Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Még egy dolog, amivel gondom volt néhányszor: a generátor. Először elszaródott benne 1-2 dióda, de akkor ('97-ben) egy még épp érvényes generátorcsere-akció keretében ingyen kicseréltettem az egészet. Valószínűleg ez is vmi típushiba lehetett, különben nem lett volna rá ilyen akció. Egyébként pedig számtalanszor fordult már elő, hogy a generátor különféle kábeljei eltörtek. Legutoljára a legvastagabb, ami az aksihoz megy. Nem elrohadt, hanem eltört. Nem hittem a szememnek. Az a kábel legalább fél, de inkább egy centi átmérőjű. Valószínűleg túl feszes (rövid) volt, de hogy gyárilag-e, azt nemtom, mindenesetre a motor rezgése meg elfordulásai nem tettek túl jót neki. Nektek nem voltak ilyen gondjaitok?
Baas:
Általános érvényű igazság: normális ember nem vesz autót, mert úgyis ellopják/elromlik/elkopik. Katasztrofális befektetés, különösen, ha nem kifejezetten munkaezköz. Gondolom ilyen "normális" ember itt nincs, úgyhogy lépjünk tovább. Viszont ha Te elhatároztad, hogy mindenáron meg akarod szivatni magad, s veszel egy autót, hát tedd. A Volvo felbecsülhetetlen előnye a köznép által bálványozott márkákkal szemben, hogy szinte egyáltalán nem lopják (legalábbis az enyémet, hehehe). Néha szoktam rádióban hallani az ellopott autókról szóló közleményeket, és eddig egyszer hallottam csak, hogy egy Volvo S40-est lenyúltak. Nemtom, a SAAB-okat lopják-e, de a régieket nem hiszem (ellentétben pl. a golf II-vel).
Viszont korrektül fenntartani egy régebbi darabot irreálisan sokba (időbe/pénzbe) kerül. Szerintem még így is jobban megéri, mint rendőrségre járni, és félévente venni egy újat, vagy nem? Ezért nem fogom fel, hogy miért vesznek annyian VW-t például. EVERYBODY: Ti értitek ezt?
A helyzet egyébként nagyjából hasonló lehet a SAAB 900-nál is. Szerintem saját szubjektív szempontjaid alapján kell döntened, aztán pedig kurvára megnézni, hogy milyen állapotút veszel.
De az objektív szempontok mérlegelése alapján inkább vegyél Volvot (pl.:mert az SAKÁL!!!). :-)
Igaz, emberek?
Sziasztok!
Nem bírom ki,hogy ne nézzek be egy kicsit....csak tanulnom kellene,hétfőn felvételi.
Köszönet egy fiatalembernek(S40-essel volt),aki szorult helyzetemből kisegítve előzékenyen maga elé engedett.Vannak új kerekeim+felnik,úgyhogy most már nem kell tükör-radiállal járnom.Még a kutyacsontokat kell kicserélni.Lore!Asszonynak gratula!Ezek után megérdemelne egy szép kis nyaralást.
az alapjárat ingadozáshoz:
A 460-asban majd' fél évig kínlódtam a dologgal. Már mindent megnéztek benne, tesztképpen kicserélték az alapjárati állítómotort, ilyen-olyan vákuumcuccokat, meg mindent, sôt a végén -- bevallom férfiasan nem hittem már a Ivanixnak -- ezért elvittem egy profi befecskendezés/gyújtás/elektronika profihoz, de az sem segített.
Az alapjárat -- úgy ahogy hobe is írja -- eléggé nagy tartományban, nálam kb. 500 és 1500 között ingadozott, kb. úgy, mintha valaki 5 mp-ként pöckölgette volna a gázpedált. Ha egy ilyen "megingásnál" jó ütemben adtam egy gázt, le is állt a motor. Menet közben meg néha rángatott is, emlékszem rá, hogy amikor szervízbe vittem, sosem produkálta a tünetet. Egyszer rászántam egy napot, hogy addig járok vele fel s le az Egérúton, amíg be nem áll, hát 3x kellett visszafordulnom az Ivanixtól, mert mire odaértem, mindig helyreállt. Végül persze sikerült, de már tök hülyének néztek a szerelôk.
A megoldást a légmennyiségmérô cseréje jelentette. Én is trükköztem a csatlakozó mozgatásával, meg kontaktspray-vel, de ez csak idôlegesen segített, hosszú távon nem. A légmennyiségmérô, ha jól emléxem 116k volt :-(
Szóval, úgy tűnik ez pl. egy széria hiba, ha valaki hozzáértô rászánná az idejét, és utánakavarna mindenféle gyári beszállítók katalógusaiban, szerintem ugyanazt az alkatrészt be lehetne szerezni töredék áron is. A márkaképviselet 116.000 Ft.ja szerintem enyhe túlzás. Pláne, hogy típushiba, akár ingyen is cserélhetnék.
Csatlakozom az előttem szólókhoz, a motorral tényleg nem volt még bajom nekem sem, a leghúzósabb az vol, hogy decemberben állt három hetet a kocsi, de utána is elsőre, kb 15mp indítózás után simán indult. (1.7-es szívó benzines)
A sárvédő az én kocsimon is rozsdás egy picit, vagyis néhol kezd felpúposodni a festés. Ezzel mondjuk nem tudom mit kellene csinálni, most emiatt a néhány púp miatt nem akarom újrafényeztetni a kasznit.
Az alapjárat az én 89-es 440-esemben lényegesen kevesebbet ingadozik mint amiket leírtatok, és csak akkor, ha hideg a motor. Olyankor kb. +/-30 rpm-et. Nem is zavaró, csak a hangján hallatszik, mintha valaki finoman nyomogatná a gázpedált. Ilyen 1000rpm fölötti alapjáratokat én szerencsére nem tapasztaltam. A múltkor kiszedtem az alapjárat szabályzó motort, de könnyen és súrlódásmentesen forgott a szeleprésze. Azért adtam neki egy kis mosófolyadékot, de nem változott semmit a helyzet.
Ablakemelo
Most, hogy igy irjatok az enyem is sokkal lassabb, osszehasonlitva mondjuk a 850-el. Azt hittem ez gyarilag ilyen, nekem egyebkent tetszik:-)
Ja, valaki lent irta a motort. Hat nekem azzal nem volt semmi bajom!
Az alapjarat hol tokeletesen stabil, hol meg ingadozik. Az ingadozas merteke elerheti a 800-1600 kozotti erteket is:-( Egyatalan nem biztos, hogy a legtomegmero a hibas, de meg senki nem tudott hozzaszolni:-( Viszont ingadozo alapjaratnal kezzel megnyomkodom a legtomegmerobol kijovo kabelkoteget, akkor altalaban egy idore visszaall a normalis alapjarat. Ugyhogy lehet, hogy valami kontakthiba. Ez a jelenseg nem tudom milyen osszefuggesben van a turbo mukodesevel, de normalis alapjaratnal a turbo leszabalyoz, helyes mukodesnel meg ingadozik az alapjarat.
Tavaly decemberben egy napig (egy szerviz utan) tokeletes volt rajta minden: alapjarat, turbo, kis fogyasztas.
O.T.
Aszontad nincs idod mutogatni az automat! Akkor megis megadhatom a tel. szamodat? (meg semmit nem tettem az ugy erdekeben, csak egy bizonytalan vevo akadt)
A 480 első szériás darabjaival rengeteg gond volt (még a hátsó ablak is képes volt magától berepedni). Főleg az elektronika volt egy kicsit túlbonyolítva a kor ('86!) színvonalához képest, és mivel nem volt túl megbízható, elég sok problémához vezetett. Aztán fokozatosan (kb. '91-re) kijavították a nagyobb hibákat. Nekem egy '92-es T van, ebben már állítólag valami továbbfejlesztett computer van. Ennek ellenére az elektronika elég érdekes dolgokat produkál. Típushiba, hogy valami IC lábának kiégése folytán időnként megszűnik a hátsóablaktörlés/-fűtés, továbbá nekem a sebességmérő is pihenget időnként (műszerfali vezérlőegység). A műszerfalban egyébként elég sűrűn kell cserélgetni az izzókat. Amikor megvettem, egyből ki kellett cserélni a radiátort (mire a svédek legyártották (!!!), eltelt 3 hét), meg szétolvadt a féklámpakapcsolóm, azóta csak a hátsó lámpát cseréltem, meg néhány olyan dolgot, amiért csak magamra vethetek... A motor egy ezer éves Renault fejlesztés, aminek az az előnye, hogy azzal aztán semmi baj nincsen. Általános probléma a 400-asokkal, hogy a kategóriához képest eléggé zörögnek benne a műanyagok. A hátsó lámpa-téma úgy látom, végig lett játszva... Az ablakemelő nekem sem sieti el a dolgot, bár eddig nem tudtam, miért. A rozsdáról nem tudok nyilatkozni, mivel az enyém sehol nem lett lakatolva, és egyelőre elég jól bírja (az Ivanixnál áll egy '91-es fehér, és eléggé rohad a sárvédője). Viszont légkondi nélkül megdöglök benne.
Egyébként az itthoni 480-asok nagy része 88-89-es, kintről behozott, lestrapált, rommá tört és rosszul kijavított darab. Ezek valóban olcsók, de szerintem baromi nagy szívás lehet egy ilyet megvenni. Aztán lehet hogy nem, de én nem mernék ilyet venni. Ritkán látni igazán szép 480-ast, és azok is általában az utolsó évekből való, külföldi rendszámos darabok.
Mindenki:
Nekem az alapjáratom időnként fennakad kb. 1200-1500-nál. Miért? Ki kéne pucolni az alapjárati motort (vagy vmi ilyesmit?)? Vagy ez is a szokásos légtömegmérő-téma?
Fargo:
A vezetőoldali ajtó nekem is kattogott egy darabig, aztán eltört benne valami, azóta nem áll meg nyitott helyzetben.
A tipushibákkal egyetértek, kivéve a váltót.Nekem az összes műanyag meg van repedve hátul, csak nem látszik.Ez majdnem az összes 480-on előjön, szerintem valami feszültság lehet a műanyagban.
Én az egész autót gyakorlatilag már darabjaira szedtem majd összeraktam, a normál elhasználódáson kivól kritikus dolgokat nem találtam.Talán egy-2: A kuplung is tipushiba, a SACHS még inkább hajlamos a szorulásra+bowdenszakadás. A kesztyűtartó törik, a dönthető ülés miatt. Lámpaemelő teleszkóp elfárad.Elektronikai hibák, amit nem találnak, és az új vevő nem is tudja, hogy milyen funkció hiányzik, pl fénykürt, reflektor kikapcsolási késleltetés kiszállásnál, fütőmotor kapcsológombsor, amik nálam előjöttek. Ha érdekel néhány trükk, jelentkezz emailon.Üdv
Szóval 480:
Bár nekem nem volt (még) 480-asom, de 460-asom az igen, ezért egy kicsit próbálok mesélni a járgányról. Talán benéz Zarquon mester is, ô majd többet tud mondani.
Típushibák:
Az ingadozó alapjáratot szokták emlegetni, mint bosszantó jelenséget, de ha jól tudom, ezt a 91 utáni modelleknél már orvosolták. 90 elôtti darabot nem igen érdemes venni, mert azoknak állítólag nem az igazi a motorja sem.
A sárvédô rothadásával nem sokat lehet kezdeni, vigyázni kell rá, meg karbantartani (közhelyek), meg van valami elektronyos ketyere is, ami valami anódizálós-mittoménmilyen elven nem engedi oxidálódni a vasat, szóval nem tudom, hogy műxik-e, állítólag amerikai a cucc, meg KERMI vizsgája is van, szóval a fene sem tidja. Nekem van egy darab, szűz, még nem szereltem be.
A hátsó lámpa repedezését Zarquon múltkor elmagyarázta, ezzel az a helyzet, hogy ha rosszul állítják be a hátsó ajtót, akkor az erôteljesebb becsukásnál rácsapódik a lámpára meg a középsô elemre, és így töri el ôket. Vígasztalásképpen: az ajtó beállítható, a porbléma orvosolható. Zarquon biztos segít...
A hátsó lámpákkal még egy kóc van, hogy az anyaguk egy idô után "besötétedik", de ez szerintem inkább jól mutat, mint zavaró. Olyan, mintha befeketítenéd a lámpatesteket.
A légmennyiségmérô több kollega 400-asában is megadta már magát, nekem is cserélni kellett :-(
Több különösebb gondom a 460-assal nem volt, a kopó alkatrészeket kellett esetenként cserélgetni, mint pl. a függôleges stabilizátorokat (kb. 12k), 170k km körül kezdtek gyengülni a lengéscsillapítók, 6 éves korában átlyukadt a hátsó kipuffogó dob, stb.
Még az elsô ablakemelôket szoktátk emlegetni, mint tipikus hibát, ezek le szoktak lassulni a mechanika kopásának következtében.
Zarquon említette a váltót is, de legutóbb megbeszéltük, hogy ennek a tönkremenetele leginkább az ô sajátos váltási tehcnikájának vlt köszönhetô. Nekem semmi bajom nem volt a váltóval.
Tipikus még, hogy ezeket a kocsikat gyakran megtörik, és ramatyul javítják. Ezt alapos szemrevételezéssel ki lehet szűrni. (Vagy élni vele / korrigálni -> nem az igazi...)
A 480-as szerintem az egyik legkarakteresebb Volvo, nekem nagyon tetszik. Ha rászánod magad, hogy beruházz egyre, akkor mindenképpen minél fiatalabb példányt próbálj keríteni, (lehetôleg 91 utánit), minél kevesebb futott kilométerrel, minél jobb felszereltséggel, (klíma, elektronyos ablakok / tükrök, esetleg napfénytetô, ülésfűtés, info-center, stb.) lehetôleg komoly törés nélkül. Az Ivanics szerint meglehetôsen kevés megkímélt darab fut, úgyhogy sok szerencsét a vadászathoz :-)
Ezt a hatso lampa repedest mar multkor sem ertettem:-(( Mi reped meg es hol?
Nekem nem a lampa van megrepedve, hanem a muanyag boritas kozepen, ahol a csomagtarto zar van. Viszont ez alig latszik.
Az egyenisegrol: meg Parizsban is ram szoktak vigyorogni egy masik 480-bol:-)
Hatso sarvedok rohadasa allitolag tipushiba. Nekem a baloldali szorul javitasra, '89-es a gep.
Meg a legtomegmerovel vannak gondok, az alapjarat neha ingadozik. (allitolag ez is tipushiba)
A tobbiek biztosan tobbet tudnak mondani.
Nekem meg cserelnem kellett a kuplungot, gazbowden elszakadt egyszer, de ezek asszem a korral jarnak. (~170E km)
Olajat nem eszi a motor, soha nem kellett utanatoltenem. A benzinnel mar nem banik ilyen kimeletesen, foleg varosban..
Én nagyon erősen gondolkodom azon,hogy
Svájc-ból hozok magamnak 1 pöpec `90 utáni `93
előtti 900S turbó 16-ot,mert itthon úgy vettem észre 1M forintig a SAABok nagyon le vannak lakva/9000/,ami a csúcs, hogy a tuti 900-ast meg
senki sem hajlandó eladni.`88-89 előttit meg itthon nem mernék venni.. :(
Svájc azért kedvező,mert magas az életszinvonal /apropoáruljaelvalakihogyangolbillentyűnholvanahosszú"i"merténnemtalálom/ és lakosok nagy része szórja el a fullos 100-200eKM es autókat, amiket rendszeresen MÁRKAszervizbe hordtak és nem sajnálták rá a pénzt, ami azt jelenti, hogy még 200eKM körül is igen jó állapotban vannak az autók mind műszakilag,mind esztétikailag.És az adó is csak 7,5%.Itt van 1 adatbázis ahol kedvetekre válogathattok...
a Svájci Frank most 160Ft/1egység
www.autopool.ch SIRJATOK !!!!!!
Amig nem tudok kimenni a gyönyörűmért,azaz nem tudok összekaparnikb 1,5M froncsit,addig itthon
kéne vennem vmit. én nézegettem OFF következik??? Volvo480 1.7 benzines v turbós gépeket és `88-89
évjáratúak nem is olyan drágák.Teccik a gazdag alapfelszereltségük, sajna nem ismerem hogy milyen tipushibái lehetnek és hogy MO.-i útminőség,autókarbantartási szokásokat ismerve milyen állapotban vannak óra szerint!!!100eKM:( körül.Ha valakinek van info,tapasztalat e téren
lécci ossza meg velünk a topicban.
Thanx./huhh/
Köszi a türelmeteket..
Saab4ever"
Fargo: valamit mondtak a szalonosok, hogy a riasztoban valami letoltheto szoftver van, meg hogy kozponti adatbazisban is tarolva vannak az adatai, meg hogy a kulcsot is regisztraltatni kell az autoval, es hiaba masoljak le. Az utolso reszen kivul a tobbit nem ertettem nagyon, de van egy DVD filmjuk a szalonban a Volvo biztonsagtechnikajarol, majd megmutatjak. Majd ott eldontom. A plusszokat meg be tudjak szerelni ok is, meg tudnak masfele riasztot is, ha ugy dontenek.
Templar, lore: koszonom a meghivast, szivesen elek vele. Bar meg 8-10 het, mire megjon az auto, ugyhogy a kovetkezorol meg lehet, hogy lemaradok. (Nem is tudom, hogy fogom kibirni. Hibernaltatni kene magam)
Van meg egy kerdesem: nem kaptam arlistat a kulonfele kis ketyerekrol, amiket fargo emlitett. Gondolom, ilyenekrol van szo, mint pohartarto, szemuvegtarto, stb. Csak azert kerdezem, mert most meg le tudok higgadni, de ha ott derul ki, hogy 150 ezerert lehet pohartartot szereltetni egy 7 millios kocsiba (az oreg Suzukimban szeria :-), akkor esetleg hazajovok vasarlas nelkul.
lore: Gratula nejnek meg Neked is a felkészítésért. Jöhet a Nagybetűs?
Bond, Jamesünk: Gratula a kocsihoz, szép meg jó lesz. Csak megjegyzésként: én a risztót utólag rakatnám be, mert:
- a gyárit minden tolvaj ismeri (nem lopják, persze, de jobb az óvatosság).
- Ugyanabból az összegbôl kijön egy jó riasztó, (pagerrel, ablakemelô modulokkal, emelésérzékelôvel) PLUSZ még külön egy transzponderes immobilizerrel. (Ez riasztóval együtt 3 db immo...)
- Az újabb Volvok nem zörögnek, ha megbontják és újra összerakják a kárpitokat bennük.
Persze ha gyárit akarsz, akkor vegyél azt, az sem rossz.
zabbantás: Könyörgöm, NE holnap délelôtt, inkább este, egész nap haptákban fogok állni. Péntek délelôtt sem jó, akkor is inkább csak vacsira leszek kompatibilis. dr.dent, te is eljöhetnél, hogy megnézzük végre az arcodat...
Volvomosás Ma nem bírtam tovább nézni a retket a kocsin, és elvittem lemosni. (Tudom, megígértem, hogy nem *mosatom* le, nem is mosattam, hanem saját kezúleg vettem kezelésbe.) Szóval már éppen túl voltam a gôzborotván meg a öblítésen, s az ablakokat ápolgatam, amikor beállt a spricnis helyre egy Opel Astra. Kiszállt a tulaj bácsi, majd rövid kotorászás után elindult aprót váltatni. Ekkor rám esett a pillantása, (közel s távol senki más nem volt ott), elbizonytalanodott, s felrakta a kormányra a baltazárat, meg élesítette a riasztót. OK, OK, fargo nem egy bizalomgerjesztô jelenség, de azért nem is rossz arc. Meg azt sem tudom, hogy mi a manót akarhatnék az 1.4-es Astrájától.
A slusszpoén az volt, hogy mikor a bácsi végzett a gôzborotvával, fogta a vödrömet meg benne a szivacsot és a sampont, amit ottfelejtettem a spricninél, berakta a hátsó ülésre és indult volna tovább. Nagyon haragosan néztem az arcába, ezért inkább kiszállt, elmormolt valamit az orra alatt, kirakta a vödrömet, és elporzott...