Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
fargo:
Délelőtt óta egy V70-essel autózom. Hatalmas, kényelmes, rafinált apróságok, és a német meg japán autókhoz képest robosztusabb utastéri felszerelések... Láthatóan a tartósságra törekedett a gyártó.
zárójelben: a legközelebbi zanyukámozásnál világokat fogok összeomlasztani egyes perszonokban. Egy ideje már amúgyis keménységre gyúrok, anyám meg főzzőn csak zsírban. Maradok a víznél.
Jelentem, a fiam volvos vénával rendelkezik :-)
Ma mentünk vele a nyomdába, (Ô, a Volvo meg én,) mi csak gurultunk a szélsô sávban, kanyarodni készültem jobbra, elôttünk teherautó vánszorgott, de már nem akartam elôzgetni. Mögöttünk elkezdett gizdázni egy suzukis kiscsákó. Kivágott balra, de nem fért volna el, ekkor bazinagyot fékezett, majd következett egy benzinkút lehajtósávja, ott jobbról akart kikerülni, de valaki kidugta az orrát elé, így megint nem fért el, csak nyomta a dudát, mint a vadbarom, és megint füstölôset fékezett. A fiam meg haláli nyugalommal figyelte a vörösen szétdurranni készülô fejű, ökölrázó gizdát, s csak ennyit szólt: "hülye kis pöcs, nem foglalkozunk ám veled..."
Szerintetek mennyire gázos becsöngetni egy idegen házba, hogy 'Elnézést kezeit tsókolom (amúgy dokisan), de kié mán ez a hiperszuper gyönyörű 765 TD bőrtetővel?'. Aztán a tulajtól megérdeklődni, hogy hogyé adja? Persze ilyenkor biztos drágán akarja... Vagy legalább beklubozni a tagot?
Nemisigaz, hogy elmenekültem a kérdések elől, hanemazigaz, hogy csak most néztem be.
Szal ha valakit érdekel, hogy hogyan kerül a macsak a szélmalom tetőcsrepére, az olvassa végig az előző öccáz hozzászólást.
lore: Örülök hogy szerinted megállja a helyét a 850/S70, régebben nekem is
az Audi volt a kedvencem, de látom hogy nem választottam rosszul új kedvencet.
Furcsa, hogy nyáron kevesebb időm van benézni, mint egyébként rendesen.
Ha bármi fejlemény van a kis mítinggel, akkor szóljatok!
Remélem nem július 29-aug 5 közt lesz, mert akkor kipihenem az év fáradalmait..
Múlt hetem kicsit zúzós volt.
Egyetlen kishúhom az "érett korba" lépett és nekem kellett hurcolásznom mindenhova felvételizni: Szegedre (2 alkalommal), Pécsre, Egerbe, Székesfehérvárra..
Villámgyorsan belezizzentettem Bálnába 2000-et..
A hitvány minőségű gumik nem is bírták a hirtelen nagy pörgést..
Szóval gyorsan be kellett szereznem valami jobbat.
És képzeljétek mit találtam: Michelin Pilot 9000 Ft/db!
Azonnal izibe megvettem őket!
Igaz, hogy nem vadiúj, mert a tulaj már használta kb. 5E km-t, de looks brand new és királyul tapad!
270 km/h-t is kibír!
(bezzeg Bálnám örülne ha elérné a 170-et..)
Ma megyek az összekötő gömbfejet kicserélni + futóműbeállítás és végre fenyíteni fog.
Aztán gyűjtögetni kezdek, hogy a szeptemberi találkozóra új fényezéssel állhassak elibétek!
Ja, kimaradt: a Tiptronic pedig automata váltó, amellyel magad is kapcsolhatod a fokozatokat (ilyen a BMW steptronic-ja is). A sofőrürgegyurka végig D-ben volt, de az automata padlógáznál hagyta rendesen felpörgetni a V6-ost.
Csak meglepődtem, hogy mennyit elvesz a kakaóból egy tiptronic+quattro. Ennek ellenére automata-párti vagyok, bár még alig próbáltam ilyet. A négykerékmeghajtásnak nem vagyok híve.
Édes szívem a 850 az az S70 kategóriája. A volvo kategóriái tényleg nem szokványosak az S70 kicsit kisebb mint az A6, a S80 pedig nagyobb egy picit. Az új V70 állítólag eléri a felső-közép kategória (A6, omega, E, stb.) szintjét (beltér mérete), lsd. omegás cikk (pár ezerrel lejjebb).
Amúgy a 850/S70 szvsz megállja a helyét egy ilyen A6-al szemben. A végső benyomás tehát pozitív volt, de ilyen konfigurációval a 2.8-as moci dukált volna, vagy inkább az S6 4.2-se :-)
Na, lányok, megszemléltem a konkurrenciát! Volt szerencsém egy A6 2.4 quattroban sofőrrel (ez nem teccet) utazni.
A beltér nekem tetszett, semmi sem zörgött, max. ha nekinyomtam a térdem a kesztyűtartónak, akkor nyikorgott. Az autó minden extrával (feleslegessel is, mint pl. navrendszer) fel volt szerelve, tiptronic-kal is. A motor elég gyengus, a 90LE-s corsának nagy esélye van legyorsulnia, 50-ig biztosan (a sofőr nyomult :-)).
Összehasonlítva a 850-el, jobban szigetelték a motorzajokat, a térérzet (főleg hátul) jó (vajszínű bőr), az elektromos ülésállítás kapcsolói a 850-ben szebbek. Bár tetszik a műszerfal letisztult stílusa, csakhát... hát ez az! Hogy nincs stílusa, egyszerűen szép sannyi! A színek közt viszont volt egy kis diszharmónia: a kárpitozás, mint említettem vala, vajszínű bőr, a műszerfal sötétkék, a fabetétek világosak (azért nem nyírfa, de világos), a szellőzőrostályok és kilincsek körül viszont fémbetét (egyébként szép) van. Együtt ez már túl sok!
Az ergonómia viszont szvsz tökéletes, már amennyire mitfárerként láttam. Semmi nem tűnik zavarosnak.
Összefoglalva tehát kellemes csalódás volt ebben a négykarikás fócvágenben autókázni, legnagyobb csalódás a motor gyengesége volt. Persze quattro és tiptronic nélkül szépen mehet...
keton,
Erre a nem túl szívélyes fogadtatásra én is felfigyeltem. És nekem is pont az jutott eszembe, ami neked :-) Szerintem Jabba erődjébe könnyebb bejutni, mint oda.