, hogy vígasztalják őt, de nem akara vígasztalódni, hanem monda: Sírva megyek fiamhoz a seolba; és siratá őt az atyja.
Tehát Jakab úgy gondolta, hogy Jószép a "pokolban" pörkölődik? Aligha...
Ha a seol = "pokol", akkor Dávid a pokolra jutott:
Mert nem hagyod lelkemet a Seolban; nem engeded, hogy a te szented rothadást lásson.
A juhok is a hitgyülis tévtanok szerént a "pokolra" jutnak, mert vétkeztek, és most ott bégetnek, mert a "pokolban" öntudat van: Mint juhok, a Seolra vettetnek...
Szerénted, Gerzson, Jézus hazudott, kinek példázata(!) szerént Ibrahim legaprólékosabb részleteiben ismerte mind a gazdag, mind a szegény Lázár életét, vagy Ésaiás, ki szerént Ibrahim öntudatlan halott, s semmit nem tud rólunk (ld. 133)...?
Ibrahim öntudatlan halott: Hiszen Te vagy Atyánk, hiszen Ábrahám nem tud minket, és Izráel nem ismer minket, Te, Uram, vagy a mi Atyánk, megváltónk, ez neved öröktől fogva...