Nem tudom, milyen területen dolgozol , de a legjobb szakembernek is van tanulnivalója. Az ingerküszöböd elég alacsonynak tűnik, hamar illetsz trágár szavakkal, és hamar degradálsz mást. Ez szerintem nem helyes, a vitának egészségesnek és nem demagógnak kell lennie. Gondolom olyan esetről már hallottál, amit az egyik illetékes ügyész büncselekménynek minősített, egy másik pedig nem. Benne van a pakliban a dolog és ez irányban javasoltam óvatosságot a többieknek, nem Neked és családtagjaidnak hiszen majd Te megoldod.
Ezek halmazati szabálysértések. Lásd az általam értelmetlen írottakat. Ha smkp, akkor nincs rendszám, nincs a hiányzó helyére másikat tenni. Ha gépjármű (nem gépi meghajtású jármű), akkor megáll az egyedi azonosító gyanúja. A feljelentést nem azért teszik, mert elismerik, hogy smkp, és matrica rendszám van rajt. Sajnálom, hogy minden ígém szűz talajra hullik.
Amiért a rendőr nem jelenti fel, nem jelenti azt, hogy nem írhatta volna a feljelentésbe. Akkor ugyanabban az eljárásban nem XE FT, hanem halmazati PL Y E FT-ot szab ki a szabs.Ea.
Ha esetleg (remélem nem) előfordul jogerős elmarasztalás, tehát kimondja a bíróság, hogy nem smotor, akkor vajon mit követnek el a hirdetők: -2500 Ft éves bizt. -1,5 L fogyasztás - nem kell jogosítvány, hihetetlen, nem ámítás, segédmotor! - STB
Nos! Azért mert teleírod a fórumot az nem jelenti, hogy jó is amit írsz! De próbáljuk meg, induljunk a kályhától!
A mopedautó elvileg, valamint a Köhém rendelet szerint is smkp. Ennek ellenére a rendőr feljelent. Miért is jelent fel? Mert szerinte a mopedautó szgk, és nincs rajta forgalmi rendszám. Érdekes. Valakit feljelentettek már zöldkártya és KGFB hiánya miatt? Mert szgk-ra az is kötelező...
Elméletileg megnézi a biztosítási üzletkötő, amikor megkötjük a kötelezőt. Nálam már nem is csodálkozott, mert rövid időn belül a másodikat kötötte. Baleset esetén lehet gond, abban az esetben, ha a felelősség tisztázásán túlmenően a z intézkedő rendőr feljelentést tesz (amiatt, ami miatt már járnak bíróságra néhányan) és a vétlen szeretné a kárát rendezni a biztosítónkon keresztül. Szerintem kicsi a valószínűsége, de a biztosítók is egyre nagyobb profitra vágynak, és ha utánaszaglásznak, hogy olyan technikára kötöttek biztosítást segédmotorként, ami jogilag nem az (ha a bíróság kimondja és nincs további fellebbezés, akkor annyi), visszamenőleg megfizettethetik az elmaradt különbözetet, plusz a másik járműben okozott kárt sem fizetik ki. Szerintem. A biztosító érdeke, hogy kevesebb káreseményért fizessen, de nem érdeke a nulla káresemény, mert akkor levesen kötnek biztosítást. Érdekes dolog, amit a mi pénztárcánk tart egyensúlyban. Éppen ezért biztosításom csak kötelező létezik. Az is csak azért, mert kötelező.
Persze ne úgy add elő kérdésed, hogy segédmotorra teszel matrica egyéni rendszámszerű dolgot. A feljelentést is azért teszik, mert vélelmezhetően forg.eng. köteles a jármű. Tehát úgy tedd fel a kérdésed, hogy forg. eng. köteles járműre variálsz egy-egy egyéni matricarendszámot előre-hátra. Ez bsc.gyanúját kelti.
Akkor nem értetted, amit írtam. Azt írtam, ha forg.eng. köteles (mkp,szgk,stb). Egyelőre azért jelentenek fel, mert szerintük forg.eng. köteles. Akkor viszont megáll a Bcs. gyanúja. Snkp-ra azt teszel, amit akarsz. Remélem világos vagyok.
Kösz Beta9. Azok ténylek a súlytartók lehettek, de csak néztem, mint aLaci a moziban. Nem tudtam, hogy abban vannak a súlyok. Csak kíbic vagyok a szerelés közben, de állítólag vannak jó meglátásaim. Nem is mindíg vagyok ott a szerelésnél. A kúp nem lett tovább szétszedve, nem tudom milyen súlyok vannak benne. Eddig azt hittem a rózsaszín műanyag a súly. Hát ez van. Az izzító pontos visszajelzési helyét holnap megnézem. A szij szélességét is lemérem. Az tuti (megszámoltam), hogy egymásmellett volt a 4db 1mm alátét.
Több tárgyi tévedésed van! Ha kivonatod, nem kell leadni a rendszámot. Ha pedig a brumi smkp, akkor nem kell rá rendszám. Ha a kismotorra ragasztasz matricát, az sem minősül egyedi azonosító jel meghamisításának, mivel nincs amit meghamísitasz...
kösz, a tippet. Az izzítókat egyelőre akkuval kipróbáltam, szépen felizzott a végük. A visszajelzőt megpróbálom provizórikusan bekötött izzítókkal lecsekkolni. A súlyok nem rózsaszínűek, az a súlytartó műanyag csúszóelem, abban vannak a kör km-tű súlyok. A 4 alátét nem a nagy rugó alatt volt? Azt ha elosztod is, a rugóerő nem változik. Woodoo írta, - s már amióta szerelem, látom is - a primer tárcsa köszörült tengelyén van - nálam 2 db - filigrán alátét. Szerintem, ha a géped kb 60-at ment 4 db mintha sok lenne. Woodoo szerint eredetileg 3 van. (Woodoo, így emléxem) De ebben Ő a tuti! A szín ügyben: a neten láthatsz olya variációkat a Grecavnál, ahol a lökös és az ajtó törésvonal alatti rész egyszínű, persze ez lehet, hogy föstőt kíván. Drukkolok, hogy szép legyen, oké? üdv.
Köszi az ilyen infokat BIGYO2. Ez jót tesz mindenkinek. A matrica rendbe. A biztosítást is körbe kéne járni, vajon gond esetén mit szólnak ott a négykerekű mopedhez?
És ebben a nálunk tisztázatlan helyzetben kell vigyázni arra, amíg nincs generálisan elfogadott értelmezés: Lehetőleg utast ne szállítsunk Legyen köt.bizt Legyen vez.eng Legyen származási papír, vagy adásvételi szerződés, tehát a tulajdonjogot igazoljuk. Legyenek kötelező tartozékok, mentöcsomag, stb.
Esetleges büncselekményhez vezető cicomázást pedig kerüljük. Ha felmerül a gyanuja a hat.eng. hiányának és az frsz helyén megtévesztő egyéni frsz van, hát az örüljön, hogy csak szabs. eljárást kezdeményeztek.
Elnézést kérek, mindenki felőlem azt tesz a rendszám helyére, amit akar, pusztán segítő szándékból, és a komolyabb problémák kialakulásának megelőzése érdekében írtam.
Megérdeklődtem nálunk hozzáértőbb gyakorlati szakembertől (nem válóperes, vagy ingatlanos ügyvéd) , bizony, ha forg.eng. köteles, és van a rendszám helyett mást tartalmazó matrica, stb, amiket a fentiekben említettem, még büntetőeljárást is indítanak. Ez van. Tehát amíg nem tisztázott helyzetünk, ismételten nem javasolom az egyéni matricarendszámok használatát. Ahogy generálisan segédmotot lesz, azt teszel rá, amit akarsz. A BTK, vagy más jogág felidézése mindíg hasznos, ha értelmezni is tudjuk.
Tehát abból indultam ki, hogy jogszabály hatósági engedélyhez köti. (Ezen is megy a huzavona) Ha felteszel rá valamit, az megváltoztatás. A bcs. törvényi tényállását ismerem, mindenesetre mások is elgondolkodnak, ha már felidézted.
Azon vitánk nincs, hogy a váz és motorszámok egyedi azonosítók. Nos, nem ezek megváltoztatásáról beszéltem, hanem a forgalmi rendszáméról Véleményem szerint, ha abból indulunk ki, hogy járgányunk forgalmi eng. köteles, ezáltal forgalmi rendszám köteles(mindegy, hogy mkp,szgk,stb) és nincs rajt hatósági jelzés(frsz), felteszünk helyette valamit. Pl, ha kivonták a kocsidat a forgalomból és leadtad a rendszámot, de felteszel helyette valami mást, ami lehet egyéni is pl:ATTILA 1 , , hogy a közteresek ne szállítsák el (ha nincs rajta rendszám, roncsautóként elviszik 30 nap után), akkor ez büncselekmény. Ha a mi technikánk forgalmi eng . köteles, véleményem szerint a rendszám helyetti egyéni rendszám felhelyezése is lehet BCS.
277/A. § (1) Aki
a) egyedi azonosító jelet eltávolít, vagy egyéb módon meghamisít,
b) olyan dolgot szerez meg, vagy használ fel, amelynek egyedi azonosító jele hamis, hamisított, illetőleg amelynek egyedi azonosító jelét eltávolították,
bűntettet követ el, és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
(2) A büntetés öt évig terjedő szabadságvesztés, ha az (1) bekezdésben meghatározott bűncselekményt
a) üzletszerűen,
b) bűnszövetségben
követik el.
(3) A büntetés két évtől nyolc évig terjedő szabadságvesztés, ha az (1) bekezdés szerinti bűncselekményt bűnszervezet tagjaként követik el.”
4. § A Büntető Törvénykönyvről szóló 1978. évi IV. törvény hatálybalépéséről és végrehajtásáról szóló 1979. évi 5. törvényerejű rendelet (Btké.) a következő alcímmel és 25/A. §-sal egészül ki:
„Az egyedi azonosító jel fogalma
25/A. § A Btk. 277/A. §-ának alkalmazása szempontjából egyedi azonosító jel: az olyan dolognak, amelynek a birtoklását vagy rendeltetésszerű használatát jogszabály hatósági engedélyhez köti, a gyártónak vagy a hatóságnak a dolgon, illetőleg annak alkotórészén alkalmazott, egyedi azonosításra szolgáló jelölése.”
5. § A büntetőeljárásról szóló 1973. évi I. törvény (Be.) 25. §-ának g) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A megyei bíróság hatáskörébe tartoznak:)„g) az egészségügyi beavatkozás, az orvostudományi kutatás rendje és az egészségügyi önrendelkezés elleni bűncselekmények (Btk. XII. Fejezet, II. Cím),”
6. § A Be. a következő alcímmel és 373/A. §-sal egészül ki:
Van izzításvisszajelző, alul, ahol a többi visszajelző van, a bal oldalon, sárga színnel. Javasolom az izzítókat kivenni és beméretni. Ha jó, visszarakni.
Ezzel az erővel, ha a rendszámtábla helyére egy feliratot teszel PL:AIXAM, vagy SEGÉDMOTOR, stb az "egyedi azonosító megváltoztatása" című büncselekményt is a nyakadba lehetne varrni hiszen a probléma az egyedi azonosító hiánya. Ezért nem javaslom senkinek, hogy rendszámtábla helyett okosságokat írjon ki.
A rendőrnek is el kell számolnia főnökei felé a napi tevékenységről, és nem illik nullával végezni. Az külön sajnálatraméltó a testület azon része felé, ahol ez lenne az elvárás, és nem járőri, hanem parancsnoki probléma. Szerencsére a fővárosban nem unatkoznak a rendőrök, ezt a híradásokból is tapasztalhatjuk. Feltételezésem szerint külső (pl önkormányzati) elvárás is lehet a pakliban. Egyszerűen nem értem. Természetesen Budapesten sem garancia járgányunkkal gurulgatni, beakadhat feljelentés, de nem erre utaznak, nincs célkeresztben a probléma.
Őszintén, meg sem néztem a súlyokat. Szép pirosak. Ennyire érdekelt sajna. Az izzítás 10-15 mp. lehet. Van, aki azt mondja, feketére kellene fújni elöl, hátul, de csak a lökhárítót. Ebbe bele merek menni, kevertetni színt, előtte műanyagalapozó, azután lefújni. A szürkét nem tudom eldönteni, hogy belevágjak-e, mert az ajtó törésvonal alatti részét is fújni kellene, hogy jól nézzen ki, és nem vagyok fényező. Fényezőhöz anyagi megfontolásból nem viszem. A lökhárítókat nehezebb elrontani, és az olajzöldön kívül akkor csak fekete lenne látható (tükrök, ablaktörlők, gumikéderek, kilincsek, stb). Ellenben a szürke jobban menne hozzá. Nem tudom, ez a következő nekirugaszkodás lesz.