az utasülésekkel nincs baj, azokban elég könnyű megtalálni a kényelmes poziciót. Ha legalább a kormyányt tudnám picit magamfelé húzni, szerintem én is jól ellennék, de így hála nem túl alacsony termetemnek, az ülést hátranyomom teljesen, de a háttámlát nem tudom igazán jól beállítani, mert amikor már kényelmes lenne, akkor pont nem érem el a kormányt, de ha az ülést nem küldöm tövig hátra, akkor meg a lábaim nem férnek el rendesen. De ez tényleg relatív, mert a lehető legkényelmesebb autóból ültem át a rönyóba, ha egy japán vagy német kocsiból ültem volna át, szvsz arról áradoznék milyen baromi kényelmes. Majd megszokom...
A középső műszerfal első egy-két nap furcsa volt, de most már teljesen természetes. A gyermekeim pedig nagyon élvezik, hogy most már ők is látják mennyivel megyünk :)
Próbakör természetes
üdv. iopee
a PUG406 főosztály Renault alosztályának Espace divíziójának képviseletében :)
Mivel a beszerzendő verda az első autó lesz a családban, ezért azt kell mondanom, hogy remélem, hogy meg tudjuk alapítani a Renault-alosztályt:) Az Espace-szal csak annyi, hogy ültem az autókuállításon benne és ez feltűnt, hogy nagyon magasan van a padlója. Értem ezalatt, hogy pl a nem első ülések a padlóra voltak rakva és az ember csak felhúzott lábbal tudott ülni, a talpa alig alacsonyabban, mint a segge. Nem lehet, hogy emiatt nem állítható az ülés szöge? Hogy ennyire közel van a padlóhoz. Egyébként hogy lehet megszokni a középső műszerfalat? Én valahogy viszolygok tőle:) De summa summarum SZVSZ a Laguna vhol a 406os alatt és az Espace között lesz.
Majd esetleg kiprószálhatom egy kicsit a parkolóban? :)
Sziasztok,
becsületünk megmentése érdekében családunk a héten szert tett egy igen megkimélt 2 éves 306-osra. Remélem így még elnézőbbek lesztek velem, amiért rönyóval járok :))
Bár ahogy követem a fejleményeket úgy néz ki SQS kollegával megalapítjuk a PUG406-on belüli renault alcsoportot :)
SQS bár lagunát még nem vezettem, de azt mindenképpen meg kell állapítanom, hogy az espace vezetőülése sokkal kényelmetlenebb, mint a 406-osban. Nincs benne dölésszög állítás, még a kormányt is csak le-fel tudom mozgatni, ki-be sajna nem. A PUG-ban nagyon kényelmesen ültem, a rönyóban sem rossz, de ég és föld. Könnyű a jót megszokni :) Ezt leszámítva kifogástalan az espace.
szerintem az esetedet szelesebb korben kellene terjeszteni pl totalcar . vezess.hu stb...
illetve esetleg az a2 internetes ujsagnak is mi támogatunk akar alairassal is mert nem egyedi esetrol van szo es nem csak a peugeotnál...fordul elo...
sabian
Kapálódzott? Hadonászott? Túrót!!!
Jobb lábbal a gázt, ballal a féket nyomta, kezével meg kormányzott:-))))
UE
A PH már reagált erre a történetre?
Annak idején én is irtam egy szivhezszóló történetet a PSA topikban, egy (!) nappal késöbb jelentkezett a Citro Hungáriától egy srác, érdeklödött hol történt, felajánlotta segitségét stb. Szóval le voltam döbbenve. Kár hogy Pözsó szerviz volt, igy nem tudott segiteni. Mindenesetre kiváncsi leszek a folytatásra.
Szóval hétfőn voltunk ultrahangon (én is benn voltam természetesen). Ahol láttam az én picikémet. Jelenleg a 13. héten 69mm-es ülőmagasságánál tartunk. A lábacskáját ugye nem lehet hozzászámolni, mert nem vigyázzállásban fekszik. "A szívhang nagyon szép és rendkívűl élénk a gyerek, kedves apuka." - hogy az orvost idézzem.
Képzeljétek el, lehetett látni ahogy a lábacskáival kapálódzik, meg a kezecskéivel hadonászik. Meg kell zabálni! Nem hiába az én csemetém... :)))
sabian
Egyébként most jutott eszembe: jelenetünket végighallgatta egy szerelő kinézetű egyén is, aki sokáig nem szólalt meg. Midőn épp ott tartottam, hogy habzó arccal letéptem a brosúrát az asztalról (tudjátok, amin az állt, hogy "Autóját a lenagyobb gonddal készítettem elő..." stb.) és a munkafelvevő orra alá tartottam, a figura elérkezettnek látta a pillanatot a közbeszólásra:
- Az a szöveg csak a garanciális átvizsgálásokra vonatkozik!
Valamennyi jelenlévő szerencséjére - magamat is beleértve - ez a mondat csak jóval később jutott el a tudatomig úgy istenigazából. Mert különben felkértem volna e csökkent értelmi képességű illetőt, hogy mutassa meg a feliraton, hol mondja azt, hogy ő mire vonatkozik, és odahívtam volna a szalon vezetőjét, hogy ismét meghallgassam ezt a véleményt a szerelőtől - mindezt persze alig-alig emelt hangnemben...
A kolléga talán ne hallgassa el a saját házatáját, miközben mások palántáiról mesél!!!:-)))
Mi a helyzet a "legkisebbik topiktársunkkal"? Hány centinél tartunk?
Az új kolléga figyelmébe:
GRX úrnak teljesen igaza van a pudingról! Javaslom, hogy az érdekes programok miatt tegyetek egy családi kirándulást Gödöllőre a 9-ei hétvégén és akkor lehet, hogy minden megváltozik egyszerre... :)))
AUE
Őszinte részvétem! Centrál leírva. Nem lesz majd érdemes a következő szervíznél (amely természetesen egy másik szakszervízben fog realizálódni) előrebocsátani ezt a nagyon kellemetlen esetet? Gondolom, akkor ők ott mindent meg fognak tenni a tökéletes kiszolgálás végett, hm?!
Strasszer és SQS úrról készült képek megvannak ám! Csak át kell őket venni. Gyuszkó ezt tegnap meg is tette. Remélem megelégedésre szolgáltak otthon a képek!
MetaCode
Lehetne arról szó, hogy az előző negákat visszakapjam és adok helyette a Visegrádi taliról szkennelni valókat, hm? Ha tudunk talizni, csörrents rám lécci és megbeszélünk egy randit. Khm khm... :)))
Ugyan Gyuszkó nem hatalmazott fel rá, de megosztom veletek a háta mögöt, hogy a "Törpe" átfordult, amely mindig nagy dolog egy ilyen csöpp emberpalánta életében. Persze ennek a család is nagyon örült!!! :)))
Welcome!
Nos igen dicséretes szándékod, s remélem sikerrel jársz a felettesed igaz hitre téritésével:-)
Én csak annyit mondanék erre, hogy a puding próbája az evés. Ültesd bele atyádat egy 406-osba, és ha ezzel nem fogod meggyözni, akkor semmivel!
Lehet érvelni igy, magyarázni úgy, tesztet olvasni, ilyen-olyan élménybeszámolókat hallgatni, de az igazi feeling egy autónál akkor kezdödik, amikor elforditod a kulcsot és saját magad megtapasztalod, miröl is van szó!
Ugyanez érvényes a japán, német, olasz és hasonló vitákra. Szvsz teljesen feleslegesek, minden autónak megvan a saját elönye-hátránya, csak a pözsónak az elöbbiböl több van, mint a többinek:-)))
Röviden ennyit, sok sikert és remélem hamarosan Téged is üdvözölhetünk körünkben!:-)
Hello mindenkinek, meg uj vagyok itt es szeretnek rogton kerdezni:
Gondolom hogy meg vagytok elegedve autoitokkal, megis egy kis biztatas kellenne nekem az autovasarlashoz.
Szeretnek egy uj 406-os tulaj (esetleg 307-es) lenni talan valamikor jovore. Viszont sosem volt francia auto(nk)m. Az ember mindenfelet hall, igaz errol is-arrol is. Namost csaladunk haza tajan eddig javaban japan autok voltak, most is erre akarnak rabeszelni. Viszont en a napokban ultem(vezettem) egy 406-osban es nagyon megtetszett, sokkal baratsagosabb auto, mint apam Honda Accordja vagy a rokonok Nissan Primeraja.
Olvasva Titeket nem csodalom, hogy szeretitek autoitokat hiszen van miert - valoban. Nem szeretnek nemet autot mert nem sokban kulonbozik a japantol, szamomra olyan fapados mindketto. Ahogyan irtatok is itt korabban: kemeny, hideg autok. Viszont a Peugeotok szepek nagyon es nagyon nagyvonalu autoknak tunnek. Jo az aruk is. Otthon viszont eskusznek a japanra -foleg apam- hogy annal jobb nincs. Mondtam neki hogy milyen jo tapasztalataim voltak, meg hogy kenyelmesebb, csendesebb, finomabb a Peugeot. Szerinte viszont a francia nem megbizhato. Bar meg nem volt francia autoja. Segitsetek egy kis velemennyel pliz!
Bar tudom ugyis azt mondjatok, hogy vegyek ilyet, de legalabb a velemenyeket meg tudom mutatni otthon, hogy van maskepp is! Elore is kosz.
UE! Jogos a panasz! Az a kereskedő, aki egy GARANCIÁLIS(!) autó meghibásodásánál még bizonyos megjegyzéseket, kikötéseket tesz, az megérdemli, hogy ország-világ tudja kétes hirét. Persze nem kivánok egy eset után rögtön teljes negativ elbirását hangoztatni, de azért érdekes a cselekedetük. Szvsz ha az autó garanciális javitáson van, kötelességük a gyári állapot maradéktalan visszaállitása kompromisszumok nélkül és ebben minden segitséget, illetve lehetőséget meg kell, hogy adjanak, szerintem függetlenül attól, hogy az autó egyébiránt menetképes vagy sem. Ez a kereskedő érdekének középpontjában kell álljon, attól függetlenül, hogy egy ilyen esetben jár-e a csereautó vagy sem. Szerintem ugyanis éppen a kereskedő érdeke kell legyen a maximális kiszolgálás (főleg garanciális időszakban) vagy akár a garanciális szerződésben és feltételekben foglaltakon túli kiszolgálás is. Szvsz a Te esetedben az autót a kereskedő hibásan adta vissza, mégha "kis hibával" is, de ez igy nem korrekt. Nem korrekt akkor sem, ha az autó már pl nem garanciális.
Más. Ma megrendelődött a 307 és a 206. Most már csak ki kell várni. Asszonypajtás egy gyönyörű háromajtós fekete 1.4-es klimás 206 Color Line változatot kap tőlem karácsonyra. Pöpec kis autó lesz, jól mutat majd az én fekete 406-osom mellett!:-) Néha meglátogatja majd anyámék 307-ese őket! Szép lesz a géppark!:-)))
Mélységes szomorúsággal írom ezt a szöveget, mert a történeten voltaképp már meg sem érdemes hökkenni; a magyar szervíz-viszonyok ismeretében még a tolerálhatóbb esetek közé tartozik.
Szerda este indult a buli: Másfél hónapos Pug 307-esem látványos "Break Fault", ABS Fault", "Airbag Fault" üzenetek közepette elnémult, és nem is tért többé magához. Mindezt úgy, hogy kedvesem bennszorult az autóban, mivel a zárak is reteszeltek; szerencséjére mobiltelefon segítségével a Peugeot Assistance távirányítással kiszabadította a hátsó ajtón keresztül. A döglött autót bevontatták a Peugeot Centrál szervizébe azzal, hogy másnap kijavítják a hibát, illetve ha nem sikerül az autót működőképes állapotba helyezni, csereautót biztosítanak a hiba kijavításáig - amire egyébkent garancia-feltételek alapján kötelezettségük áll fönn.
Másnap a szervíz megállapította, hogy a gyári hibás akkumulátor okozta a galibát, s közölték: nyugodjunk meg. Estére vagy ezzel az autóval, vagy egy csereautóval távozunk a szervízből. Mindezt kedvesemnek ígérték, mert én többnapos vidéki elfoglaltságom miatt a teljes történetet telefon útján éltem végig.
Csütörtökön este negyed hatkor ott voltunk a szervízben a kész autó átvétele, valamint távirányítós kulcsom "újratanítása" céljából. Miután ez megtörtént, átadták nékünk az autót, a javításról szóló papírokkal együtt. Elindulás előtt a tükröket kívántam átállítani, mert eddig kedvesem vezette az autót, ám ebben kudarcot vallottam, ugyanis a tükrök nem működtek.
Némileg értetlenül baktattunk vissza a szervízbe közölni a hibát, hiszen kb. 20 másodperce kaptuk meg a járművet azzal a felkiáltással, hogy készen van. Az autót ismét beállították a szervízbe, és ismét várakoztunk egy félórát - ez már este 6 óra tájban, zárás idején történt. Kisvártatva megjelent Nagy Iván munkafelvevő, s közölte: a tükröket nem képesek működésre bírni. Vigyük el így, vagy hagyjuk az autót náluk. Természetesen azt válaszoltam: itt hagyjuk az autót, s kérjük a megígért csereautót.
Nagy Iván közölte: csereautót adni nem áll módjában. Hivatkoztam előzetes ígéretére, ám azt felelte: az autó beindítható, tehát működőképes. Ez esetben nem jár csereautó. Kérdésemre, miszerint ő közlekedésre alkalmasnak tart-e oly járművet, melynek tükreit nem lehet a vezetőhöz igazítani, azt válaszolta: ő nem szokta a felesége autóján elállítgatni a tükröket, ez nem tartozik az ügyhöz.
Erre a minden képzeletet felülmúlóan pimasz feleletre kissé kijött belőlem a "négy elemi". Orra alá tartottam Peugeot Hungária logóval díszelgő feliratot saját asztaláról, melyen az állt: "Autóját a legnagyobb gonddal készítettem elő, s remélem, megelégedésére szolgál majd. ...Az Ön szerelője". Megkérdeztem tőle: ezt tartja-e helyes eljárásnak a csábító felirat szellemében? Nekiszegeztem: a teljes csütörtök mintegy 10 munkaórája alatt miért nem akadt senki, aki a nyilvánvalóan elektromos jellegű hibától lerobbant autó fogyasztóit átadás előtt végig próbálta volna 3 perces kemény munkával? Firtattam: ő átvenne és vezetne-e a budapesti forgalomban autót, melynek tükreiből autója oldallemezeit látja csupán?
Mindez haszontalan ideg- és időpocsékolásnak bizonyult. Nagy Iván fegyelmezett hűvösséggel továbbra is a korábban megismert alternatívákat tárta elém: megyek a működésképtelen tükrökkel s másnap visszaviszem az autót, vagy megyek gyalog.
Nem lévén valódi alternatívánk, az első megoldást választottuk. Távozás előtt azonban megígértem néki: eljárásáról az általam elérhető legszélesebb internetes autós társadalom, a Peugeot Hungária és a nyomtatott autós média is értesülni fog. Ennek az ígéretnek teszek itt s most eleget.
Tali időpont nekem még mindig jó, akkor most dec 9 az tuti?
Egyébiránt úgy néz ki a helyzet, hogy a 406-os mellé beugrik két kisebb tesó is, talán még decemberben, egy 206 és egy 307 személyében. Az egyik a szülőké a másik az asszonyé lesz. A tali-ig biztos nem lesznek meg, de karácsonyi ajándéknak sem lesz rossz!:-))
Jelentem én még élek! Sajna az elmúlt 1,5 hétben annyira sikerült munkaügyileg leterhelni kedves kollégáimnak, hogy nem jutottam kedvenc fórumom közelébe :-(
Örömmel látom, hogy az élet itt gond nélkül zajlik tova.
A talival kapcsolatban szeretnék minden tévhiedelmet eloszlatni, ezért a főbb paraméterek ÁlLjanak itten:
PUG IV. Tali dátuma: 2001 december 9. (Sztahanovisták szerencséjére!)
ideje: 10.00 - 10.30
Gyülekezőpont helye: Gödöllői királyi kastély parkolója (esetleg előgyülekező Gablini?)
Eddigi jelentkezők:
sabian,
Iopee,
sansalvador,
405GRX,
Gyuszkó,
Akiket lehagytam a listából kérem frissítsétek, hogy jobban hasonlítson a végeredményhez.
A késődélutáni ebédre jelentekezés/helyfoglalást a következő címre kérem (javsolhatnám a du. 15-16 óra körülö időpontot): Securex9@mail.westel900.net
A hétvégéig megint el fogok tűnni, de vigyázó szemeim rátok vetem! ;-)
Üdv. Gyuszkó
Ui SQS:
Én is találkoztam az egyikkel az M3-on Gödöllő és Hatvan között, pont a kedvenc szinemben pompázott :-) Robin Hood is ezt a színt választotta ;-)
Most csak röviden írok, mert álmaim Hölgyén felfedezni vélem egy kezdődő lázadás jeleit és féltékeny a barátnőmre (tudjátok, méretei: 1024*768*65536:) ).
Xantia: Körbenéztem. A Xantiák gyak. egy árban vannak a Lagunákkal és a Lagunák jobban tetszenek. És (sajnos) az autóvásárlásnál emocionális tényezőket is figyelembe kellene venni. Mert hiába kurva jó meg drága kocsi az S600-as merci, ha nem érzem jól magam benne. De hogy franciát is mondjunk: az új Laguna II nagyon pöpec autó, de rettenetesen nem tetszik.
Laguna: Egyszer volt nálam használatban egy 11-es és habár öreg autó volt, nagyon megtetszett. Természetesen álmaim netovábbja egy 406-os lenne, csak olyat még sajnos nem vezettem. De lehet, hogy ha erre sor kerülne, akkor olyan előnyre tenne szert a Lagunával szemben, hogy addig árulok hot-dogot:), amíg össze nem jön a különbség.
GRX: Engedd meg, hogy itt válaszoljak a leveledre! Nagyon szép autód van és örömmel meg is venném, de *sajnos* _majdnem_ 5 ajtós és picit túl koros.
A többiektől elnézést kérek, hogy az alábbiakban az enyhén offtopik Xantiáról fogok beszélni.
A Xantia hidropneumatikus rendszere a legmegbízhatóbb az összes Citroëné közül, egyáltalán nem kell tőle félni. A különben nem túl szép utódjánál, a C5-nél - igaz, egy kissé módosított hidraulikus rendszerrel - meg egyenesen 200e km-ig vagy öt évig nem kell olajat sem cserélni (a h.j. rendszerben)! Hát ez azért sokkal jobb, egyszerűbb, olcsóbb, ráadásul ezerszer kényelmesebb megoldás, mint a hagyományos acélrugó-lengéscsillapító párosítás.
Persze, ha neked egy rönyó az álmaid netovábbja, azon nem tudok segíteni... :-))))
capa
u.i. A rugósak közül viszont a Peugeot a legkényelmesebb! :-)))
Nem tudom, a Xantiával szemben valahogy fenntartásokkal viseltetek. Amiatt aggódok, hogy a hidropneumatikus rugózást macerásabb karbantartani. És valahogy a szívem is a Laguna felé húz. De hogy szó ne érje a ház elejét, körülnézek Xantiára is:) De a Laguna szebb nékem.
De jó egyeseknek, akik NyúJorkban a Music Television előtt sétálgatnak! :-)))
Ötajtós és francia: Xantia! Rádaásul olcsóbb, mint a renault, és nagyon megbízható: a P405/406-os páros előtt van, a német ipar gyöngyszemét(t)ől ;-) a passzáttól csak egy hajszálnyira lemaradva (már akit ez izgat :-)))
Hali!
Csak nem süllyedünk?
Merre vagytok?
Mi a helyzet a decemberi tali szervezéssel? Lassan megint összeirhatnánk a résztvevöket.
Üdv
GRX
Ui: A novemberi Autó Magazinban van egy összehasonlitó téligumi teszt. Ha kell valakinek, rendelkezésre tudom bocsátani.
Hogy s mint van mindenki? Nálunk nincs semmi érdekes, hacsak nem annyi, hogy elkezdtük a tőkeátcsoportosítást egy *esetleges* :) kora tavaszi autóbeszerzésre:)Sajna nem sok az esélye, hogy 406os lesz belőle:(, de mindenképp szeretnék franciánál maradni (szolidaritás, Iopee kolléga) és egy Rönyó Lagunára szert tenni. De szívesen veszek más ajánlatokat is, ha ebben a méretben vannak és 5ajtósak.
Más: Tegnap volt szerencsém elsétálni a MTV székháza előtt és meglepődve (?) tapasztaltam, hogy egy csomó 406os parkolt ott MTV-xxx-es rendszámmal. És ami a legszebb, hogy az MTV-001-et egy metálvilágoskék 406os viseli.
AUE: hálistennek a garszervizen kívül nem zaklattam még őket, úgyhogy túl sok tapasztalat nincsen, de kedvesek, normálisak, és időre elvégzik és jól, amit vállaltak. Mikor kész vagyok, a munkafelvevő kivisz a kocsihoz (PözsóPávián odalökte a kulcsot, hogy keressem meg a hátsó udvarban) nem jattért, hanem valszeg mert igényesen akarja csinálni amit csinál, és ez sikerül is neki. Szóval szerintem lelkiismeretesek, én nyugodt szívvel merem ajánlani őket. Biztos vagyok benne, hogy odafigyelnek a problémákra, hétfőn viszem 45 ezresre, most már valós hibával is, majd mesélekÉ-)
Én odahordom az enyémet, és az áron kívül teljesen elégedett vagyok velük.
A 30.000-es szervízen keresztlengőkarokat cseréltek gariba, pedig egy szóval sem panaszkodtam rá. Nem sértődtek meg, amikor utólag elkértem a lecserélt fékbetétet, és hajlamosak elmagyarázni, hogy mit miért csinálnak. Az árral kapcsolatban is csak annyi bajom volt, hogy a 30.000-es szervíz 60.000HUF volt, amit kicsit sokaltam (ebből 13.000 a fékbetétetek).
Sőt, esküdni mernék rá, hogy első két alkalommal még a felnijeimet és bekenték valami ápolóval, mert amikor visszakaptam sokkal jobban csillogott. De ez így, elmesélve, még nekem is nehezen hihetőnek tűnik. :)