Egy pärrol van szo, es fotos tema a mäsik jo tapasztalat is:-)))
Tegnap pedig vettünk egy új fényképező gépet. Amikor keresgettük a szervizeket, akkor a Siam Paragon nevű nagyon szép bevásárlóközpontban javasolt egy gépet egy eladó, ha inkább újat vennénk. Akkor is nagyon kedves volt, mondtam, hogy meglátjuk, meg utána nézünk a neten. Ez egy Olympos SP510 típusú gép. Csak jókat olvastunk róla és mivel a Minoltát nem sikerül megjavíttatni, úgy döntöttük megvesszük. Egy aprócska gond akadt vele, hogy nekünk van egy jó pár memóriakártyánk, de pont nem olyanok (XD), ami ebbe a gépbe jó. Ezek a memóriakártyák pedig nem éppen olcsók. Úgy emlékeztünk, hogy relatíve nagy memó kártyával adják az Olympost, de sajnos nem így volt. Kicsit elkámpicsorodtunk. Mondtam az eladónak, hogy ennél többet, mint amennyibe ez a készülék kerül más nem nagyon szeretnénk költeni és ha még XD kártyát is kell vennünk, az úgy már sok. Kérdeztem, hogy nem tud-e hasonló tudású gépet ajánlani más márkából. Mondta, hogy nem, de ha kicseréli a gépben lévő kártyát nagyobbra, akkor elvisszük-e ugyanennyiért. Naná, hogy elhoztuk. Amit még érdemes megjegyezni, hogy itt ez a gép eleve akciós volt, 600 baht-tal kevesebbe kerül, mint a normál ára, máshol pedig ehhez képest 1-2 ezerrel többért adták. Továbbá adtak ajándékba egy állványt a kamera mellé. Fragi megkérdezte, hogy nem kérhetünk-e mást az állvány helyett. (Én meg sem mertem volna kérdezni.) És kérhettünk! Választhattunk tisztító szett vagy egy kameratáska között. Ez utóbbi mellett döntöttünk. Ami még nagyon tetszett, hogy ez olyan kameratáska, amin az üzlet logója (IT city) szerepel. Szerintem ez is nagyon jó ötlet, így kell csinálni… (Elvileg a 7%-nyi ÁFÁ-t pedig visszakapjuk majd a reptéren.) És még mindig van pozitívum! Internetről frissíthető a gép szoftvere (firmware), a menü pedig magyarítható.
Örömmel olvasom, hogy a világon azért vannak olyan helyek is, ahol a vásárló nem csak addig fontos, amíg megveszi a készüléket. A baj az, hogy ez a mentalitás hozzánk még jutott el :(
,,Két kiemelkedően pozitív tapasztalatunkat az utóbbi napokban Bangkokban szereztük. Egyik a Canon fényképező gépünk javítása volt. Ez egy közel 3 éves gép. Nem mindig működött tökéletesen a gép, csíkos volt a kép stb. A neten utána néztünk, hogy ez egy ún. CCD hiba, ami bizonyos típusú Canon gépeknél párás környezetben jelentkezik. Azt is olvastuk, hogy a Canon ingyen javítja ezt a hibát (nem hittük el), de voltak olyan fórum bejegyzések is, hogy ez nem így van. Igazán nem reménykedtünk az ingyenes szervízelésben, hiszen 3 éves készülék, már nincs rá garó, semmilyen papírunk nincs itt a gépről stb. Szóval megérkeztünk a Canon szervízbe. Egy toronyház 10. emeletére, pofás, hatalmas helyiségbe. Sorszámot kellett húzni, kb. 5-6 ügyintéző volt. Amíg vártunk, kb. 10 percet, hogy sorra kerüljünk, addig ingyen kávé és víz automata állt a rendelkezésünkre. Ugyanez érvényes arra is, amikor visszakaptuk a kamerát. Amikor sorra kerültünk semmit nem kértek, csak a gépet. Kivették belőle az elemeket és a memóriakártyát, külön-külön kis lezárható tasakba tették őket és odaadták nekünk. Az ügyintézőnek mondtuk, hogy csak néhány napot leszünk Bangkokba, megnézte a gépet, telefonált néhányat és közölte, hogy ingyen megcsinálják, két nap múlva kész. Amikor visszamentünk a készülékért, azt megtisztítva kaptuk meg. Az ügyintéző asztalára ki voltak készítve elemek, hogy azonnal – kérés nélkül – kipróbáljuk. Ezután a kamerát beletette egy védő fóliába (levegő buborékos, amit törékeny dolgoknál használnak, nem tudom mi a neve), majd egy kis Canonos bugyorba. Ja és persze ők köszönték meg, hogy elvittük hozzájuk a kamerát :-)"
Bocsanatot kerek elore is toletek, nem kivanok sormintat kesziteni a forumon a beirasaimmal, de ugye most gepet keresek es mindenfele info erdekes, ertekes szamomra.
Most talaltam CCSnel D80 vazat 178 ert. Azt is tudom nagyon sok embernek van ismeretsege naluk es jocskan tudnak kedvezmenyt "kiharcolni" naluk.
Kerdesem van-e koztetek aki segitene nekem kedvezmenyt szerezni CCSnel ?