Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Ja, lyukacsos, mint némely kocsik tetôkárpitja. (Régi 1500-ös ladák?) kb centis közökkel elszórtan kb 1 mm nagyságú kis lukakkal meghintve az anyag -- elég dögösen tud kinézni. Ha jól emlékszem, Ford Scorpiokon láttam ilyesfajta huzatot...
Nem tudom elképzelni, mi tud úgy elromolni egy automata váltón, hogy ne lehessen javítani...
Automatát vezettem én is, életem elsô (céges) Volvoja volt, az a bizonyos 760 Turbo, hát nem tudom, szeretem a manuális váltót, de meg tudnék barátkozni egy automatával is. Mindenesetre csak 2. kocsinak vennék automatát, kellene hogy legyen mellette egy gangolós izmos verda is...
Hát ebben nem vagyok biztos, én úgy hiszem, hogy az alcantara eredetileg a hasított bivaly (?) bôr, amit pl. a Lanciákban kiváltottak egy hasonló hatást nyújtó szintetikus anyaggal. Mindenesetre az alcantara valamivel több, mint a hasított bôr, de nem tudom, mennyivel.
Ami nekem tetszene, az a színezetlen, nyers bivalybôr, az a vöröses-barnás rusztikus anyag. Lehetne vegyesen alkalmazni a krómozott felületű sima bôrrel, abban azta verziót szeretem, ahol perforálva van a bôr.
Kicsit visszakanyarodva: az automatákat is lehet soxor javítani. CYRUSék volvoján is 160e km-nél csak vmilyen szimmeringeket kellett cserélni. Én bevállanék automatát...
Após szerint sokszor lehajtják ezeket a TDiket. Pl. nagy sebességnél több fokozatot visszaváltanak, szelepek elgörbülnek stb. A német lapokban viszont a BMW d-je ill. a Merci CDi-je mindig jobbnak bizonyul mint az agyonfejlesztett Audi TDi...
Az ismerős tulaj is azt mondja, hogy a vajszínű bőr túl kényes.
A hasított bőr/bőr kombináció nekem is nagyon tetszik. Több heleyn láttam azóta (mióta erről beszéltünk), hogy alcantara kárpit. Eddig azt hittem erről, hogy ez az olaszok találmánya és a Lanciákban stb-ben alkalmazzák szívesen, soxor kék színben, állítólag pofás az is.
Ezek szerint lehet, hogy az alcantara a hasított bőr??
Szerintem a sötétzöld sokkal szebb vajszínű bôrrel, mint a bordó. Próbáltam egy ilyen bordó / vajszínű 850-est anno, tetszett, de nem volt az igazi. Sajna a vajszínű bôr nagyon kényes...
Én a sötétszürke bôrt preferálom, bár ha lehetne kapni, akkor a nyers hasított bivalybôr vinné a pálmát. Ha egyszer átbôröztetem a T5-öt, akkor ilyent fog kapni :-)
Igenigen, azt csodálom, hogy a csodaVW 2.5TDi-kkel nincs baj. Meg kéne erről kérdezni Ivanixékat. A német lapok tele vannak az A6 TDi-vel, mármint a tulajok szapulják a levelezési rovatokban. Igaz, hogy a volvokba lefojtottan érkeznek...
Minden autónál elôfordulnak (kisebb nagyobb mennyiségben) ilyen hibák. Ez nem minôsít egy márkát. Lehet, hogy a tulaj volt balfék, lehet, hogy kifogott egy rossz darabot. Akkor lenne gáz, ha mondjuk 100-ból 30 kocsinál kellene váltót cserélni.
Az a szpesöledísön sárga furcsa, ez tény. De van benne valami extra. Nagyon feltűnő tőle az autó, főleg az R-es felnik miatt. Mármint a kasztni és a felnik kontrasztja miatt.
C70-ben szerintem is bejön az őszarany. Zanyuka legközelebb bordó külsővel és vajszínű bőrbelsővel akar volvozni. Ez persze lore dolga. Eszem alapján meg kell várni az új S40-est 2002-ben, szívem pedig az S60 felé húz...
Pedig a Volvok köztudottan:
- Olcsón beszerezhetôk.
- Olcsón fenntarthatók.
- Keveset fogyasztanak.
- Soha semmi sem romlik el bennük.
- Olcsó hozzájuk az alkatrész.
- A legújabb trendet követik.
- stb...
Persze, semmi sem tökéletes:
Az új autoblidben olvastam az olvasói szervíztapasztalatokat. Van benne egy V70-es (előző) melynek 100e km után váltót kellett cserélni (automata). Azért ez erős, 8000DEM az 8000DEM!
Ôszaranymetál nekem is tetszik, bár kissé hivalkodó. C70-ben el tudom képzelni, S40-nek inkább azt a világosabb türkiz kéket választanám.
Itt a környéken lakik egy V70R AWD ilyen ôszarany metál színben, az pl. nem tetszik. Túl nagy a kocsi egy ilyen "ütôs" színhez. Szerintem ha valakiilyen színt választ, azt nagyautóhoz ne tegye. Csak kicsiben emészthetô. Ezért nem tetszik pl. a 850R pasztellsárga színe sem. (Tudod, a Special Edition, elsô széria...)
A következôket kellene orvosolni a 850-esen:
- Kuplung kinyomáskor nyikorog, ki van száradva a mechanika, meg kell zsírozni.
- Jobb elsô ajtó teljes kinyitáskor kattog, lelazult valami zsanér, vagy mi.
- L e t ö r ö t t a r á d i ó g o m b j a ! - A csomagtérben zörög pár műanyag elem.
- Wastegate szelep.
- Kézifék bowden szorul.
Miskolcon csak egyszer voltam, akkor is átutazóban.
Volvos vonatk.: Édesanyám őszarany metál színben gondolkodott 'lore fijjam, nekem az a szín tetszik amilyen az D. Pista volvojának van'. Nos, D. Pista 70-esének szép mályva-bordó színe volt, amihez a 40-es őszaranymetál színe passzolt. Nem tudtam sehol megnézni, az Ivanixnál egyszercsak azt mondták, hogy Miskolcon van egy darab egy kereskedőné. Azóta már többet láttam az utakon is, szerntem szép abban a színben is...